Skip to main content

Hoi ,

wij hebben ook al tijdje storing op de tv weten jullie al iets.

groetjes Ingrid 

 

Belangrijk: Woon je in een andere stad/regio en ervaar je dezelfde problemen? Meld het dan alsjeblieft hier: 

 

Moderator Edit

r18-4-2021 Update 09:05] Goedemorgen all, fijn dat het dan eindelijk opgelost is! Bedankt voor alle keren dat meegedacht en meegeholpen is, mede daardoor hebben de onderzoekers het kunnen verhelpen. Voor degenen die nog problemen ervaren qua internetsnelheid, VPN, gaming servers, packet loss of blokkerig beeld: we zullen dit op individueel niveau verder oplossen. 

s16-4-2021 Update 14:00] Een mogelijke oorzaak is gevonden. Vannacht zullen er netwerkwerkzaamheden plaatsvinden om het probleem volledig op te lossen. Morgen monitoren beide onderzoeksteams dit en wordt gecontroleerd of dit de daadwerkelijke eindoplossing is. Het is een lastig probleem en vereist checks vanuit beide kanten, daarom vragen we jullie hulp zo vaak. Hiervoor enorm bedankt!

<16-4-2021 Update 08:45] Goedemorgen all, vandaag starten we met een extra onderzoeksteam in de gelederen. Zodra we meer weten en een concretere update kunnen bieden, horen jullie het meteen!

>15-4-2021 Update 17:00] Morgen gaat het onderzoek verder, we hebben er nu een extra team bij geroepen dat meehelpt aan het onderzoek. We zullen morgen met een concretere update komen.

p15-4-2021 Update 16:03] Het is nog niet mogelijk een oplossing op korte termijn aan te bieden, maar het onderzoek is nog steeds in volle gang. Alle voorbeelden en meldingen worden meegenomen in het onderzoek.

>15-4-2021 Update 13:45] Het probleem wordt verder onderzocht. Bedankt voor alle doorgestuurde voorbeelden, we hebben hier veel aan!

p15-4-2021 Update 10:17] We hebben een aantal herstelmeldingen ontvangen en controleren nu bij wie de netwerkwijziging het gewenste effect heeft gebracht. Werkt het bij jou nog niet? Laat het dan alsjeblieft in het topic weten, dan gaan we kijken hoe het ook bij de overgebleven getroffenen te herstellen is. 

<14-4-2021 Update 18:45 ] Vanavond voeren we een netwerkwijziging uit die de problemen hopelijk verhelpt. We horen morgenvroeg graag of de wijziging inderdaad effect heeft gehad en of jullie nog mogelijke problemen ervaren.

.14-4-2021 Update] Er wordt nog steeds met de hoogste prioriteit gewerkt om de problemen te verhelpen. Op dit moment is er nog geen concrete tijd of datum bekend, zodra dit wel het geval is delen we dit direct!

t13-4-2021 Update 16:00] Graag horen we op welke exacte data de VPN en gaming-issues gestart zijn. We proberen te duiden of er netwerktechnische aanpassingen zijn geweest waardoor dit ontstaan is en of dit met een nieuwe fix te herstellen is. Mogen wij van jullie weten op welke dag (en het liefst indien mogelijk tijdstip) dit voor het eerst opspeelde? 

e13-4-2021 Update 13:42] Op dit moment werken we aan een plan om het dataverkeer te optimaliseren. We zijn nu aan het kijken hoe en wanneer dit plaats kan vinden. Een toelichting volgt nog!

t13-4-2021 Update 12:33] Bedankt voor alle feedback, tracerts en extra info tot zover! We geven alles door aan onze onderzoekers. Het kan soms ietwat stiller zijn, maar dat betekent niet dat jullie niet gehoord worden. Er wordt nog steeds aan gewerkt en we nemen elk voorbeeld mee.

e13-4-2021 Update 10:07] Goedemorgen all, de werkzaamheden zijn vannacht uitgevoerd. We wachten nu op een update vanuit het onderzoeksteam zodat jullie meer duidelijkheid krijgen. Sorry aan alle getroffenen die nog steeds problemen ervaren met VPN, gaming servers en verschillende websites!

w12-4-2021 Update 19:48] Vannacht vinden er verdere werkzaamheden plaats om de verbinding volledig te herstellen. De eerstevolgende update volgt morgenvroeg na uitvoering van de werkzaamheden.

z12-4-2021 Update 14:25] De wijziging is aangebracht en heeft ervoor gezorgd dat het grootste deel van het internet- en TV-verkeer hersteld is. De VPN- en gaming-issues worden momenteel nader onderzocht. Hier komen we zo snel mogelijk op terug met updates.

e12-4-2021 Update 11:51] De aanpassing die zojuist uitgevoerd is, heeft alleen effect op het internetverkeer/de snelheid: we zijn nu bezig met het TV-verkeer.

