Play4 SBS Belgium op T-Mobile TV?

  • 10 February 2023
  • 3 reacties
  • 143 Bekeken

Reputatie 6
Badge

Hoe tof zou het zijn om Play4 met programma’s als De Slimste Mens ter Wereld en De Mol ook in Nederland live op TV te kunnen kijken?
Ik vraag mij al tijden af waarom commerciële zenders zoals Play4 & RTL4 niet universeel in België en Nederland worden uitgezonden, we spreken tenslotte dezelfde taal. Waarom worden de Belgische commerciële zenders niet in Nederland doorgeven?

Tommie van Odido 1 jaar geleden

Hi @stefan.1997 dit heeft te maken met uitzendrechten. Ze kopen de uitzendrechten van niet alleen buitenlandse films en series, maar ook televisieformats van programma’s, die in eigen beheer worden gemaakt, alleen voor de Belgische tv-markt in. Natuurlijk geldt dit ook andersom. In België mogen alleen kanalen van de Nederlandse publieke omroep in het zenderaanbod van aanbieders opgenomen worden.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +14

@stefan.1997 Meen je dat? Nog meer pulp Volgens mij zitten veel van die zenders achter een betaalmuur? (Weet ik niet zeker)
Tegenwoordig zijn er nog maar weinig interessante of leuke programma’s.

Het is allemaal doorgeborduurd uitgekauwde ellende.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @stefan.1997 dit heeft te maken met uitzendrechten. Ze kopen de uitzendrechten van niet alleen buitenlandse films en series, maar ook televisieformats van programma’s, die in eigen beheer worden gemaakt, alleen voor de Belgische tv-markt in. Natuurlijk geldt dit ook andersom. In België mogen alleen kanalen van de Nederlandse publieke omroep in het zenderaanbod van aanbieders opgenomen worden.

Reputatie 7
Badge +6

Leuk om te zien dat er nog meer fans zijn van de Belgische versie van De Slimste Mens! Inderdaad jammer dat je op deze manier niet het gemak hebt van één druk op de knop van de tv-box, maar er is niets wat een VPN niet kan oplossen. :-D

Reageer