Skip to main content

Opgelost [11-4-2021] Problemen traag Internet / TV Dordrecht


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

472 reacties

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 13 april 2021
Gerrit078 schreef:
vanderend schreef:

Goede avond, sinds vandaag (nog steeds geen) klant bij T-Mobile.

Vandaag zou de T-Mobile 1000mbit glasvezel actief worden, echter heb ik nog steeds geen licht op de lijn.

's Ochtend rond 8:30 uur werd de glasvezel van KPN plotseling stopgezet terwijl ik betaal tot 30-04.
Om 12:00 uur kwam de monteur van T-Mobile en die zei dat ik geduld moest hebben omdat ze eerst de verbinding weer actief moesten krijgen. Voorlopig nog steeds geen verbinding..

Klantenservice vertelde dat ze dit binnen enkele dagen gaan oppakken!!
Aangezien ik vanuit huis moet werken is dit behoorlijk ruk.

Iemand een idee hoe dit mogelijk is en of dit met de storing te maken heeft?
Ik woon in Stadspolders.

Neen, geen licht op de fiber is totaal iets anders dan de issues die hier besproken zijn.

Als men licht op de fiber wilt zetten dan is dit door een monteur van KPN, een monteur van KPN NetwerkNL (Reggefiber) of een monteur van Guidion (mits geautoriseerd). 

Ook wanneer je opzegt bij KPN, betaal je nog gewoon voor een hele maand, achteraf wordt het teveel betaalde bedrag verrekend/gecrediteerd.

Bedankt voor je reactie Gerrit, ik hoop dat ze het probleem snel opgelost hebben.


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 13 april 2021

Wanneer werken de VPN verbindingen weer? Ik kan zo niet thuis werken…

Kan vandaag wel weer een dagpas onbeperkt internet nemen, maar wordt dit dan vergoed?

Ondertussen beetje moedeloos van..


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 13 april 2021
Jamiestuurman schreef:

Wanneer werken de VPN verbindingen weer? Ik kan zo niet thuis werken…

Kan vandaag wel weer een dagpas onbeperkt internet nemen, maar wordt dit dan vergoed?

Ondertussen beetje moedeloos van..


Ik kreeg gisteren (Tmobile mobiel ook) een 7-dagen pas voor onbeperkt...Alleen toen ik hem wilde inwisselen kreeg ik de melding dat hij al gebruikt was :rofl:

 


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 13 april 2021

Goedemorgen,

Hier werkt alles weer naar behoren. Maar ben nu wel benieuwd wat het probleem was want dat lees ik nog nergens. 


  • is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 13 april 2021

Ik heb inmiddels een maand expressvpn aangeschaft zodat ik weer op mijn werk-vpn kan inloggen. @Jason  kan ik de rekening indienen bij T-mobile?


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 13 april 2021

Bij ons nog niets opgelost.


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 13 april 2021

Zie dat ik op 3317 een beetje bij 20 Mb/s blijf hangen bij download en upload rond de 30 Mb/s. Dat voor een premium verbinding… (bedraad trouwens om wifi als vertragende factor uit te sluiten)

met VPN halveren die snelheden; maar weet eerlijk gezegd niet of dat voorheen ook vertraagde en zo ja, hoeveel.


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 13 april 2021
Eelco_Vos schreef:

Zie dat ik op 3317 een beetje bij 20 Mb/s blijf hangen bij download en upload rond de 30 Mb/s. Dat voor een premium verbinding… (bedraad trouwens om wifi als vertragende factor uit te sluiten)

met VPN halveren die snelheden; maar weet eerlijk gezegd niet of dat voorheen ook vertraagde en zo ja, hoeveel.

Vreemd. Hier ook 3317 en haal zowel down als up boven de 900mbit. Wel bedraad getest.


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 13 april 2021

@Sander 

Probleem is hier nog niet opgelost. Bepaalde hosts (waaronder mijn zakelijke SIP registrar) zijn niet bereikbaar. Verkeer komt niet verder dan mijn default gateway 143.178.32.1.  Lijkt of deze router de routes niet heeft geleerd. 

Komen jullie nog met een update? 

