Ik heb 3 media boxen in gebruik, bij 1 mediabox {verbonden via wifi} kan ik met afstandsbediening van een elektrische kachel die in de woonkamer staat van zender wisselen. Hoe kan ik dit verhelpen?
ik heb dit probleem bij mijn vorige provider nooit gehad.
Bij een andere mediabox { verbonden via wifi} heb flikkerend beeld, haperend geluid, en het rode lampje gaat van zelf wel 6 keer per dag blauw branden.
Ik heb al diversen keren modem en box gereset, afstandsbediening ontkoppelt en weer opnieuw gekoppeld maar geen verbetering.
De derde box doet het naar behoren.{verbonden via tp link DVS 650}
Vriendelijke groet, Frans
Bladzijde 1 / 1
Hi @fransjep25, heel goed dat je dit topic bent gestart. Van harte welkom bij Odido en onze Community! Ik ga je helpen, want er lopen twee zaken die opgelost moeten worden.
Dat je de afstandsbediening van de kachel kunt gebruiken om van zender te wisselen is vreemd. Om welke afstandsbediening gaat dit (merk/model)? Doet hij dit alleen bij deze specifieke Mediabox, of bij alle? Om welke Mediabox gaat dit? Stuur mij de laatste 4 cijfers van het MAC adres. Deze staat op de sticker.
Je merkt op één Mediabox een slechtere verbinding? Dit merk je dus niet op de andere twee? Om welke Mediabox gaat dit, kun je mij hiervan ook de laatste 4 cijfers van het MAC adres sturen? En werkt deze Mediabox wel goed wanneer je deze rechtstreeks bekabeld verbindt?
Ik heb de stream van alle 3 bekeken, die zien er echt super uit en zitten tegen de 99% stream kwaliteit. Mogelijk is het inmiddels opgelost?
Hallo Cheyenne,
Ik kan met de afstandsbediening van de kachel niet de tv bedienen, maar de tv reageert door op een andere zender te springen of een menu te openen, of naar opnemen te gaan zo gauw ik op een willekeurige knop van de kachelafstandsbediening druk.
Alles door elkaar en iedere keer anders.
En alle 3 de mediaboxen reageren op deze afstandsbediening.
Het gaat om een Eurom alutherm2000 wifi black kachel met afstandsbediening.
De wifi die op deze kachel zit is niet in gebruik.
Dit probleem is dus bij de tv in de woonkamer.
De mac lan nummers van de mediaboxen zijn 8C98063EBE59 {Woonkamer}
8C98063E5228 {Keuken}
8C98063ECA75 {Slaapkamer}
De slechte verbinding haperend beeld, geen geluid en spontaan aanspringende mediabox {vandaag al 5 keer,} heb ik alleen op de tv in de slaapkamer.
Heb deze gisteren aangesloten via een tv link DVS 650, maar geen verbetering.
De mediabox in de keuken is ook via dezelfde tv link aangesloten en werkt goed.
met vriendelijke groet,
Frans Peeters.
@fransjep25 Hoi
Het beste is de Odido TV box bedraad aan te sluiten met de Zyxel. (Of via een switch niet via dvs)
Om de rede dat bij een dvs het signaal via je electra net gaat.
De kans op veel storingen is aanzienlijk.
Maar soms werkt het goed.
Dat de Odido TV box op de afstandsbediening reageert van jou kachel heeft te maken dat deze dezelfde infrarood code heeft.
Je kan wat voor het infrarood oog zetten van je Odido box. (Of klein stukje zwart isolatie tape)
De afstandsbediening van de Odido TV box zelf werkt via bluetooth dus infrarood oog is niet nodig.
Het oogje zit naast het lampje zie foto voorbeeld.
Hallo,
Dat met de afstandsbediening van de kachel is opgelost.
Maar de mediabox op de slaapkamer heb ik vandaag de hele dag bedraad getest.
Maar ik krijg nog steeds de zelfde storingen.
Ik heb de afstandsbediening ontkoppeld weer opnieuw gekoppeld, en mediabox en modem een paar minuten van de stroom gehad.
4 keer van rood lampje naar blauw, 1x geen geluid, 3 keer kan ik het geluid niet regelen met de afstandsbediening. 1 keer geen beeld, en 1 keer flikkerend beeld.
Als de tv het toevallig doet geeft hij ook geen storingen meer zolang ik hem aan laat staan.
Als ik de tv wil uitschakelen moet ik de knop tv box gebruiken, dan springt mediabox even op rood en dan weer op blauw. BIJ nog een keer drukken springt hij op rood {zolang het duurt}
Het links bovenste knopje {tv}van de afstandsbediening doet helemaal niks.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.