Skip to main content

Hoi ,

wij hebben ook al tijdje storing op de tv weten jullie al iets.

groetjes Ingrid 

 

Belangrijk: Woon je in een andere stad/regio en ervaar je dezelfde problemen? Meld het dan alsjeblieft hier: 

 

Moderator Edit

r18-4-2021 Update 09:05] Goedemorgen all, fijn dat het dan eindelijk opgelost is! Bedankt voor alle keren dat meegedacht en meegeholpen is, mede daardoor hebben de onderzoekers het kunnen verhelpen. Voor degenen die nog problemen ervaren qua internetsnelheid, VPN, gaming servers, packet loss of blokkerig beeld: we zullen dit op individueel niveau verder oplossen. 

s16-4-2021 Update 14:00] Een mogelijke oorzaak is gevonden. Vannacht zullen er netwerkwerkzaamheden plaatsvinden om het probleem volledig op te lossen. Morgen monitoren beide onderzoeksteams dit en wordt gecontroleerd of dit de daadwerkelijke eindoplossing is. Het is een lastig probleem en vereist checks vanuit beide kanten, daarom vragen we jullie hulp zo vaak. Hiervoor enorm bedankt!

<16-4-2021 Update 08:45] Goedemorgen all, vandaag starten we met een extra onderzoeksteam in de gelederen. Zodra we meer weten en een concretere update kunnen bieden, horen jullie het meteen!

>15-4-2021 Update 17:00] Morgen gaat het onderzoek verder, we hebben er nu een extra team bij geroepen dat meehelpt aan het onderzoek. We zullen morgen met een concretere update komen.

p15-4-2021 Update 16:03] Het is nog niet mogelijk een oplossing op korte termijn aan te bieden, maar het onderzoek is nog steeds in volle gang. Alle voorbeelden en meldingen worden meegenomen in het onderzoek.

>15-4-2021 Update 13:45] Het probleem wordt verder onderzocht. Bedankt voor alle doorgestuurde voorbeelden, we hebben hier veel aan!

p15-4-2021 Update 10:17] We hebben een aantal herstelmeldingen ontvangen en controleren nu bij wie de netwerkwijziging het gewenste effect heeft gebracht. Werkt het bij jou nog niet? Laat het dan alsjeblieft in het topic weten, dan gaan we kijken hoe het ook bij de overgebleven getroffenen te herstellen is. 

<14-4-2021 Update 18:45 ] Vanavond voeren we een netwerkwijziging uit die de problemen hopelijk verhelpt. We horen morgenvroeg graag of de wijziging inderdaad effect heeft gehad en of jullie nog mogelijke problemen ervaren.

.14-4-2021 Update] Er wordt nog steeds met de hoogste prioriteit gewerkt om de problemen te verhelpen. Op dit moment is er nog geen concrete tijd of datum bekend, zodra dit wel het geval is delen we dit direct!

t13-4-2021 Update 16:00] Graag horen we op welke exacte data de VPN en gaming-issues gestart zijn. We proberen te duiden of er netwerktechnische aanpassingen zijn geweest waardoor dit ontstaan is en of dit met een nieuwe fix te herstellen is. Mogen wij van jullie weten op welke dag (en het liefst indien mogelijk tijdstip) dit voor het eerst opspeelde? 

e13-4-2021 Update 13:42] Op dit moment werken we aan een plan om het dataverkeer te optimaliseren. We zijn nu aan het kijken hoe en wanneer dit plaats kan vinden. Een toelichting volgt nog!

t13-4-2021 Update 12:33] Bedankt voor alle feedback, tracerts en extra info tot zover! We geven alles door aan onze onderzoekers. Het kan soms ietwat stiller zijn, maar dat betekent niet dat jullie niet gehoord worden. Er wordt nog steeds aan gewerkt en we nemen elk voorbeeld mee.

e13-4-2021 Update 10:07] Goedemorgen all, de werkzaamheden zijn vannacht uitgevoerd. We wachten nu op een update vanuit het onderzoeksteam zodat jullie meer duidelijkheid krijgen. Sorry aan alle getroffenen die nog steeds problemen ervaren met VPN, gaming servers en verschillende websites!

w12-4-2021 Update 19:48] Vannacht vinden er verdere werkzaamheden plaats om de verbinding volledig te herstellen. De eerstevolgende update volgt morgenvroeg na uitvoering van de werkzaamheden.

z12-4-2021 Update 14:25] De wijziging is aangebracht en heeft ervoor gezorgd dat het grootste deel van het internet- en TV-verkeer hersteld is. De VPN- en gaming-issues worden momenteel nader onderzocht. Hier komen we zo snel mogelijk op terug met updates.

e12-4-2021 Update 11:51] De aanpassing die zojuist uitgevoerd is, heeft alleen effect op het internetverkeer/de snelheid: we zijn nu bezig met het TV-verkeer.

