Skip to main content

Hi all, we hebben gezien dat een aantal gebruikers van T-Mobile TV af en toen geen beeld of een zwart scherm te zien krijgen, bijvoorbeeld wanneer de TV Box uit de stand-by modus komt.

 

We zijn dit aan het onderzoeken en zijn op zoek naar gebruikers die hier aan mee willen werken. We gaan de TV Box dan op afstand een tijd monitoren om te zien wat er exact gebeurt en nemen mogelijk (telefonisch) contact met je op om een aantal zaken uit te proberen of na te lopen.

 

Voorwaarden

  • Je maakt gebruik van het nieuwe TV platform (T-Mobile TV)
  • Je ervaart regelmatig ‘geen of zwart beeld’ (aantal keer per maand/week)
  • We horen dan ook graag wanneer en in welke situaties zich dit voordoet en of het elke keer gebeurt (is het herproduceerbaar?)
  • Je ervaart geen internetproblemen en/of problemen met andere apparaten
  • De TV Box is rechtstreeks bekabeld aangesloten op de modem (dus zonder powerline adapter, switch etc) en via HDMI op de TV zonder tussenkomst van een versterker.

Meld je aan!

Meld je nu aan door een bericht achter te laten in dit topic. Zorg dat je jouw T-Mobile Thuis klantnummer en/of het e-mailadres dat je door hebt gegeven bij jouw abonnement hebt genoteerd bij je profiel, dan kunnen we jouw aanmelding direct verwerken.

Hallo. Mijn naam is Frank Vos. Wil bij dezen even melding maken van het feit dat ik de hele avond geen tv. verbinding heb gehad met de commerciele tv. zenders. NPO 1,2 en 3 doen het wel. Hoe kan dat? Heb alles tot in den treure gereset, zonder resultaat, helaas. Zou het zeer op prijs stellen als er een oplossing voor gegeven zou kunnen worden. Hartelijke groet, fw.vos.


Zou het niet uitgebreider kunnen verwoorden. Het is precies zoals het is, niet meer en niet minder.


Telkens als ik de TV aanzet begint hij zwart. Pas na een aantal keer zappen heb ik beeld. 


Hoi @fw.vos en @stefan.1997, bedankt voor jullie aanmeldingen, we gaan ermee aan de slag! 

Voor iedereen die zich kan vinden in de gestelde voorwaarden: zouden jullie je bericht zodanig willen opstellen dat er op iedere voorwaarde een antwoord gegeven wordt, alsjeblieft? Dan kunnen onze experts het gaan monitoren en weten ze gelijk welke gevallen aan de voorwaarden voldoen en welke niet. Alvast bedankt voor jullie medewerking! 😊

Je kunt dit format hanteren:

  • Je maakt gebruik van het nieuwe TV platform (T-Mobile TV) → Ja.
  • Je ervaart regelmatig ‘geen of zwart beeld’ (aantal keer per maand/week) → Ja, een aantal keer per week/maand.
  • We horen dan ook graag wanneer en in welke situaties zich dit voordoet en of het elke keer gebeurt (is het herproduceerbaar?) → Het doet zich geheel willekeurig voor, maar wel elke keer als de TV Box een tijdje aanstaat.
  • Je ervaart geen internetproblemen en/of problemen met andere apparaten → Ik ervaar geen internetproblemen.
  • De TV Box is rechtstreeks bekabeld aangesloten op de modem (dus zonder powerline adapter, switch etc) en via HDMI op de TV zonder tussenkomst van een versterker. → De TV Box is direct bekabeld aangesloten op het modem, met de meegeleverde internetkabel.

  • Je maakt gebruik van het nieuwe TV platform (T-Mobile TV) → Ja.
  • Je ervaart regelmatig ‘geen of zwart beeld’ (aantal keer per maand/week) → Ja, een aantal keer per dag. Daarna ook geen beeld meer te krijgen.
  • We horen dan ook graag wanneer en in welke situaties zich dit voordoet en of het elke keer gebeurt (is het herproduceerbaar?) → Het doet zich geheel willekeurig voor, ook als de box net aan staat 
  • Je ervaart geen internetproblemen en/of problemen met andere apparaten → Ik ervaar geen internetproblemen.
  • De TV Box is rechtstreeks bekabeld aangesloten op de modem (dus zonder powerline adapter, switch etc) en via HDMI op de TV zonder tussenkomst van een versterker. → De TV Box is niet direct  maar met een switch bekabeld aangesloten op het modem, met de meegeleverde internetkabel.

