Skip to main content

Hoi ,

wij hebben ook al tijdje storing op de tv weten jullie al iets.

groetjes Ingrid 

 

Belangrijk: Woon je in een andere stad/regio en ervaar je dezelfde problemen? Meld het dan alsjeblieft hier: 

 

Moderator Edit

r18-4-2021 Update 09:05] Goedemorgen all, fijn dat het dan eindelijk opgelost is! Bedankt voor alle keren dat meegedacht en meegeholpen is, mede daardoor hebben de onderzoekers het kunnen verhelpen. Voor degenen die nog problemen ervaren qua internetsnelheid, VPN, gaming servers, packet loss of blokkerig beeld: we zullen dit op individueel niveau verder oplossen. 

s16-4-2021 Update 14:00] Een mogelijke oorzaak is gevonden. Vannacht zullen er netwerkwerkzaamheden plaatsvinden om het probleem volledig op te lossen. Morgen monitoren beide onderzoeksteams dit en wordt gecontroleerd of dit de daadwerkelijke eindoplossing is. Het is een lastig probleem en vereist checks vanuit beide kanten, daarom vragen we jullie hulp zo vaak. Hiervoor enorm bedankt!

<16-4-2021 Update 08:45] Goedemorgen all, vandaag starten we met een extra onderzoeksteam in de gelederen. Zodra we meer weten en een concretere update kunnen bieden, horen jullie het meteen!

>15-4-2021 Update 17:00] Morgen gaat het onderzoek verder, we hebben er nu een extra team bij geroepen dat meehelpt aan het onderzoek. We zullen morgen met een concretere update komen.

p15-4-2021 Update 16:03] Het is nog niet mogelijk een oplossing op korte termijn aan te bieden, maar het onderzoek is nog steeds in volle gang. Alle voorbeelden en meldingen worden meegenomen in het onderzoek.

>15-4-2021 Update 13:45] Het probleem wordt verder onderzocht. Bedankt voor alle doorgestuurde voorbeelden, we hebben hier veel aan!

p15-4-2021 Update 10:17] We hebben een aantal herstelmeldingen ontvangen en controleren nu bij wie de netwerkwijziging het gewenste effect heeft gebracht. Werkt het bij jou nog niet? Laat het dan alsjeblieft in het topic weten, dan gaan we kijken hoe het ook bij de overgebleven getroffenen te herstellen is. 

<14-4-2021 Update 18:45 ] Vanavond voeren we een netwerkwijziging uit die de problemen hopelijk verhelpt. We horen morgenvroeg graag of de wijziging inderdaad effect heeft gehad en of jullie nog mogelijke problemen ervaren.

.14-4-2021 Update] Er wordt nog steeds met de hoogste prioriteit gewerkt om de problemen te verhelpen. Op dit moment is er nog geen concrete tijd of datum bekend, zodra dit wel het geval is delen we dit direct!

t13-4-2021 Update 16:00] Graag horen we op welke exacte data de VPN en gaming-issues gestart zijn. We proberen te duiden of er netwerktechnische aanpassingen zijn geweest waardoor dit ontstaan is en of dit met een nieuwe fix te herstellen is. Mogen wij van jullie weten op welke dag (en het liefst indien mogelijk tijdstip) dit voor het eerst opspeelde? 

e13-4-2021 Update 13:42] Op dit moment werken we aan een plan om het dataverkeer te optimaliseren. We zijn nu aan het kijken hoe en wanneer dit plaats kan vinden. Een toelichting volgt nog!

t13-4-2021 Update 12:33] Bedankt voor alle feedback, tracerts en extra info tot zover! We geven alles door aan onze onderzoekers. Het kan soms ietwat stiller zijn, maar dat betekent niet dat jullie niet gehoord worden. Er wordt nog steeds aan gewerkt en we nemen elk voorbeeld mee.

e13-4-2021 Update 10:07] Goedemorgen all, de werkzaamheden zijn vannacht uitgevoerd. We wachten nu op een update vanuit het onderzoeksteam zodat jullie meer duidelijkheid krijgen. Sorry aan alle getroffenen die nog steeds problemen ervaren met VPN, gaming servers en verschillende websites!

