Skip to main content

Ik heb een Google TV chromecast met daarop de odido app.

ik heb daar 2 problemen mee.

1. de terugknop werkt als afsluitknop.  Bij alle andere apps op deze chromecast werkt de terugknop zoals ik verwacht: je gaat terug naar het vorige filmpje, liedje, pagina enzo. De odido app niet. Die sluit gewoon helemaal af.

 

2. de omhoog/omlaag toets blijft hangen.  als ik wil "zappen" dan gaat hij vaak niet 1 zender verder of terug, maar hij blijft zappen. soms met 100+ zenders. Bij andere apps van bijvoorbeeld Netflix, HBO enzo heb ik dat gedrag niet. 

 

Herkennen meer mensen dit? komt er een oplossing voor? 

 

Ja ik heb hetzelfde probleem bij 1) echter alleen als ik Chromecast via een App (bijv. Google Home) bedien. Via de fysieke witte bluetooth remote werkt het wel.
Heel vervelend als de terug/return knop niet werkt, want dan zit je in sommige menu’s vast waar je niet meer uit komt.

Zie hier mijn melding.


Hey @ilfo, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Zou je mij iets meer informatie willen geven?

Over welke Chromecast gaat het?

Welke afstandsbediening gebruik je?

Welke firmwareversie van de app is gedownload?

Alvast bedankt voor de moeite.


Het gaat om “Chromecast with Google TV” 4K firmware: 1.68.374976
De afstandsbediening die ik gebruik is zoals gezegd de Google Home App → ChromeCast → Afstandsbediening.
(zoals ik ook in mijn eigen melding aangaf werkt het wel goed met de fysieke afstandsbediening van de Chromecast).
Op de Chromecast is de laatste versie (2.1) van de Odido TV App uit de Playstore geinstalleerd.


Hey @Bikeymouse, bedankt voor de informatie. Ik heb een balletje opgegooid bij ons TV-team hierover. We bieden geen extra ondersteuning voor de Google Home App bediening. Je dient echt de afstandsbediening te gebruiken van de Chromecast zelf. Dit geldt niet alleen voor de Chromecast, maar ook voor AppleTV of Smart tv's. Onze app werkt alleen met een eigen afstandsbediening van het specifieke device. 


Reageer