 

 


  • 0 reacties
  • 13 april 2021
Rob_078 schreef:

@Sander

Probleem is hier nog niet opgelost. Bepaalde hosts (waaronder mijn zakelijke SIP registrar) zijn niet bereikbaar. Verkeer komt niet verder dan mijn default gateway 143.178.32.1.  Lijkt of deze router de routes niet heeft geleerd. 

Komen jullie nog met een update? 

Gateway is niets mis mee waarschijnlijk, sites die men via de community en twitter niet schijnt te kunnen benaderen, werken hier gewoon zoals het hoort 

Hier een IP-adres in de 143.178.38.xxx-range met gateway 143.178.32.1 (3315).


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 13 april 2021
Gerrit078 schreef:
Rob_078 schreef:

@Sander

Probleem is hier nog niet opgelost. Bepaalde hosts (waaronder mijn zakelijke SIP registrar) zijn niet bereikbaar. Verkeer komt niet verder dan mijn default gateway 143.178.32.1.  Lijkt of deze router de routes niet heeft geleerd. 

Komen jullie nog met een update? 

Gateway is niets mis mee waarschijnlijk, sites die men via de community en twitter niet schijnt te kunnen benaderen, werken hier gewoon zoals het hoort 

Hier een IP-adres in de 143.178.38.xxx-range met gateway 143.178.32.1 (3315).

 Hi Gerrit,  net nogmaals getest.   bv verkeer naar mega.nz (66.203.127.18)    wordt niet gerouteerd 

 

Zelfde test vanaf een andere internet verbinding.

 

Ik heb dezelfde resultaten naar adressen in het 159.100.106.x subnet. 

Werkt dit bij jou wel ?

 


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 13 april 2021
Rob_078 schreef:
Gerrit078 schreef:
Rob_078 schreef:

@Sander

Probleem is hier nog niet opgelost. Bepaalde hosts (waaronder mijn zakelijke SIP registrar) zijn niet bereikbaar. Verkeer komt niet verder dan mijn default gateway 143.178.32.1.  Lijkt of deze router de routes niet heeft geleerd. 

Komen jullie nog met een update? 

Gateway is niets mis mee waarschijnlijk, sites die men via de community en twitter niet schijnt te kunnen benaderen, werken hier gewoon zoals het hoort 

Hier een IP-adres in de 143.178.38.xxx-range met gateway 143.178.32.1 (3315).

 Hi Gerrit,  net nogmaals getest.   bv verkeer naar mega.nz (66.203.127.18)    wordt niet gerouteerd 

 

Zelfde test vanaf een andere internet verbinding.

 

Ik heb dezelfde resultaten naar adressen in het 159.100.106.x subnet. 

Werkt dit bij jou wel ?

 

Hier werkt het wel. Mis denk ik wel wat hops.
 

 


  • 0 reacties
  • 13 april 2021
Rob_078 schreef:

 Hi Gerrit,  net nogmaals getest.   bv verkeer naar mega.nz (66.203.127.18)    wordt niet gerouteerd 

 

Zelfde test vanaf een andere internet verbinding.

 

Ik heb dezelfde resultaten naar adressen in het 159.100.106.x subnet. 

Werkt dit bij jou wel ?

 

Traceroute vanuit Linux (MTR) gezien

 

Zelfde TraceRoute maar dan vanuit Windows
Ping vanuit Linux (Record Route enabled)

Totaal geen probleem dus


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 13 april 2021
Gerrit078 schreef:
Rob_078 schreef:

 Hi Gerrit,  net nogmaals getest.   bv verkeer naar mega.nz (66.203.127.18)    wordt niet gerouteerd 

 

Zelfde test vanaf een andere internet verbinding.

 

Ik heb dezelfde resultaten naar adressen in het 159.100.106.x subnet. 

Werkt dit bij jou wel ?

 

Traceroute vanuit Linux (MTR) gezien

 

Zelfde TraceRoute maar dan vanuit Windows
Ping vanuit Linux (Record Route enabled)

 

 

hmm vreemd.  Vanuit mijn IP 143.178.50.x   werkt het niet.  We gebruiken dezelfde GW.   Moet ergens een blokkade zijn in het retour verkeer naar mijn host IP .     

Heb nog even vanaf de fantastische draytek gekeken die ik vandaag eigenlijk wilde vervangen. 

zelfde resultaat. 


