Skip to main content

Hoi ,

wij hebben ook al tijdje storing op de tv weten jullie al iets.

groetjes Ingrid 

 

Belangrijk: Woon je in een andere stad/regio en ervaar je dezelfde problemen? Meld het dan alsjeblieft hier: 

 

Moderator Edit

r18-4-2021 Update 09:05] Goedemorgen all, fijn dat het dan eindelijk opgelost is! Bedankt voor alle keren dat meegedacht en meegeholpen is, mede daardoor hebben de onderzoekers het kunnen verhelpen. Voor degenen die nog problemen ervaren qua internetsnelheid, VPN, gaming servers, packet loss of blokkerig beeld: we zullen dit op individueel niveau verder oplossen. 

s16-4-2021 Update 14:00] Een mogelijke oorzaak is gevonden. Vannacht zullen er netwerkwerkzaamheden plaatsvinden om het probleem volledig op te lossen. Morgen monitoren beide onderzoeksteams dit en wordt gecontroleerd of dit de daadwerkelijke eindoplossing is. Het is een lastig probleem en vereist checks vanuit beide kanten, daarom vragen we jullie hulp zo vaak. Hiervoor enorm bedankt!

<16-4-2021 Update 08:45] Goedemorgen all, vandaag starten we met een extra onderzoeksteam in de gelederen. Zodra we meer weten en een concretere update kunnen bieden, horen jullie het meteen!

>15-4-2021 Update 17:00] Morgen gaat het onderzoek verder, we hebben er nu een extra team bij geroepen dat meehelpt aan het onderzoek. We zullen morgen met een concretere update komen.

p15-4-2021 Update 16:03] Het is nog niet mogelijk een oplossing op korte termijn aan te bieden, maar het onderzoek is nog steeds in volle gang. Alle voorbeelden en meldingen worden meegenomen in het onderzoek.

>15-4-2021 Update 13:45] Het probleem wordt verder onderzocht. Bedankt voor alle doorgestuurde voorbeelden, we hebben hier veel aan!

p15-4-2021 Update 10:17] We hebben een aantal herstelmeldingen ontvangen en controleren nu bij wie de netwerkwijziging het gewenste effect heeft gebracht. Werkt het bij jou nog niet? Laat het dan alsjeblieft in het topic weten, dan gaan we kijken hoe het ook bij de overgebleven getroffenen te herstellen is. 

<14-4-2021 Update 18:45 ] Vanavond voeren we een netwerkwijziging uit die de problemen hopelijk verhelpt. We horen morgenvroeg graag of de wijziging inderdaad effect heeft gehad en of jullie nog mogelijke problemen ervaren.

.14-4-2021 Update] Er wordt nog steeds met de hoogste prioriteit gewerkt om de problemen te verhelpen. Op dit moment is er nog geen concrete tijd of datum bekend, zodra dit wel het geval is delen we dit direct!

t13-4-2021 Update 16:00] Graag horen we op welke exacte data de VPN en gaming-issues gestart zijn. We proberen te duiden of er netwerktechnische aanpassingen zijn geweest waardoor dit ontstaan is en of dit met een nieuwe fix te herstellen is. Mogen wij van jullie weten op welke dag (en het liefst indien mogelijk tijdstip) dit voor het eerst opspeelde? 

e13-4-2021 Update 13:42] Op dit moment werken we aan een plan om het dataverkeer te optimaliseren. We zijn nu aan het kijken hoe en wanneer dit plaats kan vinden. Een toelichting volgt nog!

t13-4-2021 Update 12:33] Bedankt voor alle feedback, tracerts en extra info tot zover! We geven alles door aan onze onderzoekers. Het kan soms ietwat stiller zijn, maar dat betekent niet dat jullie niet gehoord worden. Er wordt nog steeds aan gewerkt en we nemen elk voorbeeld mee.

e13-4-2021 Update 10:07] Goedemorgen all, de werkzaamheden zijn vannacht uitgevoerd. We wachten nu op een update vanuit het onderzoeksteam zodat jullie meer duidelijkheid krijgen. Sorry aan alle getroffenen die nog steeds problemen ervaren met VPN, gaming servers en verschillende websites!

w12-4-2021 Update 19:48] Vannacht vinden er verdere werkzaamheden plaats om de verbinding volledig te herstellen. De eerstevolgende update volgt morgenvroeg na uitvoering van de werkzaamheden.

z12-4-2021 Update 14:25] De wijziging is aangebracht en heeft ervoor gezorgd dat het grootste deel van het internet- en TV-verkeer hersteld is. De VPN- en gaming-issues worden momenteel nader onderzocht. Hier komen we zo snel mogelijk op terug met updates.

e12-4-2021 Update 11:51] De aanpassing die zojuist uitgevoerd is, heeft alleen effect op het internetverkeer/de snelheid: we zijn nu bezig met het TV-verkeer.

