Skip to main content

Hoi ,

wij hebben ook al tijdje storing op de tv weten jullie al iets.

groetjes Ingrid 

 

Belangrijk: Woon je in een andere stad/regio en ervaar je dezelfde problemen? Meld het dan alsjeblieft hier: 

 

Moderator Edit

r18-4-2021 Update 09:05] Goedemorgen all, fijn dat het dan eindelijk opgelost is! Bedankt voor alle keren dat meegedacht en meegeholpen is, mede daardoor hebben de onderzoekers het kunnen verhelpen. Voor degenen die nog problemen ervaren qua internetsnelheid, VPN, gaming servers, packet loss of blokkerig beeld: we zullen dit op individueel niveau verder oplossen. 

s16-4-2021 Update 14:00] Een mogelijke oorzaak is gevonden. Vannacht zullen er netwerkwerkzaamheden plaatsvinden om het probleem volledig op te lossen. Morgen monitoren beide onderzoeksteams dit en wordt gecontroleerd of dit de daadwerkelijke eindoplossing is. Het is een lastig probleem en vereist checks vanuit beide kanten, daarom vragen we jullie hulp zo vaak. Hiervoor enorm bedankt!

<16-4-2021 Update 08:45] Goedemorgen all, vandaag starten we met een extra onderzoeksteam in de gelederen. Zodra we meer weten en een concretere update kunnen bieden, horen jullie het meteen!

>15-4-2021 Update 17:00] Morgen gaat het onderzoek verder, we hebben er nu een extra team bij geroepen dat meehelpt aan het onderzoek. We zullen morgen met een concretere update komen.

p15-4-2021 Update 16:03] Het is nog niet mogelijk een oplossing op korte termijn aan te bieden, maar het onderzoek is nog steeds in volle gang. Alle voorbeelden en meldingen worden meegenomen in het onderzoek.

>15-4-2021 Update 13:45] Het probleem wordt verder onderzocht. Bedankt voor alle doorgestuurde voorbeelden, we hebben hier veel aan!

p15-4-2021 Update 10:17] We hebben een aantal herstelmeldingen ontvangen en controleren nu bij wie de netwerkwijziging het gewenste effect heeft gebracht. Werkt het bij jou nog niet? Laat het dan alsjeblieft in het topic weten, dan gaan we kijken hoe het ook bij de overgebleven getroffenen te herstellen is. 

<14-4-2021 Update 18:45 ] Vanavond voeren we een netwerkwijziging uit die de problemen hopelijk verhelpt. We horen morgenvroeg graag of de wijziging inderdaad effect heeft gehad en of jullie nog mogelijke problemen ervaren.

.14-4-2021 Update] Er wordt nog steeds met de hoogste prioriteit gewerkt om de problemen te verhelpen. Op dit moment is er nog geen concrete tijd of datum bekend, zodra dit wel het geval is delen we dit direct!

t13-4-2021 Update 16:00] Graag horen we op welke exacte data de VPN en gaming-issues gestart zijn. We proberen te duiden of er netwerktechnische aanpassingen zijn geweest waardoor dit ontstaan is en of dit met een nieuwe fix te herstellen is. Mogen wij van jullie weten op welke dag (en het liefst indien mogelijk tijdstip) dit voor het eerst opspeelde? 

e13-4-2021 Update 13:42] Op dit moment werken we aan een plan om het dataverkeer te optimaliseren. We zijn nu aan het kijken hoe en wanneer dit plaats kan vinden. Een toelichting volgt nog!

t13-4-2021 Update 12:33] Bedankt voor alle feedback, tracerts en extra info tot zover! We geven alles door aan onze onderzoekers. Het kan soms ietwat stiller zijn, maar dat betekent niet dat jullie niet gehoord worden. Er wordt nog steeds aan gewerkt en we nemen elk voorbeeld mee.

e13-4-2021 Update 10:07] Goedemorgen all, de werkzaamheden zijn vannacht uitgevoerd. We wachten nu op een update vanuit het onderzoeksteam zodat jullie meer duidelijkheid krijgen. Sorry aan alle getroffenen die nog steeds problemen ervaren met VPN, gaming servers en verschillende websites!

w12-4-2021 Update 19:48] Vannacht vinden er verdere werkzaamheden plaats om de verbinding volledig te herstellen. De eerstevolgende update volgt morgenvroeg na uitvoering van de werkzaamheden.

z12-4-2021 Update 14:25] De wijziging is aangebracht en heeft ervoor gezorgd dat het grootste deel van het internet- en TV-verkeer hersteld is. De VPN- en gaming-issues worden momenteel nader onderzocht. Hier komen we zo snel mogelijk op terug met updates.

e12-4-2021 Update 11:51] De aanpassing die zojuist uitgevoerd is, heeft alleen effect op het internetverkeer/de snelheid: we zijn nu bezig met het TV-verkeer.