12-4-2021 Update 11:28] Er is een wijziging aangebracht zojuist en we zijn dit nu aan het monitoren. Updates volgen zo snel mogelijk, beloofd!

i12-4-2021Update 9:50] We zijn nog op zoek naar de oorzaak. Weet dat we er alles aan doen om het probleem zo snel als mogelijk op te lossen. Wanneer we een update hebben delen we dit hier!

nUpdate 21:23] Vanmiddag is er een wijziging doorgevoerd die tijdelijk voor hogere snelheden heeft gezorgd. Dit bleek slechts van korte duur. We blijven onverminderd hard aan het werk om het probleem alsnog zo snel mogelijk op te lossen voor zowel Internetsnelheid als TV. 

eUpdate 17:00] Weet dat we druk bezig zijn om ervoor te zorgen dat de downloadsnelheid weer 100% op orde is, ook al is het zondag. Als alternatief kun je TV kijken via TV Anywhere. Dit kan via de mobiele app of via www.t-mobiletv.nl. De app heeft minder bandbreedte nodig dan onze TV Box waardoor je een beter kans hebt op probleemloos TV beeld. Voor de TV Box heb je minstens 6 Mbp/s nodig, voor de TV app 3 Mbp/s.

Hierbij 3 extra foto's

met Speedtest App uit Microsoft Store.

 

 

 


@Jason  Helaas hier ook altijd nog niet de oude optimale verbinding.

Ook tijdens het bekijken van een internet stream (F1 TV) heb ik soms momenten dat de stream er helemaal mee stopt en met een refresh van de pagina weer werkt….

 

 


Goedemiddag all, omdat de snelheid beneden niveau blijft, wil ik graag een herstart van het modem + Media Converter adviseren. In drie van de vier gevallen zie ik dat het modem al meer dan een week onafgebroken aanstaat. Daar is op zich niets mis mee natuurlijk, maar ik wil controleren of een geforceerde herstart de snelheid terugbrengt. Soms is dit nodig na een netwerkwijziging. In alle andere gevallen lijkt het namelijk te zijn opgelost en in een aantal situaties is een herstart dé oplossing gebleken. 

Mocht dit nog niet helpen, dan gaan we snel verder met het herstellen van de verbinding. Stuur me in dat geval uiterlijk morgenmiddag een privéberichtje zodat ik het individueel volledig kan oppakken. Thanks!


Ik heb sindskort het probleem dat ik dit forum niet kan openen. Via 4G lukt het wel. Ik las hier eerder berichten over websites die niet bereikbaar waren. Heeft dit er mee te maken?


Hoi @Christianovicz, wat voor foutmelding krijg je te zien wanneer je de Community opent op Wifi?

In principe is de Community niet getroffen door de onbereikbare websites/VPN-issues dus dat zal vrij snel oplosbaar zijn!

Wat voor laptop/PC gebruik je en heb je specifieke firewallinstellingen aangezet of heb je een bepaalde adblocker die het openen van dit soort websites kan verhinderen? Je kunt proberen om de cache te legen en dan de laptop/PC opnieuw op te starten. Probeer ook eens het Wifi-netwerk te ‘vergeten’ en dan opnieuw te verbinden. Als het goed is, moet het daarna weer helemaal werken! 


Ik kreeg in mijn e-mail box een melding dat er een nieuwe reactie was geplaatst. Die klikte ik aan en kon direct naar dit forum en topic.

als ik deze weg gebruik (ga naar community):


dan duurt het heel lang en dan krijg ik deze melding. Die ik met 4G niet krijg. 

 


 


@Christianovicz Krijg je deze foutmelding ook wanneer je het via een ander apparaat probeert te doen? 


Ik krijg toegang via de community link met een Windows pc, iPad en Chromebook. Met een MacBook geeft hij bij Safari en Google de volgende meldingen. Er zit een virusscanner op f secure.

 


Goedemorgen all, fijn dat het dan eindelijk opgelost is! Bedankt voor alle keren dat meegedacht en meegeholpen is, mede daardoor hebben de onderzoekers het kunnen verhelpen. Voor degenen die nog problemen ervaren qua internetsnelheid, VPN, gaming servers, packet loss of blokkerig beeld: we zullen dit op individueel niveau verder oplossen. 

 

Oké, dus…

12-04-2021 / 13-04-2021 (niet 11-04-2021) snelheidsproblemen opgelost.

17-04-2021 niet bereikbare websites (probleem) opgelost.

