Oh, ik begrijp inmiddels dat ‘terugkijken’ op Eurosport kennelijk geen optie is. Jammer, maar dat verandert niets aan de problemen met opnemen..
Hi @KoenZ, heel goed dat je dit aangeeft! Wat balen om te lezen dat je dit ervaart, want dit hoort gewoon top te werken. Ik help je er dan ook graag mee om beide issues zo snel mogelijk te fixen. Wat betreft Eurosport, dit zou gewoon via Terug Kijken moeten werken. In het zenderoverzicht op onze website zie je namelijk welke zenders jij wel en niet kunt terukijken: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/zenders/overzicht?type=tvx.
Ik hoor heel graag van je of jij nog voldoende opname capaciteit hebt. Dit kun je op de volgende manier checken:
- Ga naar het menu van de TV Box > Account
- Mijn opname > Cloud opnemen
- Onderin de pagina in het balkje zie je:
- Hoeveel verbruikt (Magenta kleur)
- Geplande opnames (Blauwe kleur)
- Beschikbaar (Witte kleur)
Kan je deze informatie naar mij doorzetten? Wellicht zitten jouw geplande opnames bijvoorbeeld vol en dienen er daar wat van verwijderd te worden. Als dit niet de boosdoener is, dan ga ik een verzoek indienen bij de technische dienst voor je. Ik hoor dan alvast graag of jij mij enkele voorbeelden kan sturen van de zenders/programma's waar jij dit probleem mee hebt ervaren.
Dan ga we nu over naar Terug Kijken! Ik heb meteen jouw verbinding onder de loep genomen en ik zie de TV Box hier niet in terug. Heb je deze rechtstreeks aangesloten op het modem? Zo niet, zou je dat dan willen doen om te kijken of de problemen daarmee verdwijnen? Ook hoor ik graag van je of jij kan aangeven of dit enkel bij Eurosport voorkomt of ook bij andere zenders/programma's, zodat ik dit kan doorgeven aan de technische dienst.
Dankjewel alvast voor de moeite. Als je dit aan mij doorgeeft, dan ga ik verder voor je aan de slag!
Hoi Lisa,
Opnamecapaciteit heb ik meer dan genoeg.
Daarnaast is de tv box rechtstreeks aangesloten op het modem, exact zoals in de gebruiksaanwijzing is weergegeven.
Ik heb een filmpje gemaakt over hoe het afspelen ed verkeerd gaat. Het systeem geeft wel aan dat er een uur is opgenomen, maar speelt dit simpelweg niet goed af. Ik kan je de ‘voorbeeldvideo’ sturen als je mij een emailadres opgeeft. Dan weet je exact wat ik ervaar..
Overigens ervaar ik het bij meerdere zenders.
Oh ja, ik lees niet anders dan dat ‘terugkijken’ bij Eurosport geen optie is, dit geldt vrijwel alleen voor de ‘standaard Nederlandse zenders’..
Thanks voor het snelle reageren..
Hi @KoenZ, super dat je hier een filmpje over hebt gemaakt! En heel fijn dat je gelijk hebt doorgegeven dat het probleem niet in de opname capaciteit zit. Zou je het filmpje middels een WeTransfer-link hier kunnen plakken? Dan ga ik er gelijk naar kijken. Zou je ter aanvulling alleen nog de voorbeelden van een zender of programma kunnen noemen waarbij je dit ervaart? Dan maak ik dit verder voor je in orde, zodat dit zo snel mogelijk onderzocht kan worden!
Hoi Lisa,
Je kan hier exact zien wat er allemaal gebeurt; een opname begint bij ‘het einde’, geluid valt soms weg, etc.. Ik heb dit vooral bij zenders als Eurosport ed, niet bij de traditionele Nederlandse zenders, zeg maar.
Ik kan desgevraagd natuurlijk meer filmpjes maken.
gr Koen
2 voorbeelden Eurosport
Ik heb even een reset gedaan; alle stroom eraf en 1 voor 1 weer opstarten en ik ben weer een stapje verder; een film op SBS9 begint bij ‘t eind (net als de vorige voorbeelden), ook als ik expliciet aangeef dat hij bij het begin moet starten, maar ik kan wel de hele film terugspoelen naar het begin..
https://we.tl/t-e8Ch6n24pc
Maar bijzonder blijft ‘t natuurlijk..
Hoi @KoenZ, hartstikke bedankt voor de filmpjes, deze kunnen we doorsturen naar de specialisten zodat het probleem nog beter in beeld kan worden gebracht. Het onderzoek gaat verder, onwijs bedankt voor je medewerking en het meedenken hierin! Voor nu: een gezond en mooi weekend toegewenst!
Hi @KoenZ, zoals Jason heeft aangegeven zijn de filmpjes doorgezet naar de technische dienst voor nader onderzoek! Ik ga het onderzoek voor je in de gaten houden en laat het aan je weten zodra ik hier meer over kan delen. Houd er rekening mee dat het enkele dagen kan duren voordat het onderzoek succesvol is afgerond. Als je tot die tijd nog andere vragen hebt, laat het dan zeker weten!
Komt helemaal goed; ik besef dat dit soort dingen niet in een week zijn opgelost. Geen probleem, ik kan alles kijken wat ik wil, alleen op een bijzondere manier..
Ter info:
Ik heb gisteren van ieder net opgenomen, maar alleen Eurosport 1 en SBS 9 geven ‘standaard’ dit soort ‘afspeelproblemen’..
Misschien helpt die info ook nog een beetje..