12-4-2021 Update 11:28] Er is een wijziging aangebracht zojuist en we zijn dit nu aan het monitoren. Updates volgen zo snel mogelijk, beloofd!

i12-4-2021Update 9:50] We zijn nog op zoek naar de oorzaak. Weet dat we er alles aan doen om het probleem zo snel als mogelijk op te lossen. Wanneer we een update hebben delen we dit hier!

nUpdate 21:23] Vanmiddag is er een wijziging doorgevoerd die tijdelijk voor hogere snelheden heeft gezorgd. Dit bleek slechts van korte duur. We blijven onverminderd hard aan het werk om het probleem alsnog zo snel mogelijk op te lossen voor zowel Internetsnelheid als TV. 

eUpdate 17:00] Weet dat we druk bezig zijn om ervoor te zorgen dat de downloadsnelheid weer 100% op orde is, ook al is het zondag. Als alternatief kun je TV kijken via TV Anywhere. Dit kan via de mobiele app of via www.t-mobiletv.nl. De app heeft minder bandbreedte nodig dan onze TV Box waardoor je een beter kans hebt op probleemloos TV beeld. Voor de TV Box heb je minstens 6 Mbp/s nodig, voor de TV app 3 Mbp/s.

 


Thanks voor jullie feedback: ik houd het nauwgezet in de gaten! 


Hi all, met de wijziging die het internetverkeer herstelde, zouden gebruikers van het nieuwe TV-platform T-Mobile TV ook weer TV moeten kunnen kijken zonder obstructies. Gebruikers die nog TV kijken met Interactieve TV, kunnen nog problemen ervaren. Dit wordt ook zo snel mogelijk hersteld!

Kan je ook informatie geven omtrend compensatie?

En wat is/was er nou precies aan de hand? Hoe heeft dit kunnen gebeuren en wat wordt eraan gedaan om dit in de toekomst te voorkomen?


@Jason het probleem dat bepaalde websites niet te bereiken zijn speelt ook nog. Alle topics hierover zijn gesloten met een verwijzing naar dit topic.


 

Hier nog altijd, ook na modem reboot niet de juiste snelheden. Zit aan de Maaskant-erf in Stadspolders, misschien dat dat helpt qua info.


Hi all, met de wijziging die het internetverkeer herstelde, zouden gebruikers van het nieuwe TV-platform T-Mobile TV ook weer TV moeten kunnen kijken zonder obstructies. Gebruikers die nog TV kijken met Interactieve TV, kunnen nog problemen ervaren. Dit wordt ook zo snel mogelijk hersteld!

Kan je ook informatie geven omtrend compensatie?

En wat is/was er nou precies aan de hand? Hoe heeft dit kunnen gebeuren en wat wordt eraan gedaan om dit in de toekomst te voorkomen?

Op beide vragen: dat weet ik nog niet, maar heb ik nagevraagd. Ik hoop spoedig met een antwoord te kunnen komen!


Wat was het nu eigenlijk en waarom duurde het zo lang?


@Bartonlol: Goed punt! Ik heropen die topics, excuses!


Hi all, met de wijziging die het internetverkeer herstelde, zouden gebruikers van het nieuwe TV-platform T-Mobile TV ook weer TV moeten kunnen kijken zonder obstructies. Gebruikers die nog TV kijken met Interactieve TV, kunnen nog problemen ervaren. Dit wordt ook zo snel mogelijk hersteld!

Kan je ook informatie geven omtrend compensatie?

En wat is/was er nou precies aan de hand? Hoe heeft dit kunnen gebeuren en wat wordt eraan gedaan om dit in de toekomst te voorkomen?

