Skip to main content

Ik heb de 4k Mediabox en heb regelmatig geen geluid. Het geluid gaat vanaf de tv via een optische kabel naar mijn Denon versterker. Op het moment dat dit voorkomt heb ik ook weleens getest of ik gewoon geluid heb vis de tv door de instellingen van de tv op tv speaker te zetten maar dan hoor ik ook niets. In en uitschakelen van de tv box verhelpt het probleem niet maar zodra ik de tv box opnieuw opstart dan werkt het geluid weer. Maar om nu elke dag de tv box opnieuw op te starten lijkt me ook niet de bedoeling. Storing is dagelijks. Nb voor de update had ik dit niet. Toen haperde alleen af en toe het geluid.

Hi @Wimbabwe, goed dat je hier aan de bel trekt en welkom op de Community! Ik ben er om je verder te helpen. Om te beginnen dank ik je voor het testen zonder externe apparatuur. Dat is inderdaad belangrijk om te weten. De Mediabox verliest dus ook geluid wanneer er geen externe audio apparatuur aangesloten staat. Ik heb de verbinding van de Mediabox meteen bekeken. Ik zie hier geen problemen, de kwaliteit van de stream is al dagen 100%. Dat is extreem hoog! Ik zie wel dat de Mediabox niet bekabeld staat aangesloten. Heb je de mogelijkheid om dit te checken? Connect hiervoor een internetkabel tussen de Mediabox en het modem en controleer dan, ook zonder externe audioapparatuur, of het geluid nog steeds wegvalt. Ik ga dan verder op onderzoek uit!


Beste, ook hier telkens  geen geluid op nieuwe tvbox. Bekabel aangesloten op originele modem. Graag hier een oplossing voor omdat ik eerst via de tv app keek, maar daar is na de uodate het beeld de eerste 10-20 seconden zeer slecht van. Nieuwste tvbox besteld om dit op te lossen, hebben we nu het probleem met geluid.

 

groet Ronald


Hi @RonaldLmn, goed dat je dit aangeeft. Heb je toevallig extern audio apparatuur aangesloten zoals een soundbar? Zo ja, kan je die eens loskoppelen en kijken of het geluid wel goed werkt? 


ik heb precies hetzelfde.

Geen soundbar of andere externe apparaten. TV geluid doet t als ik youtube aanzet, dus t is niet de tv. Moet nu elke keer aan en uit zetten of box resetten.

Heeellppppp ????

wat kan ik doen, want dit begint echt vervelend te worden.


Hi @Fina, goed dat je dit aankaart.

Zou je mij iets meer duidelijkheid kunnen geven over de situatie? Wanneer valt het geluid weg en is dit op specifieke zenders of compleet random?

Heb je de Mediabox bekabeld aangesloten of via wifi? Alvast bedankt voor de informatie!


dit is compleet random met zenders op tv. 

mediabox is bekabeld aangsloten met de wifibox.

En er is geen peil op te trekken, maar t gebeurt steeds vaker. Paar maanden geleden was t af en toe, maar heb t dagelijks en ook na pas  2/3 x resetten dat t werkt 😞.

Nu zelfs af en toe ook op netflix app, maar omdat youtube en tv geluid geeft, weet ik dat het niet mijn tv is.


@Fina Dank je wel voor je terugkoppeling! 

Ben je in de gelegenheid om hier een filmpje van te maken? Dan kan ik het meteen voor je doorzetten naar mijn collega’s van de technische dienst en het TV Team. 

Je kunt dit met mij delen in dit topic middels een WeTransfer link. Ik leg je graag uit hoe je dit doet! Ga naar: https://wetransfer.com/. Onderaan de pagina klik je op 'Ik wil alleen bestanden versturen'. Vervolgens klik je op de blauwe plus knop om bestanden te uploaden. Je vult bij beide opties jouw eigen e-mailadres in. De link naar de bestanden wordt nu naar jouw e-mail verstuurd. Kopieer de link en deel deze met ons in het topic. Alvast super bedankt voor de genomen moeite!


@Teresa van Odido  ik heb nog geen moment gehad dat ik filmde en t gebeurde. Mijn zoontje kijkt t meest tv, dan ben ik net te laat in t proces. Hopelijk heb ik t binnenkort op tape


Reageer