  • 0 reacties
  • 13 april 2021
Rob_078 schreef:

 

hmm vreemd.  Vanuit mijn IP 143.178.50.x   werkt het niet.  We gebruiken dezelfde GW.   Moet ergens een blokkade zijn in het retour verkeer naar mijn host IP .     

Heb nog even vanaf de fantastische draytek gekeken die ik vandaag eigenlijk wilde vervangen. 

zelfde resultaat. 

Volgens mij heeft T-Mobile er een flinke puinhoop van gemaakt door overal (en nergens) allerhande aan verschillende configuraties door te voeren. Dit is niet zo maar een storing krijg ik de indruk maar gewoon (onkunde?) door overal maar verschillende configuraties/settings te hanteren. Maar ondertussen vind iedereen het gek dat het aantal problemen (storingen) bij T-Mobile toeneemt.

Jij komt nu niet verder dan de gateway, ik wel.. ergens in Brabant zien ze nog complete hops tijdens het doen van traceroutes, wij niet. Het lijkt er gewoon op dat overal verschillende configuraties worden ingezet en dan vind men het vreemd dat er allerhande aan problemen ontstaan.


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10739 reacties
  • 13 april 2021

Goedemorgen all, de werkzaamheden zijn vannacht uitgevoerd. We wachten nu op een update vanuit het onderzoeksteam zodat jullie meer duidelijkheid krijgen. Sorry aan alle getroffenen die nog steeds problemen ervaren met VPN, gaming servers en verschillende websites!


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 13 april 2021
Gerrit078 schreef:

Volgens mij heeft T-Mobile er een flinke puinhoop van gemaakt door overal (en nergens) allerhande aan verschillende configuraties door te voeren. Dit is niet zo maar een storing krijg ik de indruk maar gewoon (onkunde?) door overal maar verschillende configuraties/settings te hanteren. Maar ondertussen vind iedereen het gek dat het aantal problemen (storingen) bij T-Mobile toeneemt.

Jij komt nu niet verder dan de gateway, ik wel.. ergens in Brabant zien ze nog complete hops tijdens het doen van traceroutes, wij niet. Het lijkt er gewoon op dat overal verschillende configuraties worden ingezet en dan vind men het vreemd dat er allerhande aan problemen ontstaan.

 

Ja het klinkt inderdaad niet echt als een stabiele uniforme configuratie. 


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 13 april 2021

Ik ervaar nu ook problemen met de app van mijn schoolrooster, werkwebsite doet het nog steeds niet..


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10739 reacties
  • 13 april 2021

Bedankt voor alle feedback, tracerts en extra info tot zover! We geven alles door aan onze onderzoekers. Het kan soms ietwat stiller zijn, maar dat betekent niet dat jullie niet gehoord worden. Er wordt nog steeds aan gewerkt en we nemen elk voorbeeld mee.


  • 0 reacties
  • 13 april 2021
Jason schreef:

Bedankt voor alle feedback, tracerts en extra info tot zover! We geven alles door aan onze onderzoekers. Het kan soms ietwat stiller zijn, maar dat betekent niet dat jullie niet gehoord worden. Er wordt nog steeds aan gewerkt en we nemen elk voorbeeld mee.

In principe hebben de tracerts in dezen totaal geen waarde daar de gateway zelf wel zichtbaar is, maar het daarna onmogelijk is voor ons om te zien waar het nu echt stuk loopt. Laat dit nu net precies het geen zijn waarom juist inzage in de hops bij een traceroute zo belangrijk is.

Je ziet het zelf al, in mijn voorbeelden kom ik wel tot het doel @Rob_078 echter ziet nog wel de gateway maar komt niet bij het doel uit, waar gaat het tussen de gateway en het doel dan uiteindelijk mis?

Daarom ben ik juist - en zo nog enkele anderen - voorstander om gewoon die hops weer inzichtelijk te maken. Dat scheelt naast frustraties ook tijd aangezien we hiermee een veel betere inzage kunnen creëren voor de experts (kuch) zodat deze nog gemakkelijker en sneller zaken kunnen herstellen.

Laat dit nu juist een ontzettend mooi praktijk voorbeeld zijn, want juist nu zie je dat je totaal niets kunt met die traceroutes.