Hoi @Jauwkson, bedankt voor je bericht en top dat je het format gebruik! 

We zullen jouw voorbeeld meenemen in ons onderzoek en gaan de TV Box monitoren. Tijdens deze monitoringsfase kunnen onze specialisten telefonisch contact opnemen om een aantal opties door te nemen, maar het kan ook voorkomen dat dit pas daarna gebeurt of helemaal niet -afhankelijk van hoe de vork in de steel zit.

Mochten er nog onduidelijkheden of vragen zijn, schroom niet om contact op te nemen en stel gerust al je vragen!


Mijn vader van 89 heeft al 3 dagen een zwart beeld na de update van 23 maart. Welke weg moeten wij volgen om dit voor hem op te lossen?


Hoi @IrmaKeizer, top dat je het voor je vader wilt uitzoeken, wat attent! 

Ik heb meteen een monteursbezoek aangevraagd zodat je vader straks weer een werkende TV Box heeft. Hij ontvangt binnen 30 minuten een e-mail en SMS met een afspraaktool. Omdat ik er stiekem - en wellicht onterecht - van uitga dat het voor je vader lastiger is om de tool te gebruiken met de mobiele telefoon, kunnen jullie ook meteen bellen met 088-2000 151. Dan kun je meteen een afspraak afstemmen met Guidion zodat het opgelost wordt.

Kleine voetnoot: normaliter zouden we ook deze situatie gaan monitoren en onderzoeken, maar een technische collega heeft al gezien dat dit oplosbaar is met een monteur dus vandaar dat die keuze gemaakt is.

Alvast een geweldig weekend toegewenst! 😄


  • Je maakt gebruik van het nieuwe TV platform (T-Mobile TV) → Ja.
  • Je ervaart regelmatig ‘geen of zwart beeld’ (aantal keer per maand/week) → Ja, een aantal keer per dag. Daarna ook geen beeld meer te krijgen.
  • We horen dan ook graag wanneer en in welke situaties zich dit voordoet en of het elke keer gebeurt (is het herproduceerbaar?) → Het doet zich geheel willekeurig voor, ook als de box net aan staat 
  • Je ervaart geen internetproblemen en/of problemen met andere apparaten → Ik ervaar geen internetproblemen.
  • De TV Box is rechtstreeks bekabeld aangesloten op de modem (dus zonder powerline adapter, switch etc) en via HDMI op de TV zonder tussenkomst van een versterker. → De TV Box is niet direct  maar met een switch bekabeld aangesloten op het modem, met de meegeleverde internetkabel.

Dat is mijn situatie, wil graag mee doen met de onderzoek.

 


Je maakt gebruik van het nieuwe TV platform (T-Mobile TV) → Nee

Je ervaart regelmatig ‘geen of zwart beeld’ (aantal keer per maand/week) → Al vanaf maart op heel veel zenders zwart beeld. Ik kijk alleen Ziggo Sport en soms zijn er meer zenders weg. Maar vandaag heb ik alleen 2 ziggo kanalen. 

We horen dan ook graag wanneer en in welke situaties zich dit voordoet en of het elke keer gebeurt (is het herproduceerbaar?) → Het doet zich geheel willekeurig voor, sinds maart al, beeld blijf zwart. 

Je ervaart geen internetproblemen en/of problemen met andere apparaten → Ik ervaar geen internetproblemen.

De TV Box is rechtstreeks bekabeld aangesloten op de modem (dus zonder powerline adapter, switch etc) en via HDMI op de TV zonder tussenkomst van een versterker. → De TV Box is direct bekabeld aangesloten op het modem. 


Ik heb dit vooral in de ochtend nadat de ontvanger een nacht op de stand-by heeft gestaan. Rode lampje brand.

Ik zet de tv aan en dan de ontvanger (ledje wordt blauw). Je hebt dan zwart beeld en verder niets.

