Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb een probleem met mijn tv box en ik kon deze vraag zo gauw niet vinden.

Als ik tv wil kijken zet ik normaal gesproken de tv aan, daarna zet ik de box aan.

Echter na het aanzetten van de box kunnen er 2 dingen gebeuren.

1) Geen beeld.

2) Wel beeld maar geen interface.

Als ik dit wil oplossen moet ik de box van de stroom halen en daarna weer aansluiten.

Hierna werkt alles weer.

Als ik vervolgens de box en de tv weer uit zet, de volgende dag alles weer wil gebruiken, begint het hele riedeltje weer van voren af aan.

Ik heb de instellingen van de hdmi weergave ook al meerdere malen veranderd maar dit heeft niet geholpen.

Is er iemand die dezelfde ervaring heeft gehad en een oplossing weet?

 

Het modelnummer van de box is: Amino Aria 7X

 

Hey @m.keijser, welkom op onze Community!

Ik help je hier graag mee. Ik ben meteen voor je gaan kijken en heb een lijnmeting gedaan. Het eerste wat mij opvalt is dat je een eigen router/switch aangesloten hebt op het modem. Wij adviseren om de TV Box direct op het modem aan te sluiten. Is dit mogelijk? Daarnaast zie ik dat de TV Box al een lange tijd niet van het stroom geweest is. Zou je de TV Box van het stroom kunnen halen voor 10 seconden en daarna rustig laten opstarten. Als je het daarna nog steeds ervaart wil ik je vragen om de TV Box te voorzien van een harde reset, dit doe je zo: 

 

Amino Aria (zonder harddiskrecorder)
Deze TV Box is ongeveer 10 centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten.  

 

Is het hierna verholpen? 


Hallo,

 

Ik heb een probleem met mijn tv box en ik kon deze vraag zo gauw niet vinden.

Als ik tv wil kijken zet ik normaal gesproken de tv aan, daarna zet ik de box aan.

Echter na het aanzetten van de box kunnen er 2 dingen gebeuren.

1) Geen beeld.

2) Wel beeld maar geen interface.

Als ik dit wil oplossen moet ik de box van de stroom halen en daarna weer aansluiten.

Hierna werkt alles weer.

Als ik vervolgens de box en de tv weer uit zet, de volgende dag alles weer wil gebruiken, begint het hele riedeltje weer van voren af aan.

Ik heb de instellingen van de hdmi weergave ook al meerdere malen veranderd maar dit heeft niet geholpen.

Is er iemand die dezelfde ervaring heeft gehad en een oplossing weet?

 

Het modelnummer van de box is: Amino Aria 7X

 

Goedemorgen,

Allereerst bedankt voor de reactie.

Een week geleden heb ik de Amino rechtstreeks op het modem aangesloten. Echter blijft het probleem bestaan.

Heb de box al meerdere keren gereset maar ook dit heeft niet geholpen.

Ook heb ik alle poorten op de box geprobeerd.

Ik gebruik een eigen mesh access point van tp-link en een 5 poorts switch voor mijn andere apparaten.

Ik heb alles uitgeschakeld op het modem en het tv kastje na. Ook dit heeft niet geholpen.

Hopelijk is er een andere oplossing.

Groet,

Michel


Hey @m.keijser, bedankt voor je snelle reactie.

Zou je het met een andere HDMI-kabel kunnen proberen? Als je je TP-link hebt losgekoppeld, speelt het probleem zich nog af of werkt het dan wel? 


Hey @m.keijser, bedankt voor je snelle reactie.

Zou je het met een andere HDMI-kabel kunnen proberen? Als je je TP-link hebt losgekoppeld, speelt het probleem zich nog af of werkt het dan wel? 

Hallo Tommie,

Ik heb zowel de HDMI kabel gebruikt die meegeleverd wordt als een andere kabel die ik nog had liggen (8K 60Hz kabel). Beide geven hetzelfde probleem.

Zoals ik in mijn vorige reactie al aangaf heb ik alles uit geschakeld van TP-Link en alleen het modem en de tv box gebruikt (box zit direct in het modem). Ook dit geeft hetzelfde resultaat helaas.

Ook als ik de netwerk kabel in een andere poort van het modem stop blijft het probleem bestaan.

Mvg,

Michel


Bedankt voor de duidelijke informatie @m.keijser!

Ik heb besloten om je een nieuwe TV Box op te sturen. Hopelijk zal deze het wel goed doen. Zou je mij een terugkoppeling willen geven als je hem geïnstalleerd hebt? 


Bedankt voor de duidelijke informatie @m.keijser!

Ik heb besloten om je een nieuwe TV Box op te sturen. Hopelijk zal deze het wel goed doen. Zou je mij een terugkoppeling willen geven als je hem geïnstalleerd hebt? 

Top. Bedankt. Ik wacht de nieuwe box af. Zodra ik hem geïnstalleerd heb laat ik het weten.

Moet de oude box retour?


