opzeggen Odido lukt maar niet


Ingangsdatum abo 2 april 2024. Opzegdatum per e-mail 2 mei 2024. Klachttermijn is volgens de Hoge Raad zeker 2 maanden, zie artikel 7:23 lid 1 Burgerlijk Wetboek.
De geleverde TV kwaliteit is zeer slecht. Voornamelijk bij sportwedstrijden is er een schokkerig beeld.
De doorgeef bitrate is gewoon veel te laag.

Al veelvuldig mails naar Odido gestuurd, alleen maar 1 reactie gehad op de allereerste (u bent te laat met opzeggen),  maar geen enkele reactie daarna. Bellen helpt niets, je komt er gewoon niet doorheen. 

Opvallend is trouwens wel dat de mediabox seperaat wordt opgestuurd nadat de installateur al geweest is voor de glasvezel aansluiting. Ik vermoed dat Odido dat bij meer mensen doet om gezeur bij de installatie te voorkomen. 

Van alles al geprobeerd maar beeld blijft zwaar onder nivo. Een Facebook groep van ons dorp laat zien dat er veel meer mensen veel spijt hebben van de overstap. 

Odido, wilt u mijn abo onmiddelijk stopzetten en een doos opsturen voor het retour zenden van de hardware. 

Dank.

Nora van Odido 23 dagen geleden

Hi @RVB1960, ik ben hier gelijk ingedoken voor je en de klachttermijn geeft aan dat je ons binnen een redelijke termijn moet aanspreken om ons te wijzen op een gebrek aan het product. Dit houdt niet gelijk in dat je het abonnement kan opzeggen. Hiervoor hebben we 14 dagen bedenktijd ingesteld, mocht je binnen deze 14 dagen om welke reden dan ook het abonnement willen opzeggen dan kunnen we dit gelijk voor je in orde maken. Aangezien de eerste melding buiten deze bedenktijd is, kunnen we daarom het abonnement nu niet voor je opzeggen. Wel wil ik graag met je meekijken naar de klachten die je op dit moment ervaart. 

Komt het schokkerige beeld altijd voor en speelt dit bij alle zenders of heb je hier op bepaalde momenten en bij bepaalde programma's last van? En is de Mediabox bekabeld aangesloten of gebruik je deze via de wifi? Dan kan ik hiermee aan de slag gaan voor je! 

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Hi @RVB1960, ik ben hier gelijk ingedoken voor je en de klachttermijn geeft aan dat je ons binnen een redelijke termijn moet aanspreken om ons te wijzen op een gebrek aan het product. Dit houdt niet gelijk in dat je het abonnement kan opzeggen. Hiervoor hebben we 14 dagen bedenktijd ingesteld, mocht je binnen deze 14 dagen om welke reden dan ook het abonnement willen opzeggen dan kunnen we dit gelijk voor je in orde maken. Aangezien de eerste melding buiten deze bedenktijd is, kunnen we daarom het abonnement nu niet voor je opzeggen. Wel wil ik graag met je meekijken naar de klachten die je op dit moment ervaart. 

Komt het schokkerige beeld altijd voor en speelt dit bij alle zenders of heb je hier op bepaalde momenten en bij bepaalde programma's last van? En is de Mediabox bekabeld aangesloten of gebruik je deze via de wifi? Dan kan ik hiermee aan de slag gaan voor je! 

Ik geef u de gelegenheid om binnen een redelijke termijn, dat is 2 weken vanaf heden, de problemen met  de beeldkwaliteit op te lossen. Mocht u de gebreken niet binnen die tijd oplossen dan ontbind ik eenzijdig de overeenkomst wegens wanprestatie. Waarvan akte.

 

De beeldkwaliteit is zeer slecht bij snelle sportbeelden, voetbal, tennis. Schokkerig, slepend beeld, lage pixel kwaliteit. Alles wat snel beweegt wordt niet vloeiend weergegeven. De box is bekabeld maar ook via de app dezelfde problemen. 

Reputatie 7
Badge +2

@RVB1960 Dank je wel voor je terugkoppeling. Ik ga mijn uiterste best doen om je zo goed mogelijk te helpen. Natuurlijk hoop ik met heel mijn hart dat we dit spoedig voor je kunnen oplossen! 

Wil je de volgende vragen voor mij beantwoorden? Dan kan ik gericht op zoek naar de oplossing! 

  • Welk type/model TV gebruik je?
  • Wil je mij specifiek vertellen op welke zenders dit voorkomt (bijv. RTL 4)?
  • Ervaar je dit probleem op bepaalde tijdstippen of altijd?
  • Wil je een filmpje maken en deze met mij delen in dit topic? Je kunt dit doen middels een WeTransfer link. 

Ik leg je graag uit hoe je dit doet! Ga naar: https://wetransfer.com/. Onderaan de pagina klik je op 'Ik wil alleen bestanden versturen'. Vervolgens klik je op de blauwe plus knop om bestanden te uploaden. Je vult bij beide opties jouw eigen e-mailadres in. De link naar de bestanden wordt nu naar jouw e-mail verstuurd. Kopieer de link en deel deze met ons in het topic. Alvast super bedankt voor de genomen moeite, we waarderen het enorm!

Komt het schokkerige beeld altijd voor en speelt dit bij alle zenders of heb je hier op bepaalde momenten en bij bepaalde programma's last van?

Bij alle zenders bij snelle beelden. Ook is de beeldkwaliteit bedroevend.

En is de Mediabox bekabeld aangesloten of gebruik je deze via de wifi? bekabeld

  • Welk type/model TV gebruik je? LG OLED65CX6LA
  • Wil je mij specifiek vertellen op welke zenders dit voorkomt (bijv. RTL 4)? alle zenders
  • Ervaar je dit probleem op bepaalde tijdstippen of altijd? altijd
  • Wil je een filmpje maken en deze met mij delen in dit topic? Je kunt dit doen middels een WeTransfer link. https://we.tl/t-vDJEnMT5lE

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +2

@RVB1960 Dank je wel! Ik heb meteen een ticket aangemaakt naar onze technische dienst. Zij zullen dit probleem verder onderzoeken!

Reputatie 7
Badge +6

@RVB1960 Wat betreft het schokkerige beeld heb ik nog een suggestie: ga in de instellingen naar Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Scherm resolutie en zet die instelling vast op een van de 50Hz-opties. Helpt dit?

Odido, wij zijn inmiddels ruim 2 weken verder sinds het laatste contact. Met u bellen lukt nog steeds niet dus vandaar deze wijze van contact maken. Ik gaf u 15 dagen geleden nog een termijn van 2 weken om de problemen met de slechte televisie kwaliteit op te lossen. U heeft mij toegezegd dat te proberen maar ik mocht niets meer van u vernomen. Ik zeg hierbij nogmaals mijn overeenkomst met u op wegens wanprestatie. Ik heb inmiddels uw apparatuur verwijderd en maak gebruik van een andere aanbieder. Deze levert wél een goede televisie kwaliteit. Ik verzoek u mij een adres te doen toekomen voor het terugzenden van uw apparatuur. Alsmede een bevestiging van het einde van de overeenkomst. 

Reputatie 7
Badge +14

@RVB1960 Waarom kan je niet bellen?  De telefoonlijn werkt prima. 👌🏻 
Veel succes!
 

@RVB1960 Waarom kan je niet bellen?  De telefoonlijn werkt prima. 👌🏻 
Veel succes!
 

U bent? De telefoonlijn werkt idd prima, maar als men na 35 minuten nog niet heeft opgenomen dan leg ik hem er weer op. Maakt niet uit, men reageert hier ook. 

Reputatie 7
Badge +1

@TMTV Als ik naar de instellingen>vervolgens de schermresolutie op zoek staat deze bij mij op “automatisch beste resolutie inschakelen” en eerlijk is eerlijk de resolutie is gewoon uitstekend “perfect” is net te ver om te zeggen, maar geen enkel issue zoals @RVB1960 aangeeft in zijn bijdrage.

Ook voetbal of wielrennen enz zijn heel goed te volgen geen enkel last van schokkerig beeld  evenals Formule 1 op Viaplay TV de tv is  een LG Oled van 55” nou weet ik niet of er nog net als eerder een verschil is of je bent aangesloten op het netwerk van KPN netwerk of ODF? in het verleden kwamen dan ook de streams van of via KPN ergens meende ik gelezen te hebben dat dit niet meer zo is?

Kan een vertegenwoordiger van Odido even reageren?

Reputatie 7
Badge +14

Kan een vertegenwoordiger van Odido even reageren?

Als je aan de beurt bent krijg je uiteraard reactie. Hou er wel rekening mee dat dit een klant helpt klant community is met ondersteuning van de moderators. Jammer dat je niet ingaat op de tip van @TMTV 


Iedereen mag hier reageren als ze denken je te kunnen helpen. Opzeggen kan alleen binnen de gestelde termijn van 14 dagen zoals de moderator al aangaf. Misschien kan je het abonnement afkopen maar daar gaat de moderator over. 

Prettige dag verder.

Kan een vertegenwoordiger van Odido even reageren?

Als je aan de beurt bent krijg je uiteraard reactie. Hou er wel rekening mee dat dit een klant helpt klant community is met ondersteuning van de moderators. Jammer dat je niet ingaat op de tip van @TMTV 


Iedereen mag hier reageren als ze denken je te kunnen helpen. Opzeggen kan alleen binnen de gestelde termijn van 14 dagen zoals de moderator al aangaf. Misschien kan je het abonnement afkopen maar daar gaat de moderator over. 

Prettige dag verder.

Alle tips om de televisie anders in te stellen helpt niets. Nu Ziggo sinds 2 dagen weer is aangesloten op mijn televisie is de kwaliteit weer een stuk beter. Het ligt dus wel degelijk aan Odido. BTW: Odido geeft aan dat deze website wel degelijk bedoelt is voor “al uw vragen”. 

Reageer