Skip to main content

Opnemen via NPO 2.

De laatste 1,5 week merk ik dat er een bijzonder probleem is met het opnemen van twee series die worden uitgezonden via NPO 2. De serie Crace heeft wel de 3 eerste afleveringen opgenomen. De vierde aflevering niet. Wanneer ik die opnieuw wilde inplannen kreeg ik boven aan het beeld de melding: De zender of het programma staat het opnemen niet toe. Vreem omdat de eerste drie wel konden worden opgenomen. De komende en nieuwe serie Steeldown Murders die wordt uitgezonden vanaf 5 april kan ik helemaal niet opnemen. Krijg de bovenstaande melding te zien. Vreemd omdat de publieke omroep nooit dergelijke drempels opwerpt. Wel contact gehad met de telefonische helpdesk. Maar die konden mij niet helpen. Ik denk dat er een hoge vertegenwoordiger van Odido even in discussie moet gaan met de NPO wat de reden van die opname drempel is. Of is het wellicht zo dat de mediabox van Odido weer ens kuren vertoont? Ik ben razend nieuwsgierig welke oplossing er door Odido wordt gevonden.

Uitgelichte reactie

3 april 2025

Hey allemaal, er zijn op dit moment inderdaad problemen met het opnemen en terugkijken van programma's op NPO 1, 2 en 3. Dit is bij ons bekend en wordt onderzocht door onze technische dienst. Mijn excuses voor het ongemak, we doen er alles aan om dit zo spoedig mogelijk te verhelpen!

15 reacties

• is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 30 maart 2025

Heb ik ook. Vind sowieso dat Odido ons had moeten informeren als er iets wijzigt Ik betaal immers extra om in de cloud te kunnen opnemen 

ivonia
  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 31 maart 2025

precies dit is waarom ik opname in mijn abo heb. Programs & Series die voor mijn levenswijze niet lang genoeg of helemaal niet bij streaming diensten beschikbaar of in Nederland bereikbaar zijn. Zet um op onderhandelaars. Iets meer betalen zou ik persoonlijk geen probleem vinden.

• Auteur
  • 36 reacties
  • 31 maart 2025

wat bijzonder Odido dat ik nog geen reactie van jullie heb. Van een bedrijf dat zich richt op communicatie zou je toch iets mogen verwachten. 

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 1 april 2025
Gerpo schreef:

De laatste 1,5 week merk ik dat er een bijzonder probleem is met het opnemen van twee series die worden uitgezonden via NPO 2. De serie Crace heeft wel de 3 eerste afleveringen opgenomen. De vierde aflevering niet. Wanneer ik die opnieuw wilde inplannen kreeg ik boven aan het beeld de melding: De zender of het programma staat het opnemen niet toe. Vreem omdat de eerste drie wel konden worden opgenomen. De komende en nieuwe serie Steeldown Murders die wordt uitgezonden vanaf 5 april kan ik helemaal niet opnemen. Krijg de bovenstaande melding te zien. Vreemd omdat de publieke omroep nooit dergelijke drempels opwerpt. Wel contact gehad met de telefonische helpdesk. Maar die konden mij niet helpen. Ik denk dat er een hoge vertegenwoordiger van Odido even in discussie moet gaan met de NPO wat de reden van die opname drempel is. Of is het wellicht zo dat de mediabox van Odido weer ens kuren vertoont? Ik ben razend nieuwsgierig welke oplossing er door Odido wordt gevonden.

Vandaag contact gehad met “een medewerker van Odido” Ik ondervind dezelfde problemen:

Grace NPO 2

Families like ours NPO 3

Restaurant misverstand NPO 3

Grace en Families  is maar drie keer opgenomen, daarna niets meer, bij Restaurant misverstand kan ik alleen een herrinnering instellen. 

Na enige wachttijd...

Reactie van de “medewerker”: Kijk even of het bij een andere provider wel lukt.

Ik: Huh, dus u adviseert mij over te stappen naar een andere provider?

Medewerker: dat mag ik niet zeggen.😂

Ik: Ziggo of KPN?

Ja, ja, ik weet het al: dat mag ik niet zeggen.

