Skip to main content

Heb sinds kort glasvezel internet waarbij het modem in de meterkast werd geplaatst. De snelheid van 1000 wordt nooit gehaald, kom tot 800 op zijn hoogst.

meest vervelende is echter het zeer regelmatig uitvallen van de verbinding met de tv app. Regelmatig springt deze op zwart, om na enkele seconden weer verder te gaan. Ook regelmatig de melding zender niet beschikbaar. Daarbij ook regelmatig de melding geen wifi. Heb het idee dat de verbinding instabiel en zwak is. Modem al aan en uit gedaan, maar helpt niet veel.

Hoi @Bjorn27, geen zorgen! Ik wil dit graag voor je nakijken. Ik kan alleen geen abonnement vinden met je e-mailadres. Zou je voor mij je klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel, dit lijkt op ABC12345 en is te vinden in Mijn Odido. Alvast bedankt! Groetjes, Ishana


Klantnummer toegevoegd 


Hoi @Bjorn27, welkom op de Community van Odido! 🙋‍♂️

Over de gemeten snelheid kan ik heel resoluut zijn: 800 Mbit/s van de 1000 is boven de marge die wij over het algemeen hanteren (65 tot 75 procent van de maximum snelheid dient bekabeld binnengehaald te worden). Toch wil ik graag checken wat er misgaat want als ik je andere probleembeschrijvingen lees, heb ik sterk het vermoeden dat één en ander aan elkaar gerelateerd is. TV loopt immers over de internetverbinding bij ons. Kun je een aantal screenshots delen van speedtests die je volgens onderstaand stappenplan hebt uitgevoerd, alsjeblieft? Dan kijk ik mee in jouw verbinding waar de obstructie ontstaat.

We ontvangen graag een speedtest via een bekabelde verbinding. Zo kunnen we dit verder onderzoeken! Volg de exacte stappen via de onderstaande links:

Voor Windows: https://assets.odido.nl/x/6470cde47c/handleiding-snelheidsproblemen-windows-10.pdf
Voor macOS: https://assets.odido.nl/x/34d729b6bd/handleiding-snelheidsproblemen-mac-os.pdf

Volg deze exacte stappen en stuur ons de resultaten. Zorg dat je rechtstreeks bent aangesloten op ons modem, zonder tussenapparatuur. We starten dan een onderzoek!


 


 


Dank @Bjorn27! Ik kan hier alleen nog niet mee aan de slag. Loop de stappen die Jason heeft gedeeld nog even na, want ik mis bijvoorbeeld een screenshot van het gehele scherm. Het lijkt nu dat je de speedtest via wifi hebt gedaan. Klopt het dat als jij het hebt over 800Mbps van de 1000Mbps halen dat je het hebt over een bekabelde snelheid? Laat dit duidelijk zien op je screenshot of foto. Via wifi 95Mbps halen is laag voor je 1000Mbps snelheid, maar daarom wil ik juist weten wat je bekabeld meet. Bedankt voor het uitvoeren en delen!

Heb je ook jouw televisie wel eens bekabeld aangesloten, om te kijken of je zo geen problemen ervaart met de app? Dat is altijd een goede test!


Dit was helaas bekabeld, op wifi haal ik een hogere snelheid. Het probleem met uitval op de tv app is er ook nog steeds. Ene dag elke minuut zowat, andere dagen niks aan de hand. 


Hey @Bjorn27, je geeft aan dat de test bekabeld is. Op je foto's is te zien dat er maximaal 100 Mbit/s wordt uitgestuurd of ontvangen. Dit kan komen doordat je een Cat5 kabel hebt aangesloten of dat je laptop maar 100 Mbit/s kan ontvangen. Cat5 kabel kan maximaal maar 100 Mbit/s leveren. Cat5e of hoger kunnen hogere snelheden aan. Dit wordt aangegeven op je internetkabel.


Het is een cat5e kabel. Ik heb geen snellere laptop hier, dus kan verder niets zien. Ik zou eventueel wel deze kabel asn de ps5 kunnen hangen.


Hi @Bjorn27, dan gok ik inderdaad dat je laptop niet meer aankan. Dit kun je zo controleren als je laptop bekabeld aangesloten is:

Voor Windows:

  1. Klik op START.

  2. Klik op Instellingen (het tandwiel-icoontje).

  3. Klik op Netwerk en Internet.

  4. Klik op Ethernet.

  5. Klik op de optie Adapteropties wijzigen.

  6. Dubbelklik op LAN-verbinding.

  7. Zie je hier 100 Mbit/s staan? Dan kan je een maximum van 85-90 Mbit/s verwachten bij een speedtest. Staat hier 1,0 Gpbs? Dan weet je zeker dat jouw apparaat fysiek de snelheid van glasvezel aankan.

 Je kunt het testen op je PS5, echter is dit niet de meest betrouwbare optie om te testen.


Reageer