Skip to main content
Sticky

Open testing Android TV: nieuwe vormgeving Odido TV

Open testing Android TV: nieuwe vormgeving Odido TV

Hi allemaal, er komt iets moois aan, namelijk de nieuwe vormgeving van onze Odido TV app voor Android TV! We zijn er druk mee bezig om dit klaar te maken en uit te rollen, maar hebben al eventueel een bétaversie beschikbaar om uit te proberen via open testing voor de liefhebber.

 


 

Hoe kan ik meedoen? 

Je kunt met deze versie mee testen wanneer je een smart-tv hebt met Android TV. Je kunt de bétaversie hier downloaden: voor web of via een Android toestel en dan door de aangegeven stappen te volgen.

Vind je het leuk om hier aan mee te doen en ons helpen om eventuele bugs op te lossen voor lancering? Dan zien we graag ook de feedback tegemoet!

 

Feedback?

Voor feedback kun je onderstaande invullen en in een comment posten in dit topic. Hoe meer details je kunt geven, hoe beter we hiermee aan de slag kunnen:


Model Android TV smart-tv of mediaplayer:

Android versie:

Wat werkt niet goed of kan beter:

Als er iets niet goed werkt, ervaarde je dit ook met de vorige Android TV versie:

 

Benieuwd wat je kunt verwachten van de nieuwe vormgeving van Odido TV? Dan hebben we hier alvast een voorproefje! 

 

 

126 reacties

Reputatie 7
Badge

@HB1962 helaas is dat niet duidelijk. We zijn met Google hierover in discussie. Zodra ik weer wanneer we de update eindelijk kunnen publiceren, zal ik het melden.

Reputatie 7
Badge

@HB1962 helaas is dat niet duidelijk. We zijn met Google hierover in discussie. Zodra ik weer wanneer we de update eindelijk kunnen publiceren, zal ik het melden.

Update: waarschijnlijk zullen we binnenkort tijdelijk de ‘oude’ app versie voor een paar dagen in de ‘Open test’ track moeten publiceren. Daarna kunnen we eindelijk een nieuwe versie van de ‘nieuwe’ app publiceren in deze test. Zodra het e.e.a. wordt doorgevoerd, zal ik het hier melden.

Reputatie 7
Badge

Update: waarschijnlijk zullen we binnenkort tijdelijk de ‘oude’ app versie voor een paar dagen in de ‘Open test’ track moeten publiceren. Daarna kunnen we eindelijk een nieuwe versie van de ‘nieuwe’ app publiceren in deze test. Zodra het e.e.a. wordt doorgevoerd, zal ik het hier melden.

Maandag 15 juli zal tijdelijk de oude versie van de TV app op ‘Open testing’ gepubliceerd worden. Deze versie (1.4.4250) zal hopelijk na een paar dagen weer vervangen worden met een nieuwe versie van de nieuwe app. Dit is helaas nodig om een aantal ‘policy’ issue met Google op te lossen voor de huidige app (versie 1.4.3232).

Ok Hans-Juriën, bedankt voor de update. Laat je het ons weten wanneer de nieuwe update erop staat? Alvast bedankt en succes!

 

Je sluit alléén de app af zodra je het Hoofdmenu + de Player controls in beeld hebt. In alle andere gevallen sluit je het openstaande scherm. We overwegen nog om een instelling toe te voegen om het afsluiten via ‘BACK’ uit te kunnen zetten.

 

Ah dat is het inderdaad! Het is vrij onduidelijk wanneer het hoofdmenu actief is of de player controls. Het kunnen uitschakelen van afsluiten via de back button zou top zijn. Ik gebruik zelf altijd de home knop (Google tv) om apps te verlaten.

Reputatie 7
Badge

Ok Hans-Juriën, bedankt voor de update. Laat je het ons weten wanneer de nieuwe update erop staat? Alvast bedankt en succes!

Vandaag is tijdelijk de oude app weer live gezet met versie 1.4.4250. Van de nieuwe app staat versie 2.0.4307 nu ter goedkeuring bij Google. Hopelijk kunnen we deze versie morgen of overmorgen publiceren.

Reputatie 7
Badge

Goed nieuws! Versie 2.0.4307 is goedgekeurd en gepubliceerd. Jullie kunnen vanavond dus ‘gewoon’ de nieuwe app blijven gebruiken. Ik zal later nog delen wat de verbeteringen zijn t.o.v. de vorige versie.

Reputatie 7
Badge

In versie 2.0.4307 die vandaag is live gegaan, hebben we veel probleemoplossingen en verbeteringen doorgevoerd. Hieronder kan je de belangrijkste zaken terugvinden.

Probleemoplossingen:

  • Op sommige TV's worden tv-zenders niet afgespeeld als de audio-instelling op 'Dolby' staat ingesteld. Dit is opgelost.
  • Problemen bij het afspelen van een opname, die nog opgenomen wordt, zijn opgelost.
  • Bij het kijken van live tv, verschijnt er soms kort een zwart scherm vlak voor het moment dat (volgens de TV Gids) een nieuw programma begint. Alleen bij gebruik van Begin Gemist kan dit probleem nog voorkomen.
  • Heel veel diverse kleine bugfixes.

