Skip to main content

Hi,

Ik had dit probleem vorig jaar ook al maar toen was het op eens verholpen (misschien een aanpassing in het netwerk of software update). 

Het probleem is dat als we radio luisteren (etone tuner) dat na een paar ur het geluid gaat haperen/storen. ALs ik vervolgens van zender verander en oo als ik weer terug ga naar de orginele zender dan is het probleem verholpen.

2de probleem als ik een SBS zender blauwe knop dan stopt die na verloop van tijd met een zwart scherm en een foutmelding.

Groet,
Julian 

@Julian van Neerbos Dat probleem bij SBS is mij ook wel eens opgevallen, als je terug kijkt met de blauwe knop gaat het programma na een minuut of 5 terug naar live,  druk je vervolgens weer de blauwe knop in gaat het goed.

Wel zie je dan 2x het begin opnieuw 


Hi @Julian van Neerbos ,

Goed dat je het bij ons aankaart! Ik ben erg benieuwd of een herstart van de TV Box het probleem doet oplossen. Hoe je deze doet, vind je op onze Wiki: 

De Entone TV Box die je gebruikt, moet gezegd worden, is lichtelijk verouderd, waardoor problemen met de software en eventuele fouten voor kunnen komen. Mocht het probleem zich dan voort blijven zetten, is een ruil voor een nieuwer exemplaar wellicht nodig. Ik hoor daarom ook graag of het probleem is opgelost! 


Ondanks dat de Entone tv box technisch gezien lichtelijk verouderd is heeft deze box wel een groot voordeel t.o.v. de Amino box en wel dat de Entone voorzien is van een optische aansluiting, vooral als men de box ook voor radio luisteren gebruikt heeft dat een groot voordeel.


Hi @Julian van Neerbos ,

Goed dat je het bij ons aankaart! Ik ben erg benieuwd of een herstart van de TV Box het probleem doet oplossen. Hoe je deze doet, vind je op onze Wiki: 

De Entone TV Box die je gebruikt, moet gezegd worden, is lichtelijk verouderd, waardoor problemen met de software en eventuele fouten voor kunnen komen. Mocht het probleem zich dan voort blijven zetten, is een ruil voor een nieuwer exemplaar wellicht nodig. Ik hoor daarom ook graag of het probleem is opgelost! 

Hi, dat werkt helaas niet evenals een reset van de tuner. Dus als een nieuwe een oplossing is dan graag!


Hi @Julian van Neerbos, super dat je gelijk deze handeling kon verrichten! Ervaar jij na de powerflip ook nog steeds hetzelfde issue met SBS? Zo ja, dan wil ik je vragen om een ander LAN-poort op het modem te testen. Het handige aan het Zyxel modem is dat alle vier de LAN-poorten geschikt zijn voor tv. Kun je hier eens tussen switchen en aangeven of dit een verbetering oplevert? Daarnaast zie ik de TV Box niet terug in de verbinding. Is deze rechtstreeks aangesloten op het modem of maak je gebruik van eigen apparatuur zoals adapters? 

Werkt het geluid daarnaast wel zonder problemen als je de tuner loskoppelt? Als je daarnaast kan aangeven welke audio uitgang je gebruikt, dan ga ik verder op zoek naar de oplossing. Denk hierbij aan SPDIF / Optisch, Tulpstekkers en een 3.5 mm Jack aansluiting. Ik hoor het graag van je! 


Hi @Lisa, de tuner is rechtstreeks aangesloten op het modem. Er zit geen eigen apparatuur tussen. Momenteel staat de tuner in stand-by mode (aangezien er niemand thuis is). Zou dat de reden kunnen zijn dat je deze niet ziet? Het Zyxel modem heb ik sindskort daarvoor had ik een Draytak waar hetzelfde probleem speelde. Ik verwacht daarom niet dat het switchen van LAN poort zal helpen (maar zal het wel proberen). De tuner is verbonden met de TV dmv een HDMI kabel. Hier loopt ook het geluid over heen. De TV zelf is weer verbonden met een soundbar dmv SPDIF / Optisch.

Of de problemen met SBS er nog zijn zal ik moeten testen. Aangezien ik dat niet meer heb geprobeerd sinds de laatste keer dat het mis ging.

 


Als de tv beschikt over een HDMI-ARC aansluiting en ook de soundbar hierover beschikt is het beter en handiger hier gebruik van te maken, het grote voordeel hiervan dat de soundbar dan automatisch opstart met de tv en tevens sluit bij het uitzetten van de tv.

