Hi @Phoentje, ik heb het filmpje doorgezet naar onze technische dienst, dankjewel!
De Béta app is een andere app en draait als het goed is nu op versie 2.0.3678.
Hi @Ruud Schagen & @Phoentje, hebben jullie de tv bekabeld aangesloten of via wifi? Sinds wanneer speelt dit probleem? Stotteren NPO 1, 2 en 3 ook of niet?
@Phoentje, zou jij eens een volledige powerflip willen uitvoeren? De demping op het ONT heeft een verhoging.
Powerflip
- Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
- Wacht minimaal 10 seconden
- Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
- Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
- Controleer of de verbinding stabiel is.
@Tommie van Odido
er stottert niets? Het is gewoon zwart beeld, volgens mij heb ik dit duidelijk laten weten in m’n video, zenders 4 t/m 10.
er is geen mediabox , het is de TV app.!
dit speelt al vanaf de 1e dag van aansluiten op Odido.
modem is al meerdere malen herstart dus zoek het eerder in de app i.c.m het type televisie . Daar is duidelijk een match.
Ik weet dat het de app is @Phoentje, ik vraag om een reboot van het Mediaconverter/ONT, dit is het kastje tussen het modem en FTU (kastje waar de glasvezel naar binnen komt). Deze staat namelijk al meer dan 100 dagen aan. Graag rebooten.
Dus NPO 1, 2 en 3 stotteren niet? Daarnaast heb ik nog geen antwoord of je de tv bedraad of via wifi hebt aangesloten.
Die heb ik net opnieuw gestart, daarna het modem nogmaals.
mijn tv is bedraad aangesloten. Ik heb er getest en de eerste test gelijk zwart beeld.
nogmaals er stottert niets. Het is zwart beeld. Zie mijn video, en dit betreft alleen de zenders 4 t/m 10
ik ben telefonisch bereikbaar om te testen eventueel? @Tommie van Odido
Dankje voor het rebooten @Phoentje, ik mis alleen nog het typenummer van je tv. Zou je die nog door kunnen zetten?
Dat is een Philips The One 55PUS8808 Ambilight (2023)
Ik heb het doorgezet @Phoentje, dankje!
Gisteren de bèta versie van de Odido TV app getest op mijn Philips One 65PUS8808 smart TV, maar helaas hetzelfde resultaat met zwart beeld (maar wel geluid) voor de eerder genoemde commerciële zenders.
@Mitchl66 Dank je wel voor je terugkoppeling! Ik ga dit doorgeven.
Hi Tommie,
Dit probleem speelt al vanaf medio november vorig jaar. Gelijk nadat ik een nieuwe Philips TV had en tv ging kijken met de app.
De TV is bedraad aangesloten.
25 maart is er bijna spontaan een Guidion monteur geweest in verband met dit probleem die heeft niets verkeerds aan verbinding kunnen constateren.
@Ruud Schagen @Mitchl66
Ik heb in de instellingen van de app "media tunneling" aangezet onder "apparaat".
Ik kon zenders als Nat. Geographic, Eurosport 1/2 niet zien, maar wel horen.
Bovengenoemde instelling aanpassen heeft voor mij geholpen. Geen idee wat het precies doet, maar ik kan weer alle zenders bekijken.
Hey @Ruud Schagen, kan je de laatste versie downloaden en kijken of het daarmee opgelost is?
Hi Tommie,
Natuurlijk wil ik dat doen. Probleem is er namelijk nog steeds.
Wat is de laatste versie?
Versie 2.0.4307 moet het zijn @Ruud Schagen!
Hi Tommie,
ik heb geűpdate en heb de laatste versie
Heb het niet meer gehad. Maar niet te vroeg juichen het heeft wel vaker goed gwerkt en wij kijken nu weinig tv.
Wordt vervolgd
De update (2.0.4307) lost het probleem helaas niet op. (Philips The One 50PUS8548 Ambilight (2023), bij mijn ouders en de TV komt net vers uit een doos )
Media tunneling aanzetten werkt inderdaad.
Vandaag de tv weer eens aangezet en weer een zwart beeld op onder andere RTL 4 etc
ff naar you tube, terug naar de Odido app en goed beeld.
Maar dat is dus geen oplossing en er is niets veranderd
Vandaag de tv weer eens aangezet en weer een zwart beeld op onder andere RTL 4 etc
ff naar you tube, terug naar de Odido app en goed beeld.
Maar dat is dus geen oplossing en er is niets veranderd
Heb je media tunneling aangezet onder de instellingen van de app? Alleen de update verhelpt het probleem niet.
Hi all, ik heb jullie allemaal meegenomen in 1 groot ticket en ze gaan het nu onderzoeken. Voor nu werkt Mediatunneling maar dit gaan we ook uitzoeken. Hopelijk hebben we snel meer informatie!
Klopt met mediatunneling aan werkt het.
Ik heb geen idee wat mediatunneling is….
Hey allemaal, het helpt de technische dienst heel erg om logs te ontvangen. Is er toevallig iemand technisch genoeg om de volgende stappen uit te voeren?
· Download the apk file on the laptop/pc
1. On Android TV enable Developer options (STEPS depends of the TV vendor):
a. Settings>Android Settings>Device >About
b. Scroll down to "Build" and press OK multiple times until a dialog appears on screen with message "You are now a developer"
2. Enable debugging:
a. Settings>Preferences>Developer options
b. Scroll down and enable "USB debugging"
3. Check TV's TCP/IP in Settings>Wireless and networks>View Network Settings. You find : IP Address XXX.XXX.XXX.XXX (for example 192.168.19.24). It is IP address of your Android TV in your local network.
4. On PC install Android Debug Bridge (adb):
a. For Windows: download platform tools package from SDK Platform Tools release notes | Android Studio | Android Developers
b. For Linux (debian-like): sudo apt install adb. For other distributives you should use the package manager and install adb.
c. For other platforms you can download adb from SDK Platform Tools release notes | Android Studio | Android Developers
5. Connect to Android TV from command line: adb connect <stb_ip>:<port> usually port is equal '5555' for example, if ip address of the TV is '192.168.1.100", command to connect will be: adb connect 192.168.1.100:5555
6. If "Allow USB debugging?" dialog is appeared on a TV screen - select "Always allow from this computer" and choose "Allow"
7. Check Android TV is connected to PC: adb devices -l
8. Install Odido apk from laptop on your Android TV: adb -e install <*.apk>
9. Clear bufer of log.
adb logcat -c
10. Reproduce the problem
11. Get Android TV logs: Command examples:
a. For Windows cmd: adb logcat > tv_android.log | type tv_android.log or adb logcat 2>&1 > tv_android.log
b. For Linux shell: adb logcat 2>&1 | tee tv_android.log
@Tommie van Odido ik lees dit nu pas, ik ga van de week aan de slag met de logs !
Thanks @Phoentje, als het lukt kunnen we hopelijk de oplossing vinden!
@Tommie van Odido ik heb dan wel de apk nodig van Odido ? Dat is de eerste stap namelijk, heb je een link voor me ?