Skip to main content

Sinds 1 a 2 weken hebben wij een probleem met de opnames. Op het moment dat je een opname start, dan begint het beeld bij het begin. Wanneer je vervolgens door wil spoelen naar het begin van het daadwerkelijke programma, dan springt de opname naar het einde. De functie terug naar het begin werkt ook niet. Hierdoor moeten we steeds de gehele opname handmatig terug spoelen.

Wij ervaren dat probleem ook, maar dat lossen we op door bv op 2 of 3 te drukken, dan gaat de opname naar die minuut in kwestie.


Dat gebruiken wij nu ook als "hack" inderdaad. Maar ik hoop dat ze het probleem op kunnen lossen.


Dit probleem ervaren wij ook opname gaat niet terug naar het begin. Ook loopt de opname regelmatig vast. Om gek van te worden. Dit gebeurt op alle drie de boxen. Graag een oplossing hier voor. Dit gaat nu al 2 weken zo.

@Brian 


Goedemiddag all, betreft dit opnames die gemaakt zijn in de Cloud, op een harddiskrecorder of ervaren jullie deze problemen bij Terug Kijken op RTL4? Indien jullie het laatste ervaren: deze problemen zijn gemeld en worden momenteel onderzocht zodat het spoedig hersteld kan worden.

Mocht dit bij Cloud Opnemen of bij de harddiskrecorder spelen, laat het me alsjeblieft weten, dan pak ik het één voor één op zodat dit hersteld kan worden.

Voor nu werkt de workaround die @Dennis25 benoemde inderdaad het beste: druk op <1> of een ander cijfer zodat de opname één minuut verder spoelt en dat werkt het afspelen wel goed. Excuses voor het ongemak, we gaan dit oplossen!


Goedemiddag all, betreft dit opnames die gemaakt zijn in de Cloud, op een harddiskrecorder of ervaren jullie deze problemen bij Terug Kijken op RTL4? Indien jullie het laatste ervaren: deze problemen zijn gemeld en worden momenteel onderzocht zodat het spoedig hersteld kan worden.

Mocht dit bij Cloud Opnemen of bij de harddiskrecorder spelen, laat het me alsjeblieft weten, dan pak ik het één voor één op zodat dit hersteld kan worden.

Voor nu werkt de workaround die @Dennis25 benoemde inderdaad het beste: druk op <1> of een ander cijfer zodat de opname één minuut verder spoelt en dat werkt het afspelen wel goed. Excuses voor het ongemak, we gaan dit oplossen!


Bedankt voor je reactie. In mijn geval gaat het over opnames uit de cloud.


Bij ons gaat het om opnames in de cloud. 
Overigens is bij ons de 1 niet 1 mn verder in de opname  maar minuut 1 van de opname. 


Opnames in de cloud.


Goedemorgen all, bedankt voor jullie terugkoppelingen: betreft het meerdere programma’s/zenders die in de Cloud opgenomen worden, of speelt dit slechts bij één specifiek programma?

Zodra ik alles verzameld heb, kan ik met een volledig dossier aankloppen bij de specialisten zodat dit ook zo snel mogelijk verholpen wordt!


Goedemorgen, dit probleem is bij verschillende zenders / programma's. De specialisten kunnen dit zelf ook zien en achterhalen of dit bij meer zenders gebeurt. Als je op de knop terug naar het begin drukt blijft de opname gewoon aan het einde staan. 


@Gijs50 Helemaal helder, bedankt nogmaals: ik stuur het door naar de specialisten. Het is overigens niet altijd zichtbaar aan onze kant, dat hangt samen met waar de obstructie zit. Om te voorkomen dat we straks foutieve meldingen uitsturen met betrekking tot de exacte impact, vraag ik het zo groot mogelijk uit aan jullie, dan weten we zeker dat het goed zit! 😉


@rouwe111 Het modem staat nu 85 dagen onafgebroken aan en de TV Box is 34 dagen achtereen online, zou je beide alsjeblieft middels de volgende methode willen herstarten?

Voer een reset uit zonder UTP-kabel: haal het modem en de TV box van de stroom. Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Dit wil zeker niet garanderen dat het hierna wel werkt, maar dit is stap één van de herstelmethode. Als dit ook uitgesloten is, kan de technische dienst een onderzoek starten met het overkoepelende tech-orgaan.

 

@Dennis25 Kan het zijn dat jij een eigen router/modem hebt aangesloten op het FTU (glasvezelaansluitpunt) of op de Media Converter? Ik kan in de lijnmeting geen apparatuur uitlezen namelijk.

 

@Gijs50 Hoe heb jij de TV Boxen momenteel aangesloten op het modem? Ik kan alle drie de boxen niet uitlezen. 

Zodra ik alle laatste checks binnen heb, zet ik het direct door. We gaan dit herstellen: er is al contact gelegd en mijn collega's zijn hiervan op de hoogte!


Jason,

Mijn boxen zijn rechtstreeks aangesloten op de router met een Utpkabel.

Met vriendelijke groet,

Bert


@Jason Ik heb inderdaad een eigen modem/router. (USG) aangesloten op de mediaconverter.


Hoi @Gijs50, dan probeer ik op afstand een zetje te geven aan de apparatuur zodat het weer zichtbaar wordt. Kun jij de boel straks nog één keer resetten alsjeblieft (modem + TV Boxen)? Thanks voor je medewerking!

Hoi @Dennis25, zou je onze Zyxel er eens tussen willen hangen en nagaan of dit helpt? Ik kan me voorstellen dat dit niet prettig is als je setup volledig ingesteld is op de Unifi, maar met eigen apparatuur kan ik niets testen, sorry.


De boel is gereset.


@Jason Ik heb er niet zoveel last van. Als alles goed werkt moet ik ook naar mn 5 in de opname, en nu het niet helemaal goed gaat moet ik ook naar mn 5 in de opname. Er verandert dus letterlijk niets voor ons.

Ik heb alleen aangegeven dat wij er ook last van hebben zodat anderen konden zien dat ze niet de enige zijn met dit probleem. Ik ga de Zyxel niet uit de schuur halen zodat er een meting gedaan kan worden, de USG werkt prima.


@Gijs50 Top dankjewel! Ik heb alles doorgegeven aan de specialisten en men is nu bezig om het probleem te reproduceren. Vandaag en morgen worden er tests uitgevoerd. Daarom hoop ik dat ik snel goed nieuws heb voor jullie.

@Dennis25 Helemaal helder, desalniettemin hoort dit probleem wel opgelost te worden dus we blijven het proberen!


Ook ik heb er al een paar weken last van dat de opnames op cloud voortdurend vast blijven lopen, en dat ik geen opname normaal kan bekijken.  Als dit zo doorgaat stop ik mijn abonnement voor opnames met cloud, want dit is nu erg vervelend met binnenkort Europese Kampioenschappen voetbal.


Hi @Samui1950, heel goed dat jij in dit topic aan de bel trekt! Ik heb meteen een kijkje genomen in jouw verbinding en ik heb hiervoor een collega van een andere afdeling aan de mouw getrokken. Wij gaan namelijk de TV Box voor je omruilen, zodat jij straks volledig kunt genieten van T-Mobile TV. Ik zag namelijk in de verbinding terug dat de registratie op de aansluiting nog niet goed doorloopt. Zodra jij de nieuwe TV Box binnen hebt, zul jij weer goed gebruik kunnen maken van Cloud Opnemen. Ik hoor heel graag van je, zodra de nieuwe Box up and running is, of Cloud Opnemen weer vlekkeloos werkt! 🎈


Hi Lisa, Bedankt voor de prima service, en ik hoop dat nu alles goed is. 

 


@Jason we zijn nu bijna een maand verder maar nog steeds geen oplossing. Hoe staat het hier mee. Gisteren nog liep de box volledig vast bij een opname kijken. Ook krijgen we weer zwart beeld als de box wordt aangezet dan moeten we op de zenderknop omhoog of omlaag drukken. Dit is zo irritant. 

Bert


Hoi Lisa, Ondanks een nieuwe TV Box blijven de opnames vast lopen, en ook is de internet en wifi onstabiel en zwak. Wil graag eten wanneer ik weer gewoon naar de opnames kan kijken, want op deze manier kijken,met vastlopen, irriteert.


Hi @Gijs50, super goed dat jij aan de bel trekt! Allereerst mijn excuses dat hier geen terugkoppeling meer op is gegeven. Er is door de specialisten aangegeven dat dit uiteindelijk toch individueel wordt behandeld. Aangezien jij aangeeft dat het probleem nog steeds speelt, heb ik hier gelijk een verzoek voor ingediend bij de technische dienst. Zij gaan dit tot de bodem voor jou uitzoeken, want jij hoort zonder slag of stoot van alle opnames te genieten. Ik heb aan dit onderzoek ook toegevoegd dat jij zwart beeld ervaart, zodra jij de TV Boxen aanzet. Ik hoop dat de technische dienst zo snel mogelijk deze problemen weet te verhelpen. Het duurt soms enkele dagen voordat dit onderzoek is afgerond, dus zodra hier iets uitrolt dan hoor jij dat meteen! 💪

Hi @Samui1950, ik geef jou graag in dit topic een antwoord omtrent jouw probleem! Ik zie dat jij ook in een ander topic aan de bel hebt getrokken, maar ik houd voor het overzicht graag de communicatie op één plek. Merci voor het aangeven dat de opname capaciteit nog niet eens half vol is. Voor jou heb ik dan ook direct een verzoek ingediend bij de technische dienst, zodat dit probleem zo snel mogelijk verholpen kan worden. Ik hoop dan ook dat er een oplossing rolt uit het onderzoek waardoor deze problemen als sneeuw voor de zon verdwijnen.

Wat betreft jouw Wifi problemen. Top dat jij gelijk de stappen van de website bij langs bent gegaan. Speelt dit probleem zich ook af op de bekabelde verbinding of is het echt alleen de Wifi? Ik zie heel graag een foto tegemoet van het modem zodat ik kan checken of de juiste lampjes branden. Kan jij daarnaast aangeven of deze problemen spelen op minder dan vijf meter van het modem of speelt dit probleem zich verder van het modem af? Als jij dit aan mij laat weten, dan kan ik het beste vervolgstappen nemen en wellicht de hulptroepen hiervoor inschakelen. Jouw verbinding hoort namelijk optimaal te werken!


Hi Lisa, Ik ondervind nog steeds veelvuldig vastlopen van opnames, en ook soms als ik programma”s terugkijk. Bij bekabelde en Wifi is de internet erg onstabiel, mijn dochter heeft een Nintendo Swiitch spelcomputer en ondervind veel hinder van de onstabiele internet. Ik heb lange tijd geen hinder ondervonden van vastlopende opnames, en onstabiele internet. Maar nu is het een aantal weken erg slecht. Kan het ook niet aan de modem liggen?  Hieronder foto lampjes op de modem.

 


Hoi Lisa, weet je ook wanneer dit probleem wordt opgelost, want iedere keer naar opnames kijken die telkens vastlopen irriteert erg, en bovendien loopt het beeld nu ook al vast bij terug Kijken. In het begin heb ik nooit geen problemen met de opnames gehad, en ook nooit zo slecht internet en wifi als de laatste weken. Is een nieuwe en betere modem een optie voor deze problemen?


Reageer