Skip to main content

Na de update van de mediabox zie ik het volgende
1. Wie kijkt er? Nu moet ik dit bevestigen

1. Dan mijn pincode invoeren en bevestigen
  2. Dan  zie ik dat er een storing is maar dat dat niet aan mij ligt
  3. Ik kan het opnieuw proberen is de volgende melding.
  4. Dan heb ik opeens wel beeld en kan tv kijke,
  5. dus iedere keer dat ik de mediabox aanzet en de tv moet ik dit allemaal weer open.
  6. DIT IS TOCH WEL HEEL BIJZONDER.
  7. het bleek ook dat ik mijn favoriete tv zenders kwijt was en opnieuw moet maken.
  8. Er is een monteur geweest maar die kende dit probleem niet maar heeft wel een en ander gerapporteerd.
  9. ODIDO, HOE KAN DIT NU WEER. WAAROM LUKT HET JULLIE MAAR NIET OM DE KLANT NU EENS VOIR SLTIJD ONGESTIIRD TV TE LATEN KIJKEN
  10. WAT MOET IK DOEN OM DEZE IRRITANTE STORING OPGEHEFT TE KRIJGEN. HET IS TO H TE GEK VOOR WOORDEN DAT IK IEDERE KEER SINDS ANDERHALVE WEEK MIJN PINCODE MOET INVOEREN.

Allereerst oprecht sorry voor dit ongemak. Goed dat je jouw bevindingen aan ons doorgeeft in dit topic. Ik leg je graag uit hoe het zit! ​@Gerpo 

Het klopt inderdaad dat er sinds de update een aantal issues spelen, waaronder het willekeurig opkomen van het profielkeuze scherm en verbindingsissues wanneer de Mediabox uit stand-by komt. Ik kan mij goed voorstellen dat dit niet fijn is. Ik wil je verzekeren dat mijn collega's druk bezig zijn om dit op te lossen! 

Voor nu adviseer ik je om de Mediabox toch een herstart te geven wanneer dit voorkomt. Er wordt gewerkt aan een blijvende oplossing. 

Zodra hier meer over bekend is, plaatsen wij dit ook gelijk onder het kopje 'known issues’ in het Mediabox topic

Mocht je nog vragen heb of is er iets wat ik voor je kan doen? Laat het mij dan weten. Ik sta altijd klaar om verder te helpen! 

Hier precies hetzelfde probleem. Is sinds een aantal weken en enorm irritant. Hopelijk wordt dit snel opgelost. 

Tessa, dank voor de reactie. Eveneens tip mbt klantvriendelijkheid. Het zou beter zijn als je info geeft als het probleem is opgelost door een qr code zoals bij de laatste update. Bovendien weten jullie wie er een mediabox heeft. Stuur die abonnees dan een mailtje. 

Tessa ik heb trouwens ook al gereset en het kinderslot staat uit

Hi ​@Gerpo, ik vind dit inderdaad een goede suggestie, ik ga dit doorgeven zodat we kunnen kijken naar de mogelijkheden hiervoor. Voor nu zullen we in ieder geval het topic updaten zodra we hier meer informatie over hebben! 

Oh ja het probleem is nog niet opgelost. Nog steeds de pincode invoeren voordat je tv kunt kijken. Ggggggrrrrrrrr😡

Hoi ​@Gerpo, ik wil het graag voor je nakijken! Ik kan alleen geen abonnement vinden met je e-mailadres. Zou je voor mij je postcode, huisnummer, geboortedatum en laatste vier cijfers van je rekeningnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik direct aan de slag! Groetjes, Ishana

Beste Ishana

ik heb de gevraagde gegevens in mijn profiel aangevuld.

Hi ​@Gerpo, dankjewel! Check ten eerste wel het bekende issue die wij melden in het Mediabox topic:

• Soms verschijnt het profielselectiescherm nadat je de Mediabox uit standby haalt. Dit lijkt willekeurig te gebeuren. 

Is dit waar jij last van hebt? In dit profielselectie scherm kan het zijn dat je weer de pincode moet invoeren. Als dit het geval is, dan wil ik je vragen dit af te wachten. Het TV team is druk bezig dit op te lossen. Via dit topic houden we je op de hoogte, onderaan zie je de bekende issues en degene die zijn opgelost. Krijg je dit niet alleen wanneer je de Mediabox uit standby haalt? Op welke momenten moet jij dan de code invoeren? Beschrijf mij dit echt exact.