 

Volgens het forumtopic zijn de problemen op 11-04-2021 opgelost, deze wordt ook als zodanig bij compensaties gehanteerd kreeg ik eerder vandaag te horen. Dit lijkt mij niet helemaal de bedoeling @Jason  ?? 

Is er inmiddels ook iets bekend of de compensatie globaal (lees; op alle klanten in Dordrecht) wordt toegepast of geldt dit alleen voor mensen die via socialmedia, telefoon, community, e-mail melding hebben gemaakt van een storing?


@Gerrit078 De snelheidsproblemen zijn niet op 11-04-2021 opgelost, de titel is te ambigu, excuses! Het topic is op 11-04 aangemaakt, daar refereert die datum aan.

Er wordt een compensatie aangeboden voor de groep die getroffen is door de snelheidsproblemen en geen TV, deze vergoeding zal automatisch verrekend worden op de factuur van mei. 

Voor de groep waarbij VPN, gaming servers en onbereikbare websites parten speelde, wordt nog gekeken naar een mogelijke coulance. Wanneer en in hoeverre hier een compensatie voor geboden wordt, durf ik niet te zeggen omdat ik daar (nog) geen zicht op heb. Ik zal informeren hoe en wat en kom daar later op terug.

@Christianovicz Thanks voor je uitleg, dit probleem is ongerelateerd aan de problemen beschreven in dit topic en speelt alleen op de MacBook. Mag ik je adviseren om een nieuw topic aan te maken? Dan pakken we het daar verder op! Ik beloof je dat één van de moderators er morgen naar gaat kijken!


Goedemiddag all, omdat de snelheid beneden niveau blijft, wil ik graag een herstart van het modem + Media Converter adviseren. In drie van de vier gevallen zie ik dat het modem al meer dan een week onafgebroken aanstaat. Daar is op zich niets mis mee natuurlijk, maar ik wil controleren of een geforceerde herstart de snelheid terugbrengt. Soms is dit nodig na een netwerkwijziging. In alle andere gevallen lijkt het namelijk te zijn opgelost en in een aantal situaties is een herstart dé oplossing gebleken. 

Mocht dit nog niet helpen, dan gaan we snel verder met het herstellen van de verbinding. Stuur me in dat geval uiterlijk morgenmiddag een privéberichtje zodat ik het individueel volledig kan oppakken. Thanks!

Nou ook dat helpt niet. Ik zie dat ook als het probleem doorschuiven naar “die domme gebruikers”.
Het ligt aan jullie kant. Voor mijn part moeten jullie alle apparatuur vervangen, wij willen waar voor ons geld!!
Ook de tv-box op een andere LAN poort werkt niet. Gisteren toch weer heel af en toe blokjes!!
De snelheid is nog steeds beneden peil. 
 

Gewoon bekabeld, op dezelfde manier als toen het voorheen tussen de 700 en 800 mbps download was!! Dus kan nergens anders aan liggen dan aan jullie kant!! Niet proberen af te schuiven, heb ik een hekel aan.


Via speedtest in pc van Microsoft hetzelfde, traag internet!!

 

 


Via speedtest in pc van Microsoft hetzelfde, traag internet!!

 

 

Kleine correctie. Het is té traag voor wat je zou moeten krijgen, maar zeker niet traag natuurlijk. Meeste mensen zullen in hun handjes knijpen voor deze snelheden hoor 😉!


Hoi @jvdh217, er wordt nergens geprobeerd om de schuld in jouw schoenen te schuiven, dat is wel het laatste dat ik wil. Sorry als mijn hulp zo overkomt, ik wilde enkel zaken uitsluiten om te bevestigen/ontkrachten waar het sowieso niet aan kan liggen. Zoals ik eerder aangaf, is het bij een enkeling nog niet verbeterd en om elk facet te controleren, lopen we individueel een troubleshoot langs om zo alle mogelijke oorzaken uit te kunnen sluiten. Vaak zien we dat bij bepaalde netwerkwijzigingen een herstart van de apparatuur wel het gewenste zetje in de rug brengt. Die check is niet bedoeld om de vinger naar een ander te wijzen, maar juist om te verhinderen dat we straks aanpassingen gaan doen die bij jou niet werken.


Voor de gedupeerden die nog steeds traag, bekabeld Internet ervaren en/of TV-problemen: we hebben een engineer aangestuurd die wat end-2-end testen gaat doen. Zodra we meer weten, delen we dat meteen. Zo pakken we het én op individueel niveau aan én wordt het in bredere zin gecontroleerd.


Via speedtest in pc van Microsoft hetzelfde, traag internet!!

 

 

Kleine correctie. Het is té traag voor wat je zou moeten krijgen, maar zeker niet traag natuurlijk. Meeste mensen zullen in hun handjes knijpen voor deze snelheden hoor 😉!

