Skip to main content

Hoi ,

wij hebben ook al tijdje storing op de tv weten jullie al iets.

groetjes Ingrid 

 

Belangrijk: Woon je in een andere stad/regio en ervaar je dezelfde problemen? Meld het dan alsjeblieft hier: 

 

Moderator Edit

r18-4-2021 Update 09:05] Goedemorgen all, fijn dat het dan eindelijk opgelost is! Bedankt voor alle keren dat meegedacht en meegeholpen is, mede daardoor hebben de onderzoekers het kunnen verhelpen. Voor degenen die nog problemen ervaren qua internetsnelheid, VPN, gaming servers, packet loss of blokkerig beeld: we zullen dit op individueel niveau verder oplossen. 

s16-4-2021 Update 14:00] Een mogelijke oorzaak is gevonden. Vannacht zullen er netwerkwerkzaamheden plaatsvinden om het probleem volledig op te lossen. Morgen monitoren beide onderzoeksteams dit en wordt gecontroleerd of dit de daadwerkelijke eindoplossing is. Het is een lastig probleem en vereist checks vanuit beide kanten, daarom vragen we jullie hulp zo vaak. Hiervoor enorm bedankt!

<16-4-2021 Update 08:45] Goedemorgen all, vandaag starten we met een extra onderzoeksteam in de gelederen. Zodra we meer weten en een concretere update kunnen bieden, horen jullie het meteen!

>15-4-2021 Update 17:00] Morgen gaat het onderzoek verder, we hebben er nu een extra team bij geroepen dat meehelpt aan het onderzoek. We zullen morgen met een concretere update komen.

p15-4-2021 Update 16:03] Het is nog niet mogelijk een oplossing op korte termijn aan te bieden, maar het onderzoek is nog steeds in volle gang. Alle voorbeelden en meldingen worden meegenomen in het onderzoek.

>15-4-2021 Update 13:45] Het probleem wordt verder onderzocht. Bedankt voor alle doorgestuurde voorbeelden, we hebben hier veel aan!

p15-4-2021 Update 10:17] We hebben een aantal herstelmeldingen ontvangen en controleren nu bij wie de netwerkwijziging het gewenste effect heeft gebracht. Werkt het bij jou nog niet? Laat het dan alsjeblieft in het topic weten, dan gaan we kijken hoe het ook bij de overgebleven getroffenen te herstellen is. 

<14-4-2021 Update 18:45 ] Vanavond voeren we een netwerkwijziging uit die de problemen hopelijk verhelpt. We horen morgenvroeg graag of de wijziging inderdaad effect heeft gehad en of jullie nog mogelijke problemen ervaren.

.14-4-2021 Update] Er wordt nog steeds met de hoogste prioriteit gewerkt om de problemen te verhelpen. Op dit moment is er nog geen concrete tijd of datum bekend, zodra dit wel het geval is delen we dit direct!

t13-4-2021 Update 16:00] Graag horen we op welke exacte data de VPN en gaming-issues gestart zijn. We proberen te duiden of er netwerktechnische aanpassingen zijn geweest waardoor dit ontstaan is en of dit met een nieuwe fix te herstellen is. Mogen wij van jullie weten op welke dag (en het liefst indien mogelijk tijdstip) dit voor het eerst opspeelde? 

e13-4-2021 Update 13:42] Op dit moment werken we aan een plan om het dataverkeer te optimaliseren. We zijn nu aan het kijken hoe en wanneer dit plaats kan vinden. Een toelichting volgt nog!

t13-4-2021 Update 12:33] Bedankt voor alle feedback, tracerts en extra info tot zover! We geven alles door aan onze onderzoekers. Het kan soms ietwat stiller zijn, maar dat betekent niet dat jullie niet gehoord worden. Er wordt nog steeds aan gewerkt en we nemen elk voorbeeld mee.

e13-4-2021 Update 10:07] Goedemorgen all, de werkzaamheden zijn vannacht uitgevoerd. We wachten nu op een update vanuit het onderzoeksteam zodat jullie meer duidelijkheid krijgen. Sorry aan alle getroffenen die nog steeds problemen ervaren met VPN, gaming servers en verschillende websites!

w12-4-2021 Update 19:48] Vannacht vinden er verdere werkzaamheden plaats om de verbinding volledig te herstellen. De eerstevolgende update volgt morgenvroeg na uitvoering van de werkzaamheden.

z12-4-2021 Update 14:25] De wijziging is aangebracht en heeft ervoor gezorgd dat het grootste deel van het internet- en TV-verkeer hersteld is. De VPN- en gaming-issues worden momenteel nader onderzocht. Hier komen we zo snel mogelijk op terug met updates.

e12-4-2021 Update 11:51] De aanpassing die zojuist uitgevoerd is, heeft alleen effect op het internetverkeer/de snelheid: we zijn nu bezig met het TV-verkeer.