Verbeteringen in TV menu:

  • Player: de navigatie is iets aangepast waardoor je sneller Begin Gemist kunt kiezen.
  • Mini-gids: de ‘tip’ die in beeld verschijnt bij het zappen zal voortaan nog maar maximaal 10 keer worden getoond. Je kan deze ook direct onzichtbaar maken wanneer je de ‘tip’ geopend hebt.
  • Zappen: wanneer je zapt (via numerieke knoppen) naar een niet bestaande zender, zal de player voortaan de dichtsbijzijnde zender tonen i.p.v. de melding dat de zender niet bestaat.
  • Gids: wanneer je een verkeerde zendernummer intypt, springt de Gids voortaan naar de dichtsbijzijnde zender in de lijst.
  • Tijdsbalk: wanneer een programma of opname een bookmark heeft, blijft deze ook zichtbaar als je het programma of opname selecteert in het menu.
  • Favoriete zenders: het is makkelijker geworden om je favorieten standaard in stellen voor de gebruik van de Gids en zappen tussen zenders. Wanneer je in de zenderlijst minimaal 5 favorieten hebt ingesteld, zal er bij het sluiten van de zenderlijst een melding verschijnen of je de favorieten wilt activeren.
  • Radio: weergave van het zenderlogo op de achtergrond is aangepast zodat deze beter en duidelijker wordt weergegeven.
Reputatie 7
Badge

Mede dankzij jullie feedback hebben we nu een stabiele en goed werkende versie van de nieuwe app! Vandaag hebben we een start gemaakt met het live zetten van de nieuwe app voor Android TV naar alle klanten. Stapsgewijs zullen we de uitrol naar 100% brengen. Komende periode zullen we nieuwe updates eerst via Open Testing blijven publiceren voordat alle klanten de update ontvangen. Dus jullie kunnen blijven helpen met testen. Dank!!

Ik ben nieuw op dit forum, pas sinds ik gisteren werd geconfronteerd met de nieuwe app op Android tv ben ik gaan zoeken wat er aan de hand is. Ik heb nog wel wat dingetjes, hopelijk kan hier nog naar gekeken worden. 

 

- Voor mij is het lettertype bijna echt te klein, ik vind dit niet comfortabel. 

- Ik kan niet doorscrollen in de gids, dus al ik op zender 1 sta kan ik met de ⬆️knop niet doorscrollen naar de laatste (en vanaf de laatste niet met de ⬇️knop door naar de eerste. Onhandig.

- Als ik naar een andere zender zap, kan ik met de 'back knop' niet terug naar de zender die ik hiervoor keek (wat ik echt heel vaak gebruikte). Nu vraagt de app of ik hem wil sluiten.

- De gids wil niet onthouden dat ik altijd alleen de favoriete zenders wil zien, ook tijdens het zappen en als ik op de ➡️knop klik krijg ik steeds alle zenders ipv de favorieten.

 

Dit gaat over de Android tv app versie 2.0.4307 op Android 11 op een Philips 48oled806.

 

 

 

 

 

 

 

Kunnen jullie in hemelsnaam een keer van mijn Source knop afblijven met jullie “verbeteringen”? Ik kom niet meer uit de tv app! Echt verschrikkelijk irritant dit. Die source knop heeft een andere functie, blijf daar vanaf!

@Saskya 

Ik vindt de nieuwe app veel beter als de oude.

Het navigeren met opnames en gids werkt veel mooier.

Het layout is nu hetzelfde als de Odido media box.

Ik ben het met U eens dat er een instelling moet komen om het groter te maken.

De back knop is de functie naar vorige zender er uit gehaald.

Omdat de voorkeur app afsluiten was.

Ik had toen al aangegeven de back knop lang ingedrukt houden om de Odido TV app af te sluiten. (2 functies onder een knop)

 

Reputatie 1

Ik weet niet wie hier getest heeft, maar de nieuwe app is echt geen verbetering.

Het is in ieder geval slecht getest, want de terug-knop heeft nu een onduidelijke logica. De ene keer kan ik de overlay er mee weghalen, maar hoe vaak ik al de popup heb gehad of ik de app wil afsluiten..

De oude logica was beter: is er een overlay, dan moet de terug-knop de overlay weghalen. Druk je gewoon op terug, dan ga je naar de vorige zender.

De volgorde van door kanalen heenklikken is ook omgedraaid, is ook best irritant.

En het kanalenoverzicht aan de linkerkant heeft een veel kleiner lettertype en is niet door iedereen in mijn gezin goed te lezen.

Ik ga liever terug naar de oude versie. Zeker vanwege de terug-knop.

Reputatie 7
Badge

Kunnen jullie in hemelsnaam een keer van mijn Source knop afblijven met jullie “verbeteringen”? Ik kom niet meer uit de tv app! Echt verschrikkelijk irritant dit. Die source knop heeft een andere functie, blijf daar vanaf!