12-4-2021 Update 11:28] Er is een wijziging aangebracht zojuist en we zijn dit nu aan het monitoren. Updates volgen zo snel mogelijk, beloofd!

i12-4-2021Update 9:50] We zijn nog op zoek naar de oorzaak. Weet dat we er alles aan doen om het probleem zo snel als mogelijk op te lossen. Wanneer we een update hebben delen we dit hier!

nUpdate 21:23] Vanmiddag is er een wijziging doorgevoerd die tijdelijk voor hogere snelheden heeft gezorgd. Dit bleek slechts van korte duur. We blijven onverminderd hard aan het werk om het probleem alsnog zo snel mogelijk op te lossen voor zowel Internetsnelheid als TV. 

eUpdate 17:00] Weet dat we druk bezig zijn om ervoor te zorgen dat de downloadsnelheid weer 100% op orde is, ook al is het zondag. Als alternatief kun je TV kijken via TV Anywhere. Dit kan via de mobiele app of via www.t-mobiletv.nl. De app heeft minder bandbreedte nodig dan onze TV Box waardoor je een beter kans hebt op probleemloos TV beeld. Voor de TV Box heb je minstens 6 Mbp/s nodig, voor de TV app 3 Mbp/s.

Goede avond, sinds vandaag (nog steeds geen) klant bij T-Mobile.

Vandaag zou de T-Mobile 1000mbit glasvezel actief worden, echter heb ik nog steeds geen licht op de lijn.

's Ochtend rond 8:30 uur werd de glasvezel van KPN plotseling stopgezet terwijl ik betaal tot 30-04.
Om 12:00 uur kwam de monteur van T-Mobile en die zei dat ik geduld moest hebben omdat ze eerst de verbinding weer actief moesten krijgen. Voorlopig nog steeds geen verbinding..

Klantenservice vertelde dat ze dit binnen enkele dagen gaan oppakken!!
Aangezien ik vanuit huis moet werken is dit behoorlijk ruk.

Iemand een idee hoe dit mogelijk is en of dit met de storing te maken heeft?
Ik woon in Stadspolders.

Neen, geen licht op de fiber is totaal iets anders dan de issues die hier besproken zijn.

Als men licht op de fiber wilt zetten dan is dit door een monteur van KPN, een monteur van KPN NetwerkNL (Reggefiber) of een monteur van Guidion (mits geautoriseerd). 

Ook wanneer je opzegt bij KPN, betaal je nog gewoon voor een hele maand, achteraf wordt het teveel betaalde bedrag verrekend/gecrediteerd.

Bedankt voor je reactie Gerrit, ik hoop dat ze het probleem snel opgelost hebben.


Wanneer werken de VPN verbindingen weer? Ik kan zo niet thuis werken…

Kan vandaag wel weer een dagpas onbeperkt internet nemen, maar wordt dit dan vergoed?

Ondertussen beetje moedeloos van..


Wanneer werken de VPN verbindingen weer? Ik kan zo niet thuis werken…

Kan vandaag wel weer een dagpas onbeperkt internet nemen, maar wordt dit dan vergoed?

Ondertussen beetje moedeloos van..


Ik kreeg gisteren (Tmobile mobiel ook) een 7-dagen pas voor onbeperkt...Alleen toen ik hem wilde inwisselen kreeg ik de melding dat hij al gebruikt was :rofl:

 


Goedemorgen,

Hier werkt alles weer naar behoren. Maar ben nu wel benieuwd wat het probleem was want dat lees ik nog nergens. 


Ik heb inmiddels een maand expressvpn aangeschaft zodat ik weer op mijn werk-vpn kan inloggen. @Jason  kan ik de rekening indienen bij T-mobile?


Bij ons nog niets opgelost.


