Het is een Yamaha RX-V481D geworden (ik had hier voor een RX-V473)
Alles netjes aangesloten
De Himedia mediaplayer werkt correct, de Yamaha Blurayspeler heb ik nog niet getest, de tv box van T mobile werkt niet.
Ik heb alleen geluid en op het scherm en krijg de melding dat er een HDMI HDCP2,2 fout is en dat ik een geschikt apparaat op de HDMI uitgang moet aansluiten.
De TV is een Panasonic (full HD uit 2010, met nog prachtig beeld)
Deze ondersteunt wel HDCP (ws nog geen 2.2)
Het vreemde is dat als ik de TV box direct op de tv aansluit er niks aan de hand is,
De TV Box is een Amino Aria 610x
heb rondgezocht op het web en heb een HDMI splitter gekocht , naar aanleiding van de tips van deze site
https://www.tweaking4all.nl/thuis-bioscoop/hdmi-hdcp-gebruiken-met-non-hdcp-apparatuur/
Moet m nog binnenkrijgen
Overigens lees ik op diverse sites dat dit HDCP2.2 gebeuren nog niet echt goed werkt.
Wie herkent dit probleem?
Wie heeft ervaring met een werkende oplossing?
https://www.allekabels.nl/hdmi-splitter/1781/1215181/2-poorts-hdmi-splitter-met-3d-en-4k.html
Aangesloten tussen receiver en tv --> probleem niet opgelost
Aangesloten tussen Amino Aria 610x en HDMI in van receiver --> probleem opgelost.
Zoals ik beschreven heb is het wel een oplossing, uit eigen ervaring.
Vandaag 18 augustus interactive tv verkregen. En ik heb precies hetzelfde probleem.
Zelf heb ik een Denon AVR-x3300W. Er lijkt iets te zijn in de hand shake tussen de apparaten.
Kastje direct in mijn televisie van 2008 en niks aan de hand. Gaat het via mijn Denon dan dezelfde melding.
Het lijkt zo te zijn dat de firmware niet kan omgaan met de passthrough via een reciever. Zoals is te lezen in onderstaand artikel is er tijdbegrenzing voor de controle van het signaal van 20ms.
Het zal me niet verbazen dat dit de oorzaak is van het probleem.
Gezien het feit dat je (zover ik tot nu heb kunnen zien) niet in de set-up box kan aangeven welke hdcp versie je wil toepassen. Omdat dit waarschijnlijk is geblokkeerd door software van T-mobile.
Ik zal een verzoek bij hen neerleggen of die keuze kan worden vrijgegeven in de set-up box. Of in overleg met amino te gaan hoe dit het beste op te lossen.
Ik snap überhaupt niet dat hdcp 2.2 wordt gebruikt, want de content die wordt aangeboden gaat niet verder dan 1080p. En hdcp 2.2 is ontwikkeld voor versluiting van 4K content.
Artikel:
HDCP 2.2
Ik heb daar naar gekeken, alle HDMI-ingangen zijn HDCP 2.2
Mijn collega
is het niet mogelijk om alleen de interface (het menu en de gids) Ultra HD te maken? De content kan dan gewoon Full HD blijven en krijgen de 4K tv's Ultra HD signaal met HDCP binnen. Win-win? 🙂
van de week aan de lijn geweest met de technische dienst van t-mobile thuis. Ze hebben een update uigevoerd waardoor het tv kastje nu 4k ready is. Momenteel geen probleem meer en het werkt met HDCP2.2. Dus T-mobile heeft een oplossing alleen een belletje naar technische team is wel nodig 😉
Het beeld flikkert soms, aan het begin was dat niet zo.
Ik hoop dat het werkt
Moet ik hiervoor zelf bellen of is het een algemene update?
Ga het eerst zo proberen en dan de klantenservice/het technisch team bellen
Ik heb de vraag uit gezet via de klantenservice
Wij zijn trots op ons TV beeld en we willen ook graag voorop blijven lopen in TV land. Daar hoort 4K TV zeker bij, maar vooralsnog is dit nog toekomstmuziek. HDCP 2.2 is een protocol dat alleen geldt bij 4K content. Die foutmelding zal dan ook nooit van onze TV Box komen. De receiver wil wel graag een HDCP 2.2 handshake ontvangen. Zodra ons non-4K signaal bij de 4K receiver komt, geeft het HDCP 2.2 protocol dus een foutmelding, want de signalen komen niet overeen. Als je de TV Box direct op de TV aansluit, zal je die melding dus ook niet krijgen.
Wat nu te doen? Dat ligt een beetje aan het doel van de receiver. Wil je dit voor het geluid gebruiken, dan kun je de TV Box via HDMI aansluiten op de TV en het geluid via de receiver laten gaan middels optisch uit (of tulp voor oudere modellen). Wil je toch de HDMI op de receiver gebruiken, dan is de oplossig van
Ik heb niet onthouden met wie ik heb gesproken. Er is voor mij een ticket aangemaakt. Aantal dagen later hadden jullie mij geprobeerd te bellen. Ik heb daarna teruggebeld en een collega van jullie heeft toen aangegeven dat hij op afstand een update heeft uitgevoerd (zo genoemde 4K update?). Sindsdien krijg ik de melding niet meer en werkt alles via mijn receiver 🙂. Ik heb de technische afdeling gebeld op 17 augustus om 10:19.
Blijkbaar was er wel een magisch knopje of update om het beveiligingsprotocol te omzeilen 😉
Ik ga nu wat anders proberen
splitter met op de ingang de tv-box dan op de uitgangen een kabel naar de tv en een kabel naar de receiver.
Kijken wat dat doet als ik het geluid van de tv-box via de receiver wil.
In het algemeen zal het betekenen dat oudere apparatuur niet gaat werken, omdat die niet HDCP2.2 compatibel zijn
verder ben ik nog in afwachting van de genoemde oplossing door
Het blijkt dat de oplossing voor
Ik hoor daarom met grote belangstelling of jouw alternatief ervoor heeft gezorgd dat de melding wegblijft en er geen haperingen meer voordoen!
De eerder genoemde spitter heb ik 1 kabel vanaf de Amino gesplit met 2 kabels, 1 naar de receiver en 1 naar de tv.
Op de Logitech heb ik 2 activiteiten ingesteld
- DTV Surround --> die gebruikt HDMI 1 op de tv vanaf de receiver. Omdat de splitter een soort inschakelvertraging heeft moest ik daar een omweg maken. Als het systeem inschakelt, schakel de activiteit de tv box weer uit om een paar seconden later weer in te schakelen. Best omslachtig.
- DTV --> die gebruikt de HDM 2 op de tv en slaat de receiver helemaal over.
Dit werkt probleemloos, signalen storen elkaar niet.
Vorige week een abb bij tmobile afgesloten omdat ik alles in een wilde bij tmobile. Tot op heden niet blij met de keuze die ik heb gemaakt.
Ik lees behoorlijke stukken over het beveiligingsprotocol HDCP 2.2. Bij installeren van de monteur zag ik deze melding al naar voren komen. Heb ik nergens voorbij zien komen bij tmobile voor afsluiten.
Bij aansluiten direct op het kastje van tmobile doet hij het prima. Maar via mijn marantz krijg ik splitscreen blauw en normaal.
deze topic is al een jaar oud. Is hier inmiddels een oplossing voor?
mijn tv heeft 3x HDMI, tulp en optisch.
versterker heeft alle mogelijke opties denk ik wel.
bij Telfort en KPN geen last van gehad, hoor graag anders zal ik toch weer over moeten gaan.
gr werner
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.