Skip to main content
Beantwoord

Overstap informatie tv

Ik sta op het punt om over te stappen van ziggo naar Odido glasvezel tv en internet. Ik zal normaal niet zo snel overstappen en ik vind het ook spannend of dalijk alles het minimaal zo goed doet als nu. Ik maak me vooral een beetje zorgen over mijn vier tv’s. Twee werken nu via een ziggo kastje en twee via een ci+ module van ziggo die je als pasje in de tv steekt. Hoe gaat dat dalijk uitzien na de overstap? Ik krijg van Odido iedere keer de vraag of het allemaal smart tv’s betreft. Ik weet alleen zeker dat de tv in de woonkamer een smart tv  is, volgens mij de andere drie niet. De Odido medewerker aan de telefoon begon over chromecast die we op twee tv’s hebben aangesloten, maar die wil ik niet gebruiken om tv te kijken. Ik zou gewoon een simpel antwoord van Odido hoe het dalijk na de overstap geborgd us dat ik op de vier tv’s gewoon weer tv kan kijken zoals altijd het geval was. Hopelijk kan me hier iemand verder helpen. 

Beste antwoord door Demi van Odido

Hi ​@robmestrom, wat super leuk dat je aan het oriënteren bent om naar ons over te stappen! Er zijn inderdaad zoals hierboven is aangegeven veel opties om TV bij ons te kijken. Ik deel dit topic hier met je: Alles over de Odido TV app voor smart-tv's! | Odido community. Hierin zie je welke smart tv's en welke mediaplayers ondersteund worden en kan je ook je eigen afstandsbediening blijven gebruiken. Daarnaast hebben we ook de optie voor een Mediabox die je bij ons kunt bestellen voor € 2,50 per maand. Ook hier kun je allemaal apps op installeren en is je tv ook soort van ‘smart’. Mocht je anders nog een goedkope optie willen, zelf heb ik thuis een Chromecast met Google TV, want ik heb zelf een oude Philips TV. De app werkt hierop ideaal en ook de bijbehorende afstandbediening werkt makkelijk. Deze kun je als het goed is voor 3 tientjes krijgen bij de Mediamarkt. Wellicht is dit ook een optie voor jou als je meerdere tv's smart wilt maken! 😊

Bekijk origineel

14 reacties

• is een Top Poster
  • 24 reacties
  • 11 januari 2025

Heel simpel: je kunt zelf de odido tv app op je televisie installeren (kijk alvast in de App store van je tv), of je hebt een kastje nodig. Dit kan een kastje zijn van odido zelf, of bijv. Een Chromecast of Apple tv.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 11 januari 2025

Maar die app kan natuurlijk alleen als je een smart tv hebt, toch? En anders heb je een kastje per tv nodig als je niet via de chromecast wil?

• is een Top Poster
  • 15 reacties
  • 11 januari 2025

Ja, Dat klopt. 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8973 reacties
  • 11 januari 2025

Als je tv's niet smart zijn dan heb je een Odido decoder nodig om tv te kijken. Die kun je meebestellen of achteraf bijbestellen.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 11 januari 2025

En zo’n decoder dat is een kastje? Vergelijkbaar met het ziggo kastje? 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 11 januari 2025

En als je een smart tv hebt en de app van Odido hebt, dan heb je dus geen mediaveld nodig en dan zapp je met de afstandsbediening van de tv? En als je bij een tv wel een mediabox nodig hebt dan zit bij de mediabox een afstandsbediening? 

• is een King Poster
  • 46 reacties
  • 11 januari 2025

Of neem een Amazon Fire TV Stick 4K Max 2nd Gen / 1st Gen (is ook goed genoeg) Ik heb er 3, naast Odido heb je alle streaming media op dezelfde plek.

• is een Top Poster
  • 15 reacties
  • 11 januari 2025
robmestrom schreef:

En als je een smart tv hebt en de app van Odido hebt, dan heb je dus geen mediaveld nodig en dan zapp je met de afstandsbediening van de tv? En als je bij een tv wel een mediabox nodig hebt dan zit bij de mediabox een afstandsbediening? 

Dat klopt helemaal. 

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 1953 reacties
  • Antwoord
  • 12 januari 2025

Hi ​@robmestrom, wat super leuk dat je aan het oriënteren bent om naar ons over te stappen! Er zijn inderdaad zoals hierboven is aangegeven veel opties om TV bij ons te kijken. Ik deel dit topic hier met je: Alles over de Odido TV app voor smart-tv's! | Odido community. Hierin zie je welke smart tv's en welke mediaplayers ondersteund worden en kan je ook je eigen afstandsbediening blijven gebruiken. Daarnaast hebben we ook de optie voor een Mediabox die je bij ons kunt bestellen voor € 2,50 per maand. Ook hier kun je allemaal apps op installeren en is je tv ook soort van ‘smart’. Mocht je anders nog een goedkope optie willen, zelf heb ik thuis een Chromecast met Google TV, want ik heb zelf een oude Philips TV. De app werkt hierop ideaal en ook de bijbehorende afstandbediening werkt makkelijk. Deze kun je als het goed is voor 3 tientjes krijgen bij de Mediamarkt. Wellicht is dit ook een optie voor jou als je meerdere tv's smart wilt maken! 😊

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 16 januari 2025

Nog een korte vraagje, de kastjes, die werken op de wifi? 

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4237 reacties
  • 16 januari 2025

@robmestrom Goede vraag, ik leg het je graag uit! 

Wij raden altijd aan om de kastjes bekabeld aan te sluiten, maar ze zijn ook zeker te gebruiken op wifi. 

Laat je het mij weten als je nog meer vragen hebt? Ik beantwoord ze graag!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 17 januari 2025

Nog een vraagje. Is het gegarandeerd dat ik niet zonder tv en internet kom te zitten, gedurende de overgang? 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 17 januari 2025
Teresa van Odido schreef:

@robmestrom Goede vraag, ik leg het je graag uit! 

Wij raden altijd aan om de kastjes bekabeld aan te sluiten, maar ze zijn ook zeker te gebruiken op wifi. 

Laat je het mij weten als je nog meer vragen hebt? Ik beantwoord ze graag!

Ok, dat kan via de bekabeling die er nu ook ligt en we ook gebruiken voor de ziggo kastjes?

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • 13911 reacties
  • 17 januari 2025

Als de overstap vloeiend verloopt kom je niet zonder tv te zitten ​@robmestrom. Is dat een RJ45 kabel die nu naar het modem loopt? Ik weet niet of het modem op dezelfde plek wordt geïnstalleerd. Anders moet dat gewoon lukken! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen