[Oproep] Gebruikers die geen of zwart beeld ervaren met TV

[Oproep] Gebruikers die geen of zwart beeld ervaren met TV

Toon eerste reactie

84 reacties

Reputatie 1

Mijn stand van zaken van het aantal keren dat het beeld zwart blijft bij aanzetten kastje. Dit is sinds ik het 11 dagen geleden hier in dit topic meldde.

Zaterdag 8/5 zwart beeld 08:45
Zaterdag 8/5 zwart beeld 19:05
Zaterdag 15/5 zwart beeld 12:30
Zaterdag 15/5 zwart beeld 16:05
Zondag 16/05 zwart beeld 09:35
Maandag 17/05 zwart beeld 16:35
Dinsdag 18/05 zwart beeld 15:50

Valt er al iets leuks te melden? :)

Reputatie 2

@Brian zoals ik hier al eerder aangaf heb ik zwart beeld bij het aanzetten van de tv box en moet ik het tv menu herstarten.

 

Het valt mij op dat dit gebeurt, nadat ik een uitzending gemist / verder kijken programma heb bekeken. Als ik de tv box uitzet en na enige tijd weer aan dan komt dit voor. Zover ik nu heb kunnen bepalen gebeurt dit niet als ik de tv box aanzet en alleen "live" heb gekeken en niets gedaan heb met verder kijken / replay tv en uitzet en na enige tijd weer aan. Dan heb ik direct beeld.

Reputatie 2

@Brian zoals ik hier al eerder aangaf heb ik zwart beeld bij het aanzetten van de tv box en moet ik het tv menu herstarten.

 

Het valt mij op dat dit gebeurt, nadat ik een uitzending gemist / verder kijken programma heb bekeken. Als ik de tv box uitzet en na enige tijd weer aan dan komt dit voor. Zover ik nu heb kunnen bepalen gebeurt dit niet als ik de tv box aanzet en alleen "live" heb gekeken en niets gedaan heb met verder kijken / replay tv en uitzet en na enige tijd weer aan. Dan heb ik direct beeld.

 

@Brian  @Lisa Ben er nu wel zeker van dat het  bij jullie te reproduceren is.

Als je via uitzending gemist een programma heb bekeken en in mijn geval was dit een film die niet in het geheel bekeken is, maar onderbroken en je zet de tv box s'avonds uit en de volgende ochtend weer aan. Dan heb ik zwart beeld. Dus geen liniare tv signaal. Ik kan wel het tv menu oproepen. Ik moet dan het tv menu herstarten om weer liniar tv beeld te krijgen en dat de naam van de tv ontvanger ook weer in het menu komt te staan. Deze is dan leeg. Hier heb ik al een foto van aangeleverd in dit forum in een andere topic.

Kunnen jullie hier naar kijken.

He @Brian bedankt voor je reactie. Fijn te zien dat er aandacht aan wordt besteedt vanuit t mobile.

 

Het probleem heeft zich bij mij al een aantal weken niet voorgedaan. Het lijkt zo nu en dan voor te komen voor een tijd en vervolgens zichzelf op te lossen. (Ik heb het een aantal maanden geleden ook al eens gehad)

 

De switch lijkt mij dus niet de veroorzaker.

 

Hier komt het nu ook weer vrij regelmatig voor. 

Vaak bij enkele zenders. Bij herstarten box(stekker uit en in) is het vaak opgelost.

Probleem is nu toch al lang bekend bij t mobile. Inmiddels al actie ondernemen, t mobile?

Reputatie 1

Is er eigenlijk al een oplossing voor dit probleem in zicht. Het gebeurd te vaak dat het beeld zwart blijft en ik het stroom er af moet halen om weer beeld te krijgen.

Zaterdag 8/5 zwart beeld 08:45
Zaterdag 8/5 zwart beeld 19:05
Zaterdag 15/5 zwart beeld 12:30
Zaterdag 15/5 zwart beeld 16:05
Zondag 16/05 zwart beeld 09:35
Maandag 17/05 zwart beeld 16:35
Dinsdag 18/05 zwart beeld 15:50
Donderdag 20/05 zwart beeld 20:35
Zaterdag 22/05 zwart beeld 08:50
Maandag 24/05 zwart beeld 13:35
Zaterdag 29/05 zwart beeld 08:45?