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 13 april 2021
Gerrit078 schreef:
Jason schreef:

Bedankt voor alle feedback, tracerts en extra info tot zover! We geven alles door aan onze onderzoekers. Het kan soms ietwat stiller zijn, maar dat betekent niet dat jullie niet gehoord worden. Er wordt nog steeds aan gewerkt en we nemen elk voorbeeld mee.

In principe hebben de tracerts in dezen totaal geen waarde daar de gateway zelf wel zichtbaar is, maar het daarna onmogelijk is voor ons om te zien waar het nu echt stuk loopt. Laat dit nu net precies het geen zijn waarom juist inzage in de hops bij een traceroute zo belangrijk is.

Je ziet het zelf al, in mijn voorbeelden kom ik wel tot het doel @Rob_078 echter ziet nog wel de gateway maar komt niet bij het doel uit, waar gaat het tussen de gateway en het doel dan uiteindelijk mis?

Daarom ben ik juist - en zo nog enkele anderen - voorstander om gewoon die hops weer inzichtelijk te maken. Dat scheelt naast frustraties ook tijd aangezien we hiermee een veel betere inzage kunnen creëren voor de experts (kuch) zodat deze nog gemakkelijker en sneller zaken kunnen herstellen.

Laat dit nu juist een ontzettend mooi praktijk voorbeeld zijn, want juist nu zie je dat je totaal niets kunt met die traceroutes.


Is dat om het routeren via Duitsland onzichtbaar te maken ofzo?

 


  • 0 reacties
  • 13 april 2021
Eelco_Vos schreef:


Is dat om het routeren via Duitsland onzichtbaar te maken ofzo?

 

Dat is speculeren maar wel iets wat in het eerder aangehaalde topic maar ook op Gathering of Tweakers al meermaals voorbij is gekomen. Een verklaring van T-Mobile laat nog altijd op zich wachten maar de reden (of smoes) is om de veiligheid van de T-Mobile infrastructuur te waarborgen.

Niet dat het heel veel op schiet, een groot deel van alle relevante informatie is allang op internet te vinden, zie mijn eerdere traceroute die een gateway toont (en zo zijn er nog veel meer). Alleen dat al is voldoende voor een kwaadwillende om iets uit te vreten en anders is er natuurlijk altijd nog een mooie grote lijst met ontzettend mooie potentiĂ«le targets. Als de veiligheid hiermee dus echt zoveel beter zou zijn geweest, waarom zie je dit dan niet ook bij overige providers (vooral KPN en Ziggo) die veel meer risico's lopen :joy:

Feit blijft alleen dat juist en vooral door het verbergen zaken zoals deze nu spelen gewoonweg onmogelijk is om echt te bekijken en vergelijken. had T-Mobile twee traceroutes kunnen vergelijken, had het probleem mogelijk al lang en breed opgepakt en opgelost kunnen zijn en de klanten die nu hinder ondervinden niet zo enorm gedupeerd geweest.

 

/ Moet je nagaan, wil je de uitslag bekijken van je coronatest kun je de site niet bereiken omdat T-Mobile haar zaken niet op orde heeft! Zie je op een nieuwssite dat Mitsubishi specifieke auto's terugroept vanwege niet goed werkende remmen, kun je niet zien of jou veiligheid in het geding is omdat de site onbereikbaar is.


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10739 reacties
  • 13 april 2021

Op dit moment werken we aan een plan om het dataverkeer te optimaliseren. We zijn nu aan het kijken hoe en wanneer dit plaats kan vinden. Een toelichting volgt nog!


  • 0 reacties
  • 13 april 2021
Jason schreef:

Op dit moment werken we aan een plan om het dataverkeer te optimaliseren. We zijn nu aan het kijken hoe en wanneer dit plaats kan vinden. Een toelichting volgt nog!

Kunnen we hieruit opmaken dat de storing vooralsnog niet volledig is opgelost ?


  • is een Top Poster
  • 24 reacties
  • 13 april 2021
Jason schreef:

@Arnoldokus Top! Succes met de afspraak en houd ons alsjeblieft op de hoogte vanavond met betrekking tot de procedure! 

Hoi Jason. Zojuist in de gelegenheid geweest om de procedure uit te voeren en alle tv zenders werken hier nu. đź‘Ť


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen