Skip to main content

Beste Allen,

Inmiddels al contact gehad met klantenservice, probleem blijft bestaan, dus nu een poging via dit kanaal om e.e.a. proberen op te lossen.

Allereerst de mededeling dat ik van Ziggo af kom, en tot op heden, helaas, nog niet zo tevreden ben met de overstap naar T-mobile thuis.

Het probleem:

Het betreft specifiek de tv box. Tv kijken gaat prima, favorieten zenders instellen; dit geeft nog wat problemen maar is mee te leven. Waar het me eigenlijk om gaat is het volgende. Als we naar opgenomen programma's kijken, gaat dit in het begin allemaal goed. Na verloop van tijd, ca 1-1,5 uur beginnen de problemen NA het doorspoelen van bv de reclame. Zodra ik dan weer op play druk, begint het beeld te haperen. Of het beeld blijft helemaal stil staan, of ik krijg 10 seconden beeld, vervolgens staat het beeld weer 10 seconden stil, dan weer beeld, etc etc. Als ik de bekende stappen van kastje resetten doorneem, dan werkt het wel weer, maar ik ga dus niet iedere avond die tv box resetten. Kontakt gehad met klantenservice. In eerste instantie werd er geconstateerd dat ik geen goede verbinding had. Monteur geweest, die heeft e.e.a opnieuw aangesloten, doorgemeten, alles was in orde volgens hem, echter diezelfde avond hetzelfde probleem. Uiteindelijk van t-mobile een nieuwe tv box gekregen, omdat ze op afstand geconstateerd hadden dat het kastje niet goed was. 2 avonden plezier gehad, nu weer hetzelfde probleem. Het lijkt er heel sterk op, dat als dat kastje warm wordt, de problemen ontstaan, temeer omdat iedere avond het in het begin goed gaat, om na 1-1,5 weer problemen te krijgen. Wat hiermee te doen???? Het betreft een Amino Aria model 7x. Mfg date 110221

 

Hi @Pappiedappie, super goed dat jij via deze weg aan de bel trekt! Ik wil jou hier heel graag bij helpen, want jij hoort zonder problemen van de opgenomen programma's te genieten. Het is zeker niet de bedoeling dat alles pas weer werkt nadat jij de TV Box een herstart hebt gegeven. Ik wil graag kijken waar het probleem precies ligt en daarom wil ik nog één keer vanaf het begin beginnen, zodat ik zeker weet dat wij niks over het hoofd zien. Ik zie dat het modem al meer dan 20 dagen onafgebroken aan staat en wil dan ook graag checken of de volgende stappen verschil uitmaken. Het is namelijk belangrijk om specifiek deze volgorde te volgen, omdat de meeste problemen op deze manier gelijk getackeld worden:

Wil je zowel het modem als de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Ook hoor ik graag van je of er nog voldoende opname capaciteit is. Dit kun jij als volgt nagaan. 

  1. Ga naar het Menu van de TV Box en dan naar Account
  2. Vervolgens naar mijn opname en dan Cloud Opnemen
  3. Onderin de pagina in het balkje zie je:
    • Hoeveel verbruikt (Magenta kleur)
    • Geplande opnames (Blauwe kleur)
    • Beschikbaar (Witte kleur)

Wanneer er nog voldoende opname capaciteit is, dan wil ik graag dat jij een factory reset van de TV Box uitvoert. Dit doe jij door met een paperclip het resetknopje aan de achterkant van de TV Box voor 10 seconden in te drukken.

Ik hoor echt heel graag van je of de bovenstaande stappen ervoor hebben gezorgd dat jij weer vlekkeloos van alle opnames kunt genieten. Fingers crossed! Bedankt alvast voor de moeite en ik ben benieuwd naar jouw reactie. Mocht dit niet hebben gewerkt, dan ga ik de hulptroepen voor jou inschakelen! 💪


Reageer