Skip to main content

Sinds afgelopen vrijdag (18 augustus) verloopt het doorspoelen van opgenomen programma’s slecht. Het verliep daarvoor vloeiend. Nu worden hele stukken overgeslagen. Het gebeurt bij alle snelheden.

Ook bij het kijken hapert het beeld vaak. Daarvoor heb ik nooit problemen ondervonden bij het spoelen en terugkijken.

Hey @LMDOWO, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik ben direct voor je gaan kijken, wat mij opvalt is dat al het apparatuur al heel lang aan staat. Zou je een volledige powerflip kunnen uitvoeren? Ik ga er vanuit dat dit het zal oplossen! 

 

      Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem, TV Boxen en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Doe de stekker terug in het stopcontact van de TV Boxen.
  5. Controleer of de verbinding stabiel is.

Ik heb alle bovenstaande stappen exact volgens de beschrijving uitgevoerd. Ik ga vanavond testen of de bestaande problemen zijn opgelost. Over de resultaten zal ik u morgen berichten.


Nu heb ik ook problemen met live tv kijken. Beeld hapert continu. Maakt niet uit wat ik kijk.

Als ik via de I-pad stream naar de chromecast van mijn tv, krijg ik wel normaal beeld.


Ook de problemen met het terugkijken en spoelen zijn nog steeds hetzelfde

 


Op de publieke zenders (Nederland 1,2 en 3) is het beeld wel normaal. Alle RTL zenders blijven regelmatig hangen.


Na elf uur tot half een geen enkel probleem meer, evenals gisteravond:

Live TV functioneert op alle zenders prima

Terugkijken gaat zonder haperingen

En doorspoelen verloopt normaal

Ik vind het bijzonder vreemd dat er later op de avond al twee keer geen problemen meer zijn. Als ik exact dezelfde opname om bijvoorbeeld acht uur kijk, hapert het beeld voortdurend. Als ik die opname na elf uur kijk, ondervind ik geen enkel probleem bij het kijken en spoelen. Er is duidelijk iets aan de hand!!


In welke regio woon je? 


Regio West Brabant, stad Roosendaal. Postcode 4705BE


Straat: XXXXXX

 

Moderator Edit: Het is niet verstandig om je persoonlijke gegevens openbaar te delen.


Het is niet verstandig om je exacte persoonsgegevens zoals je exacte adres hier publiekelijk te delen. Verder lijkt het er op dat je problemen hebt zoals als meer mensen uit dezelfde regio van postcode gebieden die zich in dit topic gemeld hebben, waarschijnlijk kun je in dat onderzoek meegenomen worden: 

 


Vanmorgen om 11.30 uur testen uitgevoerd. Alles werkt prima! Geen problemen bij live tv-kijken, terugkijken en spoelen. Gisteravond heb ik tot acht uur probleemloos tv kunnen kijken. Al twee dagen lijkt het probleem zich af te spelen tussen ongeveer 20.00 uur en 23.00 uur.

Ik wil graag weten of er al gewerkt wordt aan een oplossing?


Verder zie ik het probleem niet van het delen van mijn adres. 


Hi @LMDOWO, bedankt voor alle terugkoppelingen.

Ik ben blij om te horen dat alles het weer goed doet. Ik durf niet te zeggen wat de reden hier achter was, er is op dit moment niks bekend. 


Verkeerde interpretatie. Vanaf de morgen tot ongeveer 20.00 uur werkt alles prima. In de avond tussen ongeveer 20.00 uur en 23.00 uur hapert het beeld al drie dagen bij het live kijken en terugkijken. Ook het spoelen stokt voortdurend. Na ongeveer 23.00 uur zijn er ook geen problemen. De gemelde problemen zijn dus niet opgelost en blijken na grondig onderzoek tijds afhankelijk op te treden.


@LMDOWO bedankt voor je terugkoppeling.

Ik zie dat je twee TV Boxen hebt, één daarvan staat al 30 dagen aan. Zou je deze een powerflip kunnen geven. Ook zie ik dat je een eigen router/switch hebt aangesloten waar de TV Boxen mee verbonden zijn. Zou je de kwaliteit kunnen testen met de TV Box direct op het modem zonder de router/switch er tussen?


Het is niet verstandig om je exacte persoonsgegevens zoals je exacte adres hier publiekelijk te delen. Verder lijkt het er op dat je problemen hebt zoals als meer mensen uit dezelfde regio van postcode gebieden die zich in dit topic gemeld hebben, waarschijnlijk kun je in dat onderzoek meegenomen worden: 

 

Om deze reden vroeg ik ook op de regio. Ik woon ook in deze regio waarbij TV kijken/Surfen onmogelijk is tijdens deze uren. 


Uit telefonisch contact met T-Mobile blijkt nu dat het een algemene storing is. Er wordt gesproken over ongeveer 3000 meldingen. Ik adviseer om de storing op jullie site te zetten en zichtbaar te maken op my t-mobile. Dat zou een hoop ellende schelen, waarbij je zelf allerlei dingen moet uitproberen, terwijl het om een algemene storing gaat.


Het is niet verstandig om je exacte persoonsgegevens zoals je exacte adres hier publiekelijk te delen. Verder lijkt het er op dat je problemen hebt zoals als meer mensen uit dezelfde regio van postcode gebieden die zich in dit topic gemeld hebben, waarschijnlijk kun je in dat onderzoek meegenomen worden: 

 

Om deze reden vroeg ik ook op de regio. Ik woon ook in deze regio waarbij TV kijken/Surfen onmogelijk is tijdens deze uren. 

Ik had inderdaad al aangenomen dat je gelijksoortige symptomen als die je zelf ervaart had gelezen hier en het om die reden gevraagd had, en je had het helemaal bij het rechte eind. Dat heb je goed gespot @Microstar !

Verder ben ik het als mede klant zeker eens dat een storing bij 3000 klanten best wel in het storingstopic geplaatst zou mogen worden, het zou fijn zij als de criteria voor plaatsing iets soepeler zouden zijn dan ze nu zijn, zeker een goede suggestie.


Dat is inderdaad een goed idee nu zijn er >5 topics over een gebiedsstoring.


@LMDOWO op dit moment is er nog niks bekend, ik weet niet waar de klantenservice medewerker dit vandaan heeft. Er is iets aan de hand maar dit is nog in onderzoek.

 

@Shilka & @Microstar we zijn op dit moment druk bezig met het onderzoeken hiervan. We weten niet precies wat er aan de hand is. Onze Back Office is het aan het onderzoeken. Zodra er meer informatie is zullen we dit bekend maken.


Ik vind de reactie van Tommie echt niet kunnen. Er is in mijn situatie duidelijk aangetoond dat de oorzaak extern ligt en door mijn onderzoeken is duidelijk gebleken dat de problemen tijdsgebonden zijn. Vooral in de avondlijke uren tussen ongeveer acht en elf uur is tv kijken vanaf vorige week vrijdag een beproeving. De rest van de dag werkt alles perfect. In plaats van een welles nietes discussie zou het t- mobile sieren om werk van het probleem te maken en de storing te plaatsen op de website van t-mobile en op my t-mobile.Het getal van 3000 is niet door mij verzonnen, maar expliciet aangegeven door een medewerker van de klantenservice.

Het is niet mijn taak om uit te zoeken waar het mis gaat met de interne communicatie bij T-Mobile, maar dat daar is mis gaat is overduidelijk. Overigens blijkt uit landelijke storingsnetwerken dat het aantal storingen bij T-Mobile vanaf 18 augustus exorbitant hoog is. Wel vreemd dat T-Mobile dit zelf niet opmerkt en niets op de site plaatst.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Je kritiek is niet onterecht hoor. Ik zie eigenlijk bij alle providers dat alleen de ergste van de ergste storingen het tot vermelding schoppen. Het zou me niet verbazen dat daar een pr-element een rol in speelt.

Ik weet niet of je dit Tommie als persoon kwalijk kunt nemen. Ik ken Tommie als behulpzaam en gericht op oplossingen met een goede inzet naar de klant toe, maar ook hij is van dieper gelegen lagen van de organisatie afhankelijk en ik begrijp wel dat hij solo geen toezeggingen kan doen die hij misschien niet waar kan maken. De problemen die jullie ervaren lijken niet standaard, dus ik hoop voor jullie dat de backoffice snel tot de conclusie komt dat hier spijkers met koppen geslagen dienen te worden, inclusief waardigheid van vermelding als storing, de tijd zal het uitwijzen. Dat het maar niet al te lang mag duren voor de oorzaak gevonden is en dat de verstoring maar snel verholpen mag worden!


Even een samenvatting van de avond van 24 augustus:

Vanaf ongeveer 21.00 uur begon het beeld weer te haperen, vooral bij het terugkijken en in mindere mate bij het live tv kijken. Ook het doorspoelen slaat hele stukken over, terwijl het normaal bij elke snelheid vloeiend verloopt. Na 23.40 uur werkte alles weer prima.

Hiermede wordt weer bevestigd dat het probleem tijdsafhankelijk is. Het lijkt er op dat op de drukste tijden in de avond een slechter/trager signaal binnenkomst via de glasvezel.


Hey @LMDOWO, er lijkt inderdaad iets mis te zijn in jouw regio. Dit is nog steeds in onderzoek dus ik kan er nog weinig uitspraak over doen. Ik heb van het bestaande topic een verzameltopic gemaakt en daar zullen alle updates worden geplaatst!  

 

 


Ik zie bij my t-mobile nog steeds geen storingsmelding in mijn postcodegebied, terwijl ik al vanaf vrijdag elke avond problemen ondervind. Er is door alle gedane proeven via de klantenservice vastgesteld dat er bij mij intern niets aan de hand is. Nogmaals: op de dag en laat in de avond werkt alles perfect. Tussen acht uur in de avond en elf uur/half twaalf treden telkens de veelvuldig genoemde problemen op. Ik heb sterk de indruk dat mijn probleem wordt genegeerd en dat geen verdere actie is ondernomen. Klopt dat?


Reageer