Beantwoord

opstarten tv-box sinds laatste update

  • 12 April 2023
  • 15 reacties
  • 1326 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Master Poster
  • 13 reacties

Sinds de laatste update van de tv-box maakt hij niet direct verbinding voor het tv-signaal.

Dat moet iedere keer nu expliciet (opnieuw) gestart worden (het verbinden)

Zijn er meer mensen die daar tegenaan lopen, en wat is daar aan te doen?

icon

Beste antwoord door TMTV 13 April 2023, 00:15

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

15 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @W.V.,

Krijg je die melding elke keer als je de tv-box aanzet? Als het goed is, zou deze melding alleen moeten verschijnen als de box opnieuw opgestart is, na een update of als je hem zelf van de stroom gehaald hebt. Als je de box in stand-by zet en dan weer aan zou je geen melding moeten krijgen. Klopt dat? Deze melding is bedoeld voor updates. Die vinden vaak 's nachts plaats en dat kon ervoor zorgen dat tv's spontaan aangingen. Dat wordt hiermee voorkomen.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @W.V., dat is een interessant mysterie! Ik heb nog een kleine toevoeging: had je de TV Box voorheen constant aan staan met een blauw lampje? Op het vernieuwde TV platform schakelt de TV Box automatisch naar de standby stand, te herkennen aan het rode lampje, als je 4 uur lang de afstandsbediening niet aanraakt. 

Ik vermoed dat we vast snel hét antwoord vinden!

Reputatie 1

Tot op heden was het na de update bij iedere keer aan zetten dat die melding komt.

Heb zojuist maar eens het modem (zyxel t 50) uit en aan gezet evenals het apparaatje tussen glasvezel en modem en de tv box.

 

Vanavond en morgen maar eens afwachten.

 

Overigens zetten wij de tv box altijd 'uit' ofwel in de standby modus.

Reputatie 1

Helaas heeft mijn vorige actie geen succes gehad. 's avonds kregen we gewoon weer de melding om opnieuw te verbinden 😔

Reputatie 7
Badge +6

Dat klinkt als een andere melding dan ik eerst dacht. De melding dat er opnieuw verbinding gemaakt moet worden, wil zeggen dat de internetverbinding is weggevallen (terwijl de apparatuur gewoon aan/standby blijft). Is de tv-box rechtstreeks aangesloten op de Zyxel en de Zyxel op de mediaconverter of het ISRA-punt? Ervaar je ook op andere apparaten een wegvallende verbinding?

Reputatie 1

Hij is inderdaad rechtstreeks aangesloten zoals beschreven,  en op andere apparaten hebben we geen wegvallende verbinding 

Sinds de laatste update van de tv-box maakt hij niet direct verbinding voor het tv-signaal.

Dat moet iedere keer nu expliciet (opnieuw) gestart worden (het verbinden)

Zijn er meer mensen die daar tegenaan lopen, en wat is daar aan te doen?

Ik heb het zelfde probleem sinds de upgrade en ook nog andere irritaties. Zo valt het geluid weg en moet ik mijn tv opnieuw opstarten. Bij opnames kan ik maar 1 programma tegelijkertijd opnemen. Van mij had de upgrade niet gehoeven, het is geen verbetering.

Reputatie 5
Badge +4

Hi @W.V., ik heb voor jou dit issue gelijk doorgezet naar onze specialisten. Zij gaan dit helemaal voor je nakijken en zodra er een update is laat ik het je gelijk weten! 

 

@Funstuffie Ook voor jou wil ik graag kijken naar de problemen die spelen. Zou je als eerst willen proberen om de TV Box een powerflip te geven? Dit kan namelijk veel issues al oplossen, hoe je dit kan doen kan je in dit topic vinden. Mocht dit niet hebben geholpen, laat het me dan graag weten. Ook ben ik benieuwd welke melding je krijgt als je meerdere programma's tegelijk probeert op te nemen. 

Hi @W.V., ik heb voor jou dit issue gelijk doorgezet naar onze specialisten. Zij gaan dit helemaal voor je nakijken en zodra er een update is laat ik het je gelijk weten! 

 

@Funstuffie Ook voor jou wil ik graag kijken naar de problemen die spelen. Zou je als eerst willen proberen om de TV Box een powerflip te geven? Dit kan namelijk veel issues al oplossen, hoe je dit kan doen kan je in dit topic vinden. Mocht dit niet hebben geholpen, laat het me dan graag weten. Ook ben ik benieuwd welke melding je krijgt als je meerdere programma's tegelijk probeert op te nemen. 

Nora, bij het willen opnemen van meerdere programma’s geef het scherm aan dat er een conflict is, dan kan je alleen maar annuleren. Voor de update kon ik makkelijk 2 of 3 programma’s opnemen.

De tv box heeft een powerflip gekregen, maar de problemen zoals het uitvallen van tv geluid en het opnieuw opstarten van de Entone tv box blijft bestaan.

Reputatie 1

Hi @W.V., ik heb voor jou dit issue gelijk doorgezet naar onze specialisten. Zij gaan dit helemaal voor je nakijken en zodra er een update is laat ik het je gelijk weten! 

 

@Funstuffie Ook voor jou wil ik graag kijken naar de problemen die spelen. Zou je als eerst willen proberen om de TV Box een powerflip te geven? Dit kan namelijk veel issues al oplossen, hoe je dit kan doen kan je in dit topic vinden. Mocht dit niet hebben geholpen, laat het me dan graag weten. Ook ben ik benieuwd welke melding je krijgt als je meerdere programma's tegelijk probeert op te nemen. 

Ter info:We hebben ook een 2e TV-box liggen die lange tijd niet gebuikt is (en niet op stroom heeft gezeten).

Deze had in ieder geval 3 update's te verwerken voor hij beeld gaf.

Maar helaas: hetzelfde probleem.

Nu eens een reset gegeven (met paperclip naar poort voor SD-kaart) en vanavond of morgen eens kijken naar het resultaat, want opstarten, verbinden en vervolgens weer standby om na bijv 10 minuten weer in te schakelen: dan geeft hij de melding niet maar de volgende dag wel weer…

 

Misschien nog extra info: wij hebben een Entone Kamai als ik het goed heb (kastje van ca 10-12 cm breed schat ik)

 

Heb hetzelfde probleem als W.V.

En dat het veel langer duurt voordat die na de volgende zender gaat, plus dat het beeld regelmatig vast loopt en krijg dan de melding dat ik op "ok" moet drukken om opnieuw te verbinden.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @G.D, het kan bijna niet anders dan dat het ligt aan de verouderde TV Box in jouw geval. Ik ga deze omruilen voor je zodat je over een paar dagen een goed-werkende box hebt. 
 

Hoi @W.V., in jouw geval durf ik nu niet te zeggen wat een eindoplossing zou moeten zijn. Heb jij nog contact gehad met onze specialisten?

Reputatie 7
Badge +16

Voor iedereen die nog gebruikmaakt van de Entone Kamai 510 en problemen heeft met het tv-beeld: plaats jouw bericht in het onderstaande topic alsjeblieft, dan kunnen we dat als verzameltopic gebruiken.

Verzameltopic: Problemen Entone na update naar T-Mobile TV | T-Mobile Community

Reputatie 7
Badge +16

@W.V. en @G.D Ik zet jullie laatste berichten in het verzameltopic! 

Reputatie 7
Badge +16

Dit topic gaat nu op slot.