w12-4-2021 Update 19:48] Vannacht vinden er verdere werkzaamheden plaats om de verbinding volledig te herstellen. De eerstevolgende update volgt morgenvroeg na uitvoering van de werkzaamheden.

z12-4-2021 Update 14:25] De wijziging is aangebracht en heeft ervoor gezorgd dat het grootste deel van het internet- en TV-verkeer hersteld is. De VPN- en gaming-issues worden momenteel nader onderzocht. Hier komen we zo snel mogelijk op terug met updates.

e12-4-2021 Update 11:51] De aanpassing die zojuist uitgevoerd is, heeft alleen effect op het internetverkeer/de snelheid: we zijn nu bezig met het TV-verkeer.

12-4-2021 Update 11:28] Er is een wijziging aangebracht zojuist en we zijn dit nu aan het monitoren. Updates volgen zo snel mogelijk, beloofd!

i12-4-2021Update 9:50] We zijn nog op zoek naar de oorzaak. Weet dat we er alles aan doen om het probleem zo snel als mogelijk op te lossen. Wanneer we een update hebben delen we dit hier!

nUpdate 21:23] Vanmiddag is er een wijziging doorgevoerd die tijdelijk voor hogere snelheden heeft gezorgd. Dit bleek slechts van korte duur. We blijven onverminderd hard aan het werk om het probleem alsnog zo snel mogelijk op te lossen voor zowel Internetsnelheid als TV. 

eUpdate 17:00] Weet dat we druk bezig zijn om ervoor te zorgen dat de downloadsnelheid weer 100% op orde is, ook al is het zondag. Als alternatief kun je TV kijken via TV Anywhere. Dit kan via de mobiele app of via www.t-mobiletv.nl. De app heeft minder bandbreedte nodig dan onze TV Box waardoor je een beter kans hebt op probleemloos TV beeld. Voor de TV Box heb je minstens 6 Mbp/s nodig, voor de TV app 3 Mbp/s.

Dat met een stekkertje in de centrale heb ik vorig jaar ook gehad. 4 weken geen glasvezel.
Maar T-Mobile kan toch communiceren hoe het zit? Dat is nog altijd beter dan melden dat het probleem in onderzoek is.

 

Meer weten ze zelf ook niet. Het is gewoon een doorgeef luik, ze melden het bij KPN en dan wachten ze tot KPN het heeft opgelost…
Daarnaast doen ze niks, en kunnen ze ook niks doen, en ze weten ook niks totdat KPN weer een melding geeft dat het is opgelost.
Daarom ben ik dus overgestapt naar KPN zodat ik direct bij de beheerder van het netwerk zit ipv een provider die een stukje netwerk huurt van KPN.

 

Dit ligt gewoon aan de spulletjes van t-mobile. KPN beheert slechts het kabeltje van je huis naar de wijkcentrale. In de wijkcentrale komt een kabeltje binnen van elk adres. En die patchen ze daar op de apparatuur van je gekozen provider. Probleem met de lijn van de wijkcentrale naar je huis is er niet want dan had niet een hele stad problemen gehad. 


Bevestiging dat snelheid in 3315 nu ook weer terug is. Maar ik juich niet te vroeg, gisteren is het ook terug geweest op enkele momenten.


Hier (3315 Stadspolders, Dordrecht) lijkt de snelheid ook weer OK. Ik heb geen TV, dus dat kan ik niet nakijken.


Goedemorgen all, er is een wijziging aangebracht zojuist en we zijn dit nu aan het monitoren. Updates volgen zo snel mogelijk, beloofd!

Tv is nog steeds bagger. 

TV zwart hier


Bedankt voor jullie terugkoppelingen, we blijven het in de gaten houden en ik geef alles één op één door aan onze technici zodat het duidelijk is waar de problemen nog liggen.


