Skip to main content

Sinds april overgestapt naar T mobile thuis, alles op de tv box werkte eerst goed tot een week geleden. We ondervinden de volgende vervelende problemen bij  instellen favorieten zenders, dan gooit de box alles door elkaar en zet de zenders in achterstevoren positie en worden er ongevraagd zenders op slot gezet en die moet ik dan steeds ontgrendelen. Tv box gaat soms niet aan , moet eerst van de stroom en dan helemaal opnieuw opstarten. Dan het laatste probleem sinds twee dagen, alle opnames in de cloud starten op eindpositie en die moet ik eerst helemaal terug spoelen voordat ik kan kijken. Tv box meerdere keren gereset maar problemen blijven en er ontstaan naar mijn mening steeds meer haperingen in de tv box. Wie ondervinden de zelfde klachten en is er een oplossing. 

Hallo Atlantis,

Het betreft waarschijnlijk een Amino Aria 7x tv box? Waar zie je "Entone 85" staan? In het menu van de tv-box?

Heb je al een reset van de tv box gedaan? Zie ook onderstaande topic:

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/amino-aria-7x-327887

Mvg. Marcel


Entone 85 staat in het menu, bij het opstarten zie ik altijd Amino staan. Heb gisteren nog even de reset uitgevoerd zoals omschreven hier op de site. Alles lijkt nu weer te werken, zal nu ook nog eens proberen of ik een favorieten lijst van de kanalen kan maken zonder dat hij alle zenders door elkaar en op slot zet.


Favorieten weer aangemaakt, alles werkt eigenlijk zoals het hoort maar blijf het probleem houden dat hij de zender keuze wijzigt. Knop zenders omhoog in nummer gaat hij dus omlaag en omlaag dus omhoog vrij irritant hoe kan ik dit nu in de juiste volgorde krijgen. Ook vind ik de regeling van het geluid op de box slecht. Op radio stand geen probleem en sommige opnames ook niet. Verder kan ik tv geluid niet zachter zetten dan alleen maximaal of uit, in tussenliggende gebied reageert hij niet.


Met betrekking tot het geluid; normaalgesproken wordt de afstandsbediening gekoppeld met de tv.

De TV box staat dan op 100%, je regelt dan het volume van de tv zelf.

Zie onderstaande link hoe je de afstandsbediening kan koppelen met de TV. (Wel eerst de tv box op 100% volume zetten)

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/afstandsbediening

 


Hi @Atlantis, heel goed dat jij jouw problemen hier op de Community deelt! Thanks voor de goede tips @Marcel MCi. Ik ben erg blij om te lezen dat alles voor het grootste gedeelte weer werkt zoals het hoort, yay. Ik geef jou graag nog wat meer toelichting over het stukje van de favorietenlijst. Ik kan mij helemaal voorstellen dat deze volgorde even wennen is. Dit kan alleen niet worden aangepast en ik zal dit dan ook aan jou proberen uit te leggen. Wanneer de zenders zich op de onderstaande manier begeven dan ga jij altijd omlaag wanneer jij op de knop omhoog drukt en omhoog wanneer jij op de knop omlaag klikt. 

1

2

3

4

Ik hoop dat jij het zo wat beter snapt, want ik kan mij voorstellen dat dit wat verwarrend in de oren klinkt. Als dit aangepast kon worden, had ik jou hier met alle liefde de oplossing voor gegeven. Ik hoor heel graag of jij het geluid hebt kunnen aanpassen en dit weer helemaal prettig vindt werken. Als jij ook nog andere vragen hebt, stel ze danvooral. Dan gaan wij jou daar bij helpen! 😊


Hallo Lisa , de meeste problemen met de box zijn eerst opgelost. Geluid werkt nu volgens tv en de opnames in de cloud starten weer vanaf het begin. Een paar oude opnames starten nog vanaf het einde en als ik die terug wou zetten naar het begin met de terug naar begin optie bevriest het beeld en hoor ik alleen het geluid. Deze heb ik dan ook maar verwijderd.


Sinds vandaag weer problemen met de tv box entone 85. Gisteren schreef ik nog dat de meeste problemen waren opgelost. Sinds vandaag starten mijn opnames in de cloud weer achteraan en kan niks terug spoelen want beeld blijft stil staan. Weer de reset uitgevoerd zoals hier op de community omschreven maar heeft niks geholpen. Normaal tv kijken werkt wel, en via de tv anyware app kan ik toch mijn opnames afspelen icm met Google Chromecast. Maar wil nu graag een reactie van een systeem beheerder, wil een andere tv box loop nu al sinds 7 april te klooien met allerlei software problemen en steeds moeten herstartenhet word nu vervelend.


Hi @Atlantis,

Bedankt voor de uitgebreide informatie en sorry dat het probleem wederom boven is gedoken! Ik heb alle informatie gebundeld en doorgezet naar onze technische dienst. Wij gaan de komende tijd jouw TV Box goed in de gaten houden, en zullen bij jou terug komen met een adequaat plan van aanpak om dit probleem voor eens en voor altijd op te lossen. Wij houden je op de hoogte!


Het probleem zit hem nu vooral in het opnemen in de cloud. Sommige opnames starten goed en sommigen doen het helemaal niet zwart beeld, anderen starten achteraan en bij terugspoelen staan ze vast. Ook het doorspoelen van goede opnames en dan weer op play duurt soms even voordat hij dan weer start, al deze problemen waren eerst goed dus waar nu de fout zit is mij een raadsel. Verder tv kijken en radio luisterengeen probleem.


Hoi @Atlantis, ik heb de status van het onderzoek bekeken en men is nog bezig om te duiden waar het precies vandaan lijkt te komen. De gemiddelde verwerkingstijd bedraagt vier tot zes dagen, het kan daarom nog twee dagen duren eer je een duidelijk plan van aanpak toegestuurd krijgt. Indien de techneuten het direct kunnen oplossen, word je hier uiteraard ook over geïnformeerd!


Het probleem zit hem nu in de opnames op RTL 4 , die beginnen allemaal achteraan en bij terug spoelen bevriest het beeld


Hi @Atlantis,

Dank je wel voor de terugkoppeling! We hebben onze TV specialisten op de zaak gezet en zijn hard bezig met een oplossing. Excuses voor het ongemak. Voorlopig is er wel een workaround bedacht. Wanneer je de opname start en direct een minuut vooruit spoelt door op ‘1’ te drukken, dan werkt deze wel. In de tussentijd gaan wij opzoek naar een permanente oplossing. 


Top deze oplossing werkt en we kunnen nu in ieder geval onze opnames van RTL 4 weer zien. Bedankt voor deze noodoplossing en we wachten af tot het weer normaal gaat werken.


Reageer