Ja, de oude box willen we wel weer graag terug. In de e-mail staat een link naar Mijn Odido. Daar vind je de QR-code om je oude TV Box retour te sturen @m.keijser


Beste,

Helaas geeft de nieuwe box hetzelfde resultaat.

Ik heb alle poorten op mijn modem inmiddels geprobeerd.

Niets helpt helaas.

Is er nog iets wat ik kan proberen?

Mvg,

Michel


Hi @m.keijser, ik ben nog een keer voor je gaan kijken en heb de Tv box gereset en gereboot. Mag ik jou vragen om een volledige powerflip uit te voeren? Dit doe je zo:

 

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Daarnaast zie ik dat je een eigen switch met Deco set hebt aangesloten. Mag ik je vragen om deze tijdelijk los te koppelen en de Tv box te testen? Alvast bedankt!


Hi @m.keijser, ik ben nog een keer voor je gaan kijken en heb de Tv box gereset en gereboot. Mag ik jou vragen om een volledige powerflip uit te voeren? Dit doe je zo:

 

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Daarnaast zie ik dat je een eigen switch met Deco set hebt aangesloten. Mag ik je vragen om deze tijdelijk los te koppelen en de Tv box te testen? Alvast bedankt!

Hallo,

Ik heb inmiddels de Deco apparatuur een aantal dagen los gekoppeld echter zonder resultaat.
De box blijft niet goed werken. Ik heb dus ook alles weer aangesloten.

Het kan niet zo zijn dat klanten die hun eigen apparatuur willen aansluiten ineens een box hebben die slecht werkt.

De box is ook niet eens aangesloten op mijn Deco systeem dus ik zou niet weten waarom dit zou moeten storen.

Mijn Deco's staan ook niet in router modus maar in Access Point modus.

Ter verduidelijking van mijn situatie heb ik een (slechte) tekening toegevoegd.

Zoals te zien is is de tv box rechtstreeks aangesloten op de zyxel modem/router (met een cat6 kabel, speciaal hiervoor aangeschaft).

De switch die ik heb is een gigabit switch (recent aangeschaft).

Alle bedrading in de woning is overigens cat6 en alles is doorgemeten met apparatuur.

Ik zou dus ook echt niet weten wat er nu aan de hand is. Het werkte in ieder geval allemaal vlekkeloos toen ik nog bij Ziggo zat.

 

Dan heb ik nog een punt van kritiek

In mijn Odido omgeving zie ik dat ik ineens €2,50 extra per maand (per december) moet gaan betalen voor een extra box.

De box die u mij heeft opgestuurd is ter vervanging van de oude box en geen extra box.

Ik heb de oude box netjes en compleet terug gestuurd naar jullie (door jullie ontvangen op 10 november, DHL verzendcode: JVGL0622182448527520) en hiervoor betaal ik nu €2,50 extra? Dat kan denk ik niet de bedoeling zijn.

Ik zou graag zien dat de €2,50 extra kosten weer terug gedraaid worden en dat ik een goed werkende box krijg (eventueel de nieuwe box die jullie nu hebben).

Mvg,

Michel


Hey @m.keijser, goed opgemerkt van de €2,50. Door de wissel van TV Boxen is de eerste 6 maanden gratis TV Box korting niet meegekomen, dit heb ik direct goed gezet! 

Ervaar je nu nog steeds dezelfde issues? Wat ik wel nog kan proberen is om de nieuwe Mediabox op te sturen. Wellicht lost dit het op. Zal ik dit in gang zetten?


Hey @m.keijser, goed opgemerkt van de €2,50. Door de wissel van TV Boxen is de eerste 6 maanden gratis TV Box korting niet meegekomen, dit heb ik direct goed gezet! 

Ervaar je nu nog steeds dezelfde issues? Wat ik wel nog kan proberen is om de nieuwe Mediabox op te sturen. Wellicht lost dit het op. Zal ik dit in gang zetten?

Top. Dat scheelt weer €2,50 per maand.

Ik ervaar nog steeds dezelfde problemen dus ik zou graag gebruik maken van het aanbod van de nieuwe box (graag zonder €2,50 bijbetaling:) ).

Ik zal de oude box weer retour sturen zodra ik de nieuwe binnen heb.

Groet,

Michel


Hoi @m.keijser, ik heb dit meteen voor je in gang gezet! Hier is ook weer de korting van de eerste zes maanden aan toegevoegd. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! 😊 Groetjes, Ishana


Hoi @Tommie van Odido . Tof dat het zo geregeld kan worden.

Echter zie ik nu in mijn Odido omgeving ineens dat ik per januari 2024 €39,83 moet gaan betalen.

Ik zou graag willen weten waar dit dan vandaan komt. De inflatiecorrectie waar jullie mee rekenen is namelijk 5,7% (zoals te lezen is op https://www.odido.nl/service/factuur/inflatiecorrectie). Als ik dat bij mijn abonnement optel kom ik op €36,995 (dus €37,-).


Op dit moment kan ik dat zelf niet inzien @m.keijser. We hebben een hier wel een informatief topic over geschreven:  

 

 


Reageer