Op beide vragen: dat weet ik nog niet, maar heb ik nagevraagd. Ik hoop spoedig met een antwoord te kunnen komen!

@Jason Laat ik hier ook maar even vermelden dat de manier waarop en de snelheid waarmee jij reageert, een verademing is ten opzichte van het afgelopen weekend. 


Kan je ook informatie geven omtrend compensatie?

En wat is/was er nou precies aan de hand? Hoe heeft dit kunnen gebeuren en wat wordt eraan gedaan om dit in de toekomst te voorkomen?

 

Compensatie is pas mogelijk als de case helemaal gesloten is, consumenten die problemen hebben ervaren door de storing moeten daarvoor zelf contact opnemen met T-Mobile.

@Jason het probleem dat bepaalde websites niet te bereiken zijn speelt ook nog. Alle topics hierover zijn gesloten met een verwijzing naar dit topic.

Toevallig ook voorbeelden wat voor websites zoal?


@Jason de TV werkt ook weer hier. 3317 Crabbehof. Internet ook nog steeds verbonden.

 

Wat details over wat er nou gaande was zou prettig zijn ja. 


De details zullen straks bekendgemaakt worden zodra ik meer weet! Indien er nog gesloten topics zijn waar ik onterecht een slotje achter geplaatst heb, laat het alsjeblieft weten. Ik heb het gros van de gaming-topics nu heropend.


hier ook weer TV en kabel, fijn dat het weer werkt. Goed moment voor lessons learned TMobile:

hoe kan het dat een bepaald gebied het niet doet

waarom kunnen we dit niet sneller oplossen (afhankelijkheid derden)

hoe kunnen we beter communiceren

hoe gaan we proactief de gedupeerden compenseren


Compensatie is pas mogelijk als de case helemaal gesloten is, consumenten die problemen hebben ervaren door de storing moeten daarvoor zelf contact opnemen met T-Mobile.

 

Ik post hier toch zelf?


Kan je ook informatie geven omtrend compensatie?

En wat is/was er nou precies aan de hand? Hoe heeft dit kunnen gebeuren en wat wordt eraan gedaan om dit in de toekomst te voorkomen?

 

Compensatie is pas mogelijk als de case helemaal gesloten is, consumenten die problemen hebben ervaren door de storing moeten daarvoor zelf contact opnemen met T-Mobile.

@Jason het probleem dat bepaalde websites niet te bereiken zijn speelt ook nog. Alle topics hierover zijn gesloten met een verwijzing naar dit topic.

Toevallig ook voorbeelden wat voor websites zoal?

 

oa https://login.ggdghor.nl/burgerportaal/

Maar ook de vpn site naar mijn werk. Problemen begonnen vorige week dinsdag voor mij, is ook Dordrecht/glasvezel gerelateerd.

 


Na een ochtend nagelbijten en het afzeggen van een sessie met een klant lijkt er nu licht aan het eind van de tunnel. Mijn netwerksnelheid ziet er weer een heel stuk beter uit! 

 


Actueel “beeld”…. echt f..k.ng triest dit !! Is op 3315 stadspolders 

Ik zit ook in 3315. Net RTL4 en ESPN even aan gehad. Ouderwets goed beeld en internet is nog steeds snel. Op welke zender heb jij dit?

Dit is op ned 1. Heb nu wel weer tv, internet ook weer normaal zover ik kan beoordelen 


@all We hebben een netwerkwijziging/ingreep uitgevoerd, maar de hoofdoorzaak (de boosdoener) is nog in onderzoek. Zodra ik hier meer over weet, zal ik dit a la minute delen met jullie.


 

oa https://login.ggdghor.nl/burgerportaal/

Maar ook de vpn site naar mijn werk. Problemen begonnen vorige week dinsdag voor mij, is ook Dordrecht/glasvezel gerelateerd.

Lijkt op een nameserver (DNS) probleem aangezien hier direct de loginpagina van DigiD verschijnt om in te loggen bij GGD Online. Hier wordt thuis een eigen DNS-Server gebruikt die alles direct ophaalt via de rootservers waardoor de problematiek bij DNS-Servers van providers wordt omzeild. 

Enige hoe je dit z.s.m. kunt omzeilen is door te gebruik te maken van andere DNS Servers ben ik bang.

 

@Jason Wellicht even trap tegen de DNS Servers geven?  :joy:

 


VPN verbindingen doen het bij mij in elk geval nog niet. Die worden na een korte opleving dichtgeknepen lijkt het. Staat er misschien ergens een BlueCoat server wat te diep afgesteld? 


 

oa https://login.ggdghor.nl/burgerportaal/

Maar ook de vpn site naar mijn werk. Problemen begonnen vorige week dinsdag voor mij, is ook Dordrecht/glasvezel gerelateerd.

Lijkt op een nameserver (DNS) probleem aangezien hier direct de loginpagina van DigiD verschijnt om in te loggen bij GGD Online. Hier wordt thuis een eigen DNS-Server gebruikt die alles direct ophaalt via de rootservers waardoor de problematiek bij DNS-Servers van providers wordt omzeild. 

 

@Jason Wellicht even trap tegen de DNS Servers geven?  :joy:

 

Heb de DNS van Google in m'n modem gezet, weet niet of dat DNS problemen zou verhelpen, het hielp iig niet met dit probleem


Nu TV maar nog traag internet.

Je kan ook niet alles tegelijk verwachten.


We zijn nu VPN-voorbeelden aan het verzamelen om een duidelijk beeld te kunnen krijgen van de lopende issues. Omdat de systemen niet helemaal 100 procent meewerken, kan ik af en toe geen klantgegevens opvragen. Mag ik jullie verzoeken mij een privébericht te sturen met daarin de volgende info, alsjeblieft?

-Wat is je T-Mobile Thuis klantnummer?

-VPN + voorbeeld

-Probleemomschrijving

Dit zet ik direct door naar het onderzoekende team zodat er snel geschakeld kan worden en updates sneller toepasbaar zijn.

***Dit is alleen van toepassing op gebruikers die VPN-issues ervaren***


We zijn nu VPN-voorbeelden aan het verzamelen om een duidelijk beeld te kunnen krijgen van de lopende issues. Omdat de systemen niet helemaal 100 procent meewerken, kan ik af en toe geen klantgegevens opvragen. Mag ik jullie verzoeken mij een privébericht te sturen met daarin de volgende info, alsjeblieft?

-Wat is je T-Mobile Thuis klantnummer?

-VPN + voorbeeld

-Probleemomschrijving

Dit zet ik direct door naar het onderzoekende team zodat er snel geschakeld kan worden en updates sneller toepasbaar zijn.

Heb geen vpn en de snelheid 389 van de 1000

Kl nr. XXXX → Ik heb ‘em voor nu toegevoegd aan de lijst, maar gelieve in het vervolg geen persoonsgegevens in een openbaar bericht te plaatsen. Thanks! 😉


hier ook weer TV en kabel, fijn dat het weer werkt. Goed moment voor lessons learned TMobile:

hoe kan het dat een bepaald gebied het niet doet

waarom kunnen we dit niet sneller oplossen (afhankelijkheid derden)

hoe kunnen we beter communiceren

hoe gaan we proactief de gedupeerden compenseren

Hier sluit ik me volledig bij aan. Ik stoor me vooral aan de slechte communicatie. Ik had vanochtend gehoopt dat het weer zou werken, maar helaas. Bij het uitblijven van informatie uiteindelijk, ondanks de Corona protocollen, maar besloten naar mijn werk te gaan. Buiten de uren die die thuis al verloren waren ook nog 2 extra reisuren en reiskosten voor mijn kiezen.

Als er geen nieuwe informatie voor handen is, is dat ook een update. Maar geen updates is beetje tasten in het duister en is het moelijk om beslissingen te nemen. Als er gisterenavond was gecommuniceerd dat er nog idee was van wat er aan de hand was had ik kunnen besluiten om s’ochtends vroeg naar mijn werk te gaan. Onze ServiceDesk van het werk geeft altijd het volgende coomunicatiemoment aan. Bijvoorbeeld het bericht wordt i.i.g. over 2 uur bijgewerkt tenzij er eerder informatie is. En als ze het dan nog niet weten geven ze dat ook gewoon aan. Dat heet transparant zijn in wat je doet. Zeggen dat je hard aan het werk bent en vervolgens niet communiceert geeft een gevoel alsof je met een kluitje het riet in wordt gestuurd.