Reputatie 7

Hoi allemaal, super goed om te zien dat jullie in dit topic aan de bel trekken! Ik zie dat dit topic tussen wal en schip is beland, mijn excuses hiervoor. Graag pak ik het daarom gelijk weer op waar we gebleven zijn. 

Hi @Jauwkson, top dat jij dit bij mij aangeeft! Ik ga het format doorzetten om dit nader te laten onderzoeken. I'll keep you posted!

Hi @MarLut, heel fijn dat jij alle informatie hebt aangevuld! Ik ga alles doorzetten en houd jou op de hoogte zodra ik hier nieuws over krijg. 

Hi @R Maassen, heel fijn dat jij direct het format hebt meegestuurd. Ervaar jij deze problemen nog steeds? Zo ja, dan zet ik dit gelijk door voor onderzoek.

Hi @pvdh14, super dat jij ook nog een uitgebreidere toelichting hebt gedeeld! Ik ga dit direct aangeven bij de TV specialisten om dit verder uit te pluizen en houd hier een oogje voor in het zeil!

Hi @Blois2019, bedankt voor het doorzetten van het format! Kan ook jij aan mij laten weten of jij deze problemen nog steeds ervaart? Dan kan ik gelijk verder voor jou aan de slag!

Dank je @Lisa ik heb inderdaad nog steeds last van dit probleem 

Reputatie 7

Hi @Blois2019, merci voor jouw vliegensvlugge reactie! Ik heb de bovenstaande vier formats alvast doorgezet en ik houd jullie hier op de hoogte zodra ik updates ontvang van de technische dienst. Wanneer er nog meer gegadigden zijn, laat het mij dan vooral weten. Ik wil dit namelijk graag zo snel mogelijk voor jullie allemaal hebben uitgezocht en opgelost! 😊

Goedeavond,

wij hebben helaas sinds 26 mei hetzelfde probleem.. na de update naar het nieuwe TV platform doen alleen nl 1, 2 en 3 het. De rest van de zenders zijn zwart en als we terug willen naar nl 1, 2 of 3 moeten we het kastje herstarten. De rest van de opties doet het ook niet meer (als ik bijv op menu druk gebeurt er niks)
 

  • Je maakt gebruik van het nieuwe TV platform (T-Mobile TV) Ja
  • Je ervaart regelmatig ‘geen of zwart beeld’ (aantal keer per maand/week) sinds de update op 26 mei alleen maar zwart beeld bij alle zender behalve 1, 2 en 3
  • We horen dan ook graag wanneer en in welke situaties zich dit voordoet en of het elke keer gebeurt (is het herproduceerbaar?) sinds de update continu hetzelfde probleem
  • Je ervaart geen internetproblemen en/of problemen met andere apparaten correct
  • De TV Box is rechtstreeks bekabeld aangesloten op de modem (dus zonder powerline adapter, switch etc) en via HDMI op de TV zonder tussenkomst van een versterker. Correct 
Reputatie 7

Hi @Timmievl, heel fijn dat jij gelijk het format gebruikt en aangeeft wat er aan de hand is. Ik heb dit zojuist doorgezet naar de technische dienst, zodat deze aan het lijstje wordt toegevoegd. Ik houd goed in de gaten wat er uit dit onderzoek rolt, zodat ik iedereen hopelijk snel kan voorzien van goed nieuws. Jullie horen namelijk allemaal te genieten van een TV zonder problemen.

Reputatie 7

Hi allemaal, graag wil ik laten weten dat er momenteel nog gewerkt wordt aan jullie issues! Ik word op de hoogte gehouden van updates zodra er meer bekend is. Bedankt allemaal voor jullie geduld. Ik hoop dat ik jullie snel kan verblijden met goed nieuws. Voor nu een heel fijn weekend allemaal! 🌼

Reputatie 7

Hi @Timmievl, @Jauwkson, @MarLut, @Blois2019, @pvdh14, allereerst heel erg bedankt voor jullie geduld! Ik heb een terugkoppeling gekregen van de collega die individueel naar jullie voorbeelden heeft gekeken. Het lijkt hier om een bekend probleem te gaan. Zouden jullie allemaal eens de HDMI-kabel eruit willen halen en vervolgens er weer in willen doen? Als dit ervoor zorgt dat het zwarte beeld is verdwenen, dan was er sprake van dit bekende probleem. Er wordt hiervoor aan een algemene oplossing gewerkt, die binnen een aantal weken af zal zijn. 