@Esdamion kan je aangeven welke afstandsbediening jij hebt en bij welk merk toestel? En welke functie heeft de source knop bij jou gekregen? Dan kunnen wij nagaan wat hieraan gedaan kan worden.

Reputatie 1

Nog een andere “verbetering”. Geluid en beeld loopt nu steeds vaker ongelijk.

Reputatie 7
Badge +4

Bedankt dat je dit meldt @Micheld87, dat waardeer ik altijd! 😄 Kan je ook aangeven bij welk programma, tijdstip en dag je dit ervaart? Werkt het geluid wel goed als je het geluid direct van de TV gebruikt, dus niet via externe geluidsapparatuur? 

Zo zitten we een stuk dichter op het probleem en kunnen we dit sneller voor je opsporen en oplossen!

Kunnen jullie in hemelsnaam een keer van mijn Source knop afblijven met jullie “verbeteringen”? Ik kom niet meer uit de tv app! Echt verschrikkelijk irritant dit. Die source knop heeft een andere functie, blijf daar vanaf!

@Esdamion kan je aangeven welke afstandsbediening jij hebt en bij welk merk toestel? En welke functie heeft de source knop bij jou gekregen? Dan kunnen wij nagaan wat hieraan gedaan kan worden.

 

De sourceknop doet helemaal niets in de Odido app op mijn Samsung UE49 smart tv. De afstandbediening is die van Samsung die bij de tv is geleverd @Hans-Juriën

Reputatie 2

Bij mij zijn de knoppen (omhoog/omlaag) omgewisseld.
Als ik dus wil bladeren door de zenders, deed ik dat voorheen met de omhoog “pijl", en nu moet dat met de omlaag pijl.
Betreft 2x een Philips Android TV (model 65PUS8505/12).

Verder werkt hij goed!

 

- De gids wil niet onthouden dat ik altijd alleen de favoriete zenders wil zien, ook tijdens het zappen en als ik op de ➡️knop klik krijg ik steeds alle zenders ipv de favorieten.

 

Bij toeval stuitte ik op de mogelijkheid om aan te geven dat ik voortaan alleen de favorieten wil zien. Maar ik heb dus geen flauw idee hoe ik daar ben beland en ik kan het dus niet meer terugvinden. Iemand?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Saskya, je kan dit heel makkelijk terugvinden door linksboven in het homemenu op de avatar te klikken en je profiel te kiezen. Klik vervolgens op bewerken > Weergave aanpassen > Laat alleen favoriete zenders zien > Aan. 

Laat je weten of het is gelukt om het te vinden? 😊

Reputatie 7
Badge +9

@niekniek1989 dit is inderdaad bij ons bekend en staat op de lijst om aan te passen. Fijn om te lezen dat het verder goed werkt! 

Hi @Saskya, je kan dit heel makkelijk terugvinden door linksboven in het homemenu op de avatar te klikken en je profiel te kiezen. Klik vervolgens op bewerken > Weergave aanpassen > Laat alleen favoriete zenders zien > Aan. 

Laat je weten of het is gelukt om het te vinden? 😊

Oooooh daar zitten ook nog instellingen. Die had ik nog niet gevonden, dacht dat ik met die 'bewerken' knop alleen de avatar kon aanpassen. Top, dankjewel. 

Reputatie 1

Die terugknop blijft me irriteren.

Ik merk dat de functionaliteit aangepast is, want eerste opende de “overlay” eerst (zenderinformatie en menu) en als ik dan nog een keer drukte, ging de overlay niet weg, maar werd gevraagd of ik de app wilde afsluiten.

Nu krijg ik als ik op die knop druk direct de vraag of ik af wil sluiten. Waarom is dan een dedicated knop geworden? Wie wil er steeds afsluiten? Waarom is de originele functie eruit gehaald?

Die terugknop blijft me irriteren.

Nu krijg ik als ik op die knop druk direct de vraag of ik af wil sluiten. Waarom is dan een dedicated knop geworden? Wie wil er steeds afsluiten? Waarom is de originele functie eruit gehaald?

Eens! Ik kan er niet aan wennen. Soms (en nu met de OS helemaal) zap ik heel vaak heen en weer. Nu probeer ik de zendernummers uit mijn hoofd te leren want door die lijst scrollen duurt me te lang. 

Reputatie 1

Die terugknop blijft me irriteren.

Nu krijg ik als ik op die knop druk direct de vraag of ik af wil sluiten. Waarom is dan een dedicated knop geworden? Wie wil er steeds afsluiten? Waarom is de originele functie eruit gehaald?

Eens! Ik kan er niet aan wennen. Soms (en nu met de OS helemaal) zap ik heel vaak heen en weer. Nu probeer ik de zendernummers uit mijn hoofd te leren want door die lijst scrollen duurt me te lang. 

Ik heb geen nummers op de afstandsbediening dus moet altijd scrollen.

Reageer