Ik begrijp het nut van je reactie niet zo. Geef je alleen maar commentaar om commentaar te kunnen geven? Zoek dan een andere hobby!!
De opmerking draagt geenszins bij aan een oplossing van het probleem.


Via speedtest in pc van Microsoft hetzelfde, traag internet!!

 

 

Kleine correctie. Het is té traag voor wat je zou moeten krijgen, maar zeker niet traag natuurlijk. Meeste mensen zullen in hun handjes knijpen voor deze snelheden hoor 😉!

Ik begrijp het nut van je reactie niet zo. Geef je alleen maar commentaar om commentaar te kunnen geven? Zoek dan een andere hobby!!
De opmerking draagt geenszins bij aan een oplossing van het probleem.

Snap je reactie, maar bedoelde het meer om perspectief te zetten dat het geenszins traag internet is. Heb je ook geprobeerd via bijv. Fast.com. Ik merk zelf ook bij de Speedtest van Windows de laatste tijd ook wat lagere resultaten, alsof er overbelasting is.

 

Probeer eens http://speedtest2.tweak.nl/ voor de download. Voor up is hij wat te klein lijkt 't 😉! Maar daar doen de speedtests het over het algemeen altijd prima op.


@Jason Mailtje over compensatie ontvangen. Netjes geregeld.

Vraag me alleen wel af wat nu de oorzaak was. Valt daar meer over te delen?

En wat doet TM nu om hetzelfde in de toekomst te voorkomen?


 

Goedemorgen all, fijn dat het dan eindelijk opgelost is! Bedankt voor alle keren dat meegedacht en meegeholpen is, mede daardoor hebben de onderzoekers het kunnen verhelpen. Voor degenen die nog problemen ervaren qua internetsnelheid, VPN, gaming servers, packet loss of blokkerig beeld: we zullen dit op individueel niveau verder oplossen. 

@B van Loon@Meedenkertje26 en @jvdh217: ik heb een aanpassing gedaan in de verbinding waardoor alles opnieuw naar het modem gestuurd is. Zouden jullie kunnen controleren of dit wel de juiste snelheid/correct TV beeld weergeeft, alsjeblieft?

@Jason 

Moet ik hiervoor mijn modem herstarten, want heb nog steeds ~400mbps Download (ipv 1Gbps  (op zijn minst 900+)). Upload is wel 900+


@Gerrit078 De snelheidsproblemen zijn niet op 11-04-2021 opgelost, de titel is te ambigu, excuses! Het topic is op 11-04 aangemaakt, daar refereert die datum aan.

Ah, thanks voor de opheldering. Overigens communiceerde KS ook de genoemde datum waarop de snelheidsproblemen waren opgelost. Inmiddels overigens ook een e-mail ontvangen;

 

 

@Jason

Moet ik hiervoor mijn modem herstarten, want heb nog steeds ~400mbps Download (ipv 1Gbps  (op zijn minst 900+)). Upload is wel 900+

Als je nog steeds problemen ervaart moet je deze inderdaad even herstarten - als je dit na afgelopen weekend nog niet gedaan hebt.

 

 


Hi all, mochten er nog problemen spelen, dan is een herstart van modem + converter inderdaad één van de stappen die je kunt zetten om richting de maximale snelheid te gaan. Dit wil niet zeggen dat het bij een ieder dé fix is, maar meer dat die wijzigingen vaak pas worden aangebracht, of beter gezegd effect hebben, na een reboot van de apparatuur.

Over de root cause heb ik wederom een vraag uitstaan. Zodra er een antwoord is, horen jullie het meteen!


Beste T-mobile,

 

Ik heb de reset van het modem + converter gedaan zoals omschreven op jullie website. Ik haal helaas nog steeds niet eens 150 Mbps terwijl ik 1000 Mbps zou moeten hebben. 
 

 


Goedemorgen all, de root cause (hoofdoorzaak) lag in het netwerk: er bleken hardwareproblemen te zijn. 

Hoi @babettestam, bedankt voor de screenshot! Is dit een bekabeld uitgevoerde test, of heb je via Wifi getest?


De snelheid die er zou moeten zijn is er nog steeds niet (ook niet na een reboot van de router).

De aangepaste trace route tabellen en het weigeren van icmp replies staat nog wel steeds uit. Blijft dit de standaard bij TM of wordt daar nog een aanpassing in gedaan?

 

PS compensatie voorstel is netjes…

 


Goedemorgen @Jason ,

 

Het lijkt mij meer dat er een onderdeel defect is.

Er zit echt echt geen verschil na herstart modem en convertor.