Goedemorgen all, er is een wijziging aangebracht zojuist en we zijn dit nu aan het monitoren. Updates volgen zo snel mogelijk, beloofd!

Snelheid lijkt hier weer "ok” te zijn. Geen tv, dus geen oordeel daarover.
Inmiddels wel al verlof op moeten nemen. Gaat TM dit compenseren?


Dat met een stekkertje in de centrale heb ik vorig jaar ook gehad. 4 weken geen glasvezel.
Maar T-Mobile kan toch communiceren hoe het zit? Dat is nog altijd beter dan melden dat het probleem in onderzoek is.

 

Meer weten ze zelf ook niet. Het is gewoon een doorgeef luik, ze melden het bij KPN en dan wachten ze tot KPN het heeft opgelost…
Daarnaast doen ze niks, en kunnen ze ook niks doen, en ze weten ook niks totdat KPN weer een melding geeft dat het is opgelost.
Daarom ben ik dus overgestapt naar KPN zodat ik direct bij de beheerder van het netwerk zit ipv een provider die een stukje netwerk huurt van KPN.

 

Dit ligt gewoon aan de spulletjes van t-mobile. KPN beheert slechts het kabeltje van je huis naar de wijkcentrale. In de wijkcentrale komt een kabeltje binnen van elk adres. En die patchen ze daar op de apparatuur van je gekozen provider. Probleem met de lijn van de wijkcentrale naar je huis is er niet want dan had niet een hele stad problemen gehad. 

Volgens mij is dat zelfs in beheer van Reggefiber hier in Dordt. In andere gebieden waar TM via KPN internet levert, is de maximale snelheid geen 1GB.


Dat met een stekkertje in de centrale heb ik vorig jaar ook gehad. 4 weken geen glasvezel.
Maar T-Mobile kan toch communiceren hoe het zit? Dat is nog altijd beter dan melden dat het probleem in onderzoek is.

 

Meer weten ze zelf ook niet. Het is gewoon een doorgeef luik, ze melden het bij KPN en dan wachten ze tot KPN het heeft opgelost…
Daarnaast doen ze niks, en kunnen ze ook niks doen, en ze weten ook niks totdat KPN weer een melding geeft dat het is opgelost.
Daarom ben ik dus overgestapt naar KPN zodat ik direct bij de beheerder van het netwerk zit ipv een provider die een stukje netwerk huurt van KPN.

 

Dit ligt gewoon aan de spulletjes van t-mobile. KPN beheert slechts het kabeltje van je huis naar de wijkcentrale. In de wijkcentrale komt een kabeltje binnen van elk adres. En die patchen ze daar op de apparatuur van je gekozen provider. Probleem met de lijn van de wijkcentrale naar je huis is er niet want dan had niet een hele stad problemen gehad. 

Volgens mij is dat zelfs in beheer van Reggefiber hier in Dordt. In andere gebieden waar TM via KPN internet levert, is de maximale snelheid geen 1GB.

Reggefiber is (helaas) overgenomen door KPN.


Dat met een stekkertje in de centrale heb ik vorig jaar ook gehad. 4 weken geen glasvezel.
Maar T-Mobile kan toch communiceren hoe het zit? Dat is nog altijd beter dan melden dat het probleem in onderzoek is.

 

Meer weten ze zelf ook niet. Het is gewoon een doorgeef luik, ze melden het bij KPN en dan wachten ze tot KPN het heeft opgelost…
Daarnaast doen ze niks, en kunnen ze ook niks doen, en ze weten ook niks totdat KPN weer een melding geeft dat het is opgelost.
Daarom ben ik dus overgestapt naar KPN zodat ik direct bij de beheerder van het netwerk zit ipv een provider die een stukje netwerk huurt van KPN.

 

Dit ligt gewoon aan de spulletjes van t-mobile. KPN beheert slechts het kabeltje van je huis naar de wijkcentrale. In de wijkcentrale komt een kabeltje binnen van elk adres. En die patchen ze daar op de apparatuur van je gekozen provider. Probleem met de lijn van de wijkcentrale naar je huis is er niet want dan had niet een hele stad problemen gehad. 