Ander voordeel is dat het geluid van de soundbar geregeld word met de afstandsbediening van de tvbox (indien aanwezig) 


Als de tv beschikt over een HDMI-ARC aansluiting en ook de soundbar hierover beschikt is het beter en handiger hier gebruik van te maken, het grote voordeel hiervan dat de soundbar dan automatisch opstart met de tv en tevens sluit bij het uitzetten van de tv.

Ander voordeel is dat het geluid van de soundbar geregeld word met de afstandsbediening van de tvbox (indien aanwezig) 

Hi, de reden dat ik het zo heb aangesloten is dat ik ook nog andere apparaten heb waarvan ik het geluid via de soundbar heb lopen.

Overigens start de soundbar al automatisch op als de TV aangaat en is het geluid van de soundbar te bedienen met de afstandbediening van de tuner (mede als die van de TV). 

 


@Lisa helaas het veranderen van netwerkpoort heeft niet geholpen. Een paar uur daarna begon het wederom te storen. Blauwe knop bij SBS heb ik niet kunnen testen. De radio staat hier de hele dag aan dus dat is voor ons het belangrijkste om op lossen. Als een nieuwe tuner noodzakelijk is dan graag. Dit is een oud beestje die ik volgens mij al meer dan 8 jaar heb. 


Hi @Julian van Neerbos, merci voor de aanvullingen! Ik wil dat hier zo snel mogelijk een oplossing voor komt, dus ik heb een nieuwe TV Box voor je aangevraagd. In plaats van de Entone, komt er een Amino Aria jouw kant op. Dit is een nieuwer model, dus ik hoor heel graag van je - zodra deze up and running is - of de problemen hiermee zijn verdwenen. De status van de bestelling kun je volgen in je My T-Mobile Thuis omgeving: My T-Mobile Thuis | Rekeningen inzien en informatie over je abonnement. Houd je ons hier op de hoogte? 😊


Hi @Julian van Neerbos, merci voor de aanvullingen! Ik wil dat hier zo snel mogelijk een oplossing voor komt, dus ik heb een nieuwe TV Box voor je aangevraagd. In plaats van de Entone, komt er een Amino Aria jouw kant op. Dit is een nieuwer model, dus ik hoor heel graag van je - zodra deze up and running is - of de problemen hiermee zijn verdwenen. De status van de bestelling kun je volgen in je My T-Mobile Thuis omgeving: My T-Mobile Thuis | Rekeningen inzien en informatie over je abonnement. Houd je ons hier op de hoogte? 😊

Hi @Lisa 

Bedankt ik zal laten weten of de problemen verholpen zijn met de nieuwe tuner.


Hi @Julian van Neerbos, helemaal super! Dankjewel, ik hoor het graag. 


@Lisa gisteren morgen aangesloten en geen storing ervaren tot op heden met het geluid.

Blauwe knop issue met SBS heb ik nog niet kunnen uitproberen.


Hi @Julian van Neerbos, heel erg fijn dat je deze bevindingen hier deelt! Top dat jij geen problemen meer ervaart. Hopelijk ondervind je ook geen problemen meer met de blauwe knop, zodra je eraan toe bent gekomen om dit te testen. 


@Lisa radio nog steeds goed. Gisteren voor het eerst de blauwe knop geprobeerd op sbs 6 dat ging meteen weer mis. Na een paar minuten al een error en sprong die terug naar live TV.


Hi @Julian van Neerbos, helemaal super! Heel goed dat je dit aangeeft, want hier help ik je graag bij. Zou je de gebruikersinterface willen starten? Dit doe je als volgt: 

T-Mobile TV:
1. Ga naar Account
2. Klik op Instellingen
3. Klik op TV Box
4. TV Menu herstarten > Herstart

Mocht dit het probleem ook niet verhelpen, dan hoor ik graag om welke SBS aflevering(en) het ging en dan ga ik een verzoek voor je indienen bij onze technische dienst. Kan je ook aangeven welke error er in beeld verscheen? De blauwe knop hoort ook zonder problemen bij je te werken, dus hier ga ik graag voor je achteraan. 

 

 


Hi, ik heb de tuner al een aantal keren herstart dmv de stroom eraf te halen. Heeft bovengenoemde manier van herstarten dan nog nut? Tevens heb ik ondertussen een andere tuner gekregen ivm radio problemen. Met beide tuners heb ik het issue met sbs6 inc met de blauwe knop. Afgelopen zondag ging het weer mis met de blauwe knop bij het roer om. De week er voor ook op zondag bij het jachtseizoen. Beide op sbs6. Programma’s op rtl4 gaan wel goed. 