• Auteur
  • 36 reacties
  • 1 april 2025
Dickey schreef:
Gerpo schreef:

Vandaag contact gehad met “een medewerker van Odido” Ik ondervind dezelfde problemen:

Grace NPO 2

Families like ours NPO 3

Restaurant misverstand NPO 3

Grace en Families  is maar drie keer opgenomen, daarna niets meer, bij Restaurant misverstand kan ik alleen een herrinnering instellen. 

Na enige wachttijd...

Reactie van de “medewerker”: Kijk even of het bij een andere provider wel lukt.

Ik: Huh, dus u adviseert mij over te stappen naar een andere provider?

Medewerker: dat mag ik niet zeggen.😂

Ik: Ziggo of KPN?

Ja, ja, ik weet het al: dat mag ik niet zeggen.

Het is wel duidelijk dat deze irritante storing aan Odido ligt. En heel vreemd dat Odido blijkbaar niet juist reageert

• Auteur
  • 36 reacties
  • 1 april 2025

Odido waarom reageren jullie niet op deze topic? Ik vind dit ontzettend irritant. Dus laat een iets van jullie horen.

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 2 april 2025

Wij wachten ook op een reactie van Odido en hebben hetzelfde probleem met de npo2 slotaflevering Grace, en op 5 en 12/4/25 komt steel town murders wat niet kan worden opgenomen. Ook BBC first aantal series die niet opgenomen kunnen worden. Ik heb de klantenservice gebeld die zegt; het probleem is aangekaart in de community en daar zitten it’ers die met het antwoord zullen komen. Heel bizar dat er dan iets over rechten wordt gezegd terwijl de eerste 3 afleveringen van Grace wel werden opgenomen.

• Auteur
  • 36 reacties
  • 2 april 2025

een tip voor jullie allen met hetzelfde probleem. Bel Odido en meld dat je wilt dat er een ticket voor de technische dienst wordt aangemaakt. Volgens mij moet je Odido gek maken van telefoontjes met dezelfde vragen en meldingen. En dan maar hopen dat er snel een oplossing komt.

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 2 april 2025

Gedaan! Medewerker kreeg melding dat het met rechten van uitzending te maken had en moest navragen of ticket gemaakt kon worden. Maar heeft het wel gedaan

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 2 april 2025
Gerpo schreef:

Hetzelfde probleem! inmiddels twee keer met Odido gebeld, zij konden idd  ook niet met een duidelijke en logische verklaring komen. Werd vervolgens naar de Community doorverwezen, maar hier helaas geen enkele verklaring en/of oplossing voor dit probleem vanuit Odido.

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 2 april 2025
Gerpo schreef:

een tip voor jullie allen met hetzelfde probleem. Bel Odido en meld dat je wilt dat er een ticket voor de technische dienst wordt aangemaakt. Volgens mij moet je Odido gek maken van telefoontjes met dezelfde vragen en meldingen. En dan maar hopen dat er snel een oplossing komt.

@Gerpo; even voor mijn info; wat is de reden om een ticket aan te laten maken? Is dat zodat Odido er dan echt iets mee moet of meer zodat ze doorkrijgen hoeveel mensen hier last van hebben? 

• Auteur
  • 36 reacties
  • 2 april 2025

@Mascha v S Dat je dan weet dat Odido er iets aan gaat doen, mag ik hopen overigens

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14045 reacties
  • 3 april 2025

Hey allemaal, er zijn op dit moment inderdaad problemen met het opnemen en terugkijken van programma's op NPO 1, 2 en 3. Dit is bij ons bekend en wordt onderzocht door onze technische dienst. Mijn excuses voor het ongemak, we doen er alles aan om dit zo spoedig mogelijk te verhelpen!

• Auteur
  • 36 reacties
  • 3 april 2025
Tommie van Odido schreef:

Tommy, dank je wel voor de reactie. Ik had KRO/NCRV aangeschreven met de vraag of het juist is dat er blokkades  om op te nemen liggen bij bepaalde programma’s. Zij antwoordde mij dat dit absoluut niet het geval is. De publieke omroepen kennen geen blokkades om op te nemen. Het ligt echt aan de provider. Ik weet dat jullie bezig zijn maar ik wilde jullie toch heel graag even de reactie van een publieke omroep meedelen. Bij deze.

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 4 april 2025

Heel vervelend, ik heb dit ook. Wordt het nog ergens gepost als dit probleem is opgelost? 

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen