Skip to main content

Ik neem regelmatig programma's op van VRT, maar ik kan deze vrijwel nooit terugkijken. Ik kijk via de app op een Samsung TV. Afgelopen zaterdag had ik DES opgenomen, maar bij het terugkijken was het beeld zwart en de opnametijd vermelding stond op 00.00. Er was dus niets opgenomen.

Hey @Frodo2004, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Er zijn inderdaad wat issue's met de Samsung TV app met het afspelen van bepaalde opnames. Om een duidelijk beeld te krijgen wil ik je vragen om antwoord te geven op de volgende vragen. Dan kan ik het doorzetten naar onze techneuten en wellicht kunnen zij dit oplossen!

 

  • Kijk je de opname terwijl de live uitzending van hetzelfde programma nog loopt? 
  • Doet het probleem zich ook voor met een ander apparaat en buitenshuis? Bijvoorbeeld op TV Anywhere via de telefoon?
  • Om welke uitzending of uitzendingen gaat het en op welke zender? Vermeld ook wanneer de opname is gemaakt (datum en het tijdstip)
  • Ervaar je dit op meerdere apparaten of alleen met de TV app?
  • Wanneer heb je het opgenomen programma bekeken (datum en tijdstip)?
  • Zie je een foutmelding tijdens het afspelen van het opgenomen programma?
  • Kun je de app verwijderen en opnieuw installeren en de opname nogmaals proberen af te spelen.

 

Alvast bedankt en ik zie de antwoorden tegemoet.

 

 


Ik had dit programma opgenomen en wilde een paar dagen later kijken.

Heb niet gekeken op andere apparaten. Weet het dus niet. Zal dit wel een keer proberen

Het ging om de serie Des, VRT 1, begin 20.40 uur en einde 23.05 uur.

Alleen op de tv app

Programma wilde ik op maandagavond om 22.00 uur terugkijken.

Heb dit probleem al eerder gehad altijd met series. Ook al een keer met Midsummer Murders wat op een vrijdagavond werd uitgezonden. Heb op 8 augustus ook  een programma opgenomen op Canvas, dit kan ik nog steeds terugkijken.

Ik heb het idee dat de blokkade uitsluitend plaatsvindt met misdaad series die via Belgie worden uitgezonden.

Ik hoor wel wat de oplossing is.


Hey @Frodo2004, thanks voor alle informatie. Ik heb het zojuist doorgezet naar onze techneuten, ik verwacht binnen 5 dagen antwoord hierop te hebben. Wordt vervolgd! 


Vanmiddag op VRT 1 om 13.38 uur het programma Thuis opgenomen. Kan dit op de tv en op mijn Samsung tablet niet terugkijken. Zwart beeld en opnametijd staat op 00.00. Op de computer , ook een Samsung, kan ik dit programma wel terugkijken. Heel vreemd.


Hoi @Frodo2004, heel erg bedankt voor de informatie! Ik zal dit erbij toevoegen. Fijn weekend voor nu! 😊 Groetjes, Ishana


Vanmiddag op VRT 1 om 13.38 uur het programma Thuis opgenomen. Kan dit op de tv en op mijn Samsung tablet niet terugkijken. Zwart beeld en opnametijd staat op 00.00. Op de computer , ook een Samsung, kan ik dit programma wel terugkijken. Heel vreemd.

Nou was ik in de veronderstelling dat Vlaamse zenders ook helemaal niet op te nemen waren via de cloud vanwege het ontbreken van de rechten daartoe maar nu ik de zenderlijst bekijk staat er toch vrolijk een cloud wolkje bij (en bij de BBC ook).

Maar er staat net zo vrolijk een terugkijk icoontje bij en daarvan weet ik toch wel zeker dat het niet werkt …


@apis4 Ik heb het net gecheckt in TV Anywhere voor BBC First en hierop lukt het om een programma op te nemen met Cloud Opnemen en lukt het ook om terug te kijken. Cloud Opnemen werkt verder alleen bij BBC One, BBC Two, BBC Entertainment en BBC World News. Op de andere BBC zenders is Cloud Opnemen niet mogelijk. Terugkijken werkt alleen op BBC First, BBC Entertainment en BBC World News. Voor andere BBC zenders is dit ook niet mogelijk.

