Hi @SunP, is dit sinds je je Tuner hebt aangesloten? (Vorig topic)
Kan je kijken welke firmware op de Mediabox zit en de volgende work-around proberen als je dit ervaart:
1) Ga naar het Mediabox menu
2) Vervolgens op het tandwieltje drukken van de 'settings'
3) Daarna selecteer je de optie 'Device Preferences'
4) Ga naar 'Display & Sound'
5) Vervolgens dien je te kiezen voor de optie 'HDMI CEC'
6) Zet de 'Volume Control' UIT zetten.
7) Als dit eenmaal gedaan is kan je de knop voor 'spraakcommando' indrukken. Dit vindt je bovenin - in het midden van de afstandsbediening
8) Dan moet je hardop zeggen: MAX Volume
Dag Tommie,
Dank voor het meedenken en de beschreven stappen die genomen kunnen worden.
Helaas… geen verandering.
Voor vervanging van deze box was het geluid ook “zweverig har/zacht” op alle radio zenders via de Tuner.
De tuner deed het voor die tijd, na de wel goed hoor, er is hier niets aan aangepast.
Als je het geluid laat verlopen via de speakers van je tv, is er dan ook nog een probleem of is het daar wel goed @SunP?
Tommie,
Dat gaat wel goed. Ik heb er 1 keer eerder last van gehad, ong. 1 jaar geleden. Toen is het door “jullie” opgelost want er bleek “iets” met server updates aan de hand. Daarna tot, vorige week, dus geen problemen.
Ron
Zijn er nog dingen die ik kan uitproberen?
Vandaag een vernieuwde elektra geïnstalleerd waardoor aal spanning er af was. Duurde 45 minuten, voldoende volgens mij om daarna alle apparaten weer te starten.
Is er op “afstand” in de MediaBox / Modem mee te kijken om te kijken of er iets gekst is?
Radiogeluid via Tuner, Tv uit is nog steeds zweverig.
Radiogeluid alleen via TV is goed
Aan Tuner gekoppelde Cd-speler levert ook geen zweverig geluid.
Ron
Beste,
Kan mijn vraag wellicht naar een “hoger” echelon worden gezet, of heeft het meer zin om te bellen?
Ik zou graag een goed geluid vanuit de tuner willen horen.
Hey @SunP, ik heb alles voor je nagekeken maar zie helemaal niks geks. Dat is ook logisch omdat het geluid wel goed werkt als je de tuner niet aangesloten hebt. Is er een verschil als je de tv aan hebt staan tijdens de radio of uit? (Je constructie in het andere topic)
Dag Tommy,
Dank voor het verder uitzoeken, het blijft vreemd.
ong. 1 week voor de wisseling van de TV-box begon het haperende geluid en dat is dus gebleven na de wisseling.
Ik heb het volgende vandaag nog eens uitgeprobeerd, alles aan de Tuner kant:
DVD-afspelen via de Tuner, perfect geluid. Ergo Boxen in orde
Ik had nog een optische kabel, deze in de HDMI-verdeler aangesloten én de Tuner, haperend geluid.
De audio kabel van de DVD-speler aangesloten op Tuner voor audio, haperend geluid.
Koptelefoon aangesloten, perfect geluid.
Als er aan jullie kant dus niets te verbeteren kan dan lijkt het er op dat de audio IN aansluiting probleem heeft met het voortbrengen van geluid, maar dan vind ik het weer wel vreemd dat de Optical ingang dat ook zou hebben.
Ik ben geen techneut dus i zit vast. Na mijn vakantie maar de “poort” laten checken op een losse las oid.
Ron
Wellicht zit er op de Community een klant met veel kennis over dit soort zaakjes @SunP!
Terugkoppeling:
Uiteindelijk is het gelukt
Bij de TV zijn een aantal HDMI ingangen, deze allemaal geprobeerd en uiteindelijk kwam ik bij een HDMI ARC aansluiting. Daarmee ging het goed, dus geluid op de Tuner is nu goed, kan radio afspelen zonder TV aan.
Wat ik wel vreemd blijf vinden is dat bij de vorige TV-box de HDMI-kabel NIET in de ARV aansluiting zat en jaren goed geluid gaf.
Kan het dan zijn dat er een ander signaal radio geluid uitgestuurd wordt , dit in het kader van verbeteringen etc? (versie updates software)
Ron
Ah kijk aan @SunP, blij om te horen dat het opgelost is! Of er een ander signaal doorkomt durf ik niet te zeggen.