Skip to main content

Bij het opstarten van de mediabox  gaat het vaak fout, regelmatig krijg je het pictogram waarna je je pincode moet invullen, gewoon 4keer op ok drukken wordt ook geaccepteerd, vervolgens krijg ik in beeld; "storing, het ligt niet aan u”, dan na herhaaldelijk  “ok” indrukken en vervolgens “pijltje terug” en de knop “TV “ dan krijg ik meestal weer beeld, gebeurd ook vaak als ik het systeem uitschakel tijdens een Netflix sessie, bij inschakelen start hij dan direct op met Netflix, maar terug naar TV geeft vaak weer storing.

Ook wordt mijn geluidsapparatuur niet altijd automatisch ingeschakeld, bij opstarten van de media box, 

Deze mediabox met deze software had veel beter uitgetest moeten worden, alvorens dit aan te bieden!

lijkt er op dat er veel bugs in de media box zitten, gezien ook meerdere meldingen, wanneer wordt e.a. opgelost met updates? 

Ook mijn Laptop (Lenovo Ideapad 520 3jr oud) ziet geen Odido wifi punt, heb er een Netgear wifi versterker tussen gezet, dan lukt het wel.

Ik las dat dat weer een probleem is van de Zyxel t56 modems, dat sommige draadloze apparaten niet werken met deze router, doe ook daar maar een udate voor!

Ruim 25 jaar bij Ziggo gezeten, nooit problemen gehad, heb nu een beetje spijt van Odido, ik hoop dat het opgelost wordt!

Hoi ​@NHJanssen, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je ongestoord tv kunt kijken. Zou je eens een volledige powerflip willen uitvoeren en de Mediabox eens willen resetten en bekabeld willen aansluiten? Start hij met een bekabelde opstelling wel goed op of ook niet?

Powerflip

1. Haal de stekker van het modem, Mediabox en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en Mediabox en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Kan je laptop wel verbinding maken met het modem zelf of dat ook niet? Ik heb Wifi 6 op Wifi 5 gezet, ik gok namelijk dat hij niet met Wifi 6 overweg kan gaan. Kan je eens controleren of hij het netwerk nu wel kan vinden?

Eerst het goede nieuws; Nadat je Wifi 6 op Wifi 5 gezet hebt kan mijn laptop weer alle netwerken van Odido vinden, chapeau! ( ik zou overigens niet weten waar je dat kan instellen, ik heb het niet gezien(of er over heen gekeken) bij de instellingen van het Zyxel t56 modem. Waarom staat dit niet standaard op Wifi 5? zou voor veel klanten een oplossing zijn.

Nu het slechte nieuws, de TV Mediabox; De voorgestelde powerflip met LAN bekabeling, hielp voor geen meter, media box startte weer op met het pictogram en het bekende pincode scherm, gewoon weer 4x ok drukken, daarna storingsmelding: " “geen verbinding, het is niet jou schuld” , na een paar keer op OK drukken en dan heb je weer toegang, nu start mijn audio ook niet meer automatisch op, terwijl de HDMI-CEC  instellingen allemaal aan staan..

LAN kabel weer er tussen uit gehaald.

nogmaals een reset van de box hielp ook niet.

Ik moet nu handmatig mijn Yamaha RX V2065 surround set aanzetten, ook kan ik het tv geluid (op de tv zelf) weer niet met de odidobox-afstandsbediening apart instellen, maar moet mijn oude Samsung AB gebruiken.

Met de ODIDO app op mijn Samsung smart tv, zonder mediabox! werkt alles perfect, met mijn oude vertrouwde afstandsbediening kan ik zappen etc. wat is nu de meerwaarde van de ODIDO tv media box? on demand gebruik ik niet, extra zender pakketten heb ik niet nodig. na verloop van tijd moet ik nog gaan betalen voor dit wanproduct, wil ik kunnen opnemen, dan moet ik nog meer gaan betalen.

Dus zodra ik moet gaan betalen voor de media box, gaat ie de deur uit.

Heb inmiddels al vele uren verkwanseld aan deze box.

jammer, had wel vertrouwen in.

Reageer