Skip to main content

1. OPNEMEN

Ik kijk via de App.

De programma's LIJKEN te zijn opgemomen; bij de opnames staan ze weergegeven.

Zodra je gaat afspelen, gaat het scherm op zwart en hoor je (soms) wel de audio

2. INTERNET SNELHEID

De snelheid van mijn abo (400) heb ik nog nooit gezien.

Bedraad nog geen 100 Mbps download op de TV.

WiFi 13 resp 37 voor down- resp uploaden.

5G 256 resp 54 voor down- resp uploaden.

Op de router staan 3 poorten op 100 Mbps en 1 poort op 1.000 Mps; de laatste gebruik ik voor up- en downliaden van data voor websites wat snel moer gaan.

Op de TV heb ik dus 'maar' 100 Mbs, maar ook mijn vrouw die ook de nodige data verstuurt als ze thuis wetkt voor een huisartsenpraktijk.

3. VIDEO/AUDIO SYNC

Om de haverklap praten de lippen maar hoor ik pas later (of eerder) het geluid.

Ga ik dan even naar een ander kanaal en weer terug, dan is het weer in sync.

Ik ben niet blij met zoals het eigenlijk al een tijd werkt maar waar ik het eerder niet over heb gehad vanwege gezondheidsproblemen.

Wat kan er aan gedaan worden?

Bedraad nog geen 100 Mbps download op de TV.

Een TV heeft vaak maar een 100 Mbps netwerkkaart in zich zitten. Dus dan kun je geen hogere snelheid verwachten. Snelheid moet je testen met een computer of laptop die je bedraad (met een goede liefst korte kabel) aansluit. (Geef anders even het typenr van de tv door zodat we dit op kunnen zoeken) En op wat voor apparaat werkt je vrouw en welke snelheid wordt daar bereikt?

WiFi kan door veel dingen beïnvloed worden. Heb he een speedtest gedaan met je telefoon (liefst met de speedtest app) terwijl je dicht bij de router staat? 

Welkom op onze community! ​@WulLang 

Dankjewel voor je duidelijke uitleg. Ik wil deze issues graag voor je oplossen, zodat je weer volop kan genieten van onze diensten! 

Betreft de internetsnelheid klopt het wat ​@rvk01 aangeeft. Wil je eens een bekabelde speedtest uitvoeren op een laptop of computer? Als je de resultaten van de speedtest (screenshot) met mij deelt in dit topic, kan ik meteen met je meekijken. 

Betreft het opnemen, bedoel je dat je via een Smart TV gebruik maakt van de Odido TV app of maak je gebruik van de Odido Online TV app voor Android/iOS? Ik ben benieuwd of je ook een foutmelding ontvangt of alleen zwart beeld. Daarnaast ben ik benieuwd of dit alleen bij opnemen gebeurd of ook bij Live of Terug kijken?

Ook los ik graag de geluidssynchronisatie issues voor je op! Ik wil je sowieso vragen om de app te verwijderen en opnieuw te installeren. Wil je daarna de geluidsinstellingen veranderen naar Dolby? Laat je mij weten of dit voor verbetering zorgt? Ik sta klaar om verder te helpen waar nodig! 

aan ​@rvk01

Bedankt voor de uitleg.

De Philips One heeft inderdaad een max van 100 Mbs; die heb ik dus voor niets met een CAT6 kabel aan de router gekoppeld, maar dat is verder niet erg.

Zowel ik als mijn vrouw hebben een Epson laptop met 1 Gbps Ethernet poort.

Ik heb nog niet direct een laptop bekabeld aan de router gehad; ik sta op de wachtlijst voor een hernia operatie en ik kan er nu niet zomaar bij; dat komt mijn zoon a.s. weekend doen.

aan Teresa

Wij kijken via de app. Philips The One = Android. Net de app vewijderd en opnieuw geïnstalleerd. Geluid lijkt nu in sync; nog even aankijken of dat zo blijft 😉. Wat wel een 'dingtje' is (en wat ik nog niet gemeld heb), is dat wanneer ik de eerste keer na inschakeling een andere zender kies, ik een zwart beeld heb en wel geluid (net als bij opgenomen programma's). Geen foutmeldingen o.i.d. en volledig random! Bij 'begin gemist' en 'terug kijken' heb ik bijna nooit problemen.

Hi ​@WulLang, sterkte met de operatie zeg! Wij duimen vanuit hier mee dat alles soepel verloopt. Laat je zoon inderdaad deze test eens doen. Ook kun je ons altijd aanschieten rondom de sync, laten we voor nu inderdaad hopen dat het zo blijft. De laatste melding maakt is ons bekend, we werken er hard aan dit met de volgende update op te lossen!

Reageer