RTL, SBS6, Veronica zwart beeld via de TV app


Hallo,

Ik zie dat hier al eerder een topic voor is aangemaakt maar inmiddels al is gesloten.

Op mijn Philips TV heb ik de ODIDO TV app geïnstalleerd, heel regelmatig geven de zenders RTL, SBS6, Veronica zwart beeld.

Ga ik terug naar het hoofdmenu van de de TV en zet ik bijvoorbeeld voor heel even een Youtube filmpje aan en ga daarna terug naar de ODIDO app, dan doen de zenders RTL, SBS6, Veronica het weer.

Ik ben benieuwd wanneer hier een oplossing voor komt want dit werkt niet echt heel prettig.

Met vriendelijke groet,

Daniël Kers

Teresa van Odido 1 maand geleden

Welkom op onze Community! @Daniel Kers 

Ik kan mij heel goed voorstellen dat dit niet prettig TV kijkt. Ik help je heel graag verder om dit op te lossen! 

Wil je de Mediabox op de volgende wijze een herstart geven: 

  1. Koppel de stroom los van de TV Box.
  2. Haal de Media Converter/ONT, het kleine zwarte of witte kastje in de meterkast, voor 10 seconden van de stroom en laat deze volledig opnieuw opstarten. 
  3. Haal het modem 10 seconde van de stroom en laat deze volledig opnieuw opstarten. 
  4. Als het modem is opgestart, sluit je de TV Box weer aan.  

Mocht dit niet werken, wil je dan een filmpje maken van wanneer dit gebeurd. Je kunt deze met mij delen in dit topic middels een WeTransfer link. Geef je mij een seintje als je zo ver bent? Ik sta klaar om verder te helpen!

 

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @Daniel Kers 

Ik kan mij heel goed voorstellen dat dit niet prettig TV kijkt. Ik help je heel graag verder om dit op te lossen! 

Wil je de Mediabox op de volgende wijze een herstart geven: 

  1. Koppel de stroom los van de TV Box.
  2. Haal de Media Converter/ONT, het kleine zwarte of witte kastje in de meterkast, voor 10 seconden van de stroom en laat deze volledig opnieuw opstarten. 
  3. Haal het modem 10 seconde van de stroom en laat deze volledig opnieuw opstarten. 
  4. Als het modem is opgestart, sluit je de TV Box weer aan.  

Mocht dit niet werken, wil je dan een filmpje maken van wanneer dit gebeurd. Je kunt deze met mij delen in dit topic middels een WeTransfer link. Geef je mij een seintje als je zo ver bent? Ik sta klaar om verder te helpen!

 

Welkom op onze Community! @Daniel Kers 

Ik kan mij heel goed voorstellen dat dit niet prettig TV kijkt. Ik help je heel graag verder om dit op te lossen! 

Wil je de Mediabox op de volgende wijze een herstart geven: 

  1. Koppel de stroom los van de TV Box.
  2. Haal de Media Converter/ONT, het kleine zwarte of witte kastje in de meterkast, voor 10 seconden van de stroom en laat deze volledig opnieuw opstarten. 
  3. Haal het modem 10 seconde van de stroom en laat deze volledig opnieuw opstarten. 
  4. Als het modem is opgestart, sluit je de TV Box weer aan.  

Mocht dit niet werken, wil je dan een filmpje maken van wanneer dit gebeurd. Je kunt deze met mij delen in dit topic middels een WeTransfer link. Geef je mij een seintje als je zo ver bent? Ik sta klaar om verder te helpen!

 

Hallo,

ik heb hetzelfde probleem. Nieuwe Philips TV met de Odido App dus maak geen gebruik van de TV Box.

Beeld is zwart (eel gewoon geluid) bij bijvoorbeeld RTL en SBS maar niet bij NPO, even tv uit en gelijk weer aan dan wel goed beeld.

Dit probleem is er al vanaf begin medio november. 
 

groet,

Ruud

Beste Teresa,

Bedankt voor je reactie.

Dit heeft alleen niets met de mediabox te maken, het gaat om de ODIDO TV app op mijn Philips TV.

Er zijn hier al meerdere topics over geweest heb ik gezien waarbij er door de melders van het probleem ook filmpjes gemaakt moesten worden, dus het zou een bekend issue bij jullie moeten zijn.

Ik hoop dat jullie dit snel kunnen oplossen, het lijkt echt op een bug in de TV app.

Met vriendelijk groet,

Daniël Kers

Reputatie 6
Badge +2

@Ruud Schagen @Daniel Kers Dank jullie wel voor de duidelijke terugkoppeling. Ik ga graag verder op zoek naar de juiste oplossing!

Het kan zijn dat deze zenders als favoriet staan gemarkeerd of dat er een blokkade op zit. Willen jullie de volgende stappen volgen om te checken of dit niet het geval is?

Instellingen voor favoriete zenders:

  1. Ga naar Account > Profielen
  2. Selecteer het profiel (admin) > Activeer Favorieten > aan/uit

Instellingen voor geblokkeerde zenders

  1. Menu-knop
  2. Ga je naar Instellingen > Account 
  3. Mijn zenders > Blokkades opheffen

Mocht dit niet het geval zijn, willen jullie mij dan de volgende informatie geven? 

  • Welke afstandsbediening gebruik je?
  • Welk type (Philips) TV heb je? Je kunt dit achterop de TV vinden. 
  • Wat is het besturingssysteem (OS) van de TV? Je kunt deze in vinden in de TV instellingen.
  • Op welke software versie draait de TV
  • Welke versie van de Odido Smart TV app heb je geinstalleerd? In de app > Account > Instellingen > Over. 
  • Gaat het alleen om RTL, SBS6 en Veronica of speelt het probleem zich op meerdere zenders af?
  • Krijg je een foutmelding?

Ik ga dan gelijk aan de slag! 

Hi Teresa,

Er is niets geblokkeerd en de zenders staan niet als favoriet.

 

Hier de gevraagde informatie

  • standaard afstandsbediening die met TV wordt meegeleverd
  • type TV Philips 42OLED808/12
  • Android besturingssysteem 
  • OS versie 12
  • het betreft veel zenders RTL 4, RTL 5, SBS6, RTL 7, Vxp Net5, RTL 8, Nickelodeon en dan volgens mij nog een paar.
  • Ik krijg geen foutmelding

Wat ik krijg is zwart beeld, wel geluid en de zenderinformatie onder in beeld.

 

Ik hoop dat je wat kan met deze informatie en dat het probleem opgelost kan worden.

Ruud

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor de info @Ruud Schagen, ik mis alleen nog de versie van de app. Zou je die nog kunnen opgeven? Alvast bedankt!

  • Welke versie van de Odido Smart TV app heb je geinstalleerd? In de app > Account > Instellingen > Over. 

 

Hi Tommie,

De versie van de app is: 1.4.3232

Ruud

Reputatie 7
Badge +9

Thankyou @Ruud Schagen, ik heb het voor je doorgezet. Hopelijk kunnen onze techneuten de oorzaak opsporen!  

Er is nog iets raars. Als ik een opname wil kijken van een van de ‘zwarte’ zenders is het probleem er ook dus niet alleen bij live kijken. Kijken is dan ook weer mogelijk bij even de uit knop of een andere functie kiezen.

Suc6

Reputatie 6
Badge +2

@Ruud Schagen Dank je wel voor het melden! Ik heb het gelijk genoteerd in het ticket. 

Reageer