[REVIEW] Dé nieuwe T-Mobile Thuis televisie app

  • 1 September 2020
  • 26 reacties
  • 3026 Bekeken
[REVIEW] Dé nieuwe T-Mobile Thuis televisie app
Reputatie 7
Badge +4

[Moderator edit - Hi all, bedankt voor de feedback! We hebben een nieuw centraal topic geopend om alle feedback rond T-Mobile TV te verzamelen zodat we hier mee aan de slag kunnen. We merken namelijk dat er overal verschillende topics “rondzwerven”. Je vindt het nieuwe topic hier.]

 

Er was eens een app met een rood logo. Deze werd snel naar Magenta gerebrand toen deze in de T-Mobile Thuis familie kwam. Deze app was geen lang leven beschoren, want de techniek van het wijlen KNIPPR-broertje nam de taak over. Een prima app, waarbij je een dertigtal zenders op mobiele devices kon bekijken en kon streamen naar smart tv's. Maar klanten vroegen om meer. Vaak vanuit ervaringen bij andere providers. De vraag die rijst is of deze app die belofte waar maakt.

Zelfde icoon, andere app

Bij het installeren prijkt een bekend magenta icoon. Tot zover nog geen verandering. Bij het inloggen prijken wat berichten over wat er mogelijk is en dat smaakt naar meer. Zou het dan die langverwachte stap voorwaarts zijn, waarbij integratie is met het TV product? Na het inloggen wordt er een startscherm getoond dat veel overeenkomst toont met het nieuwe TV product. De look & feel is gelijk. Op het eerste oog ziet het er vertrouwt uit ten aanzien van het nieuwe TV product. En dat is zeker niet slecht. Er is direct een video store zichtbaar. Ook de suggesties over wat er beschikbaar is, terug te kijken is, live op TV én radio zijn aanwezig. Even verder doorklikken; de nieuwe cloudopname dienst is ook beschikbaar in de app en een mogelijkheid om een aantal zenders á la carte te bestellen. Dit laatste is een overblijfsel uit de oude KNIPPR app. Van enkel de recht toe recht aan app om TV te kijken is geen enkele sprake meer. Het is een interactieve app.

Is er nou nog niets op TV?

Met de oude app konden maximaal 35 kanalen doorgegeven worden. Dat is nu een stuk uitgebreid tot 100+ kanalen. Dit is inclusief themapakketten en Film1. Het aantal kanalen zal dus afhangen van jouw abonnement, maar dus een flink groter aanbod. Daarnaast is er een breed scala aan radio kanalen, die het aanbod mooi aanvullen.

 

Het terugkijken was in de oude app een vreemde. Hier kon op de meeste kanalen al tot 7 dagen terug gekeken worden via Begin Gemist. Via het oude TV platform was dit niet mogelijk, waardoor er een vreemde situatie ontstond. Dit wordt opgelost met de nieuwe app en TV platform. Begin Gemist is voor een substantieel deel van de kanalen beschikbaar. Nog steeds tot 7 dagen terug. Een kritische noot is dat de oude programma gemist dienst tot 10 dagen terug ging. Net iets meer ruimte om terug te kijken. De programma gemist apps zijn vervangen en dus zelf niet meer aanwezig.

 

 

In de wolken

Een zeer grote wens is opnemen via cloud. De laatste tijd was er een groeiende kritiek op de community waar te nemen van nieuwe en bestaande klanten, die geen opname mogelijkheid aan hun pakket konden toevoegen. De oude decoders waren op en de nieuwe dienst was nog in test. Lastig. Maar het is het wachten waard, want het TV platform en de app sluiten op elkaar aan. Zo kun je een opname op jouw mobiel, tablet of TV decoder instellen én terug kijken. Waar je ook bent. Er is ruimte voor 200 uur beschikbaar en de opnames blijven 1 jaar beschikbaar.

 

 

Videotheek

Is er niets op TV, dan kun je altijd nog naar de videotheek. Tenminste digitaal. Inmiddels zijn de meeste videotheken wel gesloten en vervangen voor streamingdiensten en online videotheken (Video On Demand (VOD)). T-Mobile Thuis had al een videotheek via de TV decoder, maar dezelfde is nu ook beschikbaar via de app. Deze wordt behoorlijk gepushed via suggesties. Niet enkel in het openingscherm, maar bijvoorbeeld ook bij zoekresultaten. Dat mag wel iets minder. 

Ook is er voor een aantal zenders een specifieke video on demand gedeelte, waarbij specifieke titels terug te kijken zijn. Deze voelt nog wat beperkt qua content, maar dit zal ongetwijfeld vanzelf aangevuld worden.

Erop ingesteld

In het instellingenmenu zijn diverse mogelijkheden om al deze diensten in te stellen en terug te kijken wat je besteld hebt, welke opname je gestart bent en welke kanalen je via á la carte hebt besteld. Zo kun je profielen voor iedereen instellen. Zelfs met een leeftijdgrens, waardoor er een automatisch kinderslot optreedt. 

 

 

Helemaal appie?

De nieuwe app is zeker een vooruitgang. De grootste stap is gezet met het gelijktrekken van aangeboden diensten en het interoperabel maken van die diensten. Het maakt de interactiviteit een stuk hoger en gebruiksvriendelijker. Dit maakt dat je bijvoorbeeld  onderweg je film op opname kan af kijken. De app voelt modern en gemakkelijk en het totale product meer van deze tijd. Uiteraard is er ruimte voor verbetering, maar dit is niet zozeer te wijten aan de app, maar aan de totale TV dienst. Deze heeft al een flinke stap gezet, maar er is zeker ruimte voor verbetering. Al bij al een waardige vooruitgang en het totaal van de TV dienst en app voelt als een handige en waardige vooruitgang, die weer bijtijds aanvoelt. 

 

Wat is er top?

V Net, fris ontwerp
V Cloud opname
V 90+ zenders Begin gemist via guide
V Meer beeld- en geluidopties per zender
V Favorieten instellen
V Diverse VOD kanalen
V Kijkprofielen

Wat kan er beter?

X Zoekfunctie
X Geen Technicolor streams, maar compressie. Soms wat instabiel
X Geen 4k
X Geen derde apps
X Videotheek wordt wat veel gepusht.

 


26 reacties

Reputatie 7

Hi all, bedankt voor de feedback! We hebben een nieuw centraal topic geopend om alle feedback rond T-Mobile TV te verzamelen zodat we hier mee aan de slag kunnen. We merken namelijk dat er overal verschillende topics “rondzwerven”. Je vindt het nieuwe topic hier.

Reageer