Sinds vorige week overgezet naar de nieuwe tv-omgeving. Wat een afknapper: slecht beeld, terugkijken gaat niet: valt stil, wordt zwart of geen geluid. Voetbal is niet om aan te zien en de formule 1 was ook niet je van het. Inmiddels gereset, zowel kastje als modem. Gaat het nog beter worden of kan ik mijn abonnement beter opzeggen? Hier wordt ik echt niet blij van.
Goedemorgen
Graag voer ik onderzoek uit op jouw lijn zodat we kunnen achterhalen wat de beste oplossing is. Maak jij gebruik van switches waarmee je de TV Boxen aan het modem verbindt?
Komt het slechte, wazige beeld ook voor wanneer je het TV-menu bekijkt? Zo ja, dat kan het te maken hebben met de resolutie. Zou je de resolutie eens willen vastzetten op 1080i en 50 Hz en checken of dat helpt, alsjeblieft? De probleemomschrijving klinkt alsof jouw TV Box/TV automatisch terugschakelt naar 720p, dat kan te maken hebben met de zogenaamde “HDMI handshake”. Hierbij bepalen de TV en TV Box samen welke voorkeur het beste is. Dit zou niet meer voor moeten komen omdat de statische setting wordt aangehouden die is ingesteld in de TV Box, maar we kunnen dit wel controleren.
Wat is de ingestelde HDMI resolutie in de TV Box?
- Ga naar het menu
- Ga naar Instellingen
- Kies voor HDMI-modus
- Kun je aangeven in welke modus het nu ingesteld staat?
- Probeer een andere modus en laat de TV Box opnieuw opstarten
Als ik ook dit niet het gewenste resultaat brengt, dan kan onze technische dienst het nog herstellen. Laat me weten wat ik voor je kan doen!
Hoi
Ik ben erg benieuwd naar de instellingen van de televisie zelf en dan vooral de instellingen van de resolutie en eventueel het merk en type TV. Met deze extra gegevens kunnen we stappen zetten om het op te lossen. Ik hoor het graag!
Hoe wijzig ik het beeld- of het schermformaat?
- Druk op de knop 'OPTION' op de afstandsbediening.
- Er wordt een QUICK ACCESS (SNELLE TOEGANG) op het scherm weergegeven.
- Druk op de cursor omhoog/omlaag om PICTURE FORMAT (BEELDFORMAAT) te selecteren en druk op de knop 'OK' om het volgende scherm te activeren.
Mocht je de resolutie van de TV Box willen wijzigen, dan kan dit middels de volgende methode:
Wij raden de resolutie 1080p50 aan voor het mooiste beeld. Je kan dit aanpassen in TV-menu > Account > Instellingen > TV Box > Resolutie. 1080i kan je eventueel ook kiezen. Deze resolutie kost minder bandbreedte, maar is ook van iets mindere kwaliteit van de 1080p.
Alles goed ingesteld. Heeft toch te maken met de slechte streams die T-Mobile op dit moment aanbiedt. Ook in andere topics lees ik dat er een hoop mensen ontevreden zijn over de kwaliteit. Wanneer gaan jullie weer goede hd streams aanbieden? Dit beeld is niet acceptabel.
Dit komt ook al regelmatig langs. Heb toch het idee dat het aan Tmobile ligt
Dat beeld lijkt veel op wat je vroeger zag bij “get the picuture” de foto of fragment begon net als het beeld op de tv hierboven deze werd steeds iets scherper en de bedoeling was om te raden wat het was voor het eind, maar dit ter zijde.
Het slechte beeld heeft er voor 100% mee te maken dat de gebruikte streams alleen geschikt zijn voor kleine tv's (max 32”) of gadgets maar absoluut niet voor grote tv's.
Hoi
Hi
Ik ben druk bezig met collega’s om dit issue door te zetten en deel alle updates die hierover gaan in het bovenstaande topic. Wat betreft het blokjesbeeld dat jij ervaart, daar wil ik je heel graag mee helpen. Je geeft al aan dat je zowel de TV Box als het modem hebt gereset. Zou jij eens exact onderstaande volgorde willen uitvoeren als je dit nog niet hebt gedaan?
Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.
Omdat jij aangeeft dat ook jouw menu wazig beeld geeft, denk ik dat jij in aanmerking komt voor een fix die wij hiervoor hebben lopen. Kan je aan mij aangeven of jij ermee akkoord gaat dat ik jouw gegevens doorzet naar mijn collega van de technische dienst? Daarmee hoop ik dat jouw menu in ieder geval weer haarscherp wordt. Dankjewel alvast!
Hi
Hi
Hi
Hi
Ik heb het idee dat het menu wat beter is. De kwaliteit van de tv zenders is nog steeds niet best maar daar is deze fix niet voor. Als dat ook nog op korte termijn opgelost wordt ben ok tevreden.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.