Problemen met trage bediening (Entone) wordt niet verholpen, ik stap over.
Hallo allemaal,
Sinds de overname van de Vodafonediensten door T-Mobile hebben de Entone-gebruikers een probleem. Sinds de gewraakte update eerder dit jaar is de zap en bedieningssnelheid van de decoders drastisch omlaag gegaan.
Vanaf de eerste melding van de traagheid (februari) wordt aangegeven dat het in onderzoek is en dat er z.s.m. wordt gewerkt aan een oplossing. De medewerkers van T-Mobile zijn stuk voor stuk zeer vriendelijk en behulpzaam (Het goede netwerk en de goede klantenservice maakt dat ik voor mobiel al jaren bij jullie zit). Toch gaat het niet helemaal goed als het gaat om Alles-in-1.
De helpdesk zowel aan de telefoon als op het forum hier is super-vriendelijk en gedreven om tot een antwoord danwel oplossing te komen. Helaas betaal ik onder de streep nu al wel een aantal maanden voor een dienst die niet optimaal werkt. TV kijken hoort een soepele ervaring te zijn, bij ADSL mag er zelfs wat vertraging zijn omdat er een stream opgezet dient te worden. In dit geval gaat het softwarematig in de decoders (Entone) niet goed waardoor de interface stroperig aanvoelt en het inladen van de EPG vele seconden in beslag neemt. Bovendien, als de EPG eenmaal is ingeladen en je bladert naar de volgende pagina dan duurt dat ook weer 6 seconden.
Alle vriendelijkheid ten spijt, ik betaal niet voor een dienst waarbij de belofte wordt gedaan dat het ooit weer goed zal werken (en dat al maanden). Tja, er komt een punt dat klanten denken dat T-Mobile de traagheid niet serieus neemt. Dan rest mij als klant (die toch al een paar jaar deze aansluiting heeft) niets anders dan weg te gaan). Film1 gebruikte ik al niet meer want de streams waren blokkerig en het geluid was slecht (kost wel €15,-- per maand) en omdat HBO er niet meer is heb ik geen goede mogelijkheid meer om even een film of serie te kijken.
Dat is meteen mijn tip:
Als er klachten zijn over een decoder en deze klacht staat niet op zichzelf omdat veel gebruikers er last van hebben. Dan helpt het niet om bij iedere klacht aan te geven "Bedankt voor de melding, we nemen het in onderzoek". Dat geeft het idee dat er namelijk nog niets aan wordt gedaan. Maak dan een sticky aan op het forum en geef een verwachte oplostermijn. Als dat maanden duurt, zeg dan dat een directe oplosdatum niet bekend is. Houd klanten op de hoogte van het probleem, wacht niet af totdat er weer een topic wordt aangemaakt.
Internet, TV en Bellen zijn core-business van een Alles-in-1 pakket. TV neemt voor veel huishoudens een grote plek in dus als dit al maanden lang niet goed of super traag werkt dan doet dit iets met de reputatie van T-Mobile. Ik heb nu zoiets van, T-Mobile, zeer goede provider maar denk 2x na voordat je Alles-in-1 van ze afneemt want als er een probleem is dan kun je er maanden op wachten totdat het wordt opgelost. Dat is niet heel erg goed in mijn ogen.
Op mobiel vlak zijn jullie een winnaar wat mij betreft, op administratief vlak heb ik nooit klachten gehad en de klantenservice, top. Zelden wachttijden en altijd vriendelijk personeel. Maar helaas laten jullie het liggen op het vlak van TV.
Omdat de spoeling dun is op het vlak van ADSL (en dan bedoel ik het aanbod van wat andere providers leveren) ga ik naar Ziggo. Niet wat ik wil want het wordt duurder maar daar kan ik wel films kijken en snel zappen (ben jaren klant geweest bij Ziggo en ging vanwege de prijs daar weg). Nu ga ik er naartoe en betaal graag die hogere prijs omdat de diensten daar tenminste goed zijn (nouja, WiFi van die modems is zeer slecht, dus eigen apparatuur is nodig).