Zie dat ik op 3317 een beetje bij 20 Mb/s blijf hangen bij download en upload rond de 30 Mb/s. Dat voor een premium verbinding… (bedraad trouwens om wifi als vertragende factor uit te sluiten)

met VPN halveren die snelheden; maar weet eerlijk gezegd niet of dat voorheen ook vertraagde en zo ja, hoeveel.


Zie dat ik op 3317 een beetje bij 20 Mb/s blijf hangen bij download en upload rond de 30 Mb/s. Dat voor een premium verbinding… (bedraad trouwens om wifi als vertragende factor uit te sluiten)

met VPN halveren die snelheden; maar weet eerlijk gezegd niet of dat voorheen ook vertraagde en zo ja, hoeveel.

Vreemd. Hier ook 3317 en haal zowel down als up boven de 900mbit. Wel bedraad getest.


@Sander 

Probleem is hier nog niet opgelost. Bepaalde hosts (waaronder mijn zakelijke SIP registrar) zijn niet bereikbaar. Verkeer komt niet verder dan mijn default gateway 143.178.32.1.  Lijkt of deze router de routes niet heeft geleerd. 

Komen jullie nog met een update? 

 

 


@Sander

Probleem is hier nog niet opgelost. Bepaalde hosts (waaronder mijn zakelijke SIP registrar) zijn niet bereikbaar. Verkeer komt niet verder dan mijn default gateway 143.178.32.1.  Lijkt of deze router de routes niet heeft geleerd. 

Komen jullie nog met een update? 

Gateway is niets mis mee waarschijnlijk, sites die men via de community en twitter niet schijnt te kunnen benaderen, werken hier gewoon zoals het hoort 

Hier een IP-adres in de 143.178.38.xxx-range met gateway 143.178.32.1 (3315).


@Sander

Probleem is hier nog niet opgelost. Bepaalde hosts (waaronder mijn zakelijke SIP registrar) zijn niet bereikbaar. Verkeer komt niet verder dan mijn default gateway 143.178.32.1.  Lijkt of deze router de routes niet heeft geleerd. 

Komen jullie nog met een update? 

Gateway is niets mis mee waarschijnlijk, sites die men via de community en twitter niet schijnt te kunnen benaderen, werken hier gewoon zoals het hoort 

Hier een IP-adres in de 143.178.38.xxx-range met gateway 143.178.32.1 (3315).

 Hi Gerrit,  net nogmaals getest.   bv verkeer naar mega.nz (66.203.127.18)    wordt niet gerouteerd 

 

Zelfde test vanaf een andere internet verbinding.

 

Ik heb dezelfde resultaten naar adressen in het 159.100.106.x subnet. 

Werkt dit bij jou wel ?

 


@Sander

Probleem is hier nog niet opgelost. Bepaalde hosts (waaronder mijn zakelijke SIP registrar) zijn niet bereikbaar. Verkeer komt niet verder dan mijn default gateway 143.178.32.1.  Lijkt of deze router de routes niet heeft geleerd. 

Komen jullie nog met een update? 

Gateway is niets mis mee waarschijnlijk, sites die men via de community en twitter niet schijnt te kunnen benaderen, werken hier gewoon zoals het hoort 

Hier een IP-adres in de 143.178.38.xxx-range met gateway 143.178.32.1 (3315).

 Hi Gerrit,  net nogmaals getest.   bv verkeer naar mega.nz (66.203.127.18)    wordt niet gerouteerd 

 

Zelfde test vanaf een andere internet verbinding.

 

Ik heb dezelfde resultaten naar adressen in het 159.100.106.x subnet. 

Werkt dit bij jou wel ?

 

Hier werkt het wel. Mis denk ik wel wat hops.
 

 


 Hi Gerrit,  net nogmaals getest.   bv verkeer naar mega.nz (66.203.127.18)    wordt niet gerouteerd 

 

Zelfde test vanaf een andere internet verbinding.

 

Ik heb dezelfde resultaten naar adressen in het 159.100.106.x subnet. 

Werkt dit bij jou wel ?

 

Traceroute vanuit Linux (MTR) gezien

 

Zelfde TraceRoute maar dan vanuit Windows
Ping vanuit Linux (Record Route enabled)

Totaal geen probleem dus


 Hi Gerrit,  net nogmaals getest.   bv verkeer naar mega.nz (66.203.127.18)    wordt niet gerouteerd 

 

Zelfde test vanaf een andere internet verbinding.