12-4-2021 Update 11:28] Er is een wijziging aangebracht zojuist en we zijn dit nu aan het monitoren. Updates volgen zo snel mogelijk, beloofd!

i12-4-2021Update 9:50] We zijn nog op zoek naar de oorzaak. Weet dat we er alles aan doen om het probleem zo snel als mogelijk op te lossen. Wanneer we een update hebben delen we dit hier!

nUpdate 21:23] Vanmiddag is er een wijziging doorgevoerd die tijdelijk voor hogere snelheden heeft gezorgd. Dit bleek slechts van korte duur. We blijven onverminderd hard aan het werk om het probleem alsnog zo snel mogelijk op te lossen voor zowel Internetsnelheid als TV. 

eUpdate 17:00] Weet dat we druk bezig zijn om ervoor te zorgen dat de downloadsnelheid weer 100% op orde is, ook al is het zondag. Als alternatief kun je TV kijken via TV Anywhere. Dit kan via de mobiele app of via www.t-mobiletv.nl. De app heeft minder bandbreedte nodig dan onze TV Box waardoor je een beter kans hebt op probleemloos TV beeld. Voor de TV Box heb je minstens 6 Mbp/s nodig, voor de TV app 3 Mbp/s.

Ik kan ook bevestigen dat het probleem van onbereikbare hostsbij mij opgelost lijkt te zijn.


Goedemorgen,

 

Update van mij kant.

 


Connectiviteit is in orde en ik kan weer bellen met mijn zakelijke telefoon. 

Hopelijk blijft het stabiel nu.


Ook bij mij werkt het weer. Ik duim heel hand dat het zo blijft, want gisteren vloog alles er aan het einde van de dag ook weer uit.

Maar als de oorzaak nu echt gevonden en opgelost is. Dankjewel aan die mensen :)


Dank voor alle updates en tests! Blij te horen dat het inderdaad de oplossing bleek. Ik koppel dit weer terug aan de techneuten!

 

@Meedenkertje26, waar is die laatste test van? Een mobiel apparaat? Ik kan de tijdsaanduiding niet goed zien, maar haalde je gisteren nog 1,1 Gbps en vandaag700+?


@Sander, Windows 10 Speedtest App.

Laptop Asus

Correct in de avonduren, haal ik een goede snelheid.

 

Gisteren omstreeks 22:52 uur 1,1 GBps snelheid

Het lijkt wel een capaciteit probleem.

 

Snelheid blijft bekabeld, constant aan het schommelen.

 

Vandaag blijft hij bijvoorbeeld gedurende dag max 780 snelheid halen.

 


Nog 1 extra voorbeeld van jullie website.

 


Helaas hier ook nog niet de oude download snelheden.
Wel merk ik dat het packetloss issue wat tijdens het paas weekend speelde opgelost is.

Nu alleen nog de snelheid. :)

Meeting is gedaan op de vaste kabel die direct naar eigen apparatuur zit en vervolgens op de glasverbinding zonder t-mobile modem ertussen.

Heeft altijd netjes 1000/1000 kunnen draaien tot afgelopen 2 weken.
 


 


Packloss, als de geleden internet snelheid schade is allemaal opgelost voor mij met de laatste fix

echter wil ik nog opmerken dat de 7 dagen unlimited data code die ik heb gekregen niet geldig was. Nogal een zure appel dan

Maar goed het is opgelost en daar gaat het mij om


Goedemiddag,

 

@Sander  we gaan de goede kant op.

Zie nieuwe afbeeldingen.

 

1ste afbeelding is 12:14 uur

2de 12:35 uur

3de 12:38 uur

4de 12:43 uur

 

laatste 12:46 uur

 


@Sander 

Het ziet er veelbelovend uit, nog een tandje extra aub.

 

Zie nieuwe foto.

Deze was het beste tot nu toe sinds 13 uur.

 


Nog 1 extra, hele goede erbij omstreeks 13:39 uur.

Er daarna gaat het weer slechter.

 


@Sander @Jason 

 

Problemen m.b.t. vpn blijken bij mij weg te zijn gelukkig 🙂.

 

Internet snelheid is echter nog steeds rond 350-400mbps (heb 1gbps).


De problemen met WoW lijken ook eindelijk opgelost, dank jullie wel.


Ziet er inderdaad beter uit betreft download en ik heb ook geen blokjes meer gezien in de tv uitzendingen, engineers van T-Mobile bedankt dat jullie deze lastige storing hebben kunnen traceren en oplossen!


Nou, inmiddels wel tv in 3317, maar af en toe toch blokjes. 

Wel internet, maar slechts 400 mbps van de 1000 mbps. Dus de helft nog maar. Zat normaal toch gemiddeld op 700 tot 800

Het duurt wel erg lang....


Bij mij lijkt de snelheid weg goed te zijn nog. Ca. 900Mbit up/down achter een niet al te beste cat 5 netwerk kabel.

Geen packetloss ook meer nu. Ik heb de loadbalancing over 4G nu maar even uitgezet. Hopen dat ie t blijft doen dit keer :-)

Bedankt voor het oplossen!


@t-mobile moderator,
Hopelijk lossen jullie het op, komende nacht.

Laatste updates van speedtests sinds 23:53 uur
En informatie over mij USB Utp stuurprogramma.

Stuurprogramma informatie TP Link
Speedtest 23:54 uur Edge Browser
speedtest website fast omstreeks 23:54 uur
Speedtest T-Mobile website 23:57 uur

 


Goedemorgen all, fijn dat het dan eindelijk opgelost is! Bedankt voor alle keren dat meegedacht en meegeholpen is, mede daardoor hebben de onderzoekers het kunnen verhelpen. Voor degenen die nog problemen ervaren qua internetsnelheid, VPN, gaming servers, packet loss of blokkerig beeld: we zullen dit op individueel niveau verder oplossen. 

@B van Loon, @Meedenkertje26 en @jvdh217: ik heb een aanpassing gedaan in de verbinding waardoor alles opnieuw naar het modem gestuurd is. Zouden jullie kunnen controleren of dit wel de juiste snelheid/correct TV beeld weergeeft, alsjeblieft?


Goedemorgen @Jason ,

 

Zie alle informatie in foto's,

Speedtest 09:57 uur
Speedtest 09:48 uur
Speedtest 10:04 uur

Speedtest 10:05 uur

Speedtest 10:06 uur

 


Goedemorgen all, fijn dat het dan eindelijk opgelost is! Bedankt voor alle keren dat meegedacht en meegeholpen is, mede daardoor hebben de onderzoekers het kunnen verhelpen. Voor degenen die nog problemen ervaren qua internetsnelheid, VPN, gaming servers, packet loss of blokkerig beeld: we zullen dit op individueel niveau verder oplossen. 

@B van Loon@Meedenkertje26 en @jvdh217: ik heb een aanpassing gedaan in de verbinding waardoor alles opnieuw naar het modem gestuurd is. Zouden jullie kunnen controleren of dit wel de juiste snelheid/correct TV beeld weergeeft, alsjeblieft?

Nog niet veel bijzonders dus.
TV lijkt beter, met de nadruk op lijkt. Gisteren nog regelmatig blokjes.


Hebben meerdere mensen last van een storing sinds vanochtend? (Waalre)

Wij hebben geen internet en tv meer....


@Meedenkertje26 De snelheid lijkt langzaamaan terug te komen richting de 850-900 Mbit/s, maar zit nog niet op het wenselijke niveau inderdaad. Zou je eens willen testen via speedtest.net en dan het liefst met de desktop app? Ik ben benieuwd of er al verschil merkbaar is.

@jvdh217 Houd me op de hoogte alsjeblieft! Ik check aan onze kant of ik voor TV een aparte aanpassing kan doen, zou je eens willen nagaan hoe het TV beeld eruitziet wanneer je de TV Box op een andere LAN-poort aansluit? Het zal vermoedelijk geen noemenswaardig verschil uitmaken, maar ik wil alles uitsluiten zodat het duidelijk is dat het geen toevallig bijeffect is van alle wijzigingen die zijn aangebracht.

Thanks wederom voor jullie drive en input!


Hoi @sanderrr83, dit topic is bedoeld voor gebruikers die in Dordrecht aangesloten zijn. Ik wil je dolgraag helpen natuurlijk, maar wil dan wel verzoeken om jouw vraag in een ander topic te stellen, of natuurlijk om een nieuw topic aan te maken. Thanks alvast voor je begrip en medewerking!


Mijn excuses, nieuw topic aangemaakt!