12-4-2021 Update 11:28] Er is een wijziging aangebracht zojuist en we zijn dit nu aan het monitoren. Updates volgen zo snel mogelijk, beloofd!

i12-4-2021Update 9:50] We zijn nog op zoek naar de oorzaak. Weet dat we er alles aan doen om het probleem zo snel als mogelijk op te lossen. Wanneer we een update hebben delen we dit hier!

nUpdate 21:23] Vanmiddag is er een wijziging doorgevoerd die tijdelijk voor hogere snelheden heeft gezorgd. Dit bleek slechts van korte duur. We blijven onverminderd hard aan het werk om het probleem alsnog zo snel mogelijk op te lossen voor zowel Internetsnelheid als TV. 

eUpdate 17:00] Weet dat we druk bezig zijn om ervoor te zorgen dat de downloadsnelheid weer 100% op orde is, ook al is het zondag. Als alternatief kun je TV kijken via TV Anywhere. Dit kan via de mobiele app of via www.t-mobiletv.nl. De app heeft minder bandbreedte nodig dan onze TV Box waardoor je een beter kans hebt op probleemloos TV beeld. Voor de TV Box heb je minstens 6 Mbp/s nodig, voor de TV app 3 Mbp/s.

Nog steeds niks in Krispijn, 3314 BR…. Al een hele werkdag verloren..

 


TV en internet doen het weer :dancer_tone5:


We zijn nu VPN-voorbeelden aan het verzamelen om een duidelijk beeld te kunnen krijgen van de lopende issues. Omdat de systemen niet helemaal 100 procent meewerken, kan ik af en toe geen klantgegevens opvragen. Mag ik jullie verzoeken mij een privébericht te sturen met daarin de volgende info, alsjeblieft?

-Wat is je T-Mobile Thuis klantnummer?

-VPN + voorbeeld

-Probleemomschrijving

Dit zet ik direct door naar het onderzoekende team zodat er snel geschakeld kan worden en updates sneller toepasbaar zijn.

Heb geen vpn en de snelheid 389 van de 1000

Kl nr. XXXX → Ik heb ‘em voor nu toegevoegd aan de lijst, maar gelieve in het vervolg geen persoonsgegevens in een openbaar bericht te plaatsen. Thanks! 😉

Vraag je toch zelf naar.

Wat is je T-Mobile Thuis klantnummer?


VPN Forticlient werkt ook niet! 

 


@Ton Elshout Dat klopt, daarom gaf ik aan het via een privébericht te doen, maar excuses dat dit ondergesneeuwd is door de rest van het bericht! 

Thanks voor het doorgeven, we hebben het in onderzoek!


@Jamiestuurman -Wat is je T-Mobile Thuis klantnummer?-VPN +voorbeeld -Probleemomschrijving

Bedankt voor je melding, zou je deze in een privébericht naar mij toe willen sturen, alsjeblieft? Dan zet ik je melding door! 


De wijziging is aangebracht en heeft ervoor gezorgd dat het grootste deel van het internet- en TV-verkeer hersteld is. De VPN- en gaming-issues worden momenteel nader onderzocht. Hier komen we zo snel mogelijk op terug met updates.


Ja wel erg vervelend… aangezien de meeste thuiswerkers niet uit de voeten kunnen zonder VPN!

Info volgt middels prive bericht...


Graag ontvang ik zoveel mogelijk voorbeelden van VPN-problemen per privébericht, mochten er nog issues gaande zijn: zet ze vooral naar mij door. Alvast bedankt! 


@Jason, @Sander De internet snelheden voor zowel down- als upload is voor een 1gbit verbinding bedroevend laag. Heb hierover vandaagcontact gehad met de webcare afdeling van t-mobile maar die vinden de waardes (476mbit down en 129 upload)  acceptabel.

Tijdens deze metingen zat ik vrijwel naast het modem en dus geen tussenkomende factoren ( zoals dikke muren, radiatoren, (beton) ijzer o.i.d.

graag zou ik dan ook zien dat er serieus naar dit probleem gekeken wordt en verder dan alleen de randstad. Zelf woon ik in meppel / Drenthe waar dit probleem zich afspeeld.


@Jason@Sander De internet snelheden voor zowel down- als upload is voor een 1gbit verbinding bedroevend laag. Heb hierover vandaagcontact gehad met de webcare afdeling van t-mobile maar die vinden de waardes (476mbit down en 129 upload)  acceptabel.

Tijdens deze metingen zat ik vrijwel naast het modem en dus geen tussenkomende factoren ( zoals dikke muren, radiatoren, (beton) ijzer o.i.d.

graag zou ik dan ook zien dat er serieus naar dit probleem gekeken wordt en verder dan alleen de randstad. Zelf woon ik in meppel / Drenthe waar dit probleem zich afspeeld.

De 1 Gbit ga je zeker niet via wifi halen. Al zou je de chips naas elkaar houden.

Enkel bedraad zal je de volle snelheid halen.


@Jason@Sander De internet snelheden voor zowel down- als upload is voor een 1gbit verbinding bedroevend laag. Heb hierover vandaagcontact gehad met de webcare afdeling van t-mobile maar die vinden de waardes (476mbit down en 129 upload)  acceptabel.

