Beantwoord

Probleem Interactieve TV Box

  • 18 February 2022
  • 8 reacties
  • 263 Bekeken

Reputatie 1

Hallo,
Werd gisteren door T-Mobile een software update doorgevoerd? Gisteren, laat in de middag, wilde ik mijn tv aanzetten. Er bleek een probleem met de IATVbox. Deze lijkt in een opstart-loop te zitten. Het logo dat gepresenteerd wordt (ronde blauwe cirkels) zie ik nu voor het eerst: vandaar mijn vraag of er een update werd doorgevoerd. Ik zie linksbeneden in beeld de standaard formaliteiten (aanmelden, netwerk, klik etc) maar er verschijnt geen zender, daarvoor in de plaats begint de IATVbox weer met het opstartproces. Wat heb ik gedaan ter oplossing van het probleem? 1. eerst de IATVBox volledig losgekoppeld, 30 sec gewacht, inpluggen, herstart: geen succes. 2. in de meterkast de router uitgeschakeld, van het stroom gehaald, daarna de mediaconverter van stroom gehaald. Twee minuten gewacht en alles in omgekeerde volgorde weer aangekoppeld. Geen succes. 3. Vannacht de IATVbox los- en afgekoppeld gelaten. Vanmorgen weer aangekoppeld. Geen Succes. 4. Vanmorgen exercitie als bij 2 vermeld nogmaals doorgevoerd. Geen Succes.
Internet en telefonie werken verder probleemloos. Ik kan wel tv kijken op mobiel en tablet middels T Mobile app.  
Samengevat: geen TV beeld. IATVbox blijft hangen in opstart-loop.
Graag advies.
Dank!

icon

Beste antwoord door Waqqas 18 February 2022, 10:10

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Betelgeuse 

Welke T-Mobile modem heb je en ik denk dat de tv box niet rechtstreeks op de modem is aangesloten?

Kan je dat eens proberen en ook tv box op een internet poort indien dat eerst nog via een specifieke IPTV poort ging?

Reputatie 1

Hallo, dank voor reactie.
De router van T Mobile is de Zyxel VMG8825-T50, de IATVBox is de Amino 610x.

Tussen router en IATVBox zit één enkele switch 5 poort, dus eigenlijk rechtstreeks. Ik kan een test doen met een losse UTP kabel, direct router in AITVBox. Zou me erg bevreemden omdat eigenlijk sinds vier jaar geen handelingen met de UTP kabel verricht zijn. Alles werkte lange tijd perfect (okay, een kleine ‘hik’ zo af en toe. Ineens donderdag, van nul op niets, ineens een opstart probleem. Daarom mijn gedachte van een update welke slecht valt…..


 

Reputatie 1

Aanvulling:
Zojuist een losse UTP kabel rechtstreeks en direct gekoppeld tussen vrije uitgang achterzijde router en IATVBox. Resultaat: geen. Blijft in opstartloop. 
Aanvullende test: alle stekkers achter uit IATVBox gehaald, 2 minuten gewacht, alle kabels weer aange-
sloten muv utp kabel. IATVBox start en meldt: geen internetverbinding. Dat klopt. Daarna UTP (dezelfde als hierboven omschreven) ingeplugd, geen resultaat: IATVBox blijft hangen in loop.

Reputatie 1

Iemand?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Betelgeuse,

Handig dat je zo'n uitgebreide beschrijving hebt gegeven van je acties, bedankt! Eigenlijk heb je alles gedaan waar ik ook aan zou denken, alleen zou je ook nog een fabrieks reset van de TV Box kunnen proberen terwijl de TV Box direct aangesloten is op het modem? Mocht dit niet werken dan stuur ik graag een ervaren techneut jouw kant op met nieuwe apparatuur zodat de boel goed vervangen kan worden. Op deze manier moet het absoluut lukken.

Reputatie 1

@ Cal: dank voor reactie. Het laatste advies deed uiteindelijk het werk. Nadat heel het softwarepakket gedowhload, uitgepakt, geinstalleerd etc herstart, ja, daar was dan weer het oude vertrouwde beeld.
Kortom, call kan gesloten worden.
Maar, nog wel even voor mijn leermoment: komt deze storting nu voort uit de 'push’ van de software upgrade? Want aan deze kant van de lijn was er in het geheel niets veranderd en toch ineens storing…..
Nogmaals, dank, en fijne werkdag verder nog!
Betelgeuse

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Betelgeuse We hebben het even uitgezocht. Het was geen software upgrade. Zo te zien stond je per ongeluk in de verkeerde ‘groep’ geregistreerd. Want er zijn beta users die een update testen, hier zat jij bij. Wellicht dat je in deze groep zat door een eventueel eerder probleem dat opgelost moest worden in het verleden en ben je daarna niet meer teruggezet. In ieder geval ben je momenteel weer in de juiste productie groep teruggeplaatst en hebben we de TV Box net nog even op afstand voor je gereset. Aan jouw kant was er inderdaad niks aan de hand. Sorry voor het ongemak en alles zou nu en in het vervolg weer helemaal top in orde moeten werken! :grinning:

Reputatie 1

Goedemorgen @Demi,
dank voor de feedback. Hoewel ik dan niet toebehoorde aan de Beta groep, heeft de Beta testgroep toch zijn doel bereikt……. bij ons werkte het niet!
Geen ongemak, we konden via laptop tv blijven kijken. Nogmaals dank, fijne werkdag!