Vanwege een verplichte overstap van DSL naar glasvezel heb ik vrijdag 21 oktober een monteur van Guidion op bezoek gehad. Hij heeft mijn verbinding overgezet naar glasvezel maar constateerde wel gelijk dat het TV signaal nog niet goed binnenkwam. Ik moest dat even in de gaten houden, het zou maximaal 24 uur kunnen duren voordat het signaal erop kwam. Op de werkbon staat: “TV nog oude omgeving, bellen met Tmobile als het niet werkt”. Bellen werd echter lastig want mijn telefoon en mijn personen alarm bleken het ook allemaal niet te doen. De monteur heeft de telefoon ook helemaal niet gecontroleerd. Via mijn buurman heb ik mijn zoon kunnen bereiken en die heeft Tmobile gebeld. Er bleek iets niet goed gekoppeld te staan en in de loop van de middag heeft de servicedesk van Tmobile dit op afstand kunnen verhelpen. De telefoon doet het dus weer. Echter, nu 5 dagen verder, heb ik nog steeds geen TV! De helpdesk gaf aan dat misschien de ontvanger naast mijn tv (nog van Vodafone) niet met het glasvezel signaal overweg kan. Ik heb wel een ticketnummer gekregen (2370/NNS40439) maar het begint me nu allemaal echt te lang te duren. Geen idee of er iemand mee bezig is en of er een nieuw kastje onderweg is? Kunnen jullie dit checken? Na 5 dagen zou dit toch opgelost moeten kunnen zijn?
Goedemiddag
Je ontvangt binnen maximaal vier dagen een Aria 610x. Deze mag op precies dezelfde manier met het modem verbonden worden zoals nu het geval is (met de internetkabel, ook wel UTP-kabel genoemd).
Zodra de Aria aangesloten is, mag je de Kamai bij het grofvuil deponeren. Deze hoeven we niet meer geretourneerd te hebben. Ik zie trouwens ook dat je nog gebruikmaakt van het Huawei modem; daar is op zich niets mis mee, maar mocht je het fijn vinden, dan kan ook die omgeruild worden. Laat me weten wat uitkomt, dan doe ik dat meteen!
Hoi Jason, bedankt voor je reactie! Ik kijk enorm uit naar de Aria610x. Hopelijk gaat die weer beeld op mijn TV brengen. Misschien is de modemwissel ook wel een goed idee. Ik heb er verder geen verstand van hoor maar het geeft misschien toch weer wat meer zekerheid op een werkend TV signaal.
Hi
Hallo
Hi
Ook heb ik ervoor gezorgd dat het Zyxel modem jouw kant op komt. Deze bestelling kun je ook in je My T-Mobile Thuis omgeving checken: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen. Laat het gerust weten als ik nog iets voor je kan betekenen!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.