Skip to main content

Vandaag voor het eerst via T-Mobile (Odido) VDSL getracht de F1 wedstrijd in Japan te kijken. De app staat geïnstalleerd op mijn Philips TV met Android besturingssysteem welke via WiFi is verbonden met de Zyxel router. Helaas een teleurstellende ervaring : veel stilstaand beeld met een ronddraaiend cirkeltje en soms zelfs meldingen dat ik off line was . Aangezien ik deze problemen bij mijn voorgaande aanbieder (Ziggo) nooit had moet ik er wel vanuit gaan dat dit een probleem is wat kennelijk te maken heeft met mijn overstap naar Odido. Graag advies

 

 

Problemen met een specifieke app zijn niet direct op de lijn vast te pinnen. Hoe is de internet lijn in het algemeen als je een speedtest doet met een bekabelde pc? Tv met WiFi is denk ik als eerste iets wat je zou willen aanpassen naar een kabel verbinding.  De wifi van Ziggo werkte met versterkers? 


Problemen met een specifieke app zijn niet direct op de lijn vast te pinnen. Hoe is de internet lijn in het algemeen als je een speedtest doet met een bekabelde pc? Tv met WiFi is denk ik als eerste iets wat je zou willen aanpassen naar een kabel verbinding.  De wifi van Ziggo werkte met versterkers? 

Bedankt voor je reactie .Snelheidstest via Fast.com geeft wisselende snelheden : gemiddeld 82 Mbps , wat volgens mij trouwens wel aan de lage kant is voor een 100Mbps lijn. De ingaande lijn naar het modem is volgens mij wel goed (zie bijgevoegd screenshot). Echter het advies om de TV bekabeld aan te sluiten vat ik niet helemaal : als het met het Ziggo modem (zonder versterkers) werkte  zou het toch in de nieuwe situatie ook moeten werken ? Daarbij als extra opmerking dat de TV op exact dezelfde afstand tot de router staat als voorheen via Ziggo. Volgens mij zit trouwens is de TV een 100Mbps adapter , de snelheden via Wifi over 5G liggen toch veel hoger dan dat ?

 

 


Hey @Cheapcharlie, welkom op onze Community!

Ik ben inderdaad erg benieuwd naar de snelheid. Zou je een volledige speedtest kunnen uitvoeren? Dan kunnen we een onderzoek starten!

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.


@Cheapcharlie 

Dit is mogelijk een wifi probleem.

Aangezien je genoeg bandbreedte hebt.

Werken andere apps wel goed op je Android tv.?

Je kunt ook voor Android tv een speedtest app installeren en testen.

 

 

 


@Cheapcharlie

Dit is mogelijk een wifi probleem.

Aangezien je genoeg bandbreedte hebt.

Werken andere apps wel goed op je Android tv.?

Je kunt ook voor Android tv een speedtest app installeren en testen.

 

 

 

Ik denk dat ik dat eerst even ga controleren, ik denk ook niet dat het aan de snelheid van het internet ligt.Misschien dat het te maken heeft met de band-steering functie, dat ie de TV dan weer met 2.4G en dan weer met 5G verbindt ?


Vandaar mijn advies om de tv  met een kabel aan te sluiten. Is veel stabieler.


@Cheapcharlie 

Je kan proberen wifi 6 uit te schakelen kijken of dat werkt.

Mijn voorkeur is wifi 2.4GHz en 5GHz gescheiden als dit kan.

Echter ben ik zelf niet bekend met T-Mobile apparatuur. (Odido)

Ik gebruik eigen apparatuur.

En wat betreft mijn Philips TV zit aangesloten op een netwerk kabel.

Het beste is bekabeld aansluiten.

 

 

 


@Cheapcharlie

Even nog een antwoord op mijn vraag werken de andere apps wel goed.?

De F1 TV app is niet meer verkrijgbaar voor Android TV toestellen.

Hoe zet jij deze er op.?

Ik kan eventueel hier het apk bestand plaatsen van de laatste versie.