 

Ik druk dan op menu knop op de afstandsbediening. Dan krijg je beeld. Dan ga ik naar instellingen toe en naar het tabblad tv-box.

Wat mij opvalt is dat het vak tv-box leeg is. Normaal staat hier bijvoorbeeld woonkamer in. Net hoe je je box zelf hebt genoemd. 
 

Ik kies hierna voor “herstart” in tv menu herstarten.

Hierna krijg ik weer zenders te zien. Ook zie je dan de naam bij mij in dit geval woonkamer weer bij tv-box als naam staan.

 

Wellicht hebben jullie wat aan deze feedback.


  • Je maakt gebruik van het nieuwe TV platform (T-Mobile TV) → Ja.
  • Je ervaart regelmatig ‘geen of zwart beeld’ (aantal keer per maand/week) → Ja, een aantal keer per week en  af en toe paar keer per dag
  • We horen dan ook graag wanneer en in welke situaties zich dit voordoet en of het elke keer gebeurt (is het herproduceerbaar?) → box reageert niet zwart of stilstand beeld
  • Je ervaart geen internetproblemen en/of problemen met andere apparaten → Ik ervaar geen internetproblemen.
  • De TV Box is rechtstreeks bekabeld aangesloten op de modem (dus zonder powerline adapter, switch etc) en via HDMI op de TV zonder tussenkomst van een versterker. → De TV Box is direct bekabeld aangesloten op het modem, en de tv

Hi all, bedankt voor jullie meldingen!

@Jauwkson @martin_vd Ik zie dat jullie een eigen switch gebruiken. Zouden jullie eens willen testen of het ook gebeurt wanneer de TV Box rechtstreeks bekabeld aangesloten is op de modem, dus zonder switch er tussen?

@Nas9 Omdat jij niet op het nieuwe TV platform zit, speelt er hier wat anders. Zou jij eens een reset met loskoppelen van de netwerkkabel en de media converter willen proberen zoals beschreven in dit topic? Dat zou de problemen moeten verhelpen.

@pvdh14 We gaan het voor jou graag verder onderzoeken, zou jij ook de vragen zoals ze gesteld zijn in het format nog even willen beantwoorden? Dan gaan we er mee aan de slag!

@patrick 1968 Bedankt voor de informatie, ik ga het doorzetten naar ons TV team :slight_smile:


He @Brian bedankt voor je reactie. Fijn te zien dat er aandacht aan wordt besteedt vanuit t mobile.

 

Het probleem heeft zich bij mij al een aantal weken niet voorgedaan. Het lijkt zo nu en dan voor te komen voor een tijd en vervolgens zichzelf op te lossen. (Ik heb het een aantal maanden geleden ook al eens gehad)

 

De switch lijkt mij dus niet de veroorzaker.

 


Help!! Ik heb sinds gisteravond het volgende probleem. Als ik het kastje (entone68) aan zet dan blijft het beeld zwart. Er gebeurd niets als ik heen en weer zap.Druk ik bijvoorbeeld op de knop 'gids' dan krijg ik ealleen de lege gids te zien. Programma gegevens worden niet geladen.

Ik moet de stroom van het kastje halen en daarna heb ik pas weer beeld.

Gisteravond, vanmiddag en zo even bleef het beeld zwart. Elke keer stroom er afhalen is niet echt handig als ik televisie wil kijken.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn?

 

Oh ja: nieuwe platform, geen internetproblemen (tenminste niet opgevallen), kastje is rechtstreeks bekabeld met modem.


@MarLut Ik heb een paar vragen over jouw situatie.Gebeurt dit elke keer als je je box aanzet? Hoe lang heb je dan in standby gestaan, gebeurt het ook als je kort in standby hebt gestaan? Heb je ook geprobeerd om naar een ander kanaal te zappen, en heb je dan ook geen beeld?


@MarLut Ik heb een paar vragen over jouw situatie.Gebeurt dit elke keer als je je box aanzet? Hoe lang heb je dan in standby gestaan, gebeurt het ook als je kort in standby hebt gestaan? Heb je ook geprobeerd om naar een ander kanaal te zappen, en heb je dan ook geen beeld?

Het is mij nu drie keer gebeurd:

Woensdag avond rond 21:00: geen beeld, opnieuw opgestart.