Hi @Julian van Neerbos, heel erg bedankt voor deze aanvulling! Ik wil je inderdaad voor de volledigheid nog vragen of je de TV Box op de bovenstaande manier kan herstarten. Maar aangezien dit op beide TV Boxen speelt, heb ik ook alvast een verzoek ingediend bij onze technische dienst. De komende dagen houd ik dit onderzoek goed voor je in de gaten, zodat ik alle updates met je kan delen. Hopelijk kan ik je snel verblijden met goed nieuws! 💪


Hi @Julian van Neerbos, ik heb een terugkoppeling van de technische dienst die ik graag met je deel! Mijn collega raadt aan om over te gaan naar ons nieuwe tv-platform (T-Mobile TV). Dit verhelpt veel voorkomende problemen, waaronder hopelijk ook het issue dat je nu ervaart met Begin Gemist. Ik deel graag de voorwaarden hiervan met je:

In jouw My T-Mobile Thuis kan jij na de migratie eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement, waar kosten van € 5,00 per maand aan zijn verbonden. Je zult daarnaast zelf een SCART-verlengstuk aan moeten schaffen als de tv geen HDMI-aansluiting heeft. Teletekst zul je niet meer kunnen bekijken na de migratie. 

Ook ontvang jij een e-mail en sms vlak voordat jij wordt overgezet naar het nieuwe platform én zul jij opnieuw moeten inloggen zodra jij bent overgezet. Tot zo ver alle belangrijke punten op een rijtje. Als jij hier enthousiast over bent, dan hoor ik graag een akkoord van je. Vervolgens ga ik dan voor je aan de slag! 😁

Als je alle ins en outs wilt lezen over T-Mobile TV, dan zet ik ook alvast dit topic naar je door: Alles over T-Mobile TV | T-Mobile Community. Laat je dit aan mij weten? Thanks!


Hi @Lisa ik twijfel ik lees op dit fora een hoop issues met de beeldkwaliteit. Deze zou minder zijn dan het oude platform. Wat kan je hier over vertellen. Heeft bijvoorbeeld iedereen er last van of zijn dit specifieke gevallen?


Hi @Julian van Neerbos, ik neem graag jouw twijfel weg! Wat ook goed is om te weten, is dat uiteindelijk iedereen overgaat naar T-Mobile TV. Het punt dat jij aanhaalt, dat is zeker niet iets dat bij iedereen speelt. Zo is het merendeel erg tevreden met het nieuwe platform. Het klopt dat een paar klanten minder tevreden zijn met de beeldkwaliteit en hier heeft ook een langdurig onderzoek voor gelopen. Onze tv-specialisten hebben laten weten dat zij op de achtergrond heel erg druk bezig zijn met het verbeteren van onze diensten. Zo is ook de beeldkwaliteit meegenomen in het algemene verbetertraject. Weet jij zo voldoende of heb je nog enkele vragen? Ik beantwoord ze met liefde.


@Lisa als de beeldkwaliteit hetzelfde blijft dan is het prima om te migreren naar het nieuwe platform. Enig idee wanneer de migratie gaat plaats vinden?


@Julian van Neerbos Eigenlijk loop ik tegen het zelfde issue aan als u, als het goed is word ik op 27 juli over gezet van de Draytek router naar de Zyxel met mediaconverter, wat betreft overgaan naar nieuw platform denk dat ik het (misschien) daarna ga doen.

Voor mij is het nog altijd een raadsel waarom providers inclusief KPN juist het beste platform dat er ooit is geweest voor glasvezel de nek hebben omgedraaid namelijk Glashart Media die kwaliteit is daarna nooit meer bereikt.


@Julian van Neerbos Eigenlijk loop ik tegen het zelfde issue aan als u, als het goed is word ik op 27 juli over gezet van de Draytek router naar de Zyxel met mediaconverter, wat betreft overgaan naar nieuw platform denk dat ik het (misschien) daarna ga doen.

Voor mij is het nog altijd een raadsel waarom providers inclusief KPN juist het beste platform dat er ooit is geweest voor glasvezel de nek hebben omgedraaid namelijk Glashart Media die kwaliteit is daarna nooit meer bereikt.

@BeMu helaas heeft de Zyxel modem en media converter voor mij niets veranderd aan de problemen met de blauwe knop bij SBS6. Audio issue is wel verholpen sinds een andere tv box. Hopelijk helpt het bij u wel. 


Hi @Julian van Neerbos,

De migraties naar het nieuwe platform zijn in volle gang. We zijn wekelijks bezig om een delen van de klanten die nog het oude platform zitten, over te zetten. Dit gebeurt in bepaalde batches, waardoor dit met een rap tempo gaat. Wanneer jij precies aan de beurt bent, is onbekend. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk voor je te regelen!