Skip to main content

Ik heb een nieuw abo afgesloten (internet+tv) en een bevestigings mail gehad waarin stond dat ik nu alvast gebruik kan maken van de TV, vi laptop, mobiel of op TV via de odido TV app, dit dus zelfs voordat mijn Internet abo wordt opgeleverd volgende maand.

Op mijn laptop werkt dit dan ook prima, maar zodra ik de TV app (android/googleTV) installeer (op mijn philips TV) en start en vervolgens exact dezelfde waardes ingeef als op mijn laptop dan krijg ik een foutmelding dat de pincode of klantnummer onjuist is.

Ik weet echter 100% zeker dat deze gegevens correct zijn, het werkt immers ook op de laptop maar dus niet op mijn smartTV. In mijn ododi staat de laptop ook ‘geregistreerd’ als apparaat.

 

Wat doe ik hier verkeerd?

 

 

Hoi @B3rt,

Alleen de mobiele apps werken op andere aansluitingen dan die van Odido. Daarom kun je wel op ‘kleine schermen’ kijken, zoals je mobiel, tablet en laptop, maar niet op ‘grote schermen'. Daaronder vallen de apps voor smart-TV's, Apple TV, Android TV, enzovoort. Dat heeft te maken met rechten van zenders. Om direct op TV te kijken, zul je moeten wachten tot je aansluiting is opgeleverd. Wel kun je vanaf je mobiel/tablet naar de TV casten als deze dat ondersteunt.


Hoi @B3rt,

Alleen de mobiele apps werken op andere aansluitingen dan die van Odido. Daarom kun je wel op ‘kleine schermen’ kijken, zoals je mobiel, tablet en laptop, maar niet op ‘grote schermen'. Daaronder vallen de apps voor smart-TV's, Apple TV, Android TV, enzovoort. Dat heeft te maken met rechten van zenders. Om direct op TV te kijken, zul je moeten wachten tot je aansluiting is opgeleverd. Wel kun je vanaf je mobiel/tablet naar de TV casten als deze dat ondersteunt.

Zo wordt het niet in de mail ‘verteld’…

Meteen al tv kijken!
Probeer Odido online TV meteen al via je browser of de TV app voor Android of iPhone. Alleen nog even inloggen met je TV klantnummer en pincode en klaar!

 

Hier staat gewoon vermeld ‘TV app’…..

Dit mogen ze dan toch wel duidelijker vermelden dat dit niet de TV app is voor op de ‘TV’….


@B3rt Als het op deze manier in de mail staat, snap ik de verwarring wel. Het zou inderdaad beter zijn om ‘TV’ weg te laten. Er zijn namelijk twee versies van de app: Odido TV en Odido Online TV. Die eerste werkt alleen op een vaste Odido-verbinding (dus na oplevering), die tweede kun je ook via andere netwerken gebruiken.


Reageer