Die haal ik dan van mijn Nvidia Shield tv pro. (Wel beschikbaar in de playstore)

 

 


Heel erg bedankt voor al jullie reacties,  ben er waarschijnlijk gisteravond  via een ander forumtopic zelf uitgekomen.  Ik heb het beveiliging niveau teruggezet naar WPA2, kennelijk kan mijn TV niet goed overweg met WPA3,  de TV lijkt de connectie nu wel te houden

 


@peter-keetfm  Zojuist nog eens gechecked.

F1TV is gewoon beschikbaar in de PlayStore voor AndroidTV. F1TV is niet beschikbaar voor GoogleTV, maar door te SideLoaden kan je toch F1TV krijgen op je GoogleTV. Ik gebruik zelf APKmirror.

@Cheapcharlie Gelukkig kan je F1TV terug kijken 😉. Spoiler: nr. 1 heeft gewonnen.


@HBR

Even voor de duidelijkheid de F1 TV Pro app is zeker niet in de playstore te vinden.

Dat heeft met rechten te maken.

Ik heb het dan over een Android TV televisie toestel.

Bij alle losse Android/Google TV kastjes is de app te vinden in de playstore. (Nvidia Shield tv pro, Nokia box, Chromecast Google TV, enz.)

Hoe komt u erbij dat het op Google TV niet te vinden is.

Op mijn Chromecast Google TV is de app gewoon aanwezig.

Dus bij de TV toestellen waarop Android of Google TV staat is deze app niet uit de playstore te halen.

 

 


Update :

Het blijkt vervelend genoeg toch niet te werken  : De TV blijft de Wifi connectie met de router verliezen (de TV geeft daar ook elke keer een melding bij).Ik heb het ook nog geprobeerd met een Android TV box, deze heeft hetzelfde probleem .Als ik de TV via Wifi met het accespoint op de 1e verdieping verbind zijn er geen connectie-problemen , alleen is het signaal dan eigenlijk niet sterk genoeg.

Iemand nog suggesties ?


Mijn advies blijft een bekabelde verbinding.  Maar in jouw laatste post heb je het over een 2e access point op de 1e verdieping.  Is dat een wifi plus van Odido die een mesh netwerk vormt de de zyxel router? Want als het een stand alone is verstoren beneden en boven elkaar.


@eric

@Tommie van Odido 

@peter-keetfm 

@HBR 

Uiteindelijk na lang zoeken toch de oplossing gevonden :

Mijn Philips TV (55POS9002) blijkt maar met een beperkt aantal 5Ghz kanalen te kunnen verbinden, deze kanalen staat standaard niet aan in de Zyxel router.

Ik heb de 2 Wifi netwerken in de router ontkoppeld in de router en de TV verbonden met het 2.4 Ghz netwerk, en nu werkt het wel .

Het enige vervelende is dat de Easy Mesh met deze instellingen niet werkt, maar daar maak ik toch (nog) geen gebruik van

 


@eric

@Tommie van Odido

@peter-keetfm

@HBR

Uiteindelijk na lang zoeken toch de oplossing gevonden :

Mijn Philips TV (55POS9002) blijkt maar met een beperkt aantal 5Ghz kanalen te kunnen verbinden, deze kanalen staat standaard niet aan in de Zyxel router.

Ik heb de 2 Wifi netwerken in de router ontkoppeld in de router en de TV verbonden met het 2.4 Ghz netwerk, en nu werkt het wel .

Het enige vervelende is dat de Easy Mesh met deze instellingen niet werkt, maar daar maak ik toch (nog) geen gebruik van

 

Jeentje, wat lastig. Iets om bij een volgende TV aankoop rekening te houden. Maar mijn persoonlijke voorkeur is nogal tijd een kabel aansluiting voor dit soort apparatuur. 


@Cheapcharlie

Dit is bekend bij Philips deze pakt op de 5GHz alleen kanaal 36/40/44/48.

Ik had toen die tijd mijn router op kanaal 36 staan.

Omdat ik meerdere netwerk kabels bij de tv heb lopen daarom heb ik hem bedraad aangesloten.

Toen die tijd werkte het via de 5GHz wifi perfect.

Als je je router op 5GHz vast zet op bijvoorbeeld kanaal 40 (indien mogelijk) kun je je tv verbinden met 5GHz.

 


Reageer