Sinds de nieuwste update is de layout van de TVGids in de app op de Apple TV4K flink aangepast. De nieuwe horizontale layout is ronduit lelijk. Korte programma’s in kleine blokken zijn onleesbaar geworden. Pas na het navigeren naar het desgewenste programmablok begint er een tekst te scrollen maar dit gaat in zo’n klein blokje zo traag dat het te lang duurt om het helemaal te kunnen lezen. Tips aan de programmeurs: Neem een voorbeeld aan mediaspelers gebaseerd op OpenPLI / Enigma2 en kijk hoe een echte TV-Guide eruit hoort te zien… ‘t is notabene OpenSource dus leer ervan.
Verder hoopte ik dat er rechtsboveninonder de 3 streepjes voor Opties een functie zou staan om het weer verticaal uit te lijnen of in/uit te zoomen in de gids naar die knop is met de Apple remote geeneens te bereiken dus waarom staat het daar?
Verder is het spoelen met de Apple Remote wel heel gevoelig geworden. De minste beweging spoelt het hele programma terug met een snelheid van heb ik me jou daar. Omhoog en omlaag vegen op de Apple Remote werkt vaker niet dan wel. Nog zoiets wat dan weer niet gevoelig is ipv. te gevoelig… Dit moet bij het testen toch allemaal wel naar boven zijn gekomen???
Verder heb ik een handige Harmony Elite remote maar de ondersteuning naar de App toe is wel heel magertjes. Zappen met de zapknop werkt gewoon niet. Verder zou onder de knop Guide op de remote het wel handig wezen als de TVGids dan tevoorschijn zou komen… maar helaas. Met andere remotes dan de Apple Remote is geen rekening gehouden. Brengen jullie nu net als KPN en Ziggo bewust kreupele apps uit om de verkoop/verhuur van de eigen TV-kastjes te promoten??? Het heeft er alle schijn in ieder geval van.
Als ik in het testpanel had gezeten en het had mogen zeggen had ik het gebruik van andere afstandsbedieningen zeker in de wensenlijst gezet. Zo moeilijk moet dat niet zijn. Het meeste programmeerwerk om zoiets in ieder geval onder XCode op Apple apparatuur te doen is OpenSource en publiekelijk beschikbaar om te gebruiken.
Ik was blijer met de oude versie. Hopelijk komen er snel updates en luisteren ze bij T-Mobile een beetje naar de frustraties van gebruikers.