Dondermiddag rond 15:00 uur (eerste keer dat ik gisteren het kastje aanzette): geen beeld. Opnieuw opgestart. Daarna half uur tv gekeken.

Dondermiddag rond 17:00 uur: kastje startte zonder problemen op, meteen beeld. Uurtje tv gekeken

Donderdagavond rond 20:30: geen beeld. Opnieuw opgestart.

Zappen naar andere zenders heeft geen effect, beeld blijft zwart. Ook niet als ik een zender nummer intoets.

 

 

 

 


Dank je. Komt jouw aansluiting verder overeen met de “voorwaarden” in de openingspost? Dan zou ik je ook graag meenemen in het onderzoek. @mods, kunnen jullie daar voor zorgen?


Dank je. Komt jouw aansluiting verder overeen met de “voorwaarden” in de openingspost? Dan zou ik je ook graag meenemen in het onderzoek. @mods, kunnen jullie daar voor zorgen?

Ja, volgens mij voldoe ik aan al die voorwaarden


Hi all, we hebben gezien dat een aantal gebruikers van T-Mobile TV af en toen geen beeld of een zwart scherm te zien krijgen, bijvoorbeeld wanneer de TV Box uit de stand-by modus komt.

 

We zijn dit aan het onderzoeken en zijn op zoek naar gebruikers die hier aan mee willen werken. We gaan de TV Box dan op afstand een tijd monitoren om te zien wat er exact gebeurt en nemen mogelijk (telefonisch) contact met je op om een aantal zaken uit te proberen of na te lopen.

 

Voorwaarden

  • Je maakt gebruik van het nieuwe TV platform (T-Mobile TV) ja
  • Je ervaart regelmatig ‘geen of zwart beeld’ (aantal keer per maand/week) ja
  • We horen dan ook graag wanneer en in welke situaties zich dit voordoet en of het elke keer gebeurt (is het herproduceerbaar?) verschillend ook weleens alleen RTL 4
  • Je ervaart geen internetproblemen en/of problemen met andere apparaten nee
  • De TV Box is rechtstreeks bekabeld aangesloten op de modem (dus zonder powerline adapter, switch etc) en via HDMI op de TV zonder tussenkomst van een versterker. ja

Meld je aan!

Meld je nu aan door een bericht achter te laten in dit topic. Zorg dat je jouw T-Mobile Thuis klantnummer en/of het e-mailadres dat je door hebt gegeven bij jouw abonnement hebt genoteerd bij je profiel, dan kunnen we jouw aanmelding direct verwerken.

 


Ook ik vanaf gisteren ochtend weer zwart beeld alleen NED 1,2 en 3 beeld

 

Gisteren 45 min aan de telefoon alle behandelingen doorgenomen niks werkt…..storing werd doorgezet naar vandaag zal gebeld worden…...nog steeds niet gebeurd 

Ik ben er nu wel klaar mee onderhand


Ik heb dit vooral in de ochtend nadat de ontvanger een nacht op de stand-by heeft gestaan. Rode lampje brand.

Ik zet de tv aan en dan de ontvanger (ledje wordt blauw). Je hebt dan zwart beeld en verder niets.

 

Ik druk dan op menu knop op de afstandsbediening. Dan krijg je beeld. Dan ga ik naar instellingen toe en naar het tabblad tv-box.

Wat mij opvalt is dat het vak tv-box leeg is. Normaal staat hier bijvoorbeeld woonkamer in. Net hoe je je box zelf hebt genoemd. 
 

Ik kies hierna voor “herstart” in tv menu herstarten.

Hierna krijg ik weer zenders te zien. Ook zie je dan de naam bij mij in dit geval woonkamer weer bij tv-box als naam staan.

 

Wellicht hebben jullie wat aan deze feedback.

Ik heb dit nu net ook vanmiddag voor het eerst.

Hiervoor heb ik wat zitten spelen met de beeldinstellingen van de tv box. Het topic 1080p50 / 1080i50

 

Het lijkt erop dat als de tv box op 1080p50 staat bovenstaande probleem niet voorkomt. Hier stond mijn tv box op en klacht niet meer gehad. 
 

Maar t-mobile raad 1080i50 aan voor live tv, dus had ik de box op deze instelling gezet en nu kwam dit probleem weer opzetten.

 

Voorwaarden

  • Je maakt gebruik van het nieuwe TV platform (T-Mobile TV) ja
  • Je ervaart regelmatig ‘geen of zwart beeld’ (aantal keer per maand/week) ja
  • We horen dan ook graag wanneer en in welke situaties zich dit voordoet en of het elke keer gebeurt (is het herproduceerbaar?) uitleg gegeven
  • Je ervaart geen internetproblemen en/of problemen met andere apparaten nee
  • De TV Box is rechtstreeks bekabeld aangesloten op de modem (dus zonder powerline adapter, switch etc) en via HDMI op de TV zonder tussenkomst van een versterker. ja

 

 


Ik heb dit vooral in de ochtend nadat de ontvanger een nacht op de stand-by heeft gestaan. Rode lampje brand.

Ik zet de tv aan en dan de ontvanger (ledje wordt blauw). Je hebt dan zwart beeld en verder niets.

 

Ik druk dan op menu knop op de afstandsbediening. Dan krijg je beeld. Dan ga ik naar instellingen toe en naar het tabblad tv-box.

Wat mij opvalt is dat het vak tv-box leeg is. Normaal staat hier bijvoorbeeld woonkamer in. Net hoe je je box zelf hebt genoemd. 
 

Ik kies hierna voor “herstart” in tv menu herstarten.

Hierna krijg ik weer zenders te zien. Ook zie je dan de naam bij mij in dit geval woonkamer weer bij tv-box als naam staan.

 

Wellicht hebben jullie wat aan deze feedback.

Ik heb dit nu net ook vanmiddag voor het eerst.

Hiervoor heb ik wat zitten spelen met de beeldinstellingen van de tv box. Het topic 1080p50 / 1080i50

 

Het lijkt erop dat als de tv box op 1080p50 staat bovenstaande probleem niet voorkomt. Hier stond mijn tv box op en klacht niet meer gehad. 
 

Maar t-mobile raad 1080i50 aan voor live tv, dus had ik de box op deze instelling gezet en nu kwam dit probleem weer opzetten.

 

Voorwaarden

  • Je maakt gebruik van het nieuwe TV platform (T-Mobile TV) ja
  • Je ervaart regelmatig ‘geen of zwart beeld’ (aantal keer per maand/week) ja
  • We horen dan ook graag wanneer en in welke situaties zich dit voordoet en of het elke keer gebeurt (is het herproduceerbaar?) uitleg gegeven
  • Je ervaart geen internetproblemen en/of problemen met andere apparaten nee
  • De TV Box is rechtstreeks bekabeld aangesloten op de modem (dus zonder powerline adapter, switch etc) en via HDMI op de TV zonder tussenkomst van een versterker. ja

 

 

Helaas was dit ook niet het euvel


Ik heb sinds een week of 2 hetzelfde probleem. Het doet zich vooral 's ochtends voor als de ontvanger 's nachts uit is geweest (rood lampje). Lampje wordt bij aanzetten blauw, maar verder gebeurt er niets. Zwart beeld. Enige wat helpt is de stekker er even uithalen. 

  • Je maakt gebruik van het nieuwe TV platform (T-Mobile TV) → Ja.
  • Je ervaart regelmatig ‘geen of zwart beeld’ (aantal keer per maand/week) → Ja, een aantal keer per week/maand.
  • We horen dan ook graag wanneer en in welke situaties zich dit voordoet en of het elke keer gebeurt (is het herproduceerbaar?) → Het doet zich geheel willekeurig voor, maar wel elke keer als de TV Box een tijdje aanstaat.
  • Je ervaart geen internetproblemen en/of problemen met andere apparaten → Ik ervaar geen internetproblemen.
  • De TV Box is rechtstreeks bekabeld aangesloten op de modem (dus zonder powerline adapter, switch etc) en via HDMI op de TV zonder tussenkomst van een versterker. → De TV Box is direct bekabeld aangesloten op het modem, met de meegeleverde internetkabel.

Ik schreef hier eerder dat ik dit niet met 1080p50 had.

Helaas heb ik dit nu ook ervaren met 1080p50.


Reageer