Philips TV Guide

  • 26 May 2024
  • 13 reacties
  • 121 Bekeken

Ik heb een Philips TV, type 43PUS7906/12 en gebruik deze met de originele bijgeleverde afstandsbediening en de Odido TV App. Ik kan de functie van TV Guide niet vinden op deze afstandsbediening. Ik bedoel hiermee…. er is een knopje voor TV Guide, echter deze laat de Odido TV gids niet zien. Maw. ik wil het overzicht van de TV programma's zien maar vindt deze niet op de afstandsbediening. Wie heeft de oplossing?

Teresa van Odido 2 maanden geleden

@WilborII Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik help je graag verder! 

Bedoel je dat als je op de TV gids knop op de afstandsbediening drukt, er niks gebeurd? Lukt het wel om via het menu bij de TV gids te komen? Ik verneem het graag, zodat ik gericht kan meekijken naar een werkende oplossing! 

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@WilborII Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik help je graag verder! 

Bedoel je dat als je op de TV gids knop op de afstandsbediening drukt, er niks gebeurd? Lukt het wel om via het menu bij de TV gids te komen? Ik verneem het graag, zodat ik gericht kan meekijken naar een werkende oplossing! 

Het klopt dat de TV gids knop (afstandsbediening) geen gids geeft.


Als je het App menu bedoeld, zoals op mijn Samsung TV is te zien, is het antwoord; ik krijg ook geen Odido App menu te zien. Ik kan alleen met de cijfers (numerieke eiland afstandsbediening) van zender wisselen.

Reputatie 7
Badge +3

@WilborII betreft de TV gids op de Samsung TV, wil je eens een kijkje nemen op deze pagina en mij vertellen of het nu wel lukt? Odido TV gebruiken | Odido

Daarnaast verneem ik graag welk bouwjaar en type je hebt. 

Betreft de Philips TV, zou je via deze stappen bij de TV gids moeten komen: Odido TV App op Android TV gebruiken | Odido

 

Ik hoop dat je aan de Samsung TV instellingen niets heb veranderd…. die werkte juist prima! Ik heb immers alleen een vraag gesteld over de Philips TV!

Bij de Philips TV werkt de TV gids nog steeds niet. De in de hyperlink voorgestelde toetsen 1 en 2 geven alleen een zenderoverzicht en geen TV gids.

Het Philips model had ik al genoemd nm. 43PUS7906/12 met als bouwjaar 2022.

Reputatie 7
Badge +3

@WilborII Ik heb niks aangepast aan de instellingen, geen zorgen!

Dank je wel voor je terugkoppeling. Ik ga kan het nu niet navragen, omdat het weekend is, maar ik ga hier morgen meteen voor je achteraan! 

@WilborII Hoi

Bij mij werkt de gids knop wel.

Ik heb een oudere Philips Android TV (Android 8)

Wat je ook kunt proberen de beta (test) versie installeren.

Dan heb je in ieder geval de gids op een makkelijke plek staan.

En misschien werkt de gids knop dan wel.

Layout van de bata app.

Zie dit topic voor de beta app.

 

Dank voor het meedenken.

Ik zie echter in de Google Store geen Odido beta versie App.

Dank voor het meedenken.

Ik zie echter in de Google Store geen Odido beta versie App.

Je moet je eerst aanmelden als tester.

Dan kun je de app installeren.

Staat vermeld in het topic.

 

Reputatie 7
Badge +3

@WilborII Is het inmiddels gelukt met het aanmelden en installeren van de beta versie app?

Ik heb het nagevraagd, maar op dit moment durf ik niet te zeggen wanneer de update zal plaatsvinden.

Eerlijkheidshalve gebied mij te zeggen dat ik niet zo ‘handig’ ben in het gebruik en installeren van zo'n betaversie. Ik zie in de topic van peter-keetfm hoe het zou moeten….. echter ik snap niet hoe ik vanaf de Philips TV bij die betaversie kom.

Reputatie 7
Badge +3

@WilborII Ik wil je graag verder helpen, maar ik heb zelf geen Philips TV tot mijn beschikking om de stappen samen met je te doorlopen. Wil je mij vertellen waar je vastloopt? Dan doe ik mijn best! 

@peter-keetfm Wil je meehelpen? Alvast super bedankt! 

Ik loop niet vast…. maar weet niet de stappen om bij die betaversie komen.

@WilborII 

Je moet tester worden op je Google gmail account die op de TV staat.

Dat kan via het topic wat ik gaf via die links.

@Teresa van Odido 

Het heeft niet zozeer met Philips te maken.

Ik gebruik de beta (test) versie op Philips Android TV, Nvidia Shield tv pro, Nokia box 8000,2x Chromecast Google TV.

Omdat daar allemaal het Google account op staat als tester.

De Sony bravia Android TV heb ik een ander account en daar staat nog de normale versie op.

 

Reageer