Hi @KoenZ, merci voor jouw begrip! Helemaal super dat je dit er nog bij vermeldt. Ik heb dit dan ook als een notitie aan het onderzoek toegevoegd. Want ik zeg altijd maar: hoe meer informatie, hoe beter. Ik zie ook terug dat aan de achterkant dat de technische dienst jou heel erg bedankt voor het beeldmateriaal, dus dat wilde ik uiteraard aan je doorgeven. Ik zie ook dat jouw probleem vandaag al is doorgezet naar een andere afdeling voor nader onderzoek. Het kan dan ook wat langer duren voordat dit onderzoek is afgerond. Jij zult tegen die tijd van deze afdeling zelf bericht krijgen, zodra dit issue is opgelost. Fingers crossed dat hier snel wat moois uit komt!
Kickje…
Is er al enige vooruitgang geboekt aan de achterkant?
Ik heb ‘t eea gisteren nog even gecheckt maar ik ervaar ‘t probleem nog immer, in ieder geval bij Eurosport..
Hi @KoenZ, heel goed dat je mij aan mijn (virtuele) mouw trekt! Ik had heel erg gehoopt dat dit issue inmiddels was verholpen. Ik ben gelijk gaan kijken of ik een update aan je mee kan geven. Jij hebt nog geen e-mail gehad, omdat dit probleem jammer genoeg nog niet verholpen is. De technische specialisten zijn hier in ieder geval nog druk mee bezig. Ik vermoed dan ook dat de oplossing hiervoor wellicht pas in het nieuwe jaar komt. Sorry voor het ongemak, ik had gehoopt een concreter antwoord met je te kunnen delen!
Lisa,
In de rust..
Het probleem is bij mij naar tevredenheid opgelost! Thanks!
gr Koen
Hoi @KoenZ, super dat het issue opgelost is, thanks voor je herstelmelding en namens Lisa: heel graag gedaan!
Mocht je ooit nog vragen hebben of een keer tegen hetzelfde aan lopen, laat het ons meteen weten. Dan ondernemen wij graag weer direct actie!
Euhm, ik heb toch weer slecht nieuws.
Alles werkte voorbeeldig maar nu begint exact hetzelfde probleem opeens op te spelen bij Animal Planet.
Nergens anders..
Hi @KoenZ, allereerst: de beste wensen! Ik had gehoopt dat je zonder problemen het nieuwe jaar in zou gaan. Gelukkig heb ik goed nieuws voor je. Er komt vandaag een update uit die ervoor zorgt dat de issues met Animal Planet voorbij zijn. Ik zou je dan ook willen vragen om vandaag nog even af te wachten. Hopelijk heb jij dan na vandaag nooit meer problemen met deze zender! Houd je mij op de hoogte?
Hoi Lisa,
Ik ga je teleurstellen en een klein beetje opvrolijken. Ik kon de opnames van Animal Planet überhaupt nooit afspelen, nu wel, maar het gaat nog steeds niet goed.
Ik heb nog immer dezelfde problemen die eerder in dit topic beschreven zijn; het afspelen begint aan ‘t einde en ik moet dan terugspoelen naar het begin ed. Het loopt nog niet zoals ‘t hoort..
Hi @KoenZ, thanks voor het aankaarten! Ik heb zojuist een nieuw verzoek ingeschoten voor de technische dienst om hier verder in te duiken. Ik weet inmiddels dat de technische dienst de structurele oplossing voor de issues met Cloud Opnemen en Terug Kijken begin dit jaar kan delen, maar ik wil toch zeker weten of er niet iets anders bij je speelt. Ik ga dit weer voor je in de gaten houden en laat het je weten als ik een update terugzie!
Ook wil ik graag bij je checken of de volgende workaround bij jou werkt. Er is namelijk een workaround door op de toets '1' te drukken bij het afspelen van je programma. Lost dit jouw issue voor een groot deel al op? Ik hoop het!
@Lisa
Nee, helaas. Deze truc heeft bij mij geen enkel effect..
Hi @KoenZ, thanks voor het doorgeven! Ah wat rot dat de workaround niet bij je werkt. Ik hoop dan ook dat ik snel de uitkomst van het onderzoek met je kan delen. Zodra hier wat uitrolt, dan ben je de eerste die het hoort.
Hi @KoenZ, ik heb goed nieuws! De issues op Animal Planet zijn inmiddels opgelost door mijn collega van de technische dienst. Klopt het dat jij ook weer zonder problemen de programma's van Animal Planet kunt opnemen en bekijken via Cloud Opnemen? Ik hoor het graag van je. Voor wat betreft de overige problemen: de verwachting is dat deze maand de oplossing hiervoor komt, dus dat is mooi nieuws!
Lisa,
Ik ga je teleurstellen; er is bij mij niets, maar dan ook helemaal niets veranderd.
Zodra ik een opname (van Animal Planet) wil afspelen krijg ik een zwart scherm en er gebeurt helemaal niets, welke optie of truc (de cijfer 1) ik ook probeer.
Helaas.. Ik kan je evt weer een filmpje sturen als je een link voor me hebt..
Hi @KoenZ, wat balen om te lezen! Dankjewel dat je dit gelijk doorgeeft. Ik heb deze terugkoppeling gelijk gedeeld met mijn collega van de technische dienst, zodat dit weer verder opgepakt kan worden. Hopelijk kan ik aankomende week een update delen met een nieuwe oplossing. Een filmpje is zeker handig. Als je die wilt maken en sturen, heel graag. Lukt het om dit weer via een Wetransfer link hier te plaatsen?
Filmpje
Dit is de link.
Simpel samengevat gebeurt er niets. Ik kan zien dat het programma is opgenomen, maar wat ik ook doe hij weigert het eea af te spelen.
Bedankt @KoenZ! Lisa is er later vandaag weer, dus ik pak je toevoeging op. Ik heb het filmpje voor de zekerheid toegevoegd aan het lopende onderzoek - bedankt voor de moeite!