Kan het zo zijn dat je het bij een andere BBC zender hebt geprobeerd en het daar inderdaad niet op werkt? Mocht het wel gaan om BBC First, BBC Entertainment of BBC World News, kun je mij dan laten waar het niet werkt (TV Box, smart-tv, TV Anywhere)? 
Alvast bedankt!


@apis4 Ik heb het net gecheckt in TV Anywhere voor BBC First en hierop lukt het om een programma op te nemen met Cloud Opnemen en lukt het ook om terug te kijken. Cloud Opnemen werkt verder alleen bij BBC One, BBC Two, BBC Entertainment en BBC World News. Op de andere BBC zenders is Cloud Opnemen niet mogelijk. Terugkijken werkt alleen op BBC First, BBC Entertainment en BBC World News. Voor andere BBC zenders is dit ook niet mogelijk.

Kan het zo zijn dat je het bij een andere BBC zender hebt geprobeerd en het daar inderdaad niet op werkt? Mocht het wel gaan om BBC First, BBC Entertainment of BBC World News, kun je mij dan laten waar het niet werkt (TV Box, smart-tv, TV Anywhere)? 
Alvast bedankt!

Ik bedoelde de gewone terugkijkfunctie (soort van uitzending gemist) voor de Belgische zenders, dit werkt dus echt helemaal niet (vandaar ook enige twijfel of de cloud functie dan wel correct er bij staat voor de Belgische zenders en BBC One/Two aangezien een tijd terug dit niet mogelijk was ivm ontbreken van de rechten hiervoor; aldus de info op dit forum tenminste, zelf gebruik ik de cloud opname functie niet)

 

 

 


Maar nu ik de post van Frodo nog eens teruglees werken sommige cloudopnames dus wel en sommigen niet dus zal het wolkje er vast correct bij staan. Misschien dat dit voor het Terug Kijken ook het geval is dan ..

Even getest en dat lijkt inderdaad hiervoor ook te gelden, sommige programma’s wél en sommigen niet (precies die waar ik het voor het laatst mee geprobeerd had op foto 2). Ongetwijfeld weer een rechten issue, bij dat VRT Nu (de Vlaamse Uitzending Gemist/NPO Start) kon je aangekochte/buitenlandse series ook alleen in Belgie kijken.

Heb zelf dan ook om de sport zomer op te nemen kabel tv van Ziggo weer geactiveerd en neem lekker alles op op m'n pc en kan het tot in de eeuwigheid bewaren, niet slechts één jaar (en tegenwoordig op de commerciële NL zenders na vrijwel alles ook in HD. Aan de andere kant de afgelopen jaren ook sterk in prijs gestegen dus het ook niet waard om het naast T-Mobile TV aan te houden. Binnenkort  dus weer opzeggen 🙄).

 

 


@apis4 Als ik de afgelopen week doorblader, zie ik dat het meeste van VRT 1 wel terug te kijken is. Het is vooral sport en series dat niet terug te kijken is. Dat zal inderdaad een rechtenkwestie zijn. Binnen de hele programmering is dat niet zo veel, maar ik denk dat het vaak juist die dingen zijn die vanuit Nederland gekeken worden. Met cloudopnemen kun je per zender wel alles opnemen, ook programma's die achteraf niet terug te kijken zijn (even los van de problemen die de topicstarter ervaart). Overigens geldt dat ook voor de NPO. Daar zijn buitenlandse (vaak crime-)series ook niet terug te kijken, maar je kunt ze wel van tevoren opnemen. Het terugkijk-icoontje wil zeggen dat de functie op die zender wel ondersteund wordt, maar de zender bepaalt welke programma's daadwerkelijk terug te kijken zijn.

Opnames van de Belgische zenders zijn wel maar 30 dagen ‘houdbaar’.


@TMTV Ik heb de afgelopen periode van alles geprobeerd. Neem heel veel op in de cloud. Sommige series kan ik wel terugkijken op VRT1 en sommige weer niet. Had vorige week Hidden Figures opgenomen op SBS9. Kon dit de volgende dag terugkijken. 2 dagen later niet meer. Tijd van opname stond op 00.00. Opname laten staan en 2 dagen later kon ik de film gewoon afkijken. Heel vreemd allemaal.


Reageer