Skip to main content

Hallo,

Via deze weg ben ik al een aantal keer geholpen dus probeer ik het namens mijn ouders ook.

Het probleem wat mijn ouders ervaren is dat ze wel internet en telefonie hebben, maar dat ze geen TV kunnen kijken via de mediabox. De mediabox toont een melding dat er een storing is en dat dit door Odido opgelost moet worden.

Dit duurt intussen 4 dagen.

Wat er aan vooraf is gegaan is nogal raar.

Op dinsdagochtend hadden mijn ouders nog gewoon tv zonder storing. Toen kwam er een medewerker van Odido langs met de mededeling dat er storingen zouden zijn en dat hij hun aansluiting wilde controleren. Hij heeft de boel gecontroleerd en in elk geval hebben ze sindsdien geen internet, telefoon en dus ook geen tv meer. De beste man heeft van alles geprobeerd, maar kreeg niets meer aan de praat.

Mijn ouders moesten maar met Odido contact opnemen om het op te laten lossen want hij moest ook weer verder.

Na diverse (mobiele) telefoontjes over en weer kwamen donderdag een tweetal mannen die in elk geval het internet en telefonie weer aan de praat hebben gekregen. De mediabox blijft nog steeds de storing aangeven.

Nogmaals met Odido gebeld, maar die blijven aangeven dat er dus niets mis is met de verbinding bij mijn ouders in huis en dat de storing van de mediabox door Odido opgelost moet worden.

Nu vraag ik me af hoe het kan dat dit zo lang moet duren. En wat hier aan de hand zou kunnen zijn.

Enig advies hierin is zeer wenselijk.

Groeten,

Wesly

Hi ​@Sprundel79, super lief dat je jouw ouders hiermee helpt! Zou je je communityprofiel gegevens willen aanvullen met de gegevens van jouw ouders? Dan kan ik meekijken in het abonnement en de verbinding. Ik heb ook alvast wat algemene tips die misschien kunnnen helpen.

Je geeft aan dat internet en telefonie inmiddels weer werken. Zou je voor de zekerheid de internetverbinding op de Mediabox willen controleren? Ik weet niet of de Mediabox daar bekabeld is aangesloten of via wifi. Zou je beide connecties willen proberen? Zorg wel dat er tegelijkertijd maar 1 verbinding actief is. Is de Mediabox bekabeld aangesloten? Haal dan de internetkabel eruit en verbind alleen met wifi. En zo ook andersom.

Heb je de Mediabox ook al van de stroom gehaald en opnieuw aangesloten? Mocht dit ook niet werken, probeer dan een fabrieksreset. Mocht ook dit nog niet werken, dan kan het wellicht een defect in de Mediabox zijn. Ik wil hiervoor eerst voor de zekerheid meekijken in de verbinding of ik nog wat kan vinden en anders kan ik ook de Mediabox voor jouw ouders swappen.

Wil je laten weten in dit topic als je de gegevens hebt aangevuld in je profiel? Dan kan ik verder voor jouw ouders aan de slag!

Hallo,

Intussen hebben we het abonnement bij Odido opgezegd.

Reden hiervoor is dat we niet meer aan het lijntje gehouden willen worden. Tot twee keer toe is er een afspraak gemaakt met Odido / Guidion om een monteur langs te laten komen bij mijn ouders. Afspraak bevestigng en al.

Beide keren komt de monteur niet opdagen. Ga je bellen dan krijg je te horen dat de monteur voor een andere dag is ingepland. Op de vraag waarom we dan twee keer een afspraak bevestiging hebben ontvangen met een specifieke datum en tijdblok wordt geen antwoord gegeven.

Te triest voor woorden dit.

Ik moet er zelf ook nog eens goed over nadenken of ik nog wel klant wil zijn bij zo'n bedrijf.

Hi ​@Sprundel79, mijn oprechte excuses dat het zo heeft moeten lopen. Daar baal ik echt van. Ik geef dit signaal meteen door, ook aan Guidion. Goed dat je dit deelt. Heb je andere vragen, nu of in de toekomst, laat het dan weten. Ik sta voor je klaar!

Reageer