Wilde er geen zeurverhaal van maken maar als wachten op een oplossing tot niets leidt dan kun je als consument alleen nog maar stemmen met de portomonaille. Bedankt voor de vele goede jaren en wellicht tot ooit, wanneer de TV-problemen zijn verholpen. 🙂
Sinds de overname van de Vodafonediensten door T-Mobile hebben de Entone-gebruikers een probleem. Sinds de gewraakte update eerder dit jaar is de zap en bedieningssnelheid van de decoders drastisch omlaag gegaan.
Vanaf de eerste melding van de traagheid (februari) wordt aangegeven dat het in onderzoek is en dat er z.s.m. wordt gewerkt aan een oplossing. De medewerkers van T-Mobile zijn stuk voor stuk zeer vriendelijk en behulpzaam (Het goede netwerk en de goede klantenservice maakt dat ik voor mobiel al jaren bij jullie zit). Toch gaat het niet helemaal goed als het gaat om Alles-in-1.
De helpdesk zowel aan de telefoon als op het forum hier is super-vriendelijk en gedreven om tot een antwoord danwel oplossing te komen. Helaas betaal ik onder de streep nu al wel een aantal maanden voor een dienst die niet optimaal werkt. TV kijken hoort een soepele ervaring te zijn, bij ADSL mag er zelfs wat vertraging zijn omdat er een stream opgezet dient te worden. In dit geval gaat het softwarematig in de decoders (Entone) niet goed waardoor de interface stroperig aanvoelt en het inladen van de EPG vele seconden in beslag neemt. Bovendien, als de EPG eenmaal is ingeladen en je bladert naar de volgende pagina dan duurt dat ook weer 6 seconden.
Alle vriendelijkheid ten spijt, ik betaal niet voor een dienst waarbij de belofte wordt gedaan dat het ooit weer goed zal werken (en dat al maanden). Tja, er komt een punt dat klanten denken dat T-Mobile de traagheid niet serieus neemt. Dan rest mij als klant (die toch al een paar jaar deze aansluiting heeft) niets anders dan weg te gaan). Film1 gebruikte ik al niet meer want de streams waren blokkerig en het geluid was slecht (kost wel €15,-- per maand) en omdat HBO er niet meer is heb ik geen goede mogelijkheid meer om even een film of serie te kijken.
Dat is meteen mijn tip:
Als er klachten zijn over een decoder en deze klacht staat niet op zichzelf omdat veel gebruikers er last van hebben. Dan helpt het niet om bij iedere klacht aan te geven "Bedankt voor de melding, we nemen het in onderzoek". Dat geeft het idee dat er namelijk nog niets aan wordt gedaan. Maak dan een sticky aan op het forum en geef een verwachte oplostermijn. Als dat maanden duurt, zeg dan dat een directe oplosdatum niet bekend is. Houd klanten op de hoogte van het probleem, wacht niet af totdat er weer een topic wordt aangemaakt.
Internet, TV en Bellen zijn core-business van een Alles-in-1 pakket. TV neemt voor veel huishoudens een grote plek in dus als dit al maanden lang niet goed of super traag werkt dan doet dit iets met de reputatie van T-Mobile. Ik heb nu zoiets van, T-Mobile, zeer goede provider maar denk 2x na voordat je Alles-in-1 van ze afneemt want als er een probleem is dan kun je er maanden op wachten totdat het wordt opgelost. Dat is niet heel erg goed in mijn ogen.
Op mobiel vlak zijn jullie een winnaar wat mij betreft, op administratief vlak heb ik nooit klachten gehad en de klantenservice, top. Zelden wachttijden en altijd vriendelijk personeel. Maar helaas laten jullie het liggen op het vlak van TV.
Omdat de spoeling dun is op het vlak van ADSL (en dan bedoel ik het aanbod van wat andere providers leveren) ga ik naar Ziggo. Niet wat ik wil want het wordt duurder maar daar kan ik wel films kijken en snel zappen (ben jaren klant geweest bij Ziggo en ging vanwege de prijs daar weg). Nu ga ik er naartoe en betaal graag die hogere prijs omdat de diensten daar tenminste goed zijn (nouja, WiFi van die modems is zeer slecht, dus eigen apparatuur is nodig).
Wilde er geen zeurverhaal van maken maar als wachten op een oplossing tot niets leidt dan kun je als consument alleen nog maar stemmen met de portomonaille. Bedankt voor de vele goede jaren en wellicht tot ooit, wanneer de TV-problemen zijn verholpen. 🙂
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.