Update: ik lees net een mogelijke oplossing bij een andere klant. Kun jij de tip uit dit topic proberen?

Als ik de mediabox weer aanzet moet ik eerst mijn pincode invullen. Simpele beschrijving maar meer dan dit is het dus niet met deze bug. Exacter kan ik niet zijn. 
Daarom zet ik de mediabox niet meer uit maar laat hem 24 uur per dag aan staan. Of dat nu goed of juist is kan ik niet beoordelen maar vreemd is dit wel.

Hoi ​@Gerpo, goed om te weten! Had je de tip getest van het topic dat gedeeld is door Cheyenne? Ik hoor het graag! Groetjes, Ishana

Je tip gedeeld door Cheyenne werkt niet bij mij. 
zojuist gedaan maar moet nog steeds pincode gebruiken 😡😡😡

@Gerpo Ik had graag gelezen dat dit de gouden tip was. Sorry! 

Op dit moment hebt ik nog geen andere workaround. Ik moet je dus echt vragen het onderzoek van het TV Team af te wachten. Zij werken druk aan de oplossing. Alvast heel erg bedankt voor je geduld!

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog iets voor je kan doen?

@Gerpo Ik had graag gelezen dat dit de gouden tip was. Sorry! 

Op dit moment hebt ik nog geen andere workaround. Ik moet je dus echt vragen het onderzoek van het TV Team af te wachten. Zij werken druk aan de oplossing. Alvast heel erg bedankt voor je geduld!

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog iets voor je kan doen?

Beste Teresa

weer de tip geprobeerd. En zie nu hoef ikmniet meer de pincode te gebruiken.

Hi ​@Gerpo, begrijp ik het goed en is het nu toch opgelost? Welke van tips heeft de oplossing gegeven? Laat dit weten, daar help je andere klanten ook mee. Dankjewel!

Beste Cheyenne 

Helaas te vroeg gejuicht. Zette vanochtend de mediabox en tv aan en ja hoor toch weer eerst de pincode invoeren. Gggggggrrrrrrrr😡😡😡.

tip was om bij profiel de weergave aanpassen het opstartschema op uit te zetten en welke zender wil je als eerste zien op NPO 1 te zetten. Dus ik zet de mediabox niet meer uit. En wacht maar op de oplossing van de tv techneuten

media box niet meer uit 

@Gerpo Kan het kloppen dat je meer dan 1 kijkprofiel hebt? Mocht dit zo zijn, dan wordt er inderdaad standaard om een pincode gevraagd als de Mediabox uit stand-by komt. Dit is ter beveiliging van de verschillende kijkprofielen. 

Mocht dit niet het geval zijn, laat het mij dan weten. Ik ga dit dan voor je doorzetten naar de technische dienst voor verder onderzoek. 

Ik heb maar 1 kijkprofiel.

Hey ​@Gerpo, ik zie dat je op veel devices was ingelogd. Ik heb je nu op alle devices uitgelogd. Als het goed is moet het nu niet meer voorkomen. Kan je het in de gaten houden?

Tommie ev3n om mijn nieuwsgierigheid weg te nemen. Op welke devies was ik dan allemaal ingelogd. Ik kan er niets bij bedenken. Ik zie nu wel dat de pincode niet meer gevraagd wordt. Ik blijf het nog een aantal dagen in de gaten houden. Daar salmiak je dan verslag van doen. 
Voor dit  moment dank je wel voor deze oplossing.

Hi ​@Gerpo, aangezien je nu uitgelogd bent op de apparaten kan ik niet meer inzien welke dit zijn geweest, vaak zien we dat er op meerdere mobiele apparaten is ingelogd doordat er gebruik wordt gemaakt van de Odido Online Tv App. Het is goed om te zien dat dit nu in ieder geval de oplossing is geweest. Mocht je toch weer de melding zien verschijnen, wil je het dan laten weten? 

Hey ​@Gerpo, ik zie dat je op veel devices was ingelogd. Ik heb je nu op alle devices uitgelogd. Als het goed is moet het nu niet meer voorkomen. Kan je het in de gaten houden?

Na een week hoef ook nog steeds niet meer de pincode in te voeren. Probleem is dus opgelost. Hiermee sluit ik deze topic. En dank voor de acties.

Hi ​@Gerpo, wat super fijn dat het voor jou is opgelost en je dit probleem niet meer ervaart! Dank je wel voor het laten weten.

Reageer