Beantwoord

Oude TV box omruilen voor nieuwe Mediabox

  • 12 December 2023
  • 72 reacties
  • 1219 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Hallo,

Graag zouden wij onze oude TV boxen omruilen voor de nieuwe Mediaboxen. Kan dit voor ons geregeld worden? Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 13 December 2023, 10:17

Bekijk origineel

72 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Komadi, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik heb je twee nieuwe Mediaboxen opgestuurd. Je ontvangt hier zo dadelijk een bericht over en zodra ze veronden zijn kun je de zending volgen in Mijn Odido. Alvast veel kijkplezier.

Geachte Odido,

 

ik zou graag mijn Mediabox omruilen voor een nieuwere type?

Heb meerdere malen geprobeerd te bellen maar krijg constant “de wachttijd is te lang”.

 

media box hapert regelmatig.

 

hoor graag of het lukt,

 

vriendelijke groet,

sgtmhj@gmail.com

slangenburg 9

Beste Tommie 

graag zou ik de tv boxen omwillen ruilen voor een mediabox 1 ervan werkt niet meer en wij hebben nog een oude drytec modem ik begreep dat ik dan contact op moet nemen .zou je dit voor ons kunnen regelen groetjes Simone 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @blondie33, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik zie inderdaad dat je nog twee oude Entone TV Boxen hebt staan en een DrayTek. Om het modem te vervangen dient er wel een monteur aangestuurd te worden om het media converter te installeren. Zal ik alles in één keer voor je swappen? 

Ja heel graag er zijn geen extra kosten aan verbonden he

Reputatie 7
Badge +9

H @blondie33, ik heb alles direct voor je in gang gezet. Omdat je een hele oude actie had, had je één TV Box gratis. Deze korting kan ik niet meer toepassen maar en wel €2,50 korting op de Mediabox. Je gaat €2 per maand meer betalen. Omdat de oude korting is komen te vervallen kan ik je wel éénmalig de Mediabox voor één jaar in één keer vergoeden. Dat is 12 x €5. Zal ik dat voor je aanvragen? Dan zal het in één keer worden vergoed en is terug te zien op een volgend factuur.

Mijn Entone TV box loopt steeds vast, is het mogelijk deze te vervangen voor een nieuwe?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Kuno, goed dat je aan de deur klopt, ik zorg er graag voor dat je een sterke nieuwe TV Box ontvangt! Ik vraag mij alleen af: ik zie dat je een TV Box met (Entone Amulet) en een TV Box zonder harddiskrecorder (Entone Kamai) hebt, welk van de twee zou je om willen wisselen? Houd er graag rekening mee dat wij geen vervangende TV Box met harddisrecorder hebben. In dat geval zouden wij je een gloednieuw model bestellen die, net als de Kamai, beschikt over de optie om via de Cloud op te nemen. Hiermee kan je op beide TV Boxen én op je mobiele apparaten opnames terugkijken voor dezelfde prijs als dat je nu betaalt voor de harddiskrecorder. Alles over Cloud Opnemen lees je in je Mijn Odido account: Opnemen en Pauzeren.

Ik ben benieuwd hoe ik je kan helpen, ik zorg er graag voor dat er een gloednieuwe TV Box jouw kant op komt! 😄

Beste,
 

Het betreft in eerste instantie alleen de box zonder harddiskrecorder, mjn tweede vraag is indien je beiden apparaten vervangt plus opnemen in de cloud activeerd blijft mijn maandtarief gelijk?

Als dat zo is wil ik graag beide vervangen, ik hoor hraag wat er mogelijk is,

Gr, Kuno van Schooten

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Kuno, logische vraag, ik helder het graag voor je op! Als je beide TV Boxen wil vervangen betaal je € 2,50 meer per maand. Dit komt door de kosten van de Mediabox. Als je alleen de harddiskrecorder wil vervangen ga je niets meer betalen per maand.

Geef het gerust aan waar je keuze op valt, ik help je hier graag mee!

Beste, 

Bovenstaande is niet dudielijk voor mij, wat wordt mijn nieuwe maandbedrag als ik, alle twee de media boxen vervang en in de cloud opnemen laat activeren?

In het bericht van gisteren stond dat ik het gelijke bedrag blijf betalen, vandaag is het 2,50 euro extra.

Buiten dit alles kan ik er niks aan doen dat ODIDO veranderingen aanbrengt in het systeem waar de apparaten niet goed mee om kunnen gaan.

Graag een duidelikjk antwoord op mijn vraag ?
 

Met vriendelijke groet,
Kuno van Schooten

Reputatie 6
Badge +2

Ik leg het je graag nog eens uit @Kuno! 😀 

Excuses voor de miscommunicatie! Je betaald op dit moment niets voor de Entonne Kamai TV Box i.v.m. een (oude) actie. Daarnaast betaal je de helft van de prijs voor de Entone Amulet.  Als je alle twee de TV Boxen omruilt voor de Mediabox dan betaal je uiteindelijk €2,50 per maand meer voor je TV Boxen (€2,50 voor je eerste Mediabox en €5 voor een tweede). Dit geldt ook als je alleen de Entonne Kamai omruilt, omdat je deze nu gratis krijgt. Voor de eerste Mediabox betaal je namelijk €2,50 p/m.

Mocht je Cloudopnemen willen toevoegen aan het abonnement, dan betaal je hier €5 p/m voor. In het geval dat je beide TV Boxen omwisselt incl. Cloudopnemen in je pakket neemt ga je dus €7,50 meer betalen. Mocht je de TV Box met harddisc recorder houden, dan betaal je €2,50 meer per maand. 

Mocht je toch je oude TV Boxen willen behouden, dan help ik je graag bij het zoeken naar een werkende oplossing! 

Beste,

Ik wil niet meer gaan betalen, tenslotte betaal al ik bijna 9 jaar voor deze apparatuur en is het niet aan mij om voor de oplossing extra te gaan betalen. 

Wat mij bevreemd is dat het vervangen bij het eerste bericht zonder extra kosten is, bij het tweede bericht 2,50 euro en bij u derde bericht 7,50 euro.

Ik begrijp uit bovenstaande dat er andere oplossingen zijn, de box zonder recorder loopt regelmatig vast.
De oplossing is stroomloos maken zodat deze geheel opnieuw opstart, normaal a, an en uit voldoet niet.

De box met recorder loopt zo nu en dan vast, is overkoombaar maar hoort niet.
 

Ik hoor graag wat de werkende oplossingen zijn,

 

Gr Kuno van Schooten

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Kuno, ik help je graag verder! Heb je al eens geprobeerd om de kabel die naar het modem gaat in een andere LAN-poort te doen? Dit zou verschil kunnen maken! Groetjes, Ishana

Beste, 

ik zou graag mijn oude Entone (Vodafone) kastje om laten ruilen voor een nieuwere mediabox.  Deze is inmiddels al zo veroudert. Tijdens verhuizing heb ik al wel nieuwe modem gekregen, maar de mediabox is toen niet vernieuwd. 
 

Dank alvast! 
 

met vriendelijke groet, 

 

Sven van Hamond 
 


 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @S. van Hamond, welkom op onze Community!

Allereerst gelukkig nieuwjaar. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat je twee TV Boxen in bezit hebt, de Entone Amulet en de Amino Aria. Zal ik beide TV Boxen voor je omruilen? Dan ben je volledig voorzien van het nieuwste apparatuur. Kan je mij laten weten wat ik voor je kan betekenen? Alvast bedankt. 

Beste Tommie, 

 

de beste wensen voor jou. De Entone is heel erg oud, ik weet niet of de Amino ook dermate oud is dat hij aan vervanging toe is. Als het geen invloed heeft op het abonnement mag je ze van mij beide laten vernieuwen. 
 

dank alvast!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @S. van Hamond, het heeft wel invloed op je abonnement maar dat is positief. Je gaat namelijk minder betalen. De Entone kost namelijk €10 en de Amino €5, je had de korting dat je €5 minder zal betalen voor de Entone en dus €10 per maand kwijt was voor de TV Boxen. De Mediaboxen zijn allebei €5 maar je ontvangt €2,50 korting op de eerste Mediabox op dit moment. Je betaald dus €7,50 in plaats van €10 voor de Mediaboxen!

 

Ik heb de TV Boxen omgeruild naar de nieuwe Mediabox. Je ontvangt hier zo een bericht over en zodra de Mediabox verzonden is kun je de zending volgen in Mijn Odido. De Entone hoeven we niet meer terug, de Amino nog wel. De instructie vind je in de e-mail. Alvast veel kijkplezier.

Top bedankt voor de moeite!

Hallo,

Ik heb de TV boxen teruggestuurd. Maar nu staat in mijn account dat de boxen niet zijn ontvangen en dat er 180 euro in rekening gebracht gaat worden. Als ik bij de Track & Trace kijk van het pakket is deze inderdaad nog niet bezorgd. Ik heb het wel op tijd verstuurd. Kan deze 180 euro misschien niet in rekening worden gebracht?

Reputatie 1

Hallo,

Ik had behoorlijk de pest in toen ik vorig jaar als nieuwe klant de tv box ontving. Er stonden geen apps op zodat ik geen Netflix meer kon kijken. Bij mijn vorige provider was dit wel het geval. Nu zie ik dat er een mogelijkheid bestaat om de tv box om te ruilen voor de nieuwe mediabox. Hier wil ik graag gebruik van maken. Is dit te regelen?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Komadi, de e-mail die je ontvangen hebt is een herinnering. Deze wordt 30 dagen na wijziging verstuurd. Dan heb je nog 30 dagen de tijd om het apparatuur te retourneren. Ik zie dat het pakket nog onderweg is, DHL heeft het erg druk op dit moment en kan wat langer duren voordat het aangekomen is. Als het pakketje eind volgende week nog niet ontvangen is, trek dan gerust nog een keer aan de bel. Dan gaan we kijken wat we kunnen doen. Alvast bedankt!

 

Hi @Wim_A, dat is zeker mogelijk en dit heb ik direct voor je in gang gezet! De nieuwe Mediabox komt naar je toe. Je ontvangt hier zodadelijk een bericht over en zodra de Mediabox opgestuurd is kun je de zending volgen in Mijn Odido. Alvast veel kijkplezier.

Reputatie 1

@Tommie van Odido 

Bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels ook het bericht per e-mail ontvangen. Supersnelle service! TOP!!!

Hallo,

Wij willen ook graag de oude omruilen voor de nieuwe variant.

Alvast bedankt!

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @FerryWest, welkom op onze Community!

Uiteraard is dat mogelijk. Ik heb het direct voor je in gang gezet. De nieuwe Mediabox zal spoedig worden opgestuurd. Je ontvangt hier zodadelijk een bericht over en zodra de Mediabox opgestuurd is kun je de zending volgen in Mijn Odido. Alvast veel kijkplezier. 

Reageer