Mocht deze handeling niet werken, dan is er ander probleem of een klantspecifiek probleem aan de hand. Ik hoor heel graag een terugkoppeling van jullie en duim dat deze workaround voor iedereen werkt! 🎈

 

Hi @Timmievl@Jauwkson@MarLut@Blois2019@pvdh14, allereerst heel erg bedankt voor jullie geduld! Ik heb een terugkoppeling gekregen van de collega die individueel naar jullie voorbeelden heeft gekeken. Het lijkt hier om een bekend probleem te gaan. Zouden jullie allemaal eens de HDMI-kabel eruit willen halen en vervolgens er weer in willen doen? Als dit ervoor zorgt dat het zwarte beeld is verdwenen, dan was er sprake van dit bekende probleem. Er wordt hiervoor aan een algemene oplossing gewerkt, die binnen een aantal weken af zal zijn. 

Mocht deze handeling niet werken, dan is er ander probleem of een klantspecifiek probleem aan de hand. Ik hoor heel graag een terugkoppeling van jullie en duim dat deze workaround voor iedereen werkt! 🎈

 

Hi Lisa,

bedankt voor je bericht.

Ik heb het zojuist geprobeerd (meerdere malen), maar helaas zonder succes. Wanneer ik naar een andere zender dan 1,2 of 3 zap dan zoals ik al eerder aangaf kan ik helemaal niks meer, hij slaat volledig vast (naast het zwarte beeld). Ik kan dus ook niet meer terug naar nl 1, 2 of 3, tenzij ik de stekker eruit trek en er weer in stop..

Ook als ik dan op de ‘menu’ knop druk gebeurt er niks, het enige wat ik kan doen in het kastje uitzetten met de afstandsbediening, terwijl als die op nl 1,2 of 3 staat werkt alles zoals het zou moeten werken.

Enig idee wat ik nog meer kan doen? Dit duurt nu al bijna een maand en ik begin het nu wel erg vervelend te vinden. Ik heb helemaal geen zin om over te stappen naar een andere provider, maar begin dit nu toch serieus te overwegen..

hoop snel iets van je/jullie te horen

 

Tim

Reputatie 1

Zouden jullie allemaal eens de HDMI-kabel eruit willen halen en vervolgens er weer in willen doen? Als dit ervoor zorgt dat het zwarte beeld is verdwenen, dan was er sprake van dit bekende probleem. Er wordt hiervoor aan een algemene oplossing gewerkt, die binnen een aantal weken af zal zijn. 

Mocht deze handeling niet werken, dan is er ander probleem of een klantspecifiek probleem aan de hand. Ik hoor heel graag een terugkoppeling van jullie en duim dat deze workaround voor iedereen werkt! 🎈

 

ik zal straks even de hdmi kabel uit het kastje halen. Hopelijk blijft daarmee de zwarte schermen weg. Ik ga het de komende dagen in de gaten houden :)

Reputatie 2

Bij mij is het ook weg. Maar dit komt omdat ik NLziet en Canal Digitaal op dit moment gebruik. Dit bevalt mij op dit moment beter dan de TM tv.

De hdmi kwestie had ik al geprobeerd. Zelfs de kabels vervangen. Iedere keer moet je het tv menu herstarten om weer beeld te krijgen en dan is de ontvanger weer in het tv menu geregistreerd.

Voor mij is TM tv nog in Beta en misschien in de toekomst dat ik het opnieuw probeer of de Nlziet of CD behoud of dat ik toch in het geheel overstap naar een andere aanbieder.

Reputatie 7

Hi @Timmievl, super dat jij gelijk de workaround hebt geprobeerd! Wat balen, ik had echt gehoopt dat dit zou werken. Ik heb zojuist dan ook gelijk weer bij mijn collega aangegeven dat dit probleem nog steeds blijft aanhouden. Weet dat ik hier bovenop blijf zitten, totdat wij weer een passende oplossing voor jou hebben gevonden. Ik zal alle updates die binnenkomen met je delen!

Hi @MarLut, super! Ik duim dat dit bij jou wel werkt. En, kan jij al aangeven of dit jouw probleem heeft verholpen? Ik ben benieuwd.

