Skip to main content

Radio speelt alleen met TV scherm aan en Versterker gaat niet aan/uit via TV box AB

• 24 januari 2025
  • 1 reactie
  • 39 Bekeken

• is een Master Poster
  • 20 reacties

De installatie is als volgt;

TV samsung met HDMI arc aangesloten op een Cambridge versterker CXA60 (zonder HDMI) via een extractor op TV box. Cambridge versterker aangemeld op TV box

Van TV naar extractor via HDMI arc

VanTV naar versterker via optische kabel

Van Extractor naar TV box via HDMI

Van Extractor naar versterker via toslink

In eerste instantie werkte alles goed behalve dan het afsluiten van de versterker maar de volgende dag met opstarten werkte het geluid via versterker niet meer en ook het volume control via AB TV box werkte niet meer deze werkte alleen nog maar via de AB van de TV en het geluid ging alleen maar aan als het TV scherm aan stond

Odido service gebeld en ze hebben een nieuwe AB opgestuurd en met deze heb ik het volume control op de AB van de TV box terug gekregen maar niet het uitgaan van de TV tijdens het spelen van de radio.

Hoe krijg ik mijn scherm weer uit tijdens het radio spelen?

Heeft iemand enig idee wat hier gebeurt, eerst wel en daarna niet meer??????

Uitgelichte reactie

25 januari 2025

Hi ​@Gwal, wat top dat het voor een deel is opgelost! Voor zover ik weet, is het niet mogelijk om het scherm uit te zetten als je naar de radio wilt luisteren. Als je het scherm uitzet, zet je namelijk ook de Mediabox uit. Mediabox uit, betekent ook radio uit. De radio loopt namelijk via de Mediabox. Wel heeft de radio een screensaver als je geen handeling uitvoert op de tv. Bedoel je dit eventueel met dat het scherm uit gaat of iets anders? Ik denk graag met je mee!

1 reactie

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 1829 reacties
  • 25 januari 2025
Uitgelichte reactie

Hi ​@Gwal, wat top dat het voor een deel is opgelost! Voor zover ik weet, is het niet mogelijk om het scherm uit te zetten als je naar de radio wilt luisteren. Als je het scherm uitzet, zet je namelijk ook de Mediabox uit. Mediabox uit, betekent ook radio uit. De radio loopt namelijk via de Mediabox. Wel heeft de radio een screensaver als je geen handeling uitvoert op de tv. Bedoel je dit eventueel met dat het scherm uit gaat of iets anders? Ik denk graag met je mee!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen