Skip to main content
Beantwoord

problemen geluidsniveau mediabox, plotseling zeer zacht

  • 28 August 2024
  • 2 reacties
  • 41 Bekeken

Hallo, 

vanochtend was ik via de Mediabox naar Youtube aan het kijken toen het geluidsvolume plots erg zakte. Ik luister met gebruik van een hoofdtelefoon aangesloten op de tv. Normale volume instelling is rond de 12, nadat het geluid zakte moest ik overschakelen naar rond de 32 en zelfs dat hoort nog laag. 

 

Het probleem doet zich voor op alle functies van de mediabox. Maakt niet uit of ik via de apps iets lijk, live tv of opnamens. Het geluid blijft prut. Als ik overschakel vanuit de box naar TV interne apps is het geluid helemaal prima en moet ik weer naar beneden schakelen, het probleem lijkt dus in de mediabox te zitten. De box is al nieuw opgestart, geluidssettings gereset en forced reset met 3 minuten van de stroom. Het probleem blijft zich voor doen.

Hoi @Jean-Marie, handig dat je hulp inschakelt, dit kan je namelijk heel snel oplossen! Super dat je al een hoop stappen hebt ondernomen, dat kan ik altijd waarderen. De gouden truc zit heb in deze werkwijze:

  1. Ga naar het MediaBox menu
  2. Druk vervolgens op het tandwieltje van de 'settings'
  3. Selecteer de optie 'Apparaatvoorkeuren'
  4. Ga naar 'Weergave en geluid'
  5. Kies vervolgens voor de optie 'HDMI CEC'
  6. Zet 'Volumeregeling' op ‘UIT’ 
  7. Druk de knop 'spraakcommando' in. Dit vindt je bovenin - in het midden van de afstandsbediening
  8. Zeg vervolgens hardop: ‘MAXIMAAL VOLUME.’ Je kan nu weer als van oudsher van je volume genieten.

Ik wens je alvast heel veel kijk- en luisterplezier toe! 😄


Hoi @Jean-Marie, handig dat je hulp inschakelt, dit kan je namelijk heel snel oplossen! Super dat je al een hoop stappen hebt ondernomen, dat kan ik altijd waarderen. De gouden truc zit heb in deze werkwijze:

  1. Ga naar het MediaBox menu
  2. Druk vervolgens op het tandwieltje van de 'settings'
  3. Selecteer de optie 'Apparaatvoorkeuren'
  4. Ga naar 'Weergave en geluid'
  5. Kies vervolgens voor de optie 'HDMI CEC'
  6. Zet 'Volumeregeling' op ‘UIT’ 
  7. Druk de knop 'spraakcommando' in. Dit vindt je bovenin - in het midden van de afstandsbediening
  8. Zeg vervolgens hardop: ‘MAXIMAAL VOLUME.’ Je kan nu weer als van oudsher van je volume genieten.

Ik wens je alvast heel veel kijk- en luisterplezier toe! 😄

 

Bedankt, dit heeft gewerkt! Alle opties stonden al uit, dus kon gewoon het volume aanpassen via de afstandsbediening. Wel apart dat ie ineens omlaag ging zonder reden, maar goed hij doet het nu weer!


Reageer