Skip to main content

De tv doet het ineens niet meer. ik krijg de melding ‘Ophalen van IP-adres is niet gelukt’. 
 

ik heb de modem uitgezet, kabels in andere poorten gedaan en ook het tv kastje uitgezet. de diverse stappenplannen heb ik doorgenomen. Wat kan ik nog meer doen?
 

 

Hallo @arnevanveen 

Heb je glasvezel of DSL?

Bij glasvezel kun je de mediaconverter ook eens even van het stroom halen en zorg dat je tv box direct is aangesloten op de modem, andere kabel kan je ook proberen.

Wat ook kan is tv box en modem van het stroom halen en internetkabel uit het tv kastje halen.nadat de modem is opgestart start je tv box op zonder internetkabel en sluit hem pas aan bij de melding geen netwerkverbinding gevonden.


Hi @Waqqas ,

Dank voor je antwoord. Ik heb glasvezel. De monteur heeft een draadloze verbinding opgezet, wat een aantal maanden prima heeft gewerkt. tv box direct aansluiten is dus geen optie. De opzet is modem met kabel op devolo wifi en boven van devolo wifi kastje weer met kabel naar de tv box. 

 

Wat ook kan is tv box en modem van het stroom halen en internetkabel uit het tv kastje halen.nadat de modem is opgestart start je tv box op zonder internetkabel en sluit hem pas aan bij de melding geen netwerkverbinding gevonden.

—> dexe heb ik geprobeerd, maar zonder succes


Lijkt me niet dat je de Devolo met wifi op 2 plekken hebt zitten, verbinding gaat via de stroomkabels in je huis, hebben ze wel verbinding met elkaar? Brand het groene huisje?

Die dingen geven vaker problemen, hoeft maar iets te veranderen op het stroomnet, bijvoorbeeld een nieuwe ledlamp in de schemerlamp en het kan verstoord worden.

Je kan op de site van Devolo even het programma cockpit downloaden, https://www.devolo.nl/overal-internet-in-huis/devolo-cockpit

Deze even uitvoeren als je bedraad bent aangesloten op 1 van de devolo's, ideaal is als ze op dezelfde plek blijven zitten zodat je de interne verbindings-snelheid kunt zien.

Daarna zou ik even kijken of er een firmware update is voor de devolo's kan ook wat problemen oplossen als die er is.

Ook als je de devolo in een dubbel stopcontact gebruikt, het andere stroomgat niet gebruiken, alleen de doorkoppel mogelijkheid in de devolo zelf.

Werkt het dan nog niet wil het wel eens helpen om 1 van de Devolo’s een halve slag te draaien in het stopcontact.

 


Een van de devolo’s een slag draaien heeft gewerkt! Dank voor jullie hulp!


Reageer