Hi @pvdh14, fijn om te horen dat jij momenteel wel kunt genieten van goed beeld via een ander platform! Ik heb aan mijn collega doorgegeven dat jij ook nog steeds last hebt van hetzelfde probleem, want bij jou hoort T-Mobile TV ook gewoon perfect te werken. Ik houd jullie hier op de hoogte van het onderzoek en hoop echt dat ik ervoor kan zorgen dat dit probleem bij jullie verdwijnt!

Ik heb het gister gedaan, helaas geen oplossing. Meteen vanochtend was het beeld weer zwart. Het gebeurt meestal 's ochtends als je het kastje voor het eerst aanzet

Reputatie 1

Helaas, de HDMI stekker is bij mijgeen oplossing. Zo even (vrijdagochtend iets voor 06:00 uur) weer een zwart beeld bij het opstarten

Reputatie 7

Hi @Blois2019 en @MarLut, bedankt voor het testen en fijn dat jullie dit gelijk aangeven! Ik heb dit meteen weer doorgezet en hoop jullie snel weer te kunnen voorzien van een update, of natuurlijk direct dé oplossing voor dit probleem! Zoals jullie weten zal ik alle updates hier delen, zodra ik die ontvang.

Reputatie 1

Hi @Blois2019 en @MarLut, bedankt voor het testen en fijn dat jullie dit gelijk aangeven! Ik heb dit meteen weer doorgezet en hoop jullie snel weer te kunnen voorzien van een update, of natuurlijk direct dé oplossing voor dit probleem! Zoals jullie weten zal ik alle updates hier delen, zodra ik die ontvang.

Geen idee of jullie er iets mee kunnen, maar nadat ik de HDMI kabel uit het kastje heb gehaald had ik op deze twee momenten weer een zwart beeld bij het opstarten:

Vrijdag 18/06 zwart beeld rond 06:00 uur
Zondag 20/06 zwart beeld rond 12:50 uur

En ik had het vanochtend rond 7.12 uur.

Reputatie 7

Ik zeg altijd maar, liever te veel informatie dan te weinig! Heel erg bedankt voor de vliegensvlugge aanvullingen @MarLut en @Blois2019. Ik heb het er gelijk achteraan gestuurd! 💪

Ik wil daarnaast ook laten weten dat wij graag een tegemoetkoming aan willen bieden aan iedereen die al langer problemen ervaart met zijn/haar TV. Deze tegemoetkoming kan ik pas in orde maken zodra alles weer goed werkt, maar weet dus dat wij dit uiteraard op de agenda hebben staan. Jullie horen namelijk gewoon optimaal van de diensten gebruik te maken! 

Reputatie 7

Hi allemaal, ik had heel graag al een passende oplossing voor dit probleem met jullie gedeeld! Bedankt voor jullie geduld, want het onderzoek loopt nu al enige tijd. Het kan altijd even duren totdat er een fix is, omdat dit vervolgens ook getest moet worden en dit gaat dan altijd mee in een zogenoemde 'sprint'. Dit is een periode waarin meerdere verbeteringen live gaan en dit vindt eens in de paar weken plaats. Ik heb bij mijn collega's nagevraagd of ik vandaag een update kan ontvangen, want jullie horen allemaal te weten waar jullie aan toe zijn. Mijn excuses dat dit issue al zo lang loopt. Ik blijf voor jullie checken of er updates zijn en zal deze hier vervolgens direct delen. Ik wil dat dit echt zo snel mogelijk voor eens en altijd is opgelost! 

Reputatie 1

Ik ben benieuwd. Vorige week ging het eigenlijk goed (geen enkele keer zwart beeld bij op start). Maar deze week is het weer raak. Elke dag wel een keer zwart beeld als ik het kastje aan zet.

Reputatie 7

Hi allemaal, graag deel ik nog even een korte update ter aanvulling op mijn vorige bericht! Ik heb vandaag nog geen concrete update ontvangen, maar ik heb wel te horen gekregen dat een collega van een andere afdeling dit issue aan het chasen is om zo snel mogelijk met een oplossing te komen. Er vindt morgen een meeting plaats met TV specialisten en de technische dienst en ik heb gevraagd of hier een tijdsindicatie van het onderzoek kan worden aangegeven. Zodra ik hier een terugkoppeling van krijg, dan laat ik jullie die dit weekend aan jullie weten. 

Hi @MarLut, merci voor je snelle reactie! Ik hoop heel erg dat binnenkort het zwarte beeld nooit meer terugkomt. Fingers crossed!

Reageer