Skip to main content

Hallo,

Ik zie dat hier al eerder een topic voor is aangemaakt maar inmiddels al is gesloten.

Op mijn Philips TV heb ik de ODIDO TV app geïnstalleerd, heel regelmatig geven de zenders RTL, SBS6, Veronica zwart beeld.

Ga ik terug naar het hoofdmenu van de de TV en zet ik bijvoorbeeld voor heel even een Youtube filmpje aan en ga daarna terug naar de ODIDO app, dan doen de zenders RTL, SBS6, Veronica het weer.

Ik ben benieuwd wanneer hier een oplossing voor komt want dit werkt niet echt heel prettig.

Met vriendelijke groet,

Daniël Kers

Die is inderdaad wel handig ja @Phoentje, kan je hem via deze link downloaden? https://we.tl/t-Korocsg2n3


@Tommie van Odido 

 

Gelukt , benieuwd of je iets ziet, hier de logfile 

 

https://we.tl/t-kytCtCG1v3


Dank voor alle moeite @Phoentje, ik zet het logbestand door naar de technische dienst. Hopelijk kunnen ze er wat mee! 


Hey @Phoentje, welke firmware versie van de app heb je? 


@Tommie van Odido van de Odido app? De apk die je mij hebt gegeven 🤪


Van de app op je tv @Phoentje, is dat dus 2.0.4450?

Kan je eens kijken of je de versie 2.0.4477 kunt downloaden?


@Tommie van Odido klopt. Dit is 2.0.4450

heb hem net verwijderd en de laatste versie 2.0.4477 geïnstalleerd 

maar volgens mij is die 4450 de apk versie ?


Dat klopt ja, is het met 2.0.4477 opgelost al of niet @Phoentje? We kregen wat gehoor dat deze update het had opgelost. 


Dit is de nieuwste versie @Phoentjehttps://we.tl/t-GPKWtJcZKj. Kan je die testen? 


Hi @Tommie van Odido in 4477 met mediatunnerling ingeschakeld lijkt het al een stuk stabieler!

 

is deze nieuwe versie iets met een bugoplossing in die WeTransfer link ?


Wat mij betreft is de 2.0.4477 niet de oplossing. De Philips TV geeft zonder de optie “media tunneling” aan te zetten nog steeds hetzelfde resultaat als oudere versies; zwart beeld bij de commerciële zenders.


De WeTransfer link bevat een APK met versie 2.0.4655 @Phoentje


Beste Tommie ik heb u een pm gestuurd. Als u tijd heeft zou ik het waarderen als u kunt antwoorden, 

Heel erg bedankt alvast.


Hey @Phoentje, zou je die APK in de WeTransfer link op je tv kunnen installeren? Hopelijk zit daar de oplossing in! 


@Tommie van Odido ik ga hem proberen want dat mediatunneling aanzetten in de vorige editie geeft ook vreemd gedrag, af en toen een zwart beeld met geluid en dan alsnog na wachten beeld.

Ik ga hem vanavond even proberen.


Helaas zwart beeld. @Tommie van Odido 

heb de log bijgevoegd.

 

de app is ook wezenlijk anders , hij is op te roepen via m’n tv vanuit een snelmenu maar staat ook niet meer tussen de apps 

 

https://we.tl/t-Pi5EdLb7z9


Dankje voor de feedback @Phoentje, ik koppel dit meteen terug aan het team! 


Sorry @Phoentje, dus NPO 1, 2, 3 wel weer en de rest zwart of alle zenders zwart? 


@Tommie van Odido klopt dit betreft alle zenders op NPO123 na. 


Thanks @Phoentje, het is zojuist weer doorgezet naar de leverancier. Hopelijk kunnen ze iets vinden om dit op te lossen. 


Ik heb nog een lastige vraag @Phoentje, hopelijk is het niet te veel gevraagd maar het helpt ons enorm!

Zou je een bugreport kunnen uitdraaien via de adb bugreport commando? 

 

Hier staat uitgelegd hoe dat moet:

HowTo: Enable Android Developer Options on Philips TV | Coding with Titans (codetitans.pl)

 

Zou je kunnen zappen tijdens het loggen?


Komt goed , is geen rocket science voor me gelukkig 🍀 


Hi Tommy en Phoentje,

Bedankt voor jullie niet aflatende hulp om dit probleem op te lossen. Dit log dingen zijn te ingewikkeld voor mij ;)

Groet,

 

Ruud


Was het nog gelukt @Phoentje?  


Hi @Daniel Kers, @Ruud Schagen, @Phoentje, @Mitchl66, @Ralphk37, @waterstof81 & @Luke the Duke, hoe staat het ervoor met dit issue van de Philips tv in combinatie met de Smart Tv app? Als het nog steeds aanwezig is, en niemand de logs kan aanleveren, is er iemand van jullie in staat om een monteur te ontvangen die de eventuele logs ophaalt? Zo ja, dan hoor ik het graag, dan kunnen we het gaan oplossen!      


Reageer