Volgens mij is dat zelfs in beheer van Reggefiber hier in Dordt. In andere gebieden waar TM via KPN internet levert, is de maximale snelheid geen 1GB.

Reggefiber is (helaas) overgenomen door KPN.

Oef


Actueel “beeld”…. echt f..k.ng triest dit !! Is op 3315 stadspolders 


Hier helaas nog steeds een lage internetsnelheid. Haalde gisteren en eergisteren max 20 down, soms maar 1-2 mb down. Nu zit ik op ongeveer 90 up en 90 down, wat niet acceptabel is bij een glas abonnement van 900 up / down.


Actueel “beeld”…. echt f..k.ng triest dit !! 

same here :(


Actueel “beeld”…. echt f..k.ng triest dit !! 

Wel “kunst”-ig.


In dubbeldam doet het internet en de tv het weer

 

 


Internet lijkt het weer te doen, Tv nog niet

3315WD Dordrecht 


Eindelijk weer internet! TV functioneert nog steeds niet. Internet ook niet de juiste snelheid, maar alles beter als niets


Internet werkt hier weer snel. TV nog niet; maar dat gebruik ik zelf toch niet.. 

Volgens mij is een deel van de IP-adressen die vrijdag opeens niet meer bereikbaar waren nog steeds niet bereikbaar..


Actueel “beeld”…. echt f..k.ng triest dit !! Is op 3315 stadspolders 

Ik zit ook in 3315. Net RTL4 en ESPN even aan gehad. Ouderwets goed beeld en internet is nog steeds snel. Op welke zender heb jij dit?


De aanpassing die zojuist uitgevoerd is, heeft alleen effect op het internetverkeer/de snelheid: we zijn nu bezig met het TV-verkeer.


@Jason Lijkt erop dat die problemen dan afspelen op het oude ITV platform, op het nieuwe hier totaal geen problemen met TV-verkeer- al direct vanaf het moment dat internetsnelheid weer als vanouds was.

 


Hier nog steeds ± 90 up en down, hoort boven de 900 te komen. Graag snel oplossen! Dordrecht Stadspolders


Bedankt voor jullie terugkoppelingen, we blijven het in de gaten houden en ik geef alles één op één door aan onze technici zodat het duidelijk is waar de problemen nog liggen.

Net nog weer even de tv geprobeerd en eerst was nog slecht beeld, dus tv kastje van het stroom voor 10 sec en toen nog een poging gedaan. Kreeg de melding geen zenders beschikbaar. Daarna met de afstandsbediening uit en aan gezet en nu gaat het kastje gelijk uit zodra ik het aan zet.

3317 Crabbehof Dordrecht

Hoop dat deze info helpt


@Jason Lijkt erop dat die problemen dan afspelen op het oude ITV platform, op het nieuwe hier totaal geen problemen met TV-verkeer- al direct vanaf het moment dat internetsnelheid weer als vanouds was.

 

Oude ITV platform? Maak hier gebruik van Amino box…

 


Hier nog steeds ± 90 up en down, hoort boven de 900 te komen. Graag snel oplossen! Dordrecht Stadspolders

Wellicht even je modem van het stroom af halen en opnieuw erin gooien?

Zelf hier al 35min weer gewoon televisie en internet zoals het hoort. Let wel, hoek Aletta Jacobs, Henriette Roland Holst, Johanna Naber erven. Alle drie de straten die voor zover ik weet onder de POP vallen t.h.v. Voetbalveldje aan de Aletta Jacobs-erf 

Oude ITV platform? Maak hier gebruik van Amino box…

Oude en nieuwe platformen herken je aan de indeling van je ontvanger;

 

Dit is het oude platform (Interactieve TV)
Dit is het nieuwe T-Mobile TV Platform


Beide werken op de Amino Aria 610x / Amino Aria 7x, dus de ontvanger doet er in dezen niet toe :)


TV werkt hier weer, internet is nog langzaam.