Tijdens deze metingen zat ik vrijwel naast het modem en dus geen tussenkomende factoren ( zoals dikke muren, radiatoren, (beton) ijzer o.i.d.

graag zou ik dan ook zien dat er serieus naar dit probleem gekeken wordt en verder dan alleen de randstad. Zelf woon ik in meppel / Drenthe waar dit probleem zich afspeeld.

De 1 Gbit ga je zeker niet via wifi halen. Al zou je de chips naas elkaar houden.

Enkel bedraad zal je de volle snelheid halen.

Een beetje verlies snap ik, maar toch niet meer dan de helft op download snelheid en meer dan 80% op upload snelheid.


@Jason

 

Verbinding is wisselvallig met Playstation 4, bekabeld.


 

 


hier in 3315PM werkt het weer als van ouds! Ook de tv doet het weer


hier in 3315PM werkt het weer als van ouds! Ook de tv doet het weer

Heerlijke snelheden, mogen ze in meppel Drenthe ook wel eens meekomen..


buiten deze storing en ook de vorige, werkt het hier naar mijn volle tevredenheid. Ook dat mag wel eens gezegd worden...


Bepaalde websites lijken niet bereikbaar te zijn. Als ik een traceroute uitvoer op mega.nz en krant.trouw.nl dan zie je dat de DNS resolutie wel werkt, maar dat alles na de 1-32-178.143.ftth.glasoperator.nl machine (ip 143.178.32.1) stopt.

 

 

Dit is overigens een probleem dat al langer lijkt te lopen want ik kon vorige week ook al niet bij mijn cloud drive en krant komen.


bij mij ziet het er beter uit:

 


@staub3232 Een Wifi-downloadsnelheid van 476 Mbit/s is uitstekend. Dat betekent niet dat je theoretisch niet hoger kunt halen, maar meer dat er niets mis is met de verbinding. De snelheden die wij garanderen, zijn bekabelde snelheden. Op Wifi is een groot aantal factoren van invloed en hierdoor is het lastig een minimummarge te pinpointen. Doorgaans zal je tussen de 20 tot 50 procent van je bekabelde downloadsnelheid binnenhalen. 

Je uploadsnelheid is wel aan de lage kant in verhouding: heb je meer testmomenten uitgevoerd? Kom je zelden boven die 129 uit? 

@all We zijn nog steeds bezig met het onderzoek aangaande gaming-servers en VPN-issues. Ik heb om een update gevraagd en ben in afwachting. Zodra ik meer weet, horen jullie het meteen!


@staub3232 Een Wifi-downloadsnelheid van 476 Mbit/s is uitstekend. Dat betekent niet dat je theoretisch niet hoger kunt halen, maar meer dat er niets mis is met de verbinding. De snelheden die wij garanderen, zijn bekabelde snelheden. Op Wifi is een groot aantal factoren van invloed en hierdoor is het lastig een minimummarge te pinpointen. Doorgaans zal je tussen de 20 tot 50 procent van je bekabelde downloadsnelheid binnenhalen. 

Je uploadsnelheid is wel aan de lage kant in verhouding: heb je meer testmomenten uitgevoerd? Kom je zelden boven die 129 uit? 

@all We zijn nog steeds bezig met het onderzoek aangaande gaming-servers en VPN-issues. Ik heb om een update gevraagd en ben in afwachting. Zodra ik meer weet, horen jullie het meteen!

Ik heb een odf of wba (vernieuwde t-mobile ) verbinding en zou volgens de monteur van guidion minimale verliezen hebben op WiFi snelheid en bekabeld. Dit zou komen door vernieuwde technieken e.d.komen volgens hem. De download snelheid schommelt sinds begin maart 2021 enorm van tussen de net 100mbit to de getoonde 476mbit (bijna nooit hoger). Upload snelheid is altijd (vanachter begin) al behoorlijk  lager geweest


Hier nog geen tv 3315BS


Niet alle tv zenders doen het. 3317 Crabbehof. NatGeo Wild en CI staan bijvoorbeeld nog op zwart. 


@John van der Gracht en @Arnoldokus Hebben jullie de TV Box inclusief het modem al herstart op de volgende manier?

Voer een reset uit zonder internetkabel: haal het modem en de TV box van de stroom. Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Indien jullie bovenstaande al op exact die manier hebben uitgevoerd, pak ik dit op individueel niveau verder op. Dan lijkt er iets mis te gaan losstaande van de issues in Dordrecht. 

Kunnen jullie mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het IBAN, alsjeblieft?


@John van der Gracht en @Arnoldokus Hebben jullie de TV Box inclusief het modem al herstart op de volgende manier?

Voer een reset uit zonder internetkabel: haal het modem en de TV box van de stroom. Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Indien jullie bovenstaande al op exact die manier hebben uitgevoerd, pak ik dit op individueel niveau verder op. Dan lijkt er iets mis te gaan losstaande van de issues in Dordrecht. 

Kunnen jullie mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het IBAN, alsjeblieft?

Dank je wel. Ik moet nu naar een afspraak. Vanavond zal ik de procedure uitvoeren en je laten weten of het heeft gewerkt. 👍


@Arnoldokus Top! Succes met de afspraak en houd ons alsjeblieft op de hoogte vanavond met betrekking tot de procedure!