Skip to main content

Aangezien jullie niet altijd reageren op reacties in de algemene  topic over Tmobile TV, dan maar via deze weg. 
 

Via Twitter gaven zij het advies om dit op de Community te vragen, blijkbaar kunnen zij daar wel je hele stb en verbinding uitlezen maar niet de resolutie aanpassen? Wel een beetje vreemd.

Dus bij deze mijn verzoek, kunnen jullie de resolutie aanpassen van mijn stb zodat ik normaal voetbal kan kijken? Ik weet dat jullie hier aan werken en dat er “binnenkort” een fix is voor deze issue, echter kan binnenkort zomaar 6 maanden duren bij jullie. 
 

Daarnaast zie ik niet in de lijst staan van issues dat de stream zeker 30 seconden achter loopt, het kan behoorlijk vervelend zijn om mijn buurman en vrienden eerder te horen juichen dan ik dat zie.…

 

Goedemorgen @Apex1990 ,

Die vertraging heb ik al vaker voorbij zien komen en daar wordt aan gewerkt door T-Mobile. Tenminste dat geven ze zelf aan.

Wat betreft de resolutie heb ik dit in een verder verleden we een paar keer voorbij zien komen. Heb je het nieuwe of oude TV platform? 


Hi @Apex1990 Je kan de resolutie zelf ook resetten daar de TV Box een fabrieksreset te geven. Hij neemt dan opnieuw de resolutie over die hij doorkrijgt van de TV zelf. Dit is alleen een tijdelijke oplossing en bij bijvoorbeeld een update van de TV Box kan het zijn dat hij weer terug schiet naar de verkeerde resolutie. De permanente oplossing komt er met een beetje geluk snel aan.

De vertraging van de stream staat niet in de issues lijst omdat dit geen issue/bug/fout is. Dat gezegd hebbende is het natuurlijk vooral met sportwedstrijden niet ideaal en we zijn aan het kijken hoe we de vertraging kunnen verminderen maar dit gaat wel langer duren.


“De vertraging van de stream staat niet in de issues lijst omdat dit geen issue/bug/fout is”

Dat snap ik werkelijk niet want in mijn ogen is dit onacceptabel en moet het wel op de lijst komen want een groot issue is het wel

 


“De vertraging van de stream staat niet in de issues lijst omdat dit geen issue/bug/fout is”

Dat snap ik werkelijk niet want in mijn ogen is dit onacceptabel en moet het wel op de lijst komen want een groot issue is het wel

 

Ik denk dat ze probeerden aan te geven dat het inherent is aan de gekozen oplossing voor hun TV platform.


“De vertraging van de stream staat niet in de issues lijst omdat dit geen issue/bug/fout is”

Dat snap ik werkelijk niet want in mijn ogen is dit onacceptabel en moet het wel op de lijst komen want een groot issue is het wel

 

Ik denk dat ze probeerden aan te geven dat het inherent is aan de gekozen oplossing voor hun TV platform.

Dat bedoelen ze inderdaad. Maar dat maakt de gekozen oplossing nog niet acceptabel. Ik ben er ook totaal niet over te spreken.

Daarnaast is deze vertraging er niet bij DSL klanten, zo heel moeilijk kan de oplossing dan toch ook niet zijn?


“De vertraging van de stream staat niet in de issues lijst omdat dit geen issue/bug/fout is”

Dat snap ik werkelijk niet want in mijn ogen is dit onacceptabel en moet het wel op de lijst komen want een groot issue is het wel

 

Ik denk dat ze probeerden aan te geven dat het inherent is aan de gekozen oplossing voor hun TV platform.

Dat bedoelen ze inderdaad. Maar dat maakt de gekozen oplossing nog niet acceptabel. Ik ben er ook totaal niet over te spreken.

Daarnaast is deze vertraging er niet bij DSL klanten, zo heel moeilijk kan de oplossing dan toch ook niet zijn?

Dat die vertraging er niet bij DSL-klanten is, komt omdat die ook met het nieuwe platform gebruik maken van de oude (multicast) streams van KPN. Daar zit geen (grote) vertraging op. De nieuwe streams worden alleen gebruikt op glasvezel (WBA en ODF).


“De vertraging van de stream staat niet in de issues lijst omdat dit geen issue/bug/fout is”

Dat snap ik werkelijk niet want in mijn ogen is dit onacceptabel en moet het wel op de lijst komen want een groot issue is het wel

 

Ik denk dat ze probeerden aan te geven dat het inherent is aan de gekozen oplossing voor hun TV platform.

Dat bedoelen ze inderdaad. Maar dat maakt de gekozen oplossing nog niet acceptabel. Ik ben er ook totaal niet over te spreken.

Daarnaast is deze vertraging er niet bij DSL klanten, zo heel moeilijk kan de oplossing dan toch ook niet zijn?

Dat die vertraging er niet bij DSL-klanten is, komt omdat die ook met het nieuwe platform gebruik maken van de oude (multicast) streams van KPN. Daar zit geen (grote) vertraging op. De nieuwe streams worden alleen gebruikt op glasvezel (WBA en ODF).

Ik weet dat die de multicast streams nog gebruiken. Maar als dit bij DSL mogelijk is, dan moet dat bij glasvezel ook kunnen.


“De vertraging van de stream staat niet in de issues lijst omdat dit geen issue/bug/fout is”

Dat snap ik werkelijk niet want in mijn ogen is dit onacceptabel en moet het wel op de lijst komen want een groot issue is het wel

 

Ik denk dat ze probeerden aan te geven dat het inherent is aan de gekozen oplossing voor hun TV platform.

Dat bedoelen ze inderdaad. Maar dat maakt de gekozen oplossing nog niet acceptabel. Ik ben er ook totaal niet over te spreken.

Daarnaast is deze vertraging er niet bij DSL klanten, zo heel moeilijk kan de oplossing dan toch ook niet zijn?

Dat die vertraging er niet bij DSL-klanten is, komt omdat die ook met het nieuwe platform gebruik maken van de oude (multicast) streams van KPN. Daar zit geen (grote) vertraging op. De nieuwe streams worden alleen gebruikt op glasvezel (WBA en ODF).

Ik weet dat die de multicast streams nog gebruiken. Maar als dit bij DSL mogelijk is, dan moet dat bij glasvezel ook kunnen.

In theorie wel, maar er is één probleem: op DSL hebben alle klanten een Huawei of Zyxel. Even simpel gezegd ondersteunen die de combinatie van een tv-platform op internet (VLAN 300) en multicast streams (VLAN 640). Oudere glasvezelklanten (van vóór september 2018, uit m'n hoofd) hebben nog een Draytek die niet met deze combi (routed) overweg kan.


“De vertraging van de stream staat niet in de issues lijst omdat dit geen issue/bug/fout is”

Dat snap ik werkelijk niet want in mijn ogen is dit onacceptabel en moet het wel op de lijst komen want een groot issue is het wel

 

Ik denk dat ze probeerden aan te geven dat het inherent is aan de gekozen oplossing voor hun TV platform.

Dat bedoelen ze inderdaad. Maar dat maakt de gekozen oplossing nog niet acceptabel. Ik ben er ook totaal niet over te spreken.

Daarnaast is deze vertraging er niet bij DSL klanten, zo heel moeilijk kan de oplossing dan toch ook niet zijn?

Dat die vertraging er niet bij DSL-klanten is, komt omdat die ook met het nieuwe platform gebruik maken van de oude (multicast) streams van KPN. Daar zit geen (grote) vertraging op. De nieuwe streams worden alleen gebruikt op glasvezel (WBA en ODF).

Ik weet dat die de multicast streams nog gebruiken. Maar als dit bij DSL mogelijk is, dan moet dat bij glasvezel ook kunnen.

In theorie wel, maar er is één probleem: op DSL hebben alle klanten een Huawei of Zyxel. Even simpel gezegd ondersteunen die de combinatie van een tv-platform op internet (VLAN 300) en multicast streams (VLAN 640). Oudere glasvezelklanten (van vóór september 2018, uit m'n hoofd) hebben nog een Draytek die niet met deze combi (routed) overweg kan.

Ok, maar zijn die Drayteks niet erg verouderd? Hadden ze dan niet moeten zorgen dat ze die eerst gingen vervangen?


Dat die vertraging er niet bij DSL-klanten is, komt omdat die ook met het nieuwe platform gebruik maken van de oude (multicast) streams van KPN. Daar zit geen (grote) vertraging op. De nieuwe streams worden alleen gebruikt op glasvezel (WBA en ODF).

Ik weet dat die de multicast streams nog gebruiken. Maar als dit bij DSL mogelijk is, dan moet dat bij glasvezel ook kunnen.

In theorie wel, maar er is één probleem: op DSL hebben alle klanten een Huawei of Zyxel. Even simpel gezegd ondersteunen die de combinatie van een tv-platform op internet (VLAN 300) en multicast streams (VLAN 640). Oudere glasvezelklanten (van vóór september 2018, uit m'n hoofd) hebben nog een Draytek die niet met deze combi (routed) overweg kan.

Ok, maar zijn die Drayteks niet erg verouderd? Hadden ze dan niet moeten zorgen dat ze die eerst gingen vervangen?

De Drayteks gaan inderdaad al een tijdje mee en zijn wel toe aan hun pensioen. Ze hebben geen 5GHz wifi en de laatste update dateert van april 2017. Blijkbaar is T-Mobile er nog tevreden over, of is het niet willen omruilen een centenkwestie. Maar zelfs als ze wel een keer vervangen worden, weet ik niet of ze dan de oude streams in ere gaan herstellen.


Dat die vertraging er niet bij DSL-klanten is, komt omdat die ook met het nieuwe platform gebruik maken van de oude (multicast) streams van KPN. Daar zit geen (grote) vertraging op. De nieuwe streams worden alleen gebruikt op glasvezel (WBA en ODF).

Ik weet dat die de multicast streams nog gebruiken. Maar als dit bij DSL mogelijk is, dan moet dat bij glasvezel ook kunnen.

In theorie wel, maar er is één probleem: op DSL hebben alle klanten een Huawei of Zyxel. Even simpel gezegd ondersteunen die de combinatie van een tv-platform op internet (VLAN 300) en multicast streams (VLAN 640). Oudere glasvezelklanten (van vóór september 2018, uit m'n hoofd) hebben nog een Draytek die niet met deze combi (routed) overweg kan.

Ok, maar zijn die Drayteks niet erg verouderd? Hadden ze dan niet moeten zorgen dat ze die eerst gingen vervangen?

De Drayteks gaan inderdaad al een tijdje mee en zijn wel toe aan hun pensioen. Ze hebben geen 5GHz wifi en de laatste update dateert van april 2017. Blijkbaar is T-Mobile er nog tevreden over, of is het niet willen omruilen een centenkwestie. Maar zelfs als ze wel een keer vervangen worden, weet ik niet of ze dan de oude streams in ere gaan herstellen.

Ik verwacht zelf niet dat ze die oude streams ooit nog gaan gebruiken. En het zal (denk ik) een centenkwestie geweest zijn. Aan de andere kant kan je dat ook wel een beetje verwachten. Je kiest voor een goedkopere provider, die maken natuurlijk ook keuzes waardoor ze zo goedkoop kunnen zijn.


Reageer