 

Ik heb dezelfde resultaten naar adressen in het 159.100.106.x subnet. 

Werkt dit bij jou wel ?

 

Traceroute vanuit Linux (MTR) gezien

 

Zelfde TraceRoute maar dan vanuit Windows
Ping vanuit Linux (Record Route enabled)

 

 

hmm vreemd.  Vanuit mijn IP 143.178.50.x   werkt het niet.  We gebruiken dezelfde GW.   Moet ergens een blokkade zijn in het retour verkeer naar mijn host IP .     

Heb nog even vanaf de fantastische draytek gekeken die ik vandaag eigenlijk wilde vervangen. 

zelfde resultaat. 


 

hmm vreemd.  Vanuit mijn IP 143.178.50.x   werkt het niet.  We gebruiken dezelfde GW.   Moet ergens een blokkade zijn in het retour verkeer naar mijn host IP .     

Heb nog even vanaf de fantastische draytek gekeken die ik vandaag eigenlijk wilde vervangen. 

zelfde resultaat. 

Volgens mij heeft T-Mobile er een flinke puinhoop van gemaakt door overal (en nergens) allerhande aan verschillende configuraties door te voeren. Dit is niet zo maar een storing krijg ik de indruk maar gewoon (onkunde?) door overal maar verschillende configuraties/settings te hanteren. Maar ondertussen vind iedereen het gek dat het aantal problemen (storingen) bij T-Mobile toeneemt.

Jij komt nu niet verder dan de gateway, ik wel.. ergens in Brabant zien ze nog complete hops tijdens het doen van traceroutes, wij niet. Het lijkt er gewoon op dat overal verschillende configuraties worden ingezet en dan vind men het vreemd dat er allerhande aan problemen ontstaan.


Goedemorgen all, de werkzaamheden zijn vannacht uitgevoerd. We wachten nu op een update vanuit het onderzoeksteam zodat jullie meer duidelijkheid krijgen. Sorry aan alle getroffenen die nog steeds problemen ervaren met VPN, gaming servers en verschillende websites!


Volgens mij heeft T-Mobile er een flinke puinhoop van gemaakt door overal (en nergens) allerhande aan verschillende configuraties door te voeren. Dit is niet zo maar een storing krijg ik de indruk maar gewoon (onkunde?) door overal maar verschillende configuraties/settings te hanteren. Maar ondertussen vind iedereen het gek dat het aantal problemen (storingen) bij T-Mobile toeneemt.

Jij komt nu niet verder dan de gateway, ik wel.. ergens in Brabant zien ze nog complete hops tijdens het doen van traceroutes, wij niet. Het lijkt er gewoon op dat overal verschillende configuraties worden ingezet en dan vind men het vreemd dat er allerhande aan problemen ontstaan.

 

Ja het klinkt inderdaad niet echt als een stabiele uniforme configuratie. 


Ik ervaar nu ook problemen met de app van mijn schoolrooster, werkwebsite doet het nog steeds niet..


Bedankt voor alle feedback, tracerts en extra info tot zover! We geven alles door aan onze onderzoekers. Het kan soms ietwat stiller zijn, maar dat betekent niet dat jullie niet gehoord worden. Er wordt nog steeds aan gewerkt en we nemen elk voorbeeld mee.


Bedankt voor alle feedback, tracerts en extra info tot zover! We geven alles door aan onze onderzoekers. Het kan soms ietwat stiller zijn, maar dat betekent niet dat jullie niet gehoord worden. Er wordt nog steeds aan gewerkt en we nemen elk voorbeeld mee.

In principe hebben de tracerts in dezen totaal geen waarde daar de gateway zelf wel zichtbaar is, maar het daarna onmogelijk is voor ons om te zien waar het nu echt stuk loopt. Laat dit nu net precies het geen zijn waarom juist inzage in de hops bij een traceroute zo belangrijk is.

Je ziet het zelf al, in mijn voorbeelden kom ik wel tot het doel @Rob_078 echter ziet nog wel de gateway maar komt niet bij het doel uit, waar gaat het tussen de gateway en het doel dan uiteindelijk mis?

Daarom ben ik juist - en zo nog enkele anderen - voorstander om gewoon die hops weer inzichtelijk te maken. Dat scheelt naast frustraties ook tijd aangezien we hiermee een veel betere inzage kunnen creëren voor de experts (kuch) zodat deze nog gemakkelijker en sneller zaken kunnen herstellen.

Laat dit nu juist een ontzettend mooi praktijk voorbeeld zijn, want juist nu zie je dat je totaal niets kunt met die traceroutes.


Bedankt voor alle feedback, tracerts en extra info tot zover! We geven alles door aan onze onderzoekers. Het kan soms ietwat stiller zijn, maar dat betekent niet dat jullie niet gehoord worden. Er wordt nog steeds aan gewerkt en we nemen elk voorbeeld mee.

In principe hebben de tracerts in dezen totaal geen waarde daar de gateway zelf wel zichtbaar is, maar het daarna onmogelijk is voor ons om te zien waar het nu echt stuk loopt. Laat dit nu net precies het geen zijn waarom juist inzage in de hops bij een traceroute zo belangrijk is.

Je ziet het zelf al, in mijn voorbeelden kom ik wel tot het doel @Rob_078 echter ziet nog wel de gateway maar komt niet bij het doel uit, waar gaat het tussen de gateway en het doel dan uiteindelijk mis?

Daarom ben ik juist - en zo nog enkele anderen - voorstander om gewoon die hops weer inzichtelijk te maken. Dat scheelt naast frustraties ook tijd aangezien we hiermee een veel betere inzage kunnen creëren voor de experts (kuch) zodat deze nog gemakkelijker en sneller zaken kunnen herstellen.

Laat dit nu juist een ontzettend mooi praktijk voorbeeld zijn, want juist nu zie je dat je totaal niets kunt met die traceroutes.


Is dat om het routeren via Duitsland onzichtbaar te maken ofzo?

 



Is dat om het routeren via Duitsland onzichtbaar te maken ofzo?

 

Dat is speculeren maar wel iets wat in het eerder aangehaalde topic maar ook op Gathering of Tweakers al meermaals voorbij is gekomen. Een verklaring van T-Mobile laat nog altijd op zich wachten maar de reden (of smoes) is om de veiligheid van de T-Mobile infrastructuur te waarborgen.

Niet dat het heel veel op schiet, een groot deel van alle relevante informatie is allang op internet te vinden, zie mijn eerdere traceroute die een gateway toont (en zo zijn er nog veel meer). Alleen dat al is voldoende voor een kwaadwillende om iets uit te vreten en anders is er natuurlijk altijd nog een mooie grote lijst met ontzettend mooie potentiële targets. Als de veiligheid hiermee dus echt zoveel beter zou zijn geweest, waarom zie je dit dan niet ook bij overige providers (vooral KPN en Ziggo) die veel meer risico's lopen :joy:

Feit blijft alleen dat juist en vooral door het verbergen zaken zoals deze nu spelen gewoonweg onmogelijk is om echt te bekijken en vergelijken. had T-Mobile twee traceroutes kunnen vergelijken, had het probleem mogelijk al lang en breed opgepakt en opgelost kunnen zijn en de klanten die nu hinder ondervinden niet zo enorm gedupeerd geweest.

 

/ Moet je nagaan, wil je de uitslag bekijken van je coronatest kun je de site niet bereiken omdat T-Mobile haar zaken niet op orde heeft! Zie je op een nieuwssite dat Mitsubishi specifieke auto's terugroept vanwege niet goed werkende remmen, kun je niet zien of jou veiligheid in het geding is omdat de site onbereikbaar is.


Op dit moment werken we aan een plan om het dataverkeer te optimaliseren. We zijn nu aan het kijken hoe en wanneer dit plaats kan vinden. Een toelichting volgt nog!


Op dit moment werken we aan een plan om het dataverkeer te optimaliseren. We zijn nu aan het kijken hoe en wanneer dit plaats kan vinden. Een toelichting volgt nog!

Kunnen we hieruit opmaken dat de storing vooralsnog niet volledig is opgelost ?


@Arnoldokus Top! Succes met de afspraak en houd ons alsjeblieft op de hoogte vanavond met betrekking tot de procedure! 

Hoi Jason. Zojuist in de gelegenheid geweest om de procedure uit te voeren en alle tv zenders werken hier nu. 👍