Skip to main content

Het komt de laatste dagen regelmatig voor dat als ik de TV aanzet deze fout wordt weergegeven.

Uit en aanzetten help dan niet. Wat wel werkt is de stroom er helemaal afhalen en dan opnieuw opstarten.

De TV is een Samsung Frame TV van 2023. Rechtstreeks aangesloten op het Zyxel T56 modem van Odido.

Wat kan hier aan de hand zijn?

Hi @AatV, welkom op onze Community!

Ik help je hier graag mee, zou je mij iets meer duidelijkheid kunnen geven over de situatie? Kijk je via de TV Box of via de app? Zou je de volgende stappen kunnen uitvoeren?

  • Kan je een foto sturen van de melding die je krijgt?
  • Kan je een volledige powerflip uitvoeren? Dit doe je zo:

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem, TV Box en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en TV Box en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.
  • Als het gaat om de app: Verwijder en download de app opnieuw.

Werkt alles nu weer naar behoren?


Hoi @Tommie van Odido . 

Ik kijk TV via de Odido App. 

Hier een afbeelding van de foutmelding:

Zojuist ook de volledige powerflip uitgevoerd. Bij het aanzetten van de TV daarna geen foutmelding gezien, maar dat zegt nog niets natuurlijk, omdat de foutmelding niet altijd verscheen.

Even afwachten dus maar. Ik laat het wel weer weten als de fout zich nogmaals voordoet. Voor nu in ieder geval bedankt voor de hulp.

 


Laat mij het maar weten als het nog een keer gebeurt @AatV! Dan zal ik het verder onderzoeken. Fijne avond. 


@Tommie van Odido  Vanavond ging het weer verkeerd. Na het aanzetten van de TV verscheen de foutmelding weer. Deze keer ook even op de “Sluiten”-knop gedrukt. Daarna verscheen onderstaand nietszeggende scherm:

 

Dat wordt er niet echt duidelijker op dus 🤔

Geen idee wat hier ingevoerd zou moeten worden.

Dus maar weer de stekker er uit getrokken en weer opgestart. Vervolgens werkt alles weer normaal.

Ik vraag me af of de foutmelding uberhaupt wel van de Odido App afkomstig is. Herken jij het als een foutmelding van de app of zou het van de TV zelf kunnen komen?


Hey @AatV, ik denk dat dit toch wel in de app zit of een combinatie is van onze app en de tv. Zou je een filmpje willen maken als je dit ontvangt en de handelingen die je doet daarna om het weer op te lossen? Het filmpje kun je hier delen met een link van WeTransfer. Dan kunnen de techneuten kijken of dit te reproduceren valt. Alvast bedankt!

 


Hoi @Tommie van Odido . Okay. Even afwachten wanneer de fout zich weer gaat voordoen